تاریخ بازگشت انسان به ماه تغییر کرد

بیگ بنگ: “بیل نلسون” مدیر ناسا اعلام کرد که آمریکا به دلیل چالش‌ها و تاخیرهای فنی، بازگشت فضانوردان خود به سطح ماه را از سال ۲۰۲۵ به سال ۲۰۲۶ موکول کرد.

moon

به گزارش بیگ بنگ، آرتمیس که در اساطیر یونانی به نام خواهر آپولو نامگذاری شده است، در سال ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از برنامه‌های آژانس فضایی آمریکا اعلام شد تا فضانوردان بتوانند در نزدیکترین همسایه فضایی زمین حضور پیدا کنند و از دروسِ آموخته شده در آنجا برای ماموریت آینده به مریخ استفاده کنند.

اولین ماموریت آن، یک پرواز آزمایشی بدون خدمه به ماه و بازگشت به نام آرتمیس ۱، پس از چندین‌بار تعویق سرانجام در سال ۲۰۲۲ انجام شد. “نلسون” به خبرنگاران گفت که ماموریت آرتمیس ۲ که شامل خدمه‌ای است که روی سطح ماه فرود نمی‌آیند، از اواخر امسال به سپتامبر ۲۰۲۵ موکول شد.

همچنین آرتمیس ۳، که در آن اولین زن و اولین فرد رنگین پوست قرار است روی ماه گام بگذارند، اکنون قرار است در سپتامبر ۲۰۲۶ برگزار شود. “نلسون” گفت: «ایمنی اولویت اصلی ما است و به تیم‌های آرتمیس زمان بیشتری برای حل چالش‌ها می‌دهیم.

nasa contracts spacex first lunar outpost launches resize md

همچنین ناسا به دنبال ساخت یک ایستگاه فضایی در ماه به نام دروازه(Gateway) است که در آن فضاپیماها در ماموریت‌های بعدی پهلو می‌گیرند. اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک برنده‌ی قرارداد سیستم فرود آرتمیس ۳ بر اساس نسخه‌ای از نمونه اولیه موشک استارشیپ خود شده که هنوز آماده نشده است. هر دو آزمایش مداری آن به انفجار ختم شده است.

تأخیر در استارشیپ دارای اثرات ثانویه (غیرمستقیم) است، زیرا پیمانکار لباس فضایی باید بداند لباس‌ها چگونه با فضاپیما ارتباط برقرار می‌کنند و شبیه‌سازهایی باید برای فضانوردان ساخته شود تا سیستم‌های آن را یاد بگیرند.

ماموریت آرتمیس ۱ با مشکلات فنی مواجه شد، مثلاً سپر حرارتی کپسول خدمه اوریون به طرز غیرمنتظره‌ای فرسوده شد و ساختار زمینی مورد استفاده برای پرتاب موشک غول پیکر SLS بیش از حد انتظار آسیب دید. ناسا از مارس سال ۲۰۲۳ موافقت کرده است که حدود ۴۰ میلیارد دلار به صدها پیمانکار برای پشتیبانی از آرتمیس بپردازد.

یک تفاوت اساسی بین ماموریت‌های آپولو در قرن بیستم و ماموریت‌های آرتمیس، نقش فزاینده‌ی مشارکت‌های تجاری است که بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای مشارکت شرکت‌های خصوصی در اکتشاف فضا است که هدف آن کاهش هزینه‌ها و دسترسی بیشتر به فضا بوده است.

ترجمه: سحر الله‌وردی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: sciencealert.com

Adblock test (Why?)

منبع مطلب


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.