بهترین CMS برای طراحی سایت

در دنیای وب، سیستم‌های مدیریت محتوای بسیار زیادی وجود دارد که هریک می‌تواند قابلیت متفاوتی داشته باشد اما ما در این مقاله سعی کردیم چند مورد از بهترین CMS برای طراحی سایت را بررسی کنیم که مورد استفاده کاربران بیشتری قرار می‌گیرد پس برای تشخیص این CMS‌ها در ادامه باما باشید.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

CMS، مخفف سیستم مدیریت محتوا (Content management system) یک برنامه نرم‌افزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون دانش برنامه نویسی برای خود سایت طراحی کنند.

با یک CMS، می‌توانید محتوا را در یک رابط کاربر پسند ایجاد، مدیریت و سپس منتشر کنید. شما می‌توانید طراحی و عملکرد سایت خود را با دانلود یا خرید قالب همچنون قالب وودمارت و افزونه همچنون افزونه یواست سئو به جای کدنویسی سفارش‌سازی کنید.

بهترین CMS برای طراحی سایت کدام است؟

اکنون که با سیستم مدیریت محتوا آشنا شدیم بهتر است به بهترین CMS برای طراحی سایت بپردازیم تا بفهمیم کدام یک برای طراحی سایت می‌تواند مناسب‌تر باشد.

• سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WordPress)

وردپرس یکی از بهترین cms ها برای طراحی سایت

وردپرس یکی از بهترین cms ها برای طراحی سایت

وردپرس که در ابتدا به عنوان نرم‌افزار وبلاگ‌نویسی راه‌اندازی شد و به محبوب‌ترین cms نیز تا کنون شناخته شده است، امروزه با گسترش وردپرس قابلیت‌های بسیار زیادی نیز به این cms اضافه شده که باعث شده کاربران بسیار زیادی از آن استفاده کنند.

اگر شما یک ویرایشگر یا توسعه‌دهنده هستید و می‌خواهید سایت طراحی کنید می‌توانید از افزونه و قالب‌هایی که وردپرس به صورت رایگان وجود دارد استفاده کنید، همچنین اگر می‌خواهید از قالب و افزونه‌ای با قابلیت بیشتر استفاده کنید باید آن را بخرید زیرا قالب‌هایی که در وردپرس وجود دارد از قابلیت انچنانی برخوردار نیستند به همین دلیل می‌توانید با قالب‌هایی همچون قالب استادیار یک سایت با قابلیت‌های فراوانی را ایجاد کنید.

وردپرس دارای ویژگی‌هایی است که باعث شده نزد کاربران محبوب باشد این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • رایگان و اپن سورس
  • سهولت در انتشار و ویرایش محتوا
  • ویرایشگر قدرتمند برای مدیریت محتوا
  • قابلیت توسعه راحت به کمک افزونه و قالب‌ها
  • دارا بودن انجمنهای قوی و فعال

• سیستم مدیریت محتوای دروپال

بدون شک دروپال نیز همچون وردپرس یکی از بزرگترین و محبوبترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان می‌باشد که جهت مدیریت و طراحی وب سایت‌های اینترنتی راه‌اندازی شده است.

دروپال یکی از بهترین cms ها برای طراحی سایت

دروپال یکی از بهترین cms ها برای طراحی سایت

یکی از دلایلی که کاربران از آن استفاده می‌کنند سادگی و تنوع امکانات بالا است که باعث شده مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار بگیرد، در عین حال دروپال امکانات امنیتی بسیاری را در اختیار مدیران سایت قرار می‌دهد که موجب می‌شود کاربران بتوانند به راحتی از سایت استفاده کنند. به همین ترتیب می‌توان گفت دروپال جز بهترین cms‌ ها برای طراحی سایت است.

ویژگی‌های دروپال

ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت این cms شده است عبارت‌اند از:

  • مدیریت محتوای فارسی و انگلیسی
  • مدیریت مطاب و منو
  • مدیریت ماژول‌ها
  • متن باز و رایگان بودن نرم‌افزار دروپال
  • مدیریت تصاویر و ویدیو‌ها
  • قابلیت به روز‌رسانی
  • و چندی ویژگی دیگر

• سیستم مدیریت محتوای جوملا

این سیستم مدیریت دارای ۲ نسخه فارسی و انگلیسی که مرجع رسمی فارسی زبان این سیستم به نشانی www.joomlafarsi.com و مرجع اصلی آن به نشانی www.joomla.org است. با مراجعه به هرکدام از این سایت‌ها می‌توانید آخرین نسخه این سیستم مدیریت محتوای محبوب را دانلود و نصب نمایید.

