بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان [دی ۱۴۰۲]

در این نوشتار قصد داریم به معرفی بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان بپردازیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این گوشی‌های منحصر به فرد با تکراتو همراه باشید.

معمولا بهترین راهکار برای خرید یک گوشی خوب در یک بازه قیمتی این است که گوشی‌های آن رنج قیمت را با هم مقایسه کرده و بهترین را انتخاب کنیم. از این رو ما این جستار را به معرفی بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان اختصاص داده‌ایم. برای اطلاع از جزئیات با تکراتو همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان

اگر شما قصد دارید با بودجه‌ای حول و حوش ۱۵ میلیون تومان، یک گوشی با قابلیت‌های عالی تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در ادامه این مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی زیر ۱۵ میلیون تومان را در اختیار شما می‌گذاریم. اکثر گوشی‌های این لیست از تراشه و نمایشگر قوی برخوردار هستند و می‌توان از آن‌ها علاوه بر کارهای روزمره، برای گیم نیز استفاده کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم برای خرید، از این محصولات غافل نشوید.

سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53
بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۶.۷ اینچ از نوع Super AMOLED Plus با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: MediaTek MT6877 Dimensity 900 5G
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۲+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

سامسونگ گلکسی M53 نمونه‌ای دیگر از بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان بوده که مجهز به تراشه  دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک است که طبق معماری ۶ نانومتری ساخته شده و از نسل پنجم اینترنت هم پشتیبانی می‌کند. این تراشه با وجود میانرده بودن عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های گرافیکی و عملکردهای چند وظیفه‌ای دارد.

این محصول بسیار زیبایی دارد و بسیار خوش دست است در پنل جلویی شما یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با حداقل حاشیه ممکن را دارید. گوشیM53 یک نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت سوپرامولد پلاس ۶.۷ اینچی دارد که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تصویر هم پشتیبانی می‌کند. رزولوشن تصویر این نمایشگر ۱۰۸۰ × ۲۴۰۸ پیکسلی (Full HD+) و وضوح آن حدود ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ است. به همین علت می‌توان این محصول را در زمره بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان قرار داد.

گلکسی M53 دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است. در واقع دوربین اصلی این گوشی امکانات خوب و آپشن‌های زیادی را برای عکاسی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوشی M53 دارای یک آرایه دوربین چهارگانه در پنل پشتی است که در مقایسه با نسل قبلی‌اش یک لنز اضافه‌تر دارد.

علاوه بر لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی، شما یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز دریافت می‌کنید. گوشی سامسونگ ام ۵۳ یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم دارد. از این رو می‌توان این محصول فوق العاده را در راهنمای خرید گوشی تا ۱۵ تومان قرار داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ۲۰۲۳

بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۳

پوکو X4 پرو (Poco X4 pro)

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

Poco X4 pro یکی دیگر از بهترین گوشی های پوکو شیائومی که از طراحی بسیار خوبی برخوردار است. پوکو ایکس فور پرو از چیپست SnaPdragon 695 5G برخوردار است که  عملکردی رضایت‌بخش و موفقی در اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی دارد.

پردازنده گرافیکی Poco X4 Pro هم Adreno 619 است که سرعت بسیار بالایی در پردازش دیتاهای گرافیکی دارد. لیتوگرافی تراشه نیز ۶ نانومتری بوده که برای یک میان‌رده قابل‌قبولست و از آنجایی که چیپست‌های اسنپدراگون پایداری خوبی دارند، می‌توان انتظار شارژ بهینه و کم‌تر داغ شدن گوشی را داشت. البته برای مصرف کم‌تر باتری، می‌توانید تنظیمات گرافیکی بازی را در حالت پیش فرض قرار دهید و آن را بالاتر نبرید.

یکی از نکات بسیار مثبت گوشی پوکو X4 پرو تکنولوژی خنک کننده مایع و پیشرفته آنست که علاوه بر بهبود عملکرد سخت‌افزار هنگام استفاده طولانی مدت و بازی کردن، باعث می‌شود آسیبی به پردازنده و باتری وارد نشود و در نتیجه موجب افزایش عمر گوشی می‌شود. این آپشن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پوکو X4 پرو به حساب می‌آید که تقریباً تمامی گوشی‌های گیمینگ حرفه‌ای نیز از آن بهره می‎‌برند.

پوکو X4 پرو ۵g یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED را بکار گرفته که کیفیت بسیار بالای آن، قطعاً شما را مجذوب خود می‌کند. رزولوشن Full HD در کنار تراکم پیکسلی عالی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ، باعث می‌شود فیلم دیدن روی آن تبدیل به یک سرگرمی روتین برای شما شود. همچنین صفحه نمایش گوشی پوکو X4 از قابلیت HDR و دامنه رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند و رنگ‌ها را به صورت جذاب و واقعی نمایش می‌دهد.

شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: MediaTek Dimensity 1080
  • رم: ۶،۸ و ۱۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۵۰+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اگر به دنبال یک گوشی با ظاهر متفاوت هستید، می‌توانید به سراغ ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی بروید. این گوشی به عنوان بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان میدان آمده تا جایگزین گوشی محبوب ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G باشد که در مقایسه ردمی نوت ۱۲ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو فایو جی به این موضوع پرداختیم. یکی از مدل‌های این گوشی، اکلیل‌های جذابی در پنل پشتی خود دارد که انتخاب فوق‌العاده جذابی برای خاص‌پسندهاست.

شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی باکیفیت دارد که در کنار پردازنده دایمنسیتی ۱۰۸۰ و نسخه‌های رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی، برای کارهای روزمره عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. البته کاملاً طبیعی است که این پردازنده نتواند بازی‌های خیلی سنگین را به‌خوبی اجرا کند.

شیائومی در این گوشی تا حدودی از گوشی‌های اپل تقلید کرده و دوربین سه‌گانه خود را تقریباً با همان طراحی مشابه قرار داده است. این دوربین‌ها کیفیت خوبی دارند و برای عکاسی روزمره و ثبت خاطرات، گزینه مناسبی هستند. علاوه بر این موارد، دلیل دیگری که باعث شده ما ردمی نوت ۱۲ پرو را بهترین گوشی شیائومی ۲۰۲۳ بدانیم، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که به‌راحتی تا یک روز دوام می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های اوپو

بهترین گوشی های ویوو

پوکو اف ۳ (Poco F3)

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
  • رم: ۶، ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۴۸+۸+۵ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت

پوکو اف ۳ نمونه‌ای دیگر از بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان بوده که از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G برخودار است. این تراشه بر اساس ۷ نانومتری ساخته شده و یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای را دارد.

این پردازنده از یک هسته‌ی Kryo 585 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Kryo 585 با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Kryo 585 با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز برخوردارست. این محصول منحصر به فرد از پردازنده‌ی گرافیکیAdreno 650 بهرمند بوده که یک امتیاز بسیار بالایی برای XIAOMI POCO F3 به حساب می‌آید.

پوکو f3 دارای ویژگی‌های بسیار دیگری همانند صحفه نمایش AMOLED که بسیار عالی و باکیفیت است. اما نقاط قوت نمایشگر پوکو f3 به همین جا ختم نمی‌شود. برای اجرای هر چه روان‌تر بازی‌ها و انیشمن‌ها نمایشگر  از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هم پشتیبانی می‌کند که یک امتیاز برای آن محسوب می‌شود خصوصاً اگر گیمرها قصد خرید آن را داشته باشند.

این محصول از باتری ۴۵۲۰ میلی آمپری برخوردار بوده که مناسب برای فعالیت‌های طوالانی همانند گیم است به همین علت در لیست بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان قرار گرفته است. در پوکو اف ۳ لنز اصلی بکار رفته ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت PDAF است و در مجموع ۳ لنز را در پنل پشتی به چشم می‌خورد. لنز اولتراواید آن ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۹ درجه بوده و به یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی هم مجهز شده است.

