بومی سازی سامانه مدیریت اطلاعات با دانش بنیان‌ها

پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان موفق شدند، سامانه مدیریت اطلاعات و رویداد‌های امنیتی سازمان‌ها را با استفاده از قابلیت پشتیبانی تمام وقت تولید و تجاری سازی کردند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری،  سید وحید نحوی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان، با اشاره به تولید محصولات فناورانه مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات مورد نیاز سازمان‌های بزرگ، گفت:این شرکت با هدف انجام فعالیت‌های فناورانه و دانش‌محور در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات تاسیس شده است.

این شرکت براساس نیاز‌های سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی کشور به تولید محصولات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخته است.

این فعال فناور با اشاره به ساخت ۴۰ محصول بومی و اجرای ۱۴۰طرح  تحقیق و توسعه‌یی عنوان کرد: این شرکت دانش‌بنیان ۴۵۰ طرح  خدمات فنی در راستای پشتیبانی از محصولات با موفقیت به سرانجام رسیده که بخشی از کارنامه این شرکت دانش بنیان است.

به گفته نحوی با اشاره به مهمترین محصولات بومی ساخته شده در این شرکت دانش‌بنیان، یکی از تولیدات این شرکت، ابزار‌های نرم‌افزاری برای راه اندازی مرکز عملیات امنیت شامل سامانه SIEM، تحلیل ترافیک (NTA)، تشخیص نفوذ نسل جدید (NGIDS)، تحلیل رفتار سطح میزبان (HIDS) و  مدیریت رویداد‌ها و تحلیل ترافیک (NTLM) است. این طرح  نخستین بار به سفارش و حمایت مرکز تحقیقات مخابرات ایران انجام شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، سامانه مدیریت اطلاعات و رویداد‌های امنیتی را یکی از تولیدات نرم افزاری این شرکت با هدف ارتقای امنیتی سازمانی عنوان کرد و افزود: محصول دانش بنیان راوین با دریافت داده از حسگر‌های مختلف در شبکه‌های فناوری اطلاعات و شبکه‌های کنترل صنعتی بر وضعیت امنیت اطلاعات در سازمان نظارت کرده و حملات سایبری و نقض سیاست‌های امنیتی را به صورت شبانه‌روزی پایش و به صورت بلادرنگ هشدار‌های لازم را برای مقابله با آن‌ها صادر می‌کند.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با اشاره به کاربرد این محصول در شناسایی حملات سایبری و امنیتی سازمان و مخاطبان آن شرکت‌ها در حوزه‌های فناوری اطلاعات و شبکه‌های کنترل صنعتی در مقیاس‌های متوسط و بزرگ، عنوان کرد: چندین هزار سازمان و شرکت و نهاد مختلف نیازمند این محصولات هستند و بخش مهمی از بودجه امنیت این سازمان‌ها معطوف به این حوزه است.

نحوی، درباره ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول دانش‌بنیان عنوان کرد: نمونه‌های مشابه، موجود عمدتا به دلیل استفاده مستقیم از کد‌های متن باز خارجی، قدرت رقابت فنی و قیمتی با محصولات تجاری خارجی را ندارند و بسیار کم استفاده شده‌اند؛ وجه تمایز ما در ایجاد یک راه حل جامع و یکپارچه‌ی کاملا بومی و با تسلط بر دانش و فناوری با پتانسیل نوآوری، بومی سازی و سفارشی سازی متناسب با نیاز مشتریان داخلی می‌باشد.

وی درباره میزان صرفه‌جویی ارزی ناشی از این طرح عنوان کرد: استفاده از نمونه‌های غیر بومی این سامانه، به طور میانگین سالانه حدود پنج میلیون دلار ارزبری دارد که تولید داخلی این محصول، سالانه از خروج حدود دو میلیون دلار از کشور جلوگیری می‌کند. همچنین قیمت محصول ما نسبت به لایسنس‌های اصلی خارجی (غیر کرک و کپی) تا چهار برابر کمتر است.

نحوی، مزیت تولیدات این شرکت را در قابلیت سفارشی سازی، ارایه یک راه حل یکپارچه، قابلیت توسعه نیاز‌های مشتریان و ارایه خدمات راه اندازی دانست و افزود: این محصول همچنین از قابلیت راهبری، آموزشی و پشتیبانی حرفه‌ای و به‌روزرسانی محصول بدون وابستگی به کشور‌های خارجی و بدون داشتن مشکل تحریم برخوردار است.

این فعال فناور درباره اشتغال ایجاد شده در این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: به طور مستقیم برای ۷۰ نفر اشتغال ایجاد شده و بهره‌برداران از این محصول در خارج از سازمان حدود ۳۰۰ نفر هستند.

نوشته بومی سازی سامانه مدیریت اطلاعات با دانش بنیان‌ها اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.