به روزرسانی بایوس مادربرد MSI Z790 ACE MAX برای رساندن پردازنده نسل چهاردهم اینتل به فرکانس ۶.۳ گیگاهرتز

یک تصویر اسکرین شات از جدیدترین مادربرد MSI Z790 ACE MAX برنامه‌های این شرکت را برای گزینه‌های اورکلاک آسان برای پردازنده‌های جدید از طریق به روزرسانی بایوس آن نشان می‌دهد. به‌روزرسانی سری MAX سری مادربرد Z790 تغییرات مختلفی را در طراحی، عملکرد و اتصال ایجاد می‌کند. این موضوع نشان‌دهنده به‌روزرسانی نهایی برای پلتفرم LGA-1700 قبل از انتقال اینتل به دوره سوکت جدید LGA-1851 است و سازندگان مادربرد در تلاش هستند تا تأثیری ماندگار برجای بگذارند.

بررسی لپ‌تاپ MSI Modern 15 – زیبا و کمی اقتصادی

با مادربرد MSI Z790 MEG ACE MAX فرکانس پردازنده خود را تا ۶.۳ گیگاهرتز برسانید

این به روزرسانی بایوس MSI به ساده‌سازی فرآیند اورکلاک برای پردازنده‌های سری K اینتل اختصاص داده شده است و احتمالاً این آپدیت به نام ۱۴th Gen Core Raptor Lake Refresh شناخته خواهدشد. در حالی که این به روزرسانی بایوس که اخیراً توسط افشاگر سخت‌افزار chi11eddog به اشتراک گذاشته شده است، ممکن است تنها مختص سری MEG ACE و به صورت خاص برای مادربرد MSI Z790 MAX باشد، اما به هرحال پتانسیل پلتفرم آینده را برجسته می‌کند.

به روزرسانی بایوس مادربرد MSI Z790  ACE MAX

شایان ذکر است که پردازنده‌های مدل Core i9-14900K و KF اولین پردازنده‌های اینتل با قابلیت رسیدن به فرکانس ۶.۰ گیگاهرتز بدون تعلق داشتن به سری «Special Edition KS» خواهند بود. در حال حاضر، تنها Core i9-13900KS اینتل چنین سرعت ساعت بالایی را ارائه می‌دهد که البته آن هم دارای قیمت بسیار بالایی است و همین موارد آن را به بهترین محصول موجود امروز از سری دسکتاپ اینتل تبدیل کرده است.

اما در آینده پردازنده مرکزی Core i9-14900K سرعت کلاک ۶.۰ گیگاهرتز را از طریق ویژگی Thermal Velocity Boost در اختیار مخاطبان وسیع‌تری قرار می‌دهد، به خصوص آنهایی که قصد اورکلاکینگ ندارند. حالا شرکت MSI نیز امکان دستیابی به فرکانس ۶.۳ گیگاهرتز را با از پیش تنظیم های ساده ۱ کلیکی پیشنهاد می‌کنند.

اینتل Raptor Lake Refresh در ماه مهر (اکتبر) عرضه خواهد شد، در حالی که مادربردهای MSI Z790 MAX باید قبلا از آن در فروشگاه‌ها در دسترس باشند. همچنین مادربرد مدل ACE MAX قرار است با ۶۹۹ دلار قیمت عرضه شود که تقریباً ۱۵٪ گرانتر از طرح اصلی ACE در هنگام عرضه است.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.