بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان [ دی ۱۴۰۲]

گوشی‌های شیائومی با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارند، گزینه‌های مناسبی برای خرید هستند. در این مقاله، برخی از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان را معرفی می‌کنیم.

شرکت شیائومی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و تاکنون توانسته تعداد بسیار زیادی از کاربران گوشی‌های هوشمند را به سمت خود جذب کند. مهم‌ترین دلیل محبوبیت بالای برند شیائومی، ارائه گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت است. به همین دلیل هم شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که با پرداخت هزینه نزدیک به ۱۵ میلیون تومان، می‌توانید یکی از بهترین گوشی‌ها را خریداری کنید.

این‌درحالی‌است‌که شاید برای خرید یک گوشی باکیفیت از برند‌های دیگر، نیاز به پرداخت هزینه‌های بیشتر داشته باشید. شیائومی در تلاش است که بتواند کاربران را در تمام جوانب از خود راضی نگه دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان

از آنجاکه شیائومی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت زیادی را روانه بازار کرده است، شاید برای شما سخت باشد که بتوانید یک گوشی خوب از میان آنها انتخاب کنید. زیرا تنوع بسیار زیادی در گوشی‌های شیائومی وجود دارد و همین موضوع انتخاب را سخت می‌کند. ما در این مقاله از تکراتو، برخی از بهترین گوشی های ۱۵ میلیون تومانی شیائومی را به شما معرفی می‌کنیم تا بیشتر با گوشی‌هایی که در این بازه قیمتی وجود دارند آشنا شوید.

شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان
بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: MediaTek Dimensity 1080
  • رم: ۶،۸ و ۱۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۵۰+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اگر به دنبال یک گوشی با ظاهر متفاوت هستید، می‌توانید به سراغ ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی بروید. این گوشی به عنوان بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان میدان آمده تا جایگزین گوشی محبوب ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G باشد که در مقایسه ردمی نوت ۱۲ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو فایو جی به این موضوع پرداختیم. یکی از مدل‌های این گوشی، اکلیل‌های جذابی در پنل پشتی خود دارد که انتخاب فوق‌العاده جذابی برای خاص‌پسندهاست.

شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی باکیفیت دارد که در کنار پردازنده دایمنسیتی ۱۰۸۰ و نسخه‌های رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی، برای کارهای روزمره عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. البته کاملاً طبیعی است که این پردازنده نتواند بازی‌های خیلی سنگین را به‌خوبی اجرا کند.

شیائومی در این گوشی تا حدودی از گوشی‌های اپل تقلید کرده و دوربین سه‌گانه خود را تقریباً با همان طراحی مشابه قرار داده است. این دوربین‌ها کیفیت خوبی دارند و برای عکاسی روزمره و ثبت خاطرات، گزینه مناسبی هستند. علاوه بر این موارد، دلیل دیگری که باعث شده ما ردمی نوت ۱۲ پرو را بهترین گوشی شیائومی ۲۰۲۳ بدانیم، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که به‌راحتی تا یک روز دوام می‌آورد.

ردمی ۱۲X

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۲۸ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
  • رم: ۱۲ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۵۰+۱۳+۵ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اگر بخواهیم یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان را نام ببریم باید به ردمی ۱۲X اشاره کنیم. شیائومی ۱۲ ایکس از تراشه قدرتمند Snapdragon 870 5G استفاده کرده که مسلماً شما را ناامید نمی‌کند و قابلیت پشتیبانی از اینترنت پرسرعت ۵G را نیز دارد. البته شاید لیتوگرافی ۷ نانومتری آن اندکی شما را دلسرد کند، اما مطمئن باشید هم مصرف شارژ بهینه است و هم در عملکرد رضایت شما را جلب خواهد کرد.

یکی از نقاط قوت شیائومی ۱۲ ایکس نمایشگر آنست. این مدل از صفحه نمایش ۶.۲۸ اینچی OLED استفاده کرده که توانایی نشان دادن ۱میلیارد رنگ را دارد و روشنایی فوق‌العاده آن باعث می‌شود حتی زیر نور آفتاب با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

همچنین نمایشگر xiaomi 12x از تمامی قابلیت‌های روز دنیا مثل دالبی ویژن و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و نرخ‌نوسازی فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزی آن، هنگام وبگردی و بازی کردن کمک بزرگی به شما می‌کند.