دوربین پوکو اف ۳ قابلیت فیلمبرداری ۴k با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد و همچنین لازم به ذکر است ترکیب سخت افزاری در این محصول به کار رفته که در کنار تراشه قدرتمند کیفیت محصول را افزایش داده است. اگر به دنبال بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون هستید پوکو اف ۳ بهترین انتخاب برای شماست.

پوکو X5 پرو

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان را نام ببریم باید به پوکو X5 پرو اشاره کنیم. تراشه‌ای که پوکو برای پوکو X5 پرو انتخاب کرده، چیپست قدرتمند کوالکام، اسنپدراگون ۷۷۸G با پشتیبانی از شبکه ۵G است که نسبت به تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ که در نسل قبلی وجود داشت، ارتقای قابل توجهی یافته است.

در بخش طراحی پوکو X5 پرو پنل پشتی و همچنین لبه‌‌های تخت آن مواردی هستند که در وهله اول به چشم می‌خورند و همین قاب تخت کمک می‌کند که اگر نیاز شد بدون نیاز به تکیه‌ای، گوشی خود را روی سطح صاف قرار دهید و زمین نخورد. به علاوه مقاوم بودن در برابر پاشش قطرات آب یکی دیگر از مشخصات Poco X5 Pro است.

در حال حاضر که فیلم دیدن و بازی کردن با گوشی‌های موبایل تبدیل به یک سرگرمی روزمره برای کاربران شده، وجود یک نمایشگر خوب برای هر گوشی لازمست و امتیاز ویژه‌ای برای گوشی محسوب می‌شود. نمایشگر پوکو X5 پرو از نوع امولد است و می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ را نشان دهد و علاوه بر این پشتیبانی صفحه‌نمایش Poco X5 Pro از دالبی ویژن و HDR10 باعث می‌شود که بگوییم واقعاً از مشخصات خوبی برخوردارست.

با نگاهی گذرا به Poco X5 Pro می‌بینید که سه لنز در پنل پشتی و یک لنز دیگر هم در پنل جلو قرار گرفته است. دوربین اصلی های-رس، اولتراواید و ماکرو در ماژول دوربین پشتی به چشم می‌خورند که در ادامه این بخش قرارست عملکرد هر کدام را توضیح دهیم.

در قسمت دوربین، کارشناسان پوکو تمرکز خود را روی لنز اصلی X5 Pro گذاشتند و آن را به یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL مجهز کردند که ساخت شرکت سامسونگ بوده و انتظار می‌رود کیفیت بالایی داشته باشد.

رزولوشن خروجی عکس‌ها در حالت پیش‌فرض ۱۲ مگاپیکسل است و از قابلیت‌های دوربین پوکو X5 پرو می‌توان به PDAF و حالت شب اشاره کرد. دوربین اولتراواید نیز دارای یک لنز ۸ مگاپیکسلیست که از حالت شب هم پشتیبانی می‌کند. لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز در فاصله ۴ سانتی‌متری فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های تاشو

سامسونگ گلکسی A33 5G

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۴ اینچ از نوع Super AMOLED Plus با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۹۰ هرتز
  • پردازنده: Samsung Exynos 1280
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۴۸+۸+۵+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی سامسونگ گلکسی A33 یکی دیگر از بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان است که با استفاده از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ قدرت می‌گیرد. این پردازنده ۵ نانومتری عملکرد نسبتاً خوبی دارد و نسبت به هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید، می‌توانید از این محصول برای بازی‌های مختلف استفاده کنید.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده که شامل دو هسته ortex-A78 با حداکثر فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی تلفن مذکور هم بر عهده Mali-G68 است و عملکرد پردازشی خوبی دارد.

