بهترین هاست وردپرس – هاست لینوکس، وردپرس یا ووکامرس؟

وردپرس با اختلاف زیاد، محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است. به‌طوری که بیشتر از ۴۳ درصد تمام سایت‌های اینترنتی، روی این زیربنا قرار گرفته‌اند.

سایت‌های وردپرسی هم مثل همۀ انواع دیگر سایت‌ها، برای بالا آمدن و برقرار بودن، به فضایی برای نگهداری نیاز دارند که به آن هاست گفته می‌شود. در اینجا، می‌خواهیم راهنمایی مختصر برای انتخاب بهترین هاست وردپرس ارائه کنیم؛ راهنمایی که باعث می‌شود در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید و یک سرویس میزبانی مناسب برای سایت خود انتخاب کنید.

اول از همه، اجازه دهید نگاهی به کاندیداها داشته باشیم.

بهترین هاست مناسب برای وردپرس کدام است؟

از دیدگاه فنی، اکثر انواع هاست‌ها می‌توانند به‌عنوان میزبان سایت‌های وردپرسی مورداستفاده قرار بگیرند؛ ولی اگر کمی موشکافانه‌تر به ماجرا نگاه کنیم، نام ۳ نوع هاست به‌عنوان کاندیداهای نهایی می‌درخشند.

هاست لینوکس

به‌طور کلی، سرورهایی که از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کنند، با عنوان هاست لینوکس شناخته می‌شوند؛ در نتیجه، عبارت هاست لینوکس، شامل طیف گسترده‌ای از سرویس‌های میزبانی می‌شود که اغلب آن‌ها برای میزبانی از سایت‌های وردپرسی، عملکرد خوبی دارند.
222222222

222222222

از آنجایی که هاست‌های لینوکسی انعطاف‌پذیری بالایی دارند، می‌توان با خیال راحت آن‌ها را برای میزبانی از سایت‌های وردپرسی برگزید.

مهم‌ترین مزایای این نوع هاست‌ها عبارتند از:

    • مقرون‌به‌صرفه بودن
  • انعطاف‌پذیری خیلی بالا
  • امنیت قابل‌قبول

البته ایراداتی هم وجود دارند؛ مثلاً اینکه حتماً باید سطحی از دانش فنی را داشته باشید تا بتوانید از این نوع هاست نهایت بهره را ببرید.

همان‌طور که گفتیم، انواع گوناگونی از سرورها در دسته‌بندی هاست لینوکس قرