تاریخ عرضه GTA VI لو رفت

gta6 official art 65b79e71ad00028634ae5c3d

به لطف رازداری مثال‌زدنی راک‌استار گیمز، از ویژگی‌ها و تاریخ دقیق انتشار جی‌تی‌ای ۶ اخبار زیادی در دست نیست؛ اما این باعث نشده که صاحب‌نظران صنعت بازی‌سازی نظرات آگاهانه‌ی خود درباره‌ی این عنوان را بیان نکنند.

ایو گیلمو، مدیرعامل یوبی‌سافت، در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ این شرکت، دیدگاه خود را درباره‌ی جی تی ای ۶ اعلام کرد. او نسبت به آینده‌ی راک‌استار گیمز و یوبی‌سافت خوش‌بین است.

گیلمو انتظار دارد که GTA 6، کمی بعدتر از مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴) وارد بازار شود؛ بااینکه این حدس با بازه‌ی زمانی رسمی تیک-تو در سال ۲۰۲۵ مطابقت دارد؛ اما با نظرات پیشین تحلیگران با استناد بر پیش‌بینی‌های مالی ناشر در تناقض است.

نکته‌ی جالب اینجا است: به‌ عقیده‌ی گیلمو، عرضه‌ی GTA 6 در واقع به سود یوبی‌سافت خواهد بود. استدلال او؟ عناوین بزرگی مانند GTA معمولاً با سروصدایی که ایجاد می‌کنند، باعث جذب گیمرهای جدید و قدیمی به صحنه‌ی گیمینگ و ایجاد مخاطبان بالقوه برای بازی‌های دیگر شرکت‌ها از جمله یوبی‌سافت می‌شوند.

به‌بیان دیگر، هرگاه گیمرها از ساعت‌ها تجربه‌ی GTA جدید فارغ شدند، شاید برای بازی بعدی خود به یکی از عناوین یوبی‌سافت روی بیاورند. به‌گفته‌ی گیلمو، این اتفاق حین عرضه‌ی GTA 5 و GTA Online نیز رخ داد و یوبی‌سافت توانست درآمدهای قابل‌توجهی را از شور‌واشتیاق گیمرها کسب کند.

مقالات مرتبط:

دیدگاه مورد بحث، ذهنیت رقابتی سنتی را به چالش می‌کشد، جایی که شرکت‌ها سعی می‌کنند تا حد امکان عرضه‌ی بازی‌هایشان با غول‌های بی‌شاخ‌ودمی چون GTA هم‌زمان نشود. گیلمو اعتقاد دارد که به جای ترس از رقابت، باید از شورو‌اشتیاق حول این عنوان برای بیش‌تر کردن آمار گیمر‌ها و در نتیجه سودرسانی به کل صنعت استفاده کرد.

درحالی که دیدگاه‌های مدیرعامل یوبی‌سافت درباره‌ی تاریخ انتشار GTA 6 تنها به بازه‌ی ذکر شده ختم شد، یک نکته واضح است: جی‌تی‌ای ۶ با عرضه‌اش تمامی معادلات را برهم می‌زند. اگر پیش‌بینی گیلمو درست باشد، تأثیر آن محدود به دیوارهای راک‌استار باقی نمی‌ماند و به‌طور بالقوه موجی ایجاد می‌کند که تمامی بازیگران این عرصه را در بر می‌گیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.