این گوشی هم از یک مجموعه دوربین سه‌گانه استفاده کرده که شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و تله فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلیست. شاید در نگاه اول به نظر بیاید شیائومی ۱۲ ایکس دوربین‌های خوبی ندارد، اما در عمل قضیه متفاوت است؛ لنز اصلی کیفیت بسیار خوبی داشته و عکس‌های پرجزئیاتی ثبت می‌کند. این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ x توانایی فیلمبرداری با کیفیت فوق‌العاده ۸K را نیز دارد

پوکو X5 پرو

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان را نام ببریم باید به پوکو X5 پرو اشاره کنیم. تراشه‌ای که پوکو برای پوکو X5 پرو انتخاب کرده، چیپست قدرتمند کوالکام، اسنپدراگون ۷۷۸G با پشتیبانی از شبکه ۵G است که نسبت به تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ که در نسل قبلی وجود داشت، ارتقای قابل توجهی یافته است.

در بخش طراحی پوکو X5 پرو پنل پشتی و همچنین لبه‌‌های تخت آن مواردی هستند که در وهله اول به چشم می‌خورند و همین قاب تخت کمک می‌کند که اگر نیاز شد بدون نیاز به تکیه‌ای، گوشی خود را روی سطح صاف قرار دهید و زمین نخورد. به علاوه مقاوم بودن در برابر پاشش قطرات آب یکی دیگر از مشخصات Poco X5 Pro است.

در حال حاضر که فیلم دیدن و بازی کردن با گوشی‌های موبایل تبدیل به یک سرگرمی روزمره برای کاربران شده، وجود یک نمایشگر خوب برای هر گوشی لازمست و امتیاز ویژه‌ای برای گوشی محسوب می‌شود. نمایشگر پوکو X5 پرو از نوع امولد است و می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ را نشان دهد و علاوه بر این پشتیبانی صفحه‌نمایش Poco X5 Pro از دالبی ویژن و HDR10 باعث می‌شود که بگوییم واقعاً از مشخصات خوبی برخوردارست.

با نگاهی گذرا به Poco X5 Pro می‌بینید که سه لنز در پنل پشتی و یک لنز دیگر هم در پنل جلو قرار گرفته است. دوربین اصلی های-رس، اولتراواید و ماکرو در ماژول دوربین پشتی به چشم می‌خورند که در ادامه این بخش قرارست عملکرد هر کدام را توضیح دهیم.

در قسمت دوربین، کارشناسان پوکو تمرکز خود را روی لنز اصلی X5 Pro گذاشتند و آن را به یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL مجهز کردند که ساخت شرکت سامسونگ بوده و انتظار می‌رود کیفیت بالایی داشته باشد.

رزولوشن خروجی عکس‌ها در حالت پیش‌فرض ۱۲ مگاپیکسل است و از قابلیت‌های دوربین پوکو X5 پرو می‌توان به PDAF و حالت شب اشاره کرد. دوربین اولتراواید نیز دارای یک لنز ۸ مگاپیکسلیست که از حالت شب هم پشتیبانی می‌کند. لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز در فاصله ۴ سانتی‌متری فعال می‌شود. اگر به دنبال یک گوشی درحد ۱۵ میلیون هستید این محصول بهترین انتخاب برای شماست.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو ۲۰۲۳

بهترین گوشی های گیمینگ ۲۰۲۳ 

پوکو X4 پرو

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

در قلب این محصول جذاب تراشه SnapDragon 695 5G قرار گرفته که البته عملکردی رضایت‌بخش و موفقی در اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی دارد. پوکو مدعی گیم بوده و ادعا دارد که گوشی‌هایی که می‌سازد به نسبت سایر گوشی‌های همرده موجود در بازار در انواع گیم‌ها عملکرد بهتری دارند.

پردازنده گرافیکی Poco X4 Pro هم Adreno 619 است که سرعت بسیار بالایی در پردازش دیتاهای گرافیکی دارد. لیتوگرافی تراشه نیز ۶ نانومتری بوده که برای یک میان‌رده قابل‌قبولست و از آنجایی که چیپست‌های اسنپدراگون پایداری خوبی دارند، می‌توان انتظار شارژ بهینه و کم‌تر داغ شدن گوشی را داشت.

