تاثیر مخرب ریزش مو بر اعتماد به نفس مردان

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد: بیش از نیمی از مردانی که با ریزش مو سر و کار دارند، هنگام معاشرت با سایرین دچار مشکل اعتماد به نفس شده و در واقع، نزدیک به ۹۰ درصد آقایان از موهای خود را بخش بزرگی از هویت خود می دانند.

به گزارش سیناپرس، بسیاری از مردان در میان سالی با مشکل ریزش مو مواجه بوده و بخش عمده ای از این افراد با از دست دادن موهایشان دچار کاهش اعتماد به نفس شده و تنها ۳۶ درصد آقایان می توانند به راحتی در مورد ریزش موهای خود با دیگران صحبت کنند.

مطالعات انجام شده همچنین نشان می دهد ۵۸ درصد آقایانی که دچار ریزش مو شده اند در ابتدا متوجه شدند که موهایشان به طور قابل توجهی نازک شده است. در این میان ۳۱ درصد افراد احساس کردند که باید ظاهر خود را حفظ کنند تا دوستان و خانواده متوجه کاهش حجم موهای آن ها نشوند. این موضوع در حالی است که بررسی های انجام شده نشان می دهد داشتن مو می تواند به عنوان یک تقویت کننده اعتماد به نفس و همچنین یک پوشش امنیتی عمل کند.

این مطالعه همچنین نشان داد: اگرچه ۶۲ درصد مردانی که موهایشان را از دیت می دهند به فکر استفاده از محصولات حالت دهنده و پرپشت کننده مو برای پوشاندن مشکل خود هستند، اما ۲۳ درصد آقایان هیچ اقدامی برای جلوگیری از نازک شدن یا ریزش موی خود انجام نداده اند.

در همین حال، ۳۸ درصد افراد مورد مطالعه قرار گرفته، موهای خود را زمانی که ریزش مو قابل مشاهده است اصلاح کرده اند، در حالی که ۳۵ درصد از مردان شروع به استفاده روزانه از کلاه می کنند و از هر سه مرد مورد بررسی فقط یک نفر درباره نازک شدن یا ریزش موی خود با والدینش صحبت می کند و ۲۴ درصد مردان نیز این مشکل را با خواهر و برادر خود در میان می گذارند.

به گزارش سیناپرس، در این میان محققان می گویند از دست دادن مو می تواند تاثیرات قابل توجهی در اعتماد به نفس آقایان داشته باشد و به همین دلیل این افراد تلاش می کنند از روش های متعددی برای پوشاندن این نقص یا بازگرداندن موهایشان استفاده کنند. در نهایت باید توجه داشت که اگرچه مو نقش مهمی در زیبایی چهره افراد ایفا می کند اما آقایان باید در نظر بگیرند که ریزش مو امری طبیعی بوده و این موضوع بر توانمندی های آن ها هیچ تاثیر مخربی نخواهد داشت.

مترجم: رضوان خندان

منبع: studyfinds

نوشته تاثیر مخرب ریزش مو بر اعتماد به نفس مردان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.