بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان (بهمن۱۴۰۱)

در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان را بررسی کنیم و بهترین گزینه‌ها در برندهای مختلف را به شما پیشنهاد دهیم.

در حال حاضر می‌توان گفت که بازار گوشی‌های هوشمند از تنوع خاصی برخوردار است؛ به صورتی که می‌توان در محدوده‌های قیمتی مختلف یا توان سخت‌افزاری متنوع، تلفن‌های هوشمندی را از برندهای مطرح یافت. فرقی نمی‌کند علاقه به گوشی گیمینگ داشته باشید یا تلفن هوشمندی برای وب‌گردی یا حتی عکاسی بخواهید، کافی است نگاهی به بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشید تا انبوهی از محصولات را از برندهای مختلف مشاهده کنید.

با اینکه تنوع در بازار باعث می‌شود حق انتخاب از میان انبوهی از محصولات داشته باشید، اما مشکلی نیز بر سر راهتان وجود دارد. درواقع اگر شناخت کمی از گوشی‌های هوشمند داشته باشید در زمان انتخاب محصول مناسب به مشکل خواهید خورد. به همین منظور مقاله‌ای برایتان آماده کرده‌ایم تا محصولی مناسب را بتوانید با توجه به نیازتان برای خود یا هدیه به دیگران انتخاب کنید.

بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان

در ادامه این مطلب به شما بهترین گوشی‌های هوشمند تا بین بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان را معرفی می‌کنیم.

آنر ۷۰ نسخه ۱۲۸/۸ گیگابایت

آنر 70

آنر ۷۰ به طور حتم ویژگی‌های خوب زیادی دارد ولی بیشترین بخشی که توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند بخش طراحی آن است، جایی که یک گوشی بسیار زیبا با ارگونومی خوب را مشاهده می‌کنیم که نسبت نمایشگر به بدنه آن نیز فوق‌العاده است و به راحتی می‌تواند از این نظر با گوشی‌های پرچمدار رقابت کند. قاب پشتی این گوشی ۱۷۸ گرمی از جنس شیشه است و طراحی ماتی هم دارد و ضخامت آنر ۷۰ نیز به ۷.۹ میلی‌متر می‌رسد.

به غیر از طراحی و ارگونومی بسیار خوب، بخش نمایشگر هم دارای پنلی باکیفیت و حاشیه‌های بسیار باریک است. این محصول از صفحه نمایشی ۶.۶۷ اینچی از نوع OLED با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این نمایشگر که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، گستره ۱ میلیارد رنگ و محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کند توانسته حدود ۹۱ درصد از قاب روبرویی را به خود اختصاص دهد. این مهم به لطف لبه‌های خمیده کنار نمایشگر به‌دست آمده است و برای تماشای محتوا بسیار جذاب است.

قدرت سخت افزاری آنر ۷۰ در کل خوب است اما بسیاری از رقبای هم‌قیمت از تراشه قوی‌تری استفاده می‌‌کنند. قلب تپنده این مدل اسنپدراگون ۷۷۸G+ است که از قبل با آن آشنایی داریم و می‌دانیم که در اجرای بازی‌های روز موفق عمل می‌کند ولی نه به خوبی یک تراشه پرچمدار یا بالارده! آنر برای این گوشی از دوربین اصلی ۵۴ مگاپیکسلی و فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کرده و در نهایت یک دوربین عمق میدان با سنسور ۲ مگاپیکسلی و یک سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این مجموعه را کامل می‌کند. در نهایت آنر ۷۰ از یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ واتی انرژی می‌گیرد.

مشخصات آنر ۷۰
تراشه اسنپ دراگون ۷۷۸G+
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی ۵۴ مگاپیکسلی
دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم ۸ و ۱۲ گیگابایت
باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت گوشی آنر ۷۰

شیائومی ۱۲ لایت نسخه ۱۲۸/۸ گیگابایت

شیائومی 12 لایت

یکی دیگر از بهترین گوشی‌هایی که می‌تواند تا بازه قیمتی ۱۲ میلیون تومان خریداری کنید، شیائومی ۱۲ لایت است. محصول جدیدی که از سخت‌افزار نسبتا قدرتمند و ویژگی‌های نرم‌افزاری خوبی بهره می‌برد. گوشی شیائومی ۱۲ لایت به تراشه اسنپ دراگون ۷۷۸G 5G مجهز شده و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم دارد. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶٫۵۵ اینچی AMOLED استفاده می‌کند و باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.

ویژگی اصلی شیائویم ۱۲ لایت برخورداری از دوربین اصلی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی است. در کنار دوربین اصلی یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

مشخصات شیائومی ۱۲ لایت
تراشه اسنپ دراگون ۷۷۸G
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی
دوربین تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت شیائومی ۱۲ لایت

گلکسی A53 5G نسخه ۱۲۸/۸ گیگابایت

گلکسی A53 5G

گوشی گلکسی A53 سامسونگ را می‌توانیم یکی از بهترین گوشی‌های این شرکت در بازه قیمتی تا ۱۲ میلیون تومان نام ببریم. این گوشی جدید سری A به تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ مجهز شده و ۱۲۸ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. گوشی گلکسی A53 از صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی AMOLED استفاده می‌کند که روشنایی بسیار خوبی دارد و رنگ‌ها را هم نسبتا دقیق نشان می‌دهد.

گوشی گلکسی A53 5G از چهار دوربین پشت بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید هم دارد. دو دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق هم روی این گوشی قرار گرفته‌اند. گلکسی A53 سامسونگ از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که برای استفاده‌های روزانه کاربران را به خوبی همراه خواهد کرد.

مشخصات A53 5G
تراشه اگزینوس ۱۲۰۰
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی
دوربین تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی
دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت گوشی A53 سامسونگ

خرید گوشی 5G

شیائومی POCO F4 نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت

پوکو F4

یکی دیگر از گوشی‌های هوشمندی که می‌توان در بازه ۱۵ میلیون تومان خریداری کرد، شیائومی پوکو F4 نام دارد. این گوشی جدید شیائومی مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچ امولد بوده و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، Dolby Vision، HDR10+ در کنار حداکثر نرخ روشنایی ۱۳۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مهم نمایشگر این دستگاه می‌توان به محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ اشاره کرد.

گوشی شیائومی پوکو F4 قدرت خود را از پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ دریافت می‌کند و وجود پردازنده گرافیکی Adreno 650 در کنار پردازنده اصلی توانسته شرایط ایده‌آل و خوبی را به ویژه برای علاقه‌مندان به دنیای گیم رقم بزند. این گوشی هوشمند مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل است. همچنین در پنل نمایشگر یک سنسور ۲۰ مگاپیکسل قرار دارد. اگر باتری برای شما اهمیت دارد، باید بدانید شیائومی پوکو اف ۴ دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی، یکی از گزینه‌های موجود به عنوان بهترین گوشی ۱۲ تا ۱۵ میلیون شناخته می‌‎شود.

مشخصات گوشی پوکو F4
تراشه اسنپ دراگون ۸۷۰ ۵G
پردازنده گرافیکی Adreno 650
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل، ۸ مگاپیکسل، ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ و ۱۲ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی خیر
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت پوکو F4 شیائومی نسخه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸

پوکو ایکس ۴ پرو ۵G نسخه ۲۵۶/۸ گیگابایت

پوکو ایکس 4 پرو 5G

شیائومی پوکو X4 Pro از راه رسید و حالا بیشتر از این که نسل جدید ایکس ۳ پرو باشد خود را به سری ردمی نوت ۱۱ پرو نزدیک کرده است و سعی کرده در بخش‌های مختلف متعادل‌تر عمل کند و به جای یک سخت افزار قوی و دوربین و نمایشگر معمولی همه بخش‌ها را به حالت ایده‌آل برساند. اگر هنوز در انتخاب گوشی موبایل‌تان تردید دارید، پوکو X4 Pro آمده است که شک شما را برطرف کند.