پوکو X4 پرو ۵g یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED را بکار گرفته که کیفیت بسیار بالای آن، قطعاً شما را مجذوب خود می‌کند. رزولوشن Full HD در کنار تراکم پیکسلی عالی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ، باعث می‌شود فیلم دیدن روی آن تبدیل به یک سرگرمی روتین برای شما شود. همچنین صفحه نمایش گوشی پوکو X4 پرو از قابلیت HDR و دامنه رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند و رنگ‌ها را به صورت جذاب و واقعی نمایش می‌دهد.

پوکو X4 پرو از یک ترکیب سه‌گانه استفاده می‌کند که همانطور که اشاره کردیم در رأس آن دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی قرار گرفته که دقت رنگ بسیار خوبی دارد و کیفیت آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. جالب است بدانید پوکو یک سنسور بزرگ را در این مدل بکار گرفته تا با جذب نور بیشتر، عملکرد دوربین در عکاسی شب نیز بهبود پیدا کند. هرچند با توجه به دیافراگم پایین آن، باز هم نویز تصاویر در نور کم، زیاد است.

لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی گوشی پوکو X4 پرو نیز برای گرفتن عکس‌های فوق عریض به کمک شما می‌آید و کیفیت قابل قبولی دارد و نسبت به هم‌کلاس‌هایش یکی از بهترین‌هاست، هرچند در نور شب نویز تصاویر بالا می‌رود. مطمئناً از عکس‌های اولتراواید پوکو ایکس فور پرو خوشتان می‌آید، آنها به لطف HDR خودکار محدوده دینامیکی بالایی را ارائه می‌دهند و از کنتراست کافی نیز برخوردارند.

پوکو F4

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
  • رم: ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۶۴+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی پوکو F4 هم یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان به شمار می‌رود که نسبت به سایر موارد موجود در این لیست، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد. این گوشی ۱۵ میلیونی شیائومی با طراحی مینیمال و جالبی عرضه می‌شود و یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از +HDR10 دارد.

شیائومی برای این اسمارت‌فون از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده کرده که از قابلیت اینترنت سریع ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. در کنار نسخه‌های رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی، این پردازنده عملکرد بسیار خوبی دارد. البته سیستم خنک‌کنندگی آن تعریف چندانی ندارد و درصورت استفاده از این گوشی به مدت طولانی برای بازی‌های ویدیویی، احتمالاً داغ شدن آن کمی شما را اذیت کند.

سه دوربین در پنل پشتی این گوشی دیده می‌شوند که دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی آن، عکس‌ها را به‌صورت پیش فرض با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل ذخیره می‌کند. بااین‌حال، عکس‌های گرفته شده با استفاده از این دوربین، رنگ را به‌صورت دقیق نشان می‌دهد؛ اما باز هم شاید برای عکاسی خیلی حرفه‌ای نباشد.

اگرچه پوکو F4 یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان است، اما عملکرد شارژدهی باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن چندان تعریفی ندارد. اگر از این گوشی به مدت یک ساعت برای بازی کالاف دیوتی استفاده کنید، تقریباً ۱۷ درصد از شارژ آن کم می‌شود. شیائومی یک باتری ۶۷ واتی درون جعبه پوکو F4 قرار داده که با استفاده از آن می‌توانید گوشی را در مدت‌زمان تقریبی ۴۰ دقیقه شارژ کنید.

ردمی نوت ۱۱S

بهترین گوشی های شیائومی تا 8 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 8 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۴۳ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۹۰ هرتز
  • پردازنده: MediaTek Helio G96
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۶۴ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۲+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

ردمی ۱۱S که یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان به شمار می‌رود، با یک نمایشگر AMOLED روانه بازار می‌شود. این نمایشگر ۶.۴۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل با کیفیت قابل‌قبولی که دارد، هنگام تماشای فیلم و سریال کیفیت بهتری به شما ارائه می‌دهد.

بااین‌حال، این نمایشگر با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود و به همین دلیل هم مقاومت چندان بالایی ندارد. ازاین‌رو، برای افزایش مقاومت آن بهتر است از گلس استفاده کنید. نرخ نوسازی تصویر در نمایشگر این تلفن همراه به‌اندازه ۹۰ هرتز و میزان روشنایی آن بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نیت در نظر گرفته می‌شود.

