تاثیر تکنولوژی بر وکالت

وکیل آنلاین یکی از جدیدترین روش های گرفتن مشاوره در زمینه های مختلف حقوقی است. در این نوع فعالیت، محتوا و ذات کار تغییری نکرده، بلکه نحوه‌ی انجام آن به کمک فناوری و پلتفرم ها آسان‌تر شده است.

از گذشته یکی از دلایلی که اشخاص برای مشاوره با وکلا تعلل می‌ورزیدند، عدم دسترسی سریع به وکیل دادگستری معتمد بود. علاوه بر آن، بسیاری از افراد از مراجعه به وکیل و حقوقی کردن مشکلات خود واهمه داشتند.

هرچه زمان می گذرد و تکنولوژی پیشرفت می کند، استفاده از خدمات آنلاین برای وکیل انلاین ، به صورت ویژه جایگاه خود را در میان مردم پیدا می کند. استفاده از وکیل آنلاین رایگان با پلتفرم های به روز، باعث می شود افراد دیگر برای دریافت انواع مشاوره حقوقی تردید نداشته باشند و تعلل نکنند.

مراجعه نکردن به وکیل دادگستری، به دلیل آن که خیلی از افراد تفکر قدیمی نسبت به دریافت مشاوره حقوقی داشتند، باعث می شد تا زمانی که مشکل واقعا بزرگ و جدی نمی شد برای درخواست وکیل و مشاوره حقوقی اقدامی نکنند.

بدیهی است که گاهی، چنین تفکراتی موجب چه ضررهای بزرگی به منافع موکلان می‌شد. در واقع چشم‌پوشی از مشاوره حقوقی، به مثابه خود درمانی برای بیماری‌های ناشناخته پزشکی‌ست.

معنی وکیل آنلاین چیست؟

«وکیل آنلاین» اصطلاحی است که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است. ایشان وکلای زبردستی می‌باشند که از طریق فضای مجازی و بستر وبسایت‌های حقوقی، به ارائه مشاوره حقوقی مشغول هستند.

واژه مصدر «وکالت» -که کلمه وکیل نیز از آن گرفته شده- به معنای واگذاری بخشی یا تمام اختیارات طرف اول به فرد دوم است. این وضعیت در قوانین حقوقی ایران به رسمیت شناخته شده و شما حتما پیش از این کلمات مانند «وکالت در فروش» را شنیده‌اید.

اما وکیل دادگستری، به آن معنا که در پرونده‌های حقوقی حاضر شده و به موکلان خود مشاوره دهد، موضوعی جداگانه است.

مشاور حقوقی شخصی است که در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شده و از قوانین و ماده‌های قانونی به خوبی اطلاع دارد. چنین افرادی در دفاتر حقوقی مشغول به کار هستند و موکلان برای انجام انواع مشاوره‌های حقوقی یا مسائل مربوط به دادگاه به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

اما وکیل پایه یک دادگستری، علاوه بر تحصیلات حقوقی، در آزمون‌های وکالت نیز پذیرفته شده و دوره‌ی کارآموزی را نیز سپری کرده‌اند. ایشان علاوه بر مشاوره حقوقی، کنار موکل خود در دادگاه‌ها و دادگستری‌ها هم حاضر می‌شوند. همچنین در بسیاری از پرونده‌ها، تنها با معرفی وکیل انلاین معتبر قادر به دفاع از خود هستید.

مزایای مشاوره حقوقی با وکیل آنلاین

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که با وجود دفاتر بی‌شمار وکالت که در گوشه و کنار شهر قرار دارد، چه نیازی به وکیل انلاین داریم؟ این دلایل را می‌توان به شرح زیر توضیح داد.

  • امکان جستجوی شبانه روزی وکیل آنلاین اینترنتی

چنانکه در قسمت‌های قبلی این مقاله نیز بیان کردیم، یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های مشاوره حقوقی انلاین، دسترسی در هر ساعتی از روز و هر نقطه از کشور است. تفاوتی ندارد که شما در چه ساعتی از شبانه‌روز نیاز به یک مشاوره حقوقی داشته باشید، وکلای آنلاین به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما هستند.