پوکو ایکس ۴ پرو از نظر ظاهری به سری M پوکو نزدیک شده و حالا از فریم دوربین مستطیلی و مشکی رنگ استفاده می‌کند. قاب پشتی این گوشی شیشه‌ای است و فریم گوشی هم از جنس پلاستیک است و ضخامت ۸.۱ میلی متری و وزن ۲۰۵ گرمی از دیگر مشخصات آن در قسمت طراحی هستند. ضخامت پایینی که برای طراحی این گوشی در نظر گرفته شده نشان از خوش‌دست بودن این گوشی دارد. زمانی که نور به قاب پشتی گوشی می‌تابد الگوهای جذاب و زیبایی از پرتوهای نور به روی قاب شیشه‌ای نقش می‌بندد که باعث زیبایی بیشتر این میان‌رده می‌شود.

به دلیل استفاده شیائومی از شیشه زمانی که شما گوشی را در دست می‌گیرد حس خوبی خواهید داشت و حس یک میان‌رده بی‌کیفیت آخرین چیزی است که به آن فکر خواهید کرد و این مشخصات پوکو ایکس ۴ پرو را به بالارده‌ها نزدیک کرده است. این گوشی از گواهی IP53 پشتیبانی می‌کند و برای مراقبت از نمایشگر آن از گوریلاگلس ۵ استفاده شده است.

پوکو ایکس ۳ پرو نمایشگر IPS با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی داشت و در این نسل شاهد پیشرفت بسیار خوبی هستیم و حالا نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خودنمایی می‌کند. این پنل توانسته حدود ۸۶ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد و حاشیه‌ها را باریک‌تر از قبل کند. روشنایی این پنل ۷۵۰ نیت است تا نمایشگر این گوشی تمام و کمال مانند ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G بدانیم. این مشخصات نمایشگر به‌علاوه نرخ لمس ۳۶۰ هرتزی باعث شده تا پنل این گوشی را برای انجام کارهای روزمره و همچنین برای بازی کردن مناسب بدانیم و نرخ لمس باعث می‌شود هر فرمانی با کمترین تأخیر اجرا شود و شما حس سریع‌تر و بهتری در اجرای بازی‌ها داشته باشید.

در بخش سخت افزاری نیز دقیقا شاهد تراشه‌ای مشابه با ردمی نوت ۱۱ پرو فایوجی یعنی اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G هستیم. پوکو ایکس ۴ پرو به طور حتم به نسبت نسل قبل ضعیف‌تر شده ولی در بخش نمایشگر و دوربین شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم که این موضوع را پوشش می‌دهد. به علاوه این گوشی حالا از شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کند و قدرت سخت افزاری آن در حدی هست که بتوانید به خوبی از پس کارهای مختلف بربیاید. این سخت افزار را ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌کند.

بخش دوربین به طور حتم یکی از نقاط ضعف پوکو ایکس ۳ پرو بود ولی حالا سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی بازی را به نفع پوکو ایکس ۴ پرو تغییر داده است. دوربین این گوشی حالا می‌تواند به خوبی با هر میان‌رده‌ دیگری رقابت کند و شانه به شانه دیگر گوشی‌ها پیش برود و از بسیاری از محصولات با برچسب قیمتی مشابه پیشی بگیرد. در کنار این دوربین اصلی دوربین فوق عریض با سنسور ۸ و دوربین ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود و دوربین سلفی نیز سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

پوکو ایکس ۴ پرو از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و شارژ سریع ۶۷ واتی نیز برای این باتری در نظر گرفته شده است. عملا می‌توانیم بگوییم پوکو ایکس ۴ پرو همان ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G با ظاهری متفاوت است و این سیاست جدیدی است که شیائومی و پوکو پیش گرفته‌اند. از دیگر مشخصات اصلی این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، اسپیکرهای استریو، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱ اشاره کرد. این محصول در بازه قیمتی خود ارزش خرید بالایی دارد و نمی‌توان ایراد خاصی به آن وارد کرد و اگر میان‌رده‌ای زیبا می‌خواهید که دوربین و سخت افزار خوبی داشته باشد و در بخش باتری و نمایشگر هم عالی عمل کند پوکو ایکس ۴ پرو می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