شما می‌توانید گوشی سامسونگ گلکسی A33 را با نسخه‌های رم ۶ یا ۸ گیگابایتی خریداری کنید. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب رم ۶ گیگابایتی، حافظه این گوشی به‌اندازه ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. این در حالی است که اگر رم ۸ گیگابایتی را انتخاب کنید، دست شما برای انتخاب حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی باز است. اگر به حافظه داخلی بیشتری نیاز دارید تا فایل‌های خود را در گوشی ذخیره کنید، می‌توانید سیم‌کارت دوم خود را خارج کرده و به‌جای آن کارت حافظه قرار دهید.

هنگامی که به پنل پشتی گلکسی A33 که یکی از بهترین گوشی های میان رده سامسونگ تا ۱۵ میلیون تومان است، نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این گوشی دارای دوربین چهارگانه است. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۱.۸ بوده و کیفیت نسبتاً خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. این لنز واید ۲۶ میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز به همراه لرزش‌گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

سایر لنزهای این تلفن همراه شامل لنز اولترا واید، لنز ماکرو و سنسور تشخیص عمق تصویر می‌شوند که به ترتیب با سنسورهای ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. با استفاده از این تلفن همراه، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ یا ۱۲۰ فریم در ثانیه ضبط کنید. دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است که کیفیت خوبی به شما عرضه می‌کند.

شیائومی ۱۲ لایت

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۵۵ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اگر بخواهیم یکی از بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان را نام ببریم باید به شیائومی ۱۲ لایت اشاره کنیم. شیائومی برای تراشه پردازنده‌ی Snapdragon 778G 5G استفاده کرده که توسط شرکت آمریکایی کوالکام ساخته و در ۲۰۲۱ معرفی شده و این گوشی را در دسته‌ی میانرده‌های قدرتمند بازار قرار می‌دهد. این تراشه پیش‌تر توسط برندهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته بود و با توجه به عملکرد رضایت بخش آن در همه‌ی مدل‌ها می‌توان گفت که امتحان خود را پس داده است.

گوشی شیائومی ۱۲ لایت به یک نمایشگر پرچمدار ۶.۵۵ اینچی از نوع AMOLED مجهز شده که بسیار روشن است و وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بالایی هم دارد. از جمله قابلیت‌هایی این نمایشگر می‌توان به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تصویر اشاره کرد که روان‌تر بودن آن نسبت به نسل قبلی در اسکرول کردن و همچنین موقع بازی کاملاٌ احساس می‌شود.

دوربین Xiaomi 12 Lite  واید ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد که دو لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می‌کنند. این ترکیب لنزی پیش‌تر در گوشی‌های خط تولید ردمی هم استفاده شده بود با این وجود نتایج ثبت شده توسط ۱۲لایت تا اندازه‌ای رضایت‌بخش‌تر به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو ۲۰۲۳

بهترین گوشی های گیمینگ ۲۰۲۳ 

گلکسی A54 5G

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۴ اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Samsung Exynos 1380
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۵۰+۱۲+۵ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اگر بخواهیم یکی از بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان را نام ببریم باید به گلکسی A54 5G اشاره کنیم. پنل نمایشگر A54 یک پنل ۶.۴ اینچی Super AMOLED با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی است که از قابلیتی تحت عنوان Vision Booster برای تنظیم پویای رنگ‌ها در شرایط مختلف از نظر میزان نور محیطی پشتیبانی می‌کند. این گوشی در اندازه‌های ۱۵۸.۲×۷۶.۷×۸.۲ میلی‌متر طراحی شده و ۲۰۲ گرم وزن دارد که ۱۳ گرم سنگین‌تر از A53 5G سال گذشته است.

گلکسی A54 به تراشه جدید اگزینوس ۱۳۸۰ مجهز شده که در مقایسه با اگزینوس ۱۲۸۰ قدرت بیشتری دارد. طراحی ماژول دوربین‌ها در گلکسی A54 به شکل یک جزیره سه گانه متشکل از سه لنز واید، اولترا واید و ماکرو است که هر سه ماژول، تقریبا به اندازه ۲ میلی‌متر ارتفاع دارند. سامسونگ با حذف دوربین تشخیص عمقی که در A53 به کار برده بود، ظاهری شبیه تر به پرچمداران S23 را در کهکشانی جدید سری A ایجاد کرد. به همین منظور در این محصول در لیست راهنمای خرید گوشی سامسونگ تا ۱۵ تومان قرار گرفته است.

