به‌زودی اعتبار ویژه تجهیزات آزمایشگاهی توزیع می‌شود

وزیر علوم با بیان این‌که با پیگیری های وزارت علوم و اخذ مجوز از مقام معظم رهبری بودجه‌ای ویژه از محل صندوق توسعه ملی به تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافته است، گفت: به‌زودی این اعتبار بین دانشگاه‌ها توزیع شود و حداقل نیازهای پژوهشگران دانشگاهی به تجهیزات آزمایشگاهی مرتفع شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، ، محمدعلی زلفی‌گل در سفر استانی آذربایجان غربی و بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه با تبریک روز ملی آزمایشگاه‌ها در خصوص اهمیت و نقش آزمایشگاه در ساختار پژوهش و فناوری، گفت: علم امروز فناوری فرداست و برای تولید و توسعه نیز احتیاج به فناوری و تجهیزات است.

وی تاکید کرد: برای اینکه در توسعه علم و فناوری و حرکت در مرزهای دانش پیشگام باشیم، باید پژوهش‌های علمی ما مبتنی بر داده‌های علمی معتبر باشد که انجام آزمایش‌های دقیق و تولید داده احتیاج به تجهیزات بروز آزمایشگاهی دارد. در همین راستا و با پیگیری‌های وزارت علوم و اخذ مجوز از مقام معظم رهبری بودجه‌ای ویژه از محل صندوق توسعه ملی به تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد: به‌زودی این اعتبار بین دانشگاه‌ها توزیع شود و حداقل نیازهای پژوهشگران دانشگاهی به تجهیزات آزمایشگاهی مرتفع شود.

وزیر علوم در بدو ورود به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه، روز ملی آزمایشگاه را به تمام مدیران، دست اندرکاران و فعالان بخش آزمایشگاهی کشور تبریک گفت.

نوشته به‌زودی اعتبار ویژه تجهیزات آزمایشگاهی توزیع می‌شود اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.