مشخصات گوشی پوکو X4 پرو
تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G
پردازنده گرافیکی Adreno 619
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین

۱۰۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید پوکو X4 پرو با حافظه ۲۵۶ و رم ۸ گیگابایت

پوکو X4 GT نسخه ۲۵۶/۸

پوکو ایکس 4 جی تی

این گوشی یکی از جدیدترین محصولات برند پوکو است و مشخصات و ویژگی‌های بسیار خوبی هم دارد که باعث می‌شود ارزش خرید آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند. این گوشی ۲۰۰ گرمی، ضخامتی برابر با ۸.۹ میلی‌متر دارد و از یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی در روبرو میزبانی می‌کند. این نمایشگر که از نوع IPS LCD است از رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کند و تراکم پیکسلی ۴۰۷ را نیز مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این پنل که حدود ۸۵ درصد از فضای روبرویی را در اختیار گرفته از Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می‌کند.

بخش سخت افزار این گوشی یکی از نقاط عطف آن است، جایی که تراشه ۵ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۸۱۰۰ خودنمایی می‌کند. این چیپست تقریبا قدرت برابری با اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام دارد و این یعنی با یک گوشی بسیار قوی مواجه هستیم که می‌تواند تا چند سال بدون مشکل از پس کارهای مختلف بربیاید. پوکو ترجیح داده برای دوربین اصلی از سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کند و برای دوربین فوق عریض هم سنسوری ۸ مگاپیکسلی در نظر بگیرد. این مجموعه با سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی کامل می‌شود. باتری این مدل دارای ۵۰۸۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت است و شارژ سریع ۶۷ واتی نیز برای تضمین سرعت شارژ خوب در نظر گرفته شده است.

همه این گفته‌ها در کنار هم باعث می‌شود تا پوکو X4 جی تی را گزینه بسیار جذابی برای گیمرها در نظر بگیریم.

مشخصات پوکو ایکس ۴ جی تی
تراشه دیمنسیتی ۸۱۰۰
پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6
دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل اولتراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۵۰۸۰ میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع ۶۷ وات

قیمت گوشی پوکو X4 GT

نحوه رجیستری گوشی مسافری:

رجیستری گوشی

ردمی K40 گیمینگ نسخه ۱۲۸/۸ گیگابایت

ردمی K40 گیمینگ

اگر در این بازه قیمتی در پی گوشی مناسب برای بازی کردن هستید قطعا ردمی K40 گیمینگ می‌تواند نظر شما را به سمت خود جلب کند. این محصول برای بازی کردن طراحی شده و ظاهر جذابی هم دارد. شیائومی برای این مدل از تریگرهای فیزیکی استفاده کرده تا لذت بازی کردن افزایش پیدا کند و شما بتوانید کنترل بیشتری به روی بازی‌های به خصوص شوتر داشته باشید. این محصول از یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع OLED با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و تراکم پیکسلی ۳۹۵ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

این پنل که حدود ۸۶ درصد از فضای روبرویی را در اختیار گرفته از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، گستره رنگی ۱ میلیاردی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و توسط گوریلاگلس ۵ هم مراقبت می‌شود. سازنده چینی به عنوان قلب تپنده این محصول از تراشه ۶ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۱۲۰۰ کمک گرفته است. این چیپست قدرتی کم و بیش شبیه به اسنپدراگون ۸۶۵ دارد و می‌تواند به خوبی از پس‌ بازی‌های موجود در حالت گرافیکی بسیار بالا بربیاید. از سوی دیگر حافظه داخلی نیز از نوع UFS 3.1 است تا سرعت بالاتری داشته باشد.

