تاریخ عرضه پردازنده Raptor Lake Refresh اینتل فاش شد

مدت زیادی از فاش شدن برخی مشخصات پردازنده‌های دسکتاپ Raptor Lake Refresh اینتل نگذشته است که امروز نیز یک شایعه جدید در رابطه با آن به گوش می‌رسد، و آن چیزی نیست جز تاریخ عرضه که گفته شده این پردازنده در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود.

پردازنده‌های دسکتاپ Raptor Lake Refresh یک راه حل بین نسلی برای اینتل

اینتل Raptor Lake Refresh دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست، در واقع یک به‌روزرسانی از پردازنده‌های نسل سیزدهم Raptor Lake که سال گذشته عرضه شدند. حالا نیز درز اطلاعات از نقشه راه نشان می‌دهد که این تراشه‌ها قرار است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ عرضه شوند و به نظر می‌رسد که افشاگر این موضوع، @wxnod، تاریخ راه اندازی را به آگوست ۲۰۲۳ (مرداد) کاهش داده است که کمی نزدیک به سالگرد ورود تراشه‌های سری K نسل ۱۳th اینتل به بازار خواهد بود. این توییت پاسخی بود به سوال @harukaze5719 در مورد عرضه‌ی پردازنده‌های Raptor Lake Refresh که اکنون حذف شده است اما پاسخ بعدی همچنان در توییت زیر وجود دارد:

۲۰۲۳/۰۸

— Алексей (@wxnod) March 19, 2023

پردازنده‌های اینتل Raptor Lake Refresh همچنان از گره فرآیند گره Intel 7 استفاده می‌کنند و بهینه‌سازی‌های کمی مانند کلاک سریع‌تر و مواردی از این قبیل را در حالی که با مادربردهای LGA 1700/1800 سازگار هستند، اتخاذ می‌کنند. برخی شایعات مبنی بر اینکه این لاین‌آپ ممکن است از نظر عملکرد چند رشته‌ای پیشرفت دیگری داشته باشد و حتی از کش بزرگ‌تر نیز استفاده کند وجود دارد. شایعات همچنین حاکی از آن است که DLVR (تنظیم کننده ولتاژ دیجیتال) در تراشه‌های Raptor Lake Refresh قرار می‌گیرد که انتظار می‌رفت برای خانواده‌های غیر تازه‌سازی باشد، اما هنوز تایید رسمی وجود ندارد.

تاریخ عرضه Raptor Lake Refresh

این مجموعه شامل تمام پلتفرم‌های مصرف کننده و ایستگاه‌های کاری ورودی با سری محصولات ۳۵ وات، ۶۵ وات و ۱۲۵ وات خواهد بود. خوب، حالا می‌دانیم که Raptor Lake Refresh اینتل یک راه حل میانی مانند Emerald Rapids-SP (پلتفرم Xeon) قبل از ورود قطعات واقعی نسل بعدی خواهد بود.

انتظار می‌رود خانواده دسکتاپ حداقل نوعی از Meteor Lake-S به همراه تراشه‌های Arrow Lake که پیشرفت‌های بزرگی را ارائه می‌کنند، داشته باشند، اما هنوز مشخص نیست. اینتل قصد دارد رویداد آینده Vision خود را در ۹ می (۱۹ اردیبهشت) میزبانی کند، بنابراین ممکن است در طول آن فقط در مورد برنامه‌های دسکتاپ بشنویم.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.