به همت هیات ورزش های همگانی استان فارس؛اجرای پویش کوله پشتی مهربانی

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس از اجرای پویش کوله پشتی مهربانی ویژه دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدرضا جعفری رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس، در آستانه بازگشایی مدارس گفت: حس زیبایی است ماه مهر و خرید لوازم تحریر و چه از مدرسه خوشمان بیاید چه خوشمان نیاید، وقتی وارد فروشگاه‌های لوازم تحریر می‌شویم، تنوع و رنگ‌های شاد آنها ما را به یاد خاطرات مدرسه می‌اندازند.

جعفری با اشاره به گرانی نوشت افزار در آستانه بازگشایی مدارس که باری بر دوش والدین قرار داده، افزود: در زمان ما این همه لوازم تحریر رنگارنگ و متنوع نبود اما امروز لوازم التحریر متنوع‌تر و البته بسیار گران‌تر شده‌ است.

او با بیان اینکه خرید ملزومات مدرسه یکی از راه‌های انگیزش دانش آموزان برای تحصیل است، خاطر نشان کرد: همانطور که بیشتر ما در کودکی از خرید وسایل نو ذوق زده می‌شدیم، هیچ کودکی نیست که از داشتن یک کیف جدید برای مدرسه خوشحال نشود، اما هزینه‌های خرید این لوازم سال به سال بیشتر می‌شوند و عملا کودکان بیشتری بدون کیف و لوازم تحریر نو و یا حتی کافی راهی مدرسه می‌شوند.

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس با اذعان به اینکه شاید حتی برخی از دانش آموزان بخاطر مسائل مالی از تحصیل باز بمانند، اضافه کرد: هزینه های لازم برای ثبت نام و تحصیل دانش آموزان در ایران به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که این کمیته علاوه بر توجه به تامین ملزومات نوشت افزاری، بر پیگیری امور تحصیلی آنان نیز متمرکز شده است.

جعفری اظهار داشت: هر کدام از ما، برای برآورد حداقل هزینه‌ خرید لوازم تحریر و نوشت افزار در کلان شهر شیراز برای یک کودک دبستانی، کافی است سری به فروشگاه های لوازم تحریر شهر بزنیم و قیمت انواع این لوازم را بررسی کنیم.

او یک راه ساده مشارکت در طرح کمپین لوازم تحریر کوله پشتی مهربانی را همکاری با کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس عنوان و بیان کرد: اولین هدف، حس خوبی است که پس از کمک کردن در وجود شخص ایجاد می‌شود، اما تمام ماجرا این نیست، هر چه سطح سواد و آگاهی در جامعه بالاتر رود، شاخص‌هایی مانند آرامش، سرمایه اجتماعی، اعتماد، امنیت، رفاه و … نیز در سطح جامعه بالاتر می‌رود، از این رو منفعت این کار در نهایت متوجه تمام اعضای جامعه خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس اضافه کرد: قیمت لوازم تحریر به خصوص کاغذ و دفتر در بازار نسبت به گذشته افزایش فراوانی داشته است. با افزایش قیمت لوازم تحریر، تهیه و خرید برای خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های کم بضاعت بسیار دشوار و حتی غیرممکن شده است. با نگاه به سایت‌های فروش لوازم تحریر و مغازه‌ها لیستی از لوازم تحریر ضروری و غیرضروری دانش آموزان در مقاطع مختلف و هزینه‌ حدودی خرید آن‌ها تهیه شده است.

او در پایان یادآور شد: اگر افراد به دنبال کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند کشور خود هستند، می توانند کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس را همراهی کرده و اقدام به خرید لوازم التحریر نمایند. همچنین، خیرین و خیراندیشان میتوانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به نشانی بلوار رحمت ابتدای خیابان آذر پیکان ساختمان جوان تحویل نمایند.

نوشته

به همت هیات ورزش های همگانی استان فارس؛

اجرای پویش کوله پشتی مهربانی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.