با وجود این که دوربین برای یک گوشی گیمینگ اولویت نیست اما باز هم شیائومی از دوربین اصلی با سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده است. فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند تا مجموعه دوربین‌ها کامل شود. این محصول مخصوص بازی یک باتری ۵۰۶۵ میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. گواهی IP53، اسپیکرهای استریو، MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱ و حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

مشخصات ردمی k40 گیمینگ
تراشه دیمنسیتی ۱۲۰۰
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9
دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل اولتراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
سیستم عامل MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۵۰۶۵ میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع ۶۷ وات

قیمت گوشی ردمی K40 گیمینگ ۱۲۸ گیگابایت

شیائومی ۱۱T نسخه ۱۲۸/۸ گیگابایت

شیائومی 11t

شیائومی ۱۱ تی قیمت زیادی ندارد ولی سازنده چینی از متریالی مشابه با گوشی‌های پرچمدار برای این میان‌رده استفاده کرده است که همین موضوع باعث می‌شود شما هنگام کار کردن با گوشی و در دست گرفتن آن اصلا حس یک گوشی میان‌رده را نداشته باشید و دقیقا حس مرغوبیت یک پرچمدار به شما منتقل شود. این گوشی قاب پشتی از جنس شیشه مات (به غیر از رنگ مشکی که دارای طراحی براق است) دارد و برای محافظت از این شیشه، شرکت چینی از گوریلاگلس ویکتوس کمک گرفته است. اولین نکته‌ای که با نگاه کرده به ۱۱T توجه شما را به خود جلب می‌کند فریم بزرگ دوربین‌های آن است. این فریم مستطیلی شکل طراحی دو تکه دارد و در تمامی رنگ‌ها تمام و کمال به رنگ مشکی است. بخش راستی فریم دوربین میزبان فلش و نوشته دوربین و … است و در سمت چپ نیز لنز دوربین‌ها دیده می‌شود.

شیائومی برای بخش نمایشگر ۱۱T 5G تقریبا هر چه در چنته داشته را رو کرده و نتیجه نمایشگرهای بسیار عالی شده است. این گوشی نمایشگرهای ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ دارند و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و از محتوای HDR10+، Dolby Vision و گستره‌ی ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. به علاوه این صفحه نمایش نرخ لمس ۴۸۰ هرتزی دارد که برای بازی کردن نکته‌ی بسیار با اهمیتی و خوبی به حساب می‌آید. کیفیت این صفحه نمایش واقعا عالی و تحسین برانگیز است و قطعا شما را به وجد خواهد آورد. رنگ‌های بسیار زنده، شارپ و جذاب به نمایش درمی‌آیند و محتوا کنتراست بالا دارد. رنگ مشکی در این پنل عمقی بینهایت دارد و همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این مجموعه را تکمیل می‌کند. در این بازه‌ قیمتی این قطعا بهترین پنلی است که می‌توان خریداری کرد.

خرید پاوربانک
شیائومی ۱۱ تی در بخش سخت افزاری از تراشه‌ ۶ نانومتری دیمنستی ۱۲۰۰ ۵G استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-A78 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G77 را در بر می‌گیرد. قدرت سخت افزاری این گوشی عالی است و شما می‌توانید تمام برنامه‌ها و بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک و بدون هیچ مشکی یا افت فریم اجرا کنید. در واقع شاید بتوانیم قدرت این تراشه را حدودا مانند اسنپدراگون ۸۶۵ بدانیم.

دوربین اصلی این محصول سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدلSamsung S5KHM2 با اندازه‌ی ۱/۱.۵۲ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۷ میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته‌ است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌ر‌ساند. این دوربین اصلی را فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و تله فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی همراهی می‌کند. دوربین سلفی این محصول هم از سنسوری ۱۶ بهره می‌برد.

این دستگاه مانند برادر بزرگ‌تر خود از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند ولی از نظر فناوری شارژ سریع به جای ۱۲۰ وات از فناوری ۶۷ وات برخوردار است که هنوز هم بسیار سریع به نظر می‌رسد. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به پشتیبانی از گواهی IP53، اسپیکرهای استریو، عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور اشاره کرد.