گوشی ردمی ۱۱ اس با استفاده از تراشه مدیاتک هلیو G96 قدرت می‌گیرد. این تراشه ۱۲ نانومتری به شما این امکان را می‌دهد که از گوشی مذکور برای کارهای ساده روزمره و اجرای اغلب بازی‌های ویدئویی استفاده کنید.

پردازنده مرکزی ردمی ۱۱ اس هشت هسته‌ای بوده که شامل دو هسته ۲.۰۵ گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هم بر عهده Mali-G57 MC2 است.

البته جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و ازآنجاکه ردمی نوت ۱۱ اس از قابلیت درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کند، می‌توانید فضای ذخیره گوشی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. حافظه داخلی این گوشی هم UFS 2.2 است که عملکرد خیلی خوبی دارد.

همانطور که می‌دانید ردمی نوت ۱۱S را می‌توان بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون دانست. بخش‌های ردمی ۱۱S شیائومی، دوربین باکیفیت آن است که با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم ۱.۹ عرضه می‌شود.

این گوشی دارای چهار لنز است که سایر دوربین‌های آن شامل لنز اولترا واید با سنسور ۸ مگاپیکسل، لنز ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسل سنسور تشخیص عمق تصویر هم با لنز ۲ مگاپیکسل می‌شوند. یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی هم در بالای نمایشگر ردمی ۱۱S تعبیه شده که می‌توانید از آن برای عکس گرفتن از خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۳ 

بهترین گوشی های وان پلاس ۲۰۲۳

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: MediaTek Dimensity 920
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان را نام ببریم باید به ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس اشاره کنیم. شیائومی در ساخت این گوشی هوشمند از نمایشگر نوع Super AMOLED استفاده کرده است که تأثیر زیادی در افزایش شارژدهی آن دارد. این نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل روانه بازار می‌شود و کورنینگ گوریلا گلس ۵ هم از آن محافظت می‌کند.

در این گوشی خبری از پردازنده اسنپدراگون نیست و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس با استفاده از تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰ ۵G قدرت می‌گیرد. این تراشه ۶ نانومتری به شما این امکان را می‌دهد که از گوشی مذکور برای اجرای اغلب برنامه‌های سنگین و بازی‌های ویدئویی استفاده کنید.

پردازنده مرکزی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس هشت هسته‌ای است. این هسته‌ها شامل دو هسته Cortex-A78 با حداکثر فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هوشمند هم بر عهده Mali-G68 MC4 است.

 ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس که به عنوان بهترین گوشی تا پانزده میلیون هم شناخته می شود دارای نسخه‌های رم ۶ و ۸ گیگابایتی هم است. شیائومی در ساخت این گوشی هوشمند از حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی استفاده کرده است که در صورت نیاز به فضای ذخیره اضافه، می‌توانید از شیار دوم سیم‌کارت هم استفاده کنید. نوع حافظه داخلی این گوشی UFS 2.2 است که عملکرد خیلی خوبی دارد.

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس که یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان به شمار می‌رود، دارای دوربین سه‌گانه است. دوربین اصلی آن با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی روانه بازار می‌شود و کیفیت فوق‌العاده خوبی دارد.

این لنز واید ۲۶ میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و با دریچه دیافراگم ۱.۹ عرضه می‌شود. لنزهای اولترا واید و ماکرو در این تلفن همراه با سنسورهای ۸ و ۲ مگاپیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرند. در این گوشی خبری از سنسور تشخیص عمق تصویر نیست و دوربین سلفی آن هم با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم و ۲.۵ عرضه می‌شود.

برخلاف مورد قبلی، باتری گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس کمی ضعیف‌تر است و همین موضوع هم باعث می‌شود عملکرد شارژدهی آن پایین بیاید. شیائومی در ساخت این گوشی هوشمند از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است که در صورت استفاده مداوم و طولانی، شاید یک روز هم دوام نیاورد. اگر به دنبال گوشی با قیمت ۱۵ میلیون هستید این محصول بهترین انتخاب برای شماست.

 شیائومی نوت ۱۰ پرو

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۵+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت

شیائومی نوت ۱۰ پرو یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان بوده که در بطن شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۲G جای گرفته تا تأمین‌کننده‌ی توان پردازشی‌اش باشد. این تراشه براساس معماری ۸ نانومتری ساخته شده و پردازنده‌ای هشت هسته‌ای دارد که در اجرای برنامه و بازی‌های گرافیکی عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

این پردازنده از دو هسته‌ی Kryo 470 Glod با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و شش هسته‌ی Kryo 470 Silver با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز تشکیل شده که شاهد هیچ گونه کندی و تأخیر از آن در هنگام اجرای بازی‌ها و پیمایش بین صفحه‌ها در شیائومی نوت ۱۰ پرو نیستید.

این گوشی زیر ۱۵ میلیون طراحی بسیار زیبایی دارد و حس لوکس بودن را به خوبی به شما منتقل می‌کند. پنل پشتی شیائومی نوت ۱۰ پرو از جنس شیشه و فریم از جنس پلاستیک است، البته به هیچ عنوان این گوشی و حس پلاستیکی بودن را به شما القا نمی‌کند. ابعاد آن ۱۶۴ × ۷۶.۵ ×۸.۱ میلی‌متر و وزن نوت ۱۰ پرو حدود ۱۹۳ گرم است.

مجموعه دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو در ماژولی مستطیل شکل و زیبا در پنل پشتی جای گرفته است. لنز اصلی  ۱۰۸ مگاپیکسل، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی، ترکیب ۴ گانه دوربین نوت ۱۰ پرو را تشکیل داده‌اند. به همین علت این محصول را در لیست راهنمای خرید گوشی شیائومی تا ۱۵ تومان قرار داده‌ایم.

از قابلیت‌های اصلی دوربین گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو می‌توان به پاناروما و HDR اشاره کرد که می‌توانید در تنظیمات برنامه دوربین از آن‌ها استفاده کرده و عکس‌های متنوع‌تری به ثبت برسانید.

لنز اصلی شیائومی نوت ۱۰ پرو از نوع HM2 و ساخت شرکت سامسونگ است و دیافراگم f/1.9 دارد. همانطور که می‌دانید عکس‌هایی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی، بسیار سنگین هستند و حجم زیادی برای ذخیره‌سازی نیاز دارند، اما شیائومی راهکاری برای این موضوع ارائه داده است.

شیائومی ۱۲ لایت

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۵۵ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اگر بخواهیم یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان را نام ببریم باید به شیائومی ۱۲ لایت اشاره کنیم. شیائومی برای تراشه پردازنده‌ی Snapdragon 778G 5G استفاده کرده که توسط شرکت آمریکایی کوالکام ساخته و در ۲۰۲۱ معرفی شده و این گوشی را در دسته‌ی میانرده‌های قدرتمند بازار قرار می‌دهد. این تراشه پیش‌تر توسط برندهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته بود و با توجه به عملکرد رضایت بخش آن در همه‌ی مدل‌ها می‌توان گفت که امتحان خود را پس داده است.

گوشی شیائومی ۱۲ لایت به یک نمایشگر پرچمدار ۶.۵۵ اینچی از نوع AMOLED مجهز شده که بسیار روشن است و وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بالایی هم دارد. از جمله قابلیت‌هایی این نمایشگر می‌توان به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تصویر اشاره کرد که روان‌تر بودن آن نسبت به نسل قبلی در اسکرول کردن و همچنین موقع بازی کاملاٌ احساس می‌شود.

دوربین Xiaomi 12 Lite   یک گوشی تا ۱۵ میلیون بوده که دارای دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی و دو لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. این ترکیب لنزی پیش‌تر در گوشی‌های خط تولید ردمی هم استفاده شده بود با این وجود نتایج ثبت شده توسط ۱۲لایت تا اندازه‌ای رضایت‌بخش‌تر به نظر می‌رسند.

سؤالات متداول

بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان کدام ها هستند؟

اگر بخواهیم چند مورد از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان را نام ببریم باید به شیائومی ردمی نوت ۱۱T 5G، ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس، پوکوو ام ۴ پرو (POCO M4 Pro) اشاره کنیم.

قیمت گوشی‌ها از کجا استعلام می‌شود؟

محدوده قیمت بر اساس نسخه‌های متفاوت رم و حافظه است و استعلام قیمت گوشی‌ها از فروشگاه‌های آنلاین، از جمله ترب، ایمالز، ایران موبایل، دیجی‌کالا و … انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: TECHRATO

نظر شما درباره مقاله بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان چیست؟ لطفا نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.