تأثیر هوش مصنوعی در بازی‌های کامپیوتری بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود

2022 11 msi laptop stealth gs77 gaming 63a7f833d02b518523763dc7

عملکرد نسخه‌های اخیر DLSS واقعاً چشمگیر است و اگرچه رقبایی مثل FidelityFX Super Resolution (FSR) شرکت AMD نیز وجود دارند، انویدیا نشان داد به‌ روش بهتری از مزیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد. DLSS 3 گواه برتری انویدیا در این حوزه است. این فناوری با بهره‌گیری از هوش مصنوعی هنگام اجرای بازی‌ها و تولید فریم‌های اضافه‌، به افزایش کیفیت کمک می‌کند.

علاوه‌براین، انویدیا در پلتفرم‌ مودینگ RTX Remix مجموعه‌ای از ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی را برای بهبود بافت‌ها، اضافه‌کردن نور بیشتر به صحنه‌ها و… ارائه می‌دهد. Portal RTX مثالی عالی از تأثیر این ابزار است که نشان می‌دهد در احیای بازی‌های قدیمی چقدر توانمند عمل می‌کند.

ناگفته نماند انویدیا، تنها شرکتی نیست که از هوش مصنوعی در صنعت گیم بهره می‌برد؛ زیرا اخیراً از این فناوری برای افزودن خطوط صوتی به Morrowind کلاسیک استفاده شده است.

مزیت‌های اشاره‌شده فقط تعدادی از مزیت‌های استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی هستند. به‌هرحال، باید اساس هوش مصنوعی را در دل بازی‌ها نیز در نظر بگیریم. ابزارهایی مثل MassEntity در موتور بازی‌سازی آنریل‌اینجین ۵ وعده داده است که دسته‌های بزرگی از شخصیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را با ورودی‌های ساده ارائه دهد و این یکی از جنبه‌های هیجان‌انگیز استفاده از فناوری مذکور در حوزه‌ی بازی‌های کامپیوتری است و سرعت توسعه‌ی عناوین مختلف را می‌تواند افزایش چشمگیری دهد.

توسعه‌ی بازی‌ها با روشی کارآمد

به‌نوشته‌ی دیجیتال‌ترندز، انویدیا در سال ۲۰۲۰ با هدف بازآفرینی Pac-Mac، یکی از مدل‌های هوش مصنوعی را آموزش داد. این بازی در ۵۰ هزار قسمت از بازی آموزش داده شد و دو شبکه‌ی عصبی موفق شدند نسخه‌ای قابل‌بازی از آن را بدون نیاز به موتور بازی‌سازی ایجاد کنند. هوش مصنوعی بدون نیاز به قوانین تنظیم‌کننده و هیچ پارامتری موفق شد بازی را به‌سادگی درک و آن را بازسازی کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.