به نام کوجیما در تیتراژ متال گیر سالید کالکشن اشاره‌ای نشده است

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد که اشاره‌ای به نام هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در تیتراژ مجموعه‌ی Metal Gear Solid: Master Collection Volume 1 نشده است.

کوجیما که رابطه‌اش با کونامی در طول توسعه‌ی متال گیر سالید ۵ تیره و تار و در نهایت قطع شد، حال در اقدامی نه چندان عجیب، در تیتراژ مجموعه‌ی جدید نامی از او برده نشده است. این موضوع توسط چندین بازیکن که نسخه‌های اولیه‌ی بازی را دریافت کرده‌اند و آن را در توییچ استریم می‌کنند، توضیح داده شده است. البته نام کوجیما هنوز در تیتراژ خود بازی‌ها دیده می‌شود، زیرا این‌ها صرفا پورت‌های بازی‌های اصلی با تغییراتی اندک هستند، اما در تیتراژ مجموعه که شامل موارد خاص خود می‌شود، به کوجیما، دیوید هایتر (صداپیشه‌ی سالید اسنیک) یا بقیه‌ی بازیگران اشاره‌ای نشده است. در عوض، تیتراژ جدید مجموعه به سادگی از همه‌ی کارکنان و طرفداران اصلی سری متال گیر تشکر می‌کند.

در حالی که کونامی هیچ تعهدی برای اضافه کردن کوجیما در تیتراژ انتشار مجدد بازی‌های خود ندارد، این اولین باری نیست که یک ریمستر، نام سازندگان اصلی خود را به رسمیت نمی‌شناسد و ظاهرا این موضوع در حال عادی شدن است. در اوایل سال جاری، توسعه دهندگانی که در ابتدا در ساخت متروید پرایم نقش داشتند، از نسخه‌ی ریمستر این بازی به خاطر حذف آن‌ها از تیتراژ انتقاد کردند. در واقع این بازسازی نیز به جای فهرست کردن نام سازندگان اصلی تنها به صورت کلی به آن‌ها اشاره کرده است.

مجموعه‌ی متال گیر سالید

گفتنی است که این مجموعه شامل سه بازی اول متال گیر سالید و همچنین نسخه‌های اصلی متال گیر ۱ و ۲ روی MSX2 و بازی متال گیر روی NES و Snake’s Revenge است. از طرفی همچنین شامل محتوای اضافی بیشتر، از جمله رمان‌های گرافیکی دیجیتال، کتاب‌هایی با اطلاعات داستان و شخصیت، راهنمای استراتژی برای هر بازی و یک موسیقی متن دیجیتال است.

مجموعه‌ی Metal Gear Solid: Master Collection Volume 1 هم اکنون روی پلی‌استیشن ۴ و ۵، نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

منبع: VGC

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی EA Sports FC 24 مخصوص PS5

۳,۰۳۹,۸۸۰

تومان

بازی FIFA 24 مخصوص PS4

۳,۱۹۰,۰۰۰

تومان

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.