خوش دستی A54 با توجه به ابعاد ۸٫۲ × ۷۶٫۷ × ۱۵۸٫۲ میلی‌متری بدنه آن، استفاده از شیشه برای پوشش قاب پشتی و البته گرد شدن بیشتر حاشیه‌های بدنه، بهتر از A53 است اما وزن این گوشی، با افزایش حدود ۱۳ گرمی از نسل قبلی خود، به ۲۰۲ گرم رسیده که شاید کمی بر روی کار کردن راحت با این میان رده خوش دست اثر بگذارد.

گلکسی A34

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۶ اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: MediaTek MT6877V Dimensity 1080
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۴۸+۸+۵ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی A34  در لیست بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان قرار گرفته که دارای تراشه پردازنده مدیاتک Dimensity 1080 به همراه حداقل ۶ گیگابایت رم است. تراشه Dimensity 1080  از جدیدترین محصولات مدیاتک محسوب می‌شود و با این که از لحاظ لیتوگرافی با پرچمداران فاصله اندکی دارد و ۶ نانومتری است، اما کارشناسان تایوانی معتقدند این تراشه قدرت زیادی دارد و نباید آن را دست کم بگیرید.

سامسونگ همیشه حساسیت بالایی روی نمایشگرهای گوشی‌هایش به خرج می‌دهد و حتی برای پایین آوردن قیمت نهایی محصولاتش، حاضر نیست کیفیت صفحه نمایش را پایین بیاورد.

گوشی A34 نیز از این قاعده مستثنی نیست و به یک پنل باکیفیت و جذاب Super AMOLED مجهز شده که توانایی پشتیبانی از نرخ نوسازی عالی ۱۲۰ هزتزی را نیز دارد. تراکم پیکسلی رضایت بخش و وضوح بالای تصویر این نمایشگر ۶.۶ اینچی، باعث می‌شود از تماشای هر محتوایی روی آن لذت ببرید. به همین علت می‌توان این محصول را در راهنمای خرید گوشی تا ۱۵ تومان قرار داد.

گوشی A34 نیز مانند اکثر میان‌رده‌های اخیر سامسونگ به باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده که در استفاده‌های معمول حتی تا ۲ روز هم دوام می‌آورد. البته اگر اهل استفاده مداوم از اینترنت سیمکارت یا بازی و تماشای فیلم هستید، احتمالاً این طول عمر به یک روز کاهش می‌یابد. باتری گوشی سامسونگ A34 با پشتیبانی از فست شارژ ۲۵ واتی، در مدت زمان نسبتاً کمی فول شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۳ 

بهترین گوشی های وان پلاس ۲۰۲۳

گلکسی A52 4G

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ از نوع Super AMOLED Plus با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۹۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G
  • رم: ۶،۴ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۶۴+۱۲+۵+۵ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گلکسی A52 سامسونگ با ابعاد ۱۵۹.۹×۷۵.۱×۸.۴ میلی‌متر و وزن سبک ۱۸۹ گرمی طراحی شده است. پنل جلوی این اسمارت فون با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

با وجود این‌که پنل پشتی این گوشی کاملاً پلاستیکی است، اما اصلاً احساس بدی هنگام در دست گرفتن آن به شما دست نخواهد داد. گوشی گلکسی A52 با گواهی IP67 در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید مطمئن باشید در برابر گردوغبار و عمق یک متری آب به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم خواهد بود. پس اگر ناگهان گوشی شما در آب افتاد، نگران آسیب رسیدن به آن نباشید.

این گوشی ۱۵ میلیونی سامسونگ از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷۲۰G قدرت می‌گیرد. این پردازنده ۸ نانومتری قدرت بسیار خوبی دارد و می‌توانید از این گوشی برای بازی‌های ویدئویی هم استفاده کنید. پردازنده مرکزی گوشی هشت هسته‌ای بوده که شامل دو هسته ۲.۳ گیگاهرتزی Kryo 465 Gold و شش هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Kryo 465 Silver می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این تلفن همراه هم بر عهده Adreno 618 است.