مشخصات گوشی شیائومی ۱۱T مدل ۵G
تراشه MediaTek MT6893 Dimensity 1200 5G
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل اولتراواید

۵ مگاپیکسل تله‌فوتو

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۱ – رابط کاربری MIUI 12.5
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع ۶۷ وات

قیمت گوشی شیائومی ۱۱T

گلکسی A52s 5G نسخه ۱۲۸/۸ گیگابایت

سامسونگ گلکسی A52s 5G

قاب پشتی گلکسی A52s سامسونگ از جنس پلاستیک است و طراحی مات دارد و همین باعث می‌شود که کیفیت ساخت این محصول از رقبای شیائومی که از شیشه استفاده می‌کنند کمتر باشد. در طراحی این گوشی قاب مات پشتی حتی فضای بین لنز دوربین‌ها را نیز در بر گرفته تا کهکشانی کره‌ای‌ها حالا جذاب‌تر از همیشه باشد و یکپارچکی قاب پشتی آن توجه هر مخاطبی را به خود جلب کند. فریم اطراف دو گوشی از جنس پلاستیک است و در هر دو نیز طراحی برقی دارد تا با قاب پشتی در تضاد باشد.

برای A52s یک پنل سوپر امولد با رزولوشن FHD+ در نظر گرفته شده که به دلیل داشتن اندازه‌ی ۶.۵ اینچی در هر اینچ ۴۰۷ پیکسل قرار گرفته است. نرخ نوسازی این پنل ۱۲۰ هرتزی و نسبت آن ۲۰ به ۹ است. کیفیت این صفحه نمایش عالی است و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد. از نظر رنگ بندی که محتوا به صورتی بسیار جذاب و زنده به نمایش درمی‌آیند و از نظر نرخ نوسازی هم که کهکشانی کره‌ای‌ها حرفی باقی نگذاشته است و به سراغ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی رفته تا همه چیز به روان‌ترین شکل ممکن مقابل چشمان شما قرار بگیرد.

در بخش سخت افزار سامسونگ برای A52s  به سراغ چیپست اسنپدراگون G778 رفته است. این تراشه که معماری ۶ نانومتری داشته از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670  با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود. قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار خوب است و این میانرده می‌تواند تمام بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک اجرا کند. این گوشی‌ در استفاده روزمره سرعت بسیار خوبی دارد و در پردازش کارهای سنگین نیز به خوبی شما را همراهی می‌کند و می‌توانید تا دو سال به روی عملکرد مناسب آن‌ حساب باز کنید.

سازنده کره‌ای برای دوربین اصلی کهکشانی خود به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور هم اندازه‌‌ی ۱/۱.۷ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم ۰.۸ میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این گوشی هم به صورت پیش فرض ۱۶ مگاپیکسلی هستند. این دوربین اصلی را در قاب پشتی سه لنز فوق عریض، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسلی همراهی می‌کنند و درون پانچ هول روبروی گوشی سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

انرژی مورد نیاز این کهکشانی به واسطه یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از طرفی هم برای این گوشی فناوری شارژ سریع مرسوم ۲۵ واتی سامسونگ در نظر گرفته شده است. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکرهای استریو و پشتیبانی از گواهی IP67 از دیگر مشخصات کلیدی این محصول هستند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G
تراشه Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل دوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسل اولتراواید

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل سنجش عمق

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶، ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد، microSDXC
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، سرعت شارژ ۲۵ وات

قیمت گوشی A52s سامسونگ 

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G نسخه ۲۵۶/۸ گیگابایت

ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G

سری ردمی نوت ۱۱ در ایران کمی گیج‌ کننده شده است و نام‌های نزدیک این محصولات به هم باعث سردرگمی کاربران می‌شود. نسخه پرو سری ردمی نوت ۱۱ در ایران سه گوشی را شامل می‌شود، یکی ردمی نوت ۱۱ پرو ۴G، یکی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G و دیگری ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G. این سه گوشی به همین ترتیب ذکر شده از نظر قیمتی رتبه‌بندی می‌شوند و پرو پلاس ۵G گران‌ترین نسخه به حساب می‌آید که مشخصات بسیار خوبی هم دارد.