  • فاصله گرفتن از فضای متشنج دادگاه

اگر به راهرو دادگاه‌ها و دادسراها سر زده باشید، می‌دانید که همیشه مملو از جمعیتی شامل طرفین دعوی هستند. برخی از دفاتر حقوقی هم دست کمی از این شرایط نداشته و محیط‌های به شدت استرس‌زایی محسوب می‌شوند. با انجام مشاوره‌ی حقوقی اینترنتی و غیر حضوری، می‌توانید از حضور در چنین فضاهایی اجتناب کنید.

  • صرفه جویی در زمان و مشاوره فوری

احتمالا با ساز وکار دفاتر وکلای پایه یک آشنایی دارید. ابتدا باید یک نوبت بگیرید. سپس به دفتر مراجعه کرده و پس از سپری کردن دقایقی از روز، در نهایت به اتاق شخصی وکیل هدایت خواهید شد. نکته اینجاست که این فرایند، زمان قابل‌توجهی از مراجعه‌کنندگان می‌گیرد و تا حدود زیادی آن‌ها را کلافه می‌کند. فراموش نکنید که مشاوره حقوقی انلاین به راحتی در دسترس بوده و برای متصل شدن به این سامانه، نیاز به صرف کردن هیچ زمان اضافه‌ای نیست.

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها

یکی دیگر از مزیت‌های مشاوره حقوقی انلاین نسبت به مراجعه حضوری، صرفه‌جویی از هزینه‌های اضافی است. پروسه مراجعه به یک دفتر حقوقی و دریافت مشاوره، به سبب اینکه هزینه‌هایی مانند اجاره دفتر یا پرداخت قبوض را به همراه دارد، معمولا بیشتر از هزینه دریافت یک مشاوره در بستر اینترنت است.

تاثیر تکنولوژی بر وکالت

تاثیر تکنولوژی بر وکالت

همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که در سامانه‌های درخواست وکیل آنلاین، هزینه‌ها براساس بازه زمانی‌ای که شما در حال صحبت کردن با وکیل هستید، محاسبه می‌شود. مطمئنا سیستم مراجعه حضوری به این شکل نیست و حتی اگر مراجعه‌کننده ده دقیقه با وکیل مشورت کند باز هم مجبور است که هزینه کامل را پرداخت کند.

  • دسترسی راحت به رزومه وکیل

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد سامانه‌های وکیل انلاین، امکان مشاهده رزومه وکلا است. یعنی شما ابتدا می‌توانید تجارب و مهارت‌های وکیل را بررسی کنید و پس از آن، در صورت رضایت، به فکر انجام مشاوره حقوقی بیفتید. متاسفانه مراجعه‌کنندگان حضوری، چنین امکانی را در دست ندارند و نمی‌توانند به صورت دقیق درباره یک وکیل دادگستری تحقیق کنند.

راه‌ های ارتباطی با وکیل آنلاین

وکیل آنلاین یکی از جدیدترین و به روزترین فعالیت‌های حقوقی است که در کشور ما وجود دارد. با شناخت انواع راه‌ های ارتباطی با وکیل آنلاین ، شما می توانید یک وکیل خوب و معتبر را پیدا کنید. با این کار دیگر برای دریافت مشاوره‌های حقوقی نیازی به حضور در خارج از منزل و رفت‌و‌آمد‌های خسته کننده در مسیر‌های پرترافیک ندارید.

برای آن که به یک وکیل حرفه‌ای به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید، در ادامه انواع راه‌ های ارتباطی با وکیل آنلاین را، به شما معرفی‌‌‌ می‌کنیم.  این روز‌ها دریافت مشاوره‌های حقوقی به صورت آنلاین یک امر جا افتاده‌ای در میان مردم شده است. در این حالت برای دسترسی به یک وکیل و یا مشاور حقوقی دیگر احتیاجی به مراجعه به دفاتر و یا دادگاه‌ها نیست و هر کس بخواهد اطلاعاتی در این زمینه‌ها به دست آورد‌‌‌،‌‌‌ می‌تواند به پلتفرم‌های جدید مجازی مراجعه و با یک وکیل حرفه ای در تماس باشد.

/

پایان رپورتاژ

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.