بوی ممنوعیت واردات موبایل می‌آید؛ آیا کیفیت فدای تولید گوشی ایرانی می‌شود؟

به نظر می‌رسد که با افزایش تعداد شرکت‌های تولیدکنندگان گوشی‌های ایرانی، روند ممنوعیت واردات موبایل آغاز و احتمالاً کیفیت فدای تولیدات داخلی شود.

به تازگی خبر رسیده که ۱۰۰ شرکت داخلی برای تولید گوشی موبایل اعلام آمادگی کرده و از این نعداد، ۱۳ شرکت به مرحله عملی رسیده‌اند. این خبر بیش از هرچیزی روند ممنوعیت واردات موبایل را در ذهن افراد تداعی می‌کند و احتمالاً درست هم باشد.

از زمانی که خبر تولید گوشی موبایل ایرانی منتشر شده و ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ نیز به جدیت پیش می‌رود، اهالی تکنولوژی و کارشناسان می‌گویند که احتمالاً با اضافه شدن شرکت‌های تولیدکننده گوشی داخلی، روند تولید موبایل در ایران سرعت بخشد و این موضوع قطعاً مسیر ممنوعیت واردات گوشی‌های موبایل را هموار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: شرکت HMD در وب سایت خود تصاویری از گوشی جدید قرار داد

با تولید گوشی ایرانی، مسیر ممنوعیت واردات موبایل هموار می‌شود

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که ۱۰۰ شرکت درخواست خود را برای تولید موبایل ایرانی به وزارت صمت و وزارت ارتباطات اعلام کرده‌اند. در واکنش به این اتفاق، مسئولان استقبال کردند.

برخی خبرها حاکی از آن است که تعداد قابل‌توجهی از این شرکت‌ها، درخواست دریافت زمین و تسهیلات برای آغاز فعالیت خود در منطقه اقتصادی پیام را ارائه کرده‌اند. در حال حاضر نیز ۱۳ شرکت در زمینه تولید تلفن همراه در داخل کشور فعال هستند.

با تولید گوشی ایرانی، مسیر ممنوعیت واردات موبایل هموار می‌شود

با تولید گوشی ایرانی، مسیر ممنوعیت واردات موبایل هموار می‌شود

باتوجه‌به اینکه به نظر می‌رسد تولید تلفن همراه در داخل کشور در اولویت قرار گرفته است، سؤال این است که آیا باتوجه‌ به این شرایط باید شاهد ممنوعیت واردات تلفن‌های همراه خارجی به کشور باشیم؟

حال در این شرایط ابهاماتی در زمینه احتمال توزیع رانت نیز به وجود آمده است چرا که شرکت‌های متقاضی احتمالاً به دنبال دریافت وام و زمین و سایر مشوق‌ها از دولت هستند. به‌این‌ترتیب ممکن است در مواردی شاهد دریافت مشوق‌های دولتی از جانب افراد خاصی باشیم که احتمالاً در برابر دریافت این مشوق‌ها نمی‌توان انتظار عملکردی در آینده داشت.

در کنار این موضوع ملاحظات دیگری نیز در خصوص امکان تأمین کمی و کیفی نیاز داخل وجود دارد چرا که به نظر نمی‌رسد برنامه‌ریزی و استانداردگذاری دقیقی در این زمینه انجام شده باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص احتمال ممنوعیت واردات گوشی موبایل با تولید گوشی‌های ایرانی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.