بودجه‌ی ساخت بازسازی مکس پین ۱ و ۲ مشابه آلن ویک ۲ خواهد بود

استودیو رمدی اینترتینمت اخیراً درباره‌ی بازسازی بسیار موردانتظار مکس پین ۱ و مکس پین ۲ صحبت کرده است و این نکته‌ را بیان کرده که بودجه‌ی توسعه‌ی آن‌ها مشابه آلن ویک ۲ خواهد بود.

رمدی بر اساس یک قرارداد انتشار جدید با شرکت سازنده‌ی بازی‌های جی‌تی‌ای و رد دد ردمپشن یعنی راک‌استار همکاری می‌کند تا بازسازی دو بازی اول مکس پین را برای کامپیوتر، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و اس بیاورد. توسعه‌ی پروژه بر عهده‌ی رمدی است، در حالی که تأمین مالی آن را راک‌استار برعهده دارد. بازسازی مکس پین ۱ و ۲ با موتور بازی‌سازی نورث‌لایت استودیو رمدی ساخته خواهد شد که همان موتور بازی‌سازی بازی کنترل و آلن ویک ۲ است.

بازی‌های اصلی مکس پین هم در اصل طی همکاری بین رمدی و راک‌استار ساخته شدند که در آن زمان هم رمدی وظیفه‌ی توسعه‌ی بازی و راک‌استار وظیفه‌ی انتشار آن را بر عهده داشت. این قضیه برای مکس پین ۳ تغییر پیدا کرد که در آنجا راک‌استار توسعه‌ی مکس پین ۳ را هم بر عهده گرفت.

رمدی هنوز بودجه توسعه مکس پین ۱ و ۲ یا بودجه‌ی توسعه‌ی آلن ویک ۲ را فاش نکرده است اما تحلیلگران فنلاندی کل بودجه الن ویک ۲ را ۷۰ میلیون یورو (۷۵ میلیون دلار) تخمین زدند که ۲۰ میلیون یورو از آن به بازاریابی اختصاص دارد.

ترو ویرتالا (Tero Virtala)، مدیر عامل شرکت رمدی، در گزارش نتایج سال مالی این استودیو گفت که آلن ویک ۲ پس از فروش بیش از یک میلیون واحد تا پایان سال ۲۰۲۳، قسمت قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط اپیک گیمز را جبران کرده است. بازی آلن ویک ۲ که در تاریخ ۲۷ اکتبر فقط به‌صورت دیجیتالی از طریق فروشگاه اپیک گیمز استور برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و اس به فروش منتشر شد، سریع‌ترین فروش را در میان بازی‌های رمدی ثبت کرده است.

مکس پین

ویرتالا اضافه کرد: «همانطور که بازی کنترل ثابت کرد، یک بازی با کیفیت عالی می‌تواند فروش بسیار خوبی داشته باشد و ما انتظار داریم که این مورد در رابطه با آلن ویک ۲ هم صدق کند.»

ویرتالا درباره‌ی بازسازی مکس پین ۱ و ۲ گفت که تیم توسعه‌دهنده‌ی آن در طول سال توانسته‌اند پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشند. او باور دارد که بازسازی مکس پین ۱ و ۲ قرار است یک بازی جدید بزرگ با پتانسیل فوق‌العاده باشد که بودجه‌ی ساخت مشابه الن ویک ۲ به آن کمک کرده است.

مکس پین ۱ و ۲ در کنار کنترل ۲ و پروژه‌ی Condor (یک بازی کوآپ چهارنفره که در جهان کنترل جریان دارد) پروژه‌هایی است که استودیو رمدی در حال حاضر در دست توسعه دارد. هنوز تاریخ عرضه‌ای برای هیچکدام از این بازی‌های اعلام نشده است.

ویرتالا در پایان صحبت‌هایش می‌گوید: «با وجود مدل چند پروژه‌ای اصلاح‌شده، تمرکز بیشتر بر نقاط قوت اصلی رمدی و فداکاری ۴۰۰ کارمند آن است، ما هیجان‌زده هستیم که مجموعه‌ای عالی از بازی‌ها را برای عرضه در آینده در دست توسعه داریم.»

یکی از پروژه‌های آن‌ها که ثابت شد دردسرساز است، پروژه‌ای با نام رمز Vanguard است که پس از راه‌اندازی مجدد، به پروژه‌ی Kestrel تغییر نام داد. ویرتالا توضیح داد: «الزامات برای داشتن یک بازی رایگان موفق جدید به وضوح در سال‌های گذشته افزایش یافته است. با وجود پیشرفت امیدوارکننده در نیمه اول سال، ما با تنسنت به این نتیجه رسیدیم که پتانسیلی برای این پروژه وجود ندارد. در نتیجه پروژه Kestrel به مرحله طراحی مفهومی خود بازگشت. در نتیجه، رمدی هزینه‌های توسعه ونگارد را حذف کرد که بر سودآوری استودیو ۷.۲ میلیون یورو (۷.۸ میلیون دلار) تأثیر منفی گذاشت.

ویرتالا در انتها گفت: «ما اکنون دو فرنچایز بزرگ برای خود داریم که فرنچایزهای کنترل و الن ویک هستند که هر دو از طریق دنیای متصل رمدی (Remedy Connected Universe) به هم ارتباط دارند و وصل هستند. رشد و گسترش این فرنچایزها بخش کلیدی آینده‌ی ما خواهد بود. علاوه بر آن، ما روی فرنچایزهای دیگری (که متعلق به ما نیست) مثل مکس پین هم کار می‌کنیم که بازی اصلی آن‌ها توسط رمدی ساخته شده است.»

به هر حال این پروژه‌ی موردانتظار در حال حاضر توسط رمدی در دست توسعه است و طرفداران انتظارات زیادی از آن دارند. ما قبلاً ۱۰ انتظاری که از بازسازی مکس پین ۱ و ۲ داریم را در مقاله‌ای بیان کرده بودیم.

منبع: IGN

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.