جوملا یکی از بهترین cms ها برای طراحی سایت

جوملا یکی از بهترین cms ها برای طراحی سایت

شما با استفاده از جوملا می‌توانید بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی سایت خود را طراحی و مدیریت کنید، به خاطر رایگان بودن این سیستم بیشتر طراحان وب و مدیریت کسب و کار‌ها سعی می‌کنند برای طراحی سایت خود از این سیستم مدیریت استفاده کنند در ادامه به برخی از ویژگی‌های جوملا نیز خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های جوملا

ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت این cms شده است عبارت‌اند از:

  • انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی
  • نسخه خام قدرتمند
  • امنیت بالا
  • به روزرسانی مداوم
  • قابلیت فارسی‌سازی

• سیستم مدیریت محتوای مجنتو

مجنتو نیز بهترین cms برای طراحی است که دارای امکانات بسیار زیادی می‌باشد که در مقایسه با سیستم‌های مدیریت محتوا از مزیت‌های بسیاری نیز برخوردار است، با استفاده از مجنتو می‌توانید درکوتاه‌ترین زمان ممکن یک سایت فروشگاهی برای خود طراحی کنید.

به عنوان مثال در مجنتو می‌توانید چندین فروشگاه با زبان‌های مختلف را مدیریت کنید در واقع مجنتو از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا cms است که در سیستم‌های تجارت الکترونیک بزرگی مانند سامسونگ برای فروش محصولات به کار گرفته می‌شود. همچنین این سیستم مدیریت دارای ویژگی‌هایی است که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

ویژگی‌های مجنتو

ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت این cms شده است عبارت‌اند از:

امنیت مجنتو

اپن سورس بودن مجنتو

سئوی مطالب مجنتو

واکنش گرا بودن مجنتو

دارای یک پنل مدیریتی برای فروشگاه

• سیستم مدیریت محتوای بلاگر (blooger)

بلاگر هم یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا است که با استفاده از آن می‌توانید به ساخت وبلاگ بپردازید، استفاده از این سیستم به دانش زیادی نیاز ندارد و کار با آن بسیار آسان است.

این سیستم توسط گوگل توسعه پیدا کرده زیرا با موتور‌های جستجو و سئوی گوگل همخوانی دارد و بسیار با کیفیت است، همچنین کاربرانی که نیاز به لینک سازی کاملاً رایگان دارند می‌توانند از این سیستم مدیریت برای ایجاد لینک‌های رایگان استفاده کنند.

البته باید دقت داشته باشید که بلاگر بیشتر در حوزه وبلاگ برای شما مناسب است و نوع دیگر فروشگاه را پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین برای آن دسته از سایت‌های فروشگاهی که به دنبال تولید محتوا و فروش آن هستند مناسب خواهد بود. بلاگر همچنین انعطاف کمی دارد و به همین دلیل هم استقبال کمتری از آن در میان بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا شده است.

در نتیجه

در این مقاله سعی کردیم بهترین cms برای طراحی سایت را برای شما عزیزان معرفی کنیم با بررسی ویژگی‌هایی که گفته شد می‌توانید بهترین cms را برای خود انتخاب کنید، اگر بخواهیم این cms هارا از نظر کاربرد بررسی کنیم وردپرس در اولویت قرار دارد و کاربران زیادی نیز هستند که از این cms برای طراحی سایت‌های خود استفاده می‌کنند.

اگر وردپرس را برای طراحی سایت انتخاب کردید نگران یادگیری آن نباشید زیرا دوره‌های رایگان وجود دارد که با یک سرچ ساده می‌توانید چند منبع برای آموزش وردپرس و طراحی سایت پیدا کنید.

سؤالات متداول

۱- آیا برای راه‌اندازی وبلاگ به CMS نیاز دارید؟

نه، برای راه‌اندازی وبلاگ لزوماً به CMS نیاز ندارید، اما باید صفحات وب را با استفاده از HTML، CSS و جاوا اسکریپت ایجاد کنید، که فرآیندی خسته‌کننده است. CMS به شما کمک می‌کند تا یک وبلاگ حرفه‌ای و سازمان یافته ایجاد کنید. فقط محتوای خود را ایجاد و آپلود کنید و CMS بقیه موارد را بر عهده خواهد گرفت.

۲- بهترین نرم‌افزار CMS برای کاربران پیشرفته کدام است؟

وردپرس به دلیل رابط کاربری چشمگیر، سهولت سفارشی‌سازی و مقیاس‌پذیری، بهترین نرم‌افزار CMS برای کاربران پیشرفته است.

۳- کدام پلتفرم CMS را توصیه می‌کنید؟

قطعاً انتخاب یک پلتفرم به عنوان بهترین پلتفرم CMS و بهترین سیستم مدیریت محتوای موجود، انتخاب سختی است. با این حال، ما وردپرس را توصیه می‌کنیم. این سیستم نه تنها محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در بازار امروزی است، بلکه با هزاران توسعه‌دهنده بین‌المللی که هر روز بر روی بهبود آن کار می‌کنند، دائماً در حال بهبود است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.