این گوشی مانند سایر گوشی‌هایی که تاکنون شرح دادیم، دارای دوربین چهارگانه است؛ با این تفاوت که کیفیت بالاتری دارد. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۱.۸ است که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و همچنین لرزش‌گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

در این بازه قیمت، کیفیت دوربین این گوشی خیلی خوب است و شارپنس بسیار خوبی دارد. سایر لنزهای این تلفن همراه شامل لنز اولترا واید، ماکرو و دوربین تشخیص عمق تصویر هستند که به ترتیب با سنسورهای ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرند.

این گوشی از لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۴K و ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی هم به‌عنوان دوربین سلفی این گوشی تعبیه شده است و کیفیت خیلی خوبی دارد. به همین دلیل می‌توان آن را میان بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان قرار داد.

آنر ۵۰ فایوجی

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان
بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۶.۵۷ اینچ از نوع OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۲+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی آنر ۵۰ نیز در بین بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان دیده می‌شود. این گوشی از نظر سخت افزاری و طراحی ظاهری شباهت زیادی به نوا ۹ هواوی دارد. لبه‌های سمت راست و چپ این محصول از انحنای خفیفی برخوردار هستند و به سمت پنل پشتی هدایت شده‌اند. دورتادور صفحه‌نمایش نیز نوار حاشیه بسیار باریکی وجود دارد و نزدیک به ۹۰ درصد از پنل جلو را صفحه‌نمایش تشکیل می‌دهد.

طراحی دوربین‌های چهارگانه پنل پشتی دوال رینگ است. در این طراحی، ماژول به دو قسمت تقسیم می‌شود تا حسگرها در داخل دو حلقه قرار گیرند. در حالی که حلقه بالایی به دوربین اصلی اختصاص یافته است، دوربین‌ها، حسگرها و فلش LED در حلقه دوم قرار می‌گیرند. دوربین سلفی نیز درست بالای صفحه‌نمایش قرار دارد.

درواقع آنر ۵۰ از دو پنل شیشه‌ای استفاده می‌کند که فریمی از جنس پلاستیک، این دو پنل را احاطه کرده‌اند. از آنجایی که جنس پنل پشتی از شیشه بوده، جای انگشت بر روی آن می‌ماند.

صفحه نمایش این محصول ۶.۵۷ اینچ از نوع OLED بوده و می‌تواند از یک میلیارد رنگ پشتیبانی کند. وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و  تراکم پیکسلی به ۳۹۲ پیکسل در هر اینچ است.

آنر ۵۰ از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ استفاده می‌کند که رابط کاربری Magic UI 4.2 روی آن سوار شده است. قلب تپنده این محصول تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G بوده که علاوه بر برخورداری از پردازنده‌های توانمند، دارای مودم ۵G نیز هست. این محصول از نظر سخت‌افزاری به قدری بهینه شده و می‌توان با آن گیم را بدون افت فریم ریت اجرا کرد. اگر بخ دنبال یک گوشی درحد ۱۵میلیون هستید این محصول بهترین انتخاب برای شماست.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های موتورولا

بهترین گوشی های هواوی ۲۰۲۳

هواوی نوا ۱۱i

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۸ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۸۸ پیکسل، ۹۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین: ۴۸+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

یکی از بهترین بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان ، هواوی نوا ۱۱i است. هواوی Nova 11i دارای یک صفحه نمایش ۶.۸ اینچی LCD با وضوح فول اچ دی پلاس (۲۳۸۸ در ۱۰۸۰ پیکسل)، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۷۰ هرتزی است.

این گوشی هوشمند به پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ به همراه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده که مقدار آن را می‌توان از طریق کارت حافظه میکرو اس دی افزایش داد. نوا ۱۱i انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۰ واتی تامین می‌کند و از رابط کاربری EMUI 13 بهره می‌برد.