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس از قاب پشتی شیشه‌ای با طراحی مات بهره می‌برد که این قاب کیفیت بسیار بهتری به نسبت پلاستیک استفاده شده در گوشی‌های سامسونگ دارد. در پایین این قاب لوگوی ردمی قرار گرفته و در بالا فریم دوربین‌ها به چشم می‌آید. این فریم دوربین مقداری بیرون زدگی دارد که البته خیلی زیاد نیست و با استفاده از یک قاب برطرف می‌شود. فریم دوربین‌ها در تمامی سه رنگ طراحی یکسانی دارد و به صورت دو تکه به رنگ‌های نقره‌ای و مشکی درآمده تا دوربین اصلی بیشتر خودنمایی کند. شیائومی انحنای قاب پشتی را کاهش داده تا نوت ۱۱ پرو پلاس بسیار تخت‌تر از نسل قبل باشد و خود را شبیه به ایفون‌های سری ۱۲ و ۱۳ اپل کند.

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس از پنلی سوپر امولد با اندازه ۶.۶۷ اینچی و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این صفحه نمایش در هر اینچ از ۳۹۵ پیکسل میزبانی می‌کند و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، محتوای HDR10 و نرخ لمس ۳۶۰ هرتزی از دیگر مشخصات این نمایشگر جذاب است. از نظر کیفیت هیچ ایرادی نمی‌توان به این پنل وارد کرد و نمایشگر ۱۱ پرو پلاس همه محتوا را با کیفیت بسیار عالی به نمایش درمی‌آورد. رنگ‌ها در این صفحه نمایش کنتراست بسیار خوبی دارند و محتوا و متون مختلف با شارپی بی‌نقص قابل مشاهده است. این پنل باعث می‌شود از مشاهده هر نوع محتوای در ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس لذت ببرید.

خرید تبلت
ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G نیز برخلاف ردمی نوت ۱۰ پرو سال قبل که تراشه اسنپدراگون ۷۳۲G ساخت کوالکام داشت حالا از چیپست ۶ نانومتری Dimensity 920 مدیاتک بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزی و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی دارد و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را نیز در بر می‌گیرد. قدرت سخت افزاری این گوشی خوب است و در استفاده روزمره که به طور حتم مشکلی نخواهید داشت و در اجرای بازی‌ها هم قطعا می‌توانید به روی عملکرد این گوشی از شیائومی حساب باز کنید.

دوربین اصلی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدلSamsung S5KHM2 با اندازه‌ی ۱/۱.۵۲ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۷ میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و به صورت پیش فرض به دلیل ترکیب ۹ پیکسل تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. این دوربین با فوق عریض ۸ و ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراهی شده و با سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تکمیل می‌شود.

باتری این گوشی با کاهش ظرفیت از ۵۰۰۰ به ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت رسیده است ولی در عوض از شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند و آداپتور نیز درون جعبه قرار گرفته است. به‌واقع استفاده از این فناوری در محصولی با این برچسب قیمتی هیجان‌انگیز است. اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط JBL، حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، گوریلاگلس ۵ و گواهی IP53 از دیگر ویژگی‌های این دستگاه هستند.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G
تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین

۱۰۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم۶ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۱۲۰ واتی

قیمت گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان برای بازی کردن کدام است؟ در میان محصولات موجود در فهرست می‌توان به پوکو F3 شیائومی و شیائومی ۱۱ تی پرو اشاره کرد. به‌نوعی اگر می‌توانید حدود ۱۲.۵ هزینه کنید بهترین گزینه ممکن شیائومی ۱۱ تی پرو با وجود تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و نمایشگر عالی است.

کدام گوشی بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان از دوربین توانمندی برخوردار است؟ بسیاری از گوشی‌های این لیست دوربین اصلی باکیفیتی دارند و اگر برای شما این بخش اولویت است نگاهی به ۱۱ تی پرو و گلکسی A73 داشته باشید.

کدام گوشی تا ۱۲ میلیون ارزش خرید بالایی دارد؟ دو گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو و گلکسی A52s به نسبت قیمت ارزش خرید بسیار خوبی دارند و به‌خصوص نماینده شیائومی مشخصات بسیار عالی را در اختیار قرار می‌دهد.

ads

برای انتخاب بخاری برقی و هیتر مردد هستید؟ اینجا بهترین هیتر برقی های کم مصرف بازار را به شما معرفی کردیم.

بهترین هیتر برقی کم مصرف

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.