بهترین گوشی های مناسب عکاسی در بازار ایران [خرداد ۱۴۰۲]

best phone for photography 2023 63eb9341c316fdb62df5519f

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس اپل

انتخاب ما برای بهترین گوشی عکاسی و فیلم‌برداری در حال حاضر «آیفون ۱۳ پرو» و «آیفون ۱۳ پرو مکس» اپل است که نسبت به مدل استاندارد، تفاوت‌های چشمگیری در بخش دوربین‌های خود دارند. این گوشی‌های لوکس با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی، تراشه‌ی قدرتمند، شارژدهی عالی و عملکرد بسیار رضایت‌بخش دوربین، یکی از کامل‌ترین گوشی‌های بازار هستند و بدون شک تجربه فوق‌العاده‌ای را دراختیار دوستداران عکاسی و فیلم‌برداری قرار می‌دهند.

هر دو مدل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولتراواید ساخت سونی به همراه یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال OIS با زوم اپتیکال ۳ برابری استفاده می‌کند. یکی دیگر از برتری‌های این‌ دو مدل نسبت به گذشته، اضافه‌شدن پشتیبانی از Night Mode به دوربین تله‌فوتوی آن‌ها است.

سیستم لرزش‌گیر تصویر در دوربین اصلی به‌جای لنز در این گوشی آیفون، روی حسگر قرار گرفته است و دوربین از ۱۰۰ درصد پیکسل‌های حسگر برای سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند. به‌گفته‌ی اپل، آیفون‌های حرفه‌ای این شرکت با ترکیب حسگر بزرگ‌تر و دیافراگم گشوده‌تر، تا ۲٫۲ برابر نور بیشتری نسبت به گذشته جذب می‌کند و بدین‌ترتیب، عملکرد بهتری در محیط‌های کم‌نور دارد.

دوربین اولتراواید آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از فوکوس خودکار تشخیص فاز برای عکاسی ماکرو از فاصله‌ی بسیار نزدیک ۲ سانتی‌متری استفاده می‌کند و حالا علاقه‌مندان آیفون می‌توانند پابه‌پای کاربران اندروید، عکس‌ها و ویدئوهای ماکروی بسیار جذابی بگیرند. افزایش گشودگی دیافراگم دوربین اولتراواید نیز باعث شده است تا آیفون ۱۳ پرو تا ۹۲ درصد جذب نور بیشتری داشته باشد و تصاویر ۱۲۰ درجه با جزئیات بیشتری را در محیط‌های کم‌نور ثبت کند.

همانند آیفون ۱۳، مدل‌های پرو نیز به الگوریتم‌های پردازش تصویر‌ فوق‌العاده‌ای مجهز شده که نظیر آن‌ها را به سختی می‌توان در نمونه‌ها رقیب یافت. پیش‌تر در بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل عملکرد الگوریتم‌های پردازش تصویر‌ را چنین توصیف کردیم:

حالت Night هم با تمامی دوربین‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس از جمله دوربین تله‌فوتو دردسترس است و عملکرد رضایت‌بخشی در عکاسی شب دارد. قابلیت Photographics Styles برای تغییر شفافیت و روشنیِ رنگ‌ها نیز با تمامی دوربین‌های این دو مدل از جمله دوربین سلفی دردسترس قرار دارد.

ماژول LiDAR تنها در مدل‌های پرو موجود است و به کاربر آیفون ۱۳ پرو/۱۳ پرو مکس امکان می‌دهد هم‌زمان از حالت پرتره و Night استفاده کنند و عملکرد اپلیکیشن‌های مبتنی بر واقعیت افزوده را نیز بهبود ببخشند.

قابلیت Cinematic mode که اپل آن را با شعار «هالیوود را به جیب‌تان بیاورید» معرفی کرده، می‌تواند با پیش‌بینی اینکه سوژه‌ی جدیدی در آستانه‌ی ورود به قاب فیلم‌برداری است، نقطه‌ی فوکوس را در زمانی مناسب روی آن‌ها تغییر دهد؛ کاربر حتی می‌تواند حین یا پس از فیلم‌برداری، به‌صورت دستی، در سطح افکت بوکه یا نقطه‌ی فوکوس تغییراتی ایجاد کند و با گوشی هوشمند فیلم‌های به ظاهر حرفه‌ای ضبط کند.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از قابلیت فیلم‌برداری ProRes پشتیبانی می‌کنند که برای تدوین‌گران، قابلیت بسیار جذابی است؛ البته توجه داشته باشید برای فیلم‌برداری ۴K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه حداقل باید مدل ۲۵۶ گیگابایتی دو محصول را خریداری کنید.

مدل آیفون ۱۳ پرو مکس به‌طور کلی تنها دو فرق عمده با مدل ۱۳ پرو دارد که شامل صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تر می‌شود. ازاین‌رو اگر شارژردهی طولانی‌تر درحین عکاسی و فیلم‌برداری برایتان از اهمیت خاصی برخوردار است، خرید مدل پرو مکس را پیشنهاد می‌کنیم.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.