در قسمت جلویی Huawei Nova 11i یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز یک ماژول دوربین دوگانه متشکل از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سنسور عمق سنج ۲ مگاپیکسلی وجود دارد. همچنین این گوشی با برخورداری از فناوری صوتی Histen 8.1 و صدای ۸۸ دسی بل، نوید صدای خروجی چشمگیر و با کیفیتی را می‌دهد.

هواوی نوا ۹ SE

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان
بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۶.۷۸ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۸۸ پیکسل، ۹۰ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین: ۱۰۸+۸+۲+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

نوا ۹ اس ای گوشی میانرده‌ایست که سخت‌افزار قدرتمندی را در اختیار کاربران خواهد گذاشت. قلب سخت‌افزاری این مدل را تراشه‌ی پردازنده Snapdragon 680 4G پر کرده که با لیتوگرافی ۶ نانومتری از بهترین پردازنده‌های میان‌رده فعلی بازار محسوب می‌شود.

تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ عملکردی فوق‌العاده در اجرای گیم و پردازش سیگنال‌های تصاویردارد، بعلاوه پردازنده گرافیکی Adreno 610 نیز دراین تراشه تعبیه شده تا در تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی عملکرد بسیار خوبی دارد.

با اینکه هواوی از پنل Ips-LCD برای نمایشگر این گوشی استفاده کرده، اما رزولوشن ۲۳۸۸×۱۰۸۰ پیکسلی و تراکم پیکسلی ۳۸۷ پیکسل در هر اینچ نشان‌دهنده‌ی وضوح بالاییست که این نمایشگر ارائه می‌دهد. اندازه صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچ خواهد بود که با نسبت نمایشگر به بدنه ۸۹.۵ درصد از کم‌حاشیه‌ترین پنل‌های استفاده شده در گوشی‌هاست.

اوج شکوه و قدرت گوشی هوآوی nova 9 SE را باید در بخش دوربین آن پیدا کرد، زیرا که یکی از بهترین دوربین‌ها در کلاس میانرده است. دوربین اصلی این مدل از یک سنسور واید ۱۰۸ مگاپیکسلی بسیار قدرتمند با قابلیت PDAF است، همچنین در قسمت دوم این ماژول نیز لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید قرار گرفته که زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. در ترکیب این دوربین از دو سنسور ماکرو و عمق‌سنج نیز استفاده شده که هردو ۲ مگاپیکسلی هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر ۲۰۲۳

بهترین گوشی های ویوو ۲۰۲۳

موتورولا Edge 30 اولترا

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ از نوع P-OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۴۴ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1
  • رم: ۸، ۱۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۲۰۰+۵۰+۱۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۶۰ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۶۱۰ میلی‌آمپر ساعت

موتورولا Edge 30 Ultra به نمایشگر۶.۶۷ اینچی P-OLED با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده است. این نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، سرعت بالایی دارد و با اجرای روان، بهره‌وری بالاتری را در استفاده روزانه ارائه می‌دهد.

این محصول از تراشه اسنپ‌دراگون ۸ پلاس نسل ۱ برخوردار است که انتظار می‌رود عملکرد بسیار خوبی در پردازش‌های مختلف به نمایش بگذارد. در تست‌های عملکرد، نتایج نسبتا نزدیکی در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده مانند Xiaomi 125 pro و Oneplus 10T دارد، ولی باید در نظر گرفت که اج ۳۰ اولترا طراحی بدنه بسیار ظریف‌تر و باریک‌تری دارد.

دوربین اصلی این محصول ۲۰۰ مگاپیکسل است و در کنار آن شامل یک لنز اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و یک لنز تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی است. همچنین لازم به ذکر است که دوربین جلوی گوشی نیز ۶۰ مگاپیکسلی است.

بررسی گوشی موتورولا اج ۳۰ اولترا از نظر پایداری باتری و سرعت شارژ گوشی نشان می‌دهد که این دستگاه از یک باتری ۴۶۱۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این باتری عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، طوری که می‌توان ۱۹ ساعت ویدیو با فرکانس تصویر ۶۰هرتز روی آن تماشا کرد که از گوشی‌های هم‌رده سامسونگ و اوپو بیشتر است. به همین علت می‌توان این محصول را در زمره بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان قرار داد.

موتورولا Edge 30

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۴۴ هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM7325-AE Snapdragon 778G+ 5G
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۵۰+۵۰+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان ، موتورولا Edge 30 بوده که از تراشه اسنپدراگون ۷۷۸g پلاس برخوردار است. این پردازنده خیلی پر قدرت نیست اما در کنار ۶/۸ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه پرسرعت UFS 3.1 باعث می‌شود از پس اکثر کارهای روزمره و عادی بدون هیچ مشکلی بر بی‌آید.

صفحه نمایش ۶.۵ اینچی موتورولا اج ۳۰ از یه پنل امولد با کیفیت و جزئیات بالا استفاده می‌کند که به خاطر تکنولوژی ۱۰ Bits استفاده شده، امکان نمایش یک میلیارد رنگ را دارد و دقت و وضوح رنگ‌ها به خصوص رنگ‌های مشکی خیلی خوب است.

دوربین گوشی Motorola Edge 30 از سه تا دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شدهاست. کیفیت عکس های دوربین اصلی عالی‌ است. اگر به دنبال یک گوشی تا پانزده میلیون هستید این محصول بهترین انتخاب برای شماست.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های اوپو ۲۰۲۳

بهترین گوشی های نوکیا ۲۰۲۳

ریلمی ۱۰

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۴ اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۹۰ هرتز
  • پردازنده: MediaTek MT8781 Helio G99
  • رم: ۴،۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴،۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: ۵۰+۲ مگاپیکسل / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان ، ریلمی ۱۰ است. این محصول دارای یک نمایشگر ۶.۴ اینچی Super AMOLED که نرخ به‌روزرسانی آن ۹۰ هرتز اعلام شده است. وضوح این نمایشگر فول اچ‌دی پلاس معادل ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل بوده و ۹۰.۸ درصد از بخش رویی دستگاه را می‌پوشاند.

ریلمی برای پردازش Realme 10 تراشه Helio G99 را بر گزیده است. این چیپ‌ست با لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC ساخته شده و مدیاتک آن را در ماه می سال جاری میلادی به بازار معرفی کرده است. Helio G99 از ۲ هسته ۲.۲ گیگاهرتزی A76 و ۶ هسته ۲ گیگاهرتزی A55 تشکیل شده و ARM G57 MC2 پردازنده گرافیکی آن است.

این گوشی پانزده میلیونی در بخش دوربین‌های پشتی با افت قابل توجهی در مقایسه با Realme 9 مواجه شده چرا که در نگاه اول، دو دوربین جایگزین دوربین سه‌گانه شده است. همچنین سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ۱/۱.۶۷ اینچی در نمونه معرفی‌شده در ماه آوریل جای خود را به یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۲.۷۶ اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.8 داده است. دوربین دوم هم یک واحد مونوکروم ۲ مگاپیکسلی است که جانشین ماژول اولترا واید ۸ مگاپیکسلی Realme 9 شده است.

سوالات متداول

بهترین گوشی های سامسونگ تا ۱۵ میلیون تومان کدام ها هستند؟

اگر بخواهیم چند مورد از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۱۵ میلیون را نام ببریم باید به سامسونگ گلکسی A33 5G، گلکسی A32 5G، گلکسی A52 4G اشاره کنیم.

بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان کدام ها هستند؟

در این نوشتار از تکراتو تلاش کردیم لیست کاملی از بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان در اختیار شما قرار دهیم. اگر بخواهیم بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان نام ببریم باید به شیائومی می ۱۱ لایت، پوکو X4 پرو (Poco X4 pro)،  شیائومی نوت ۱۰ پرو اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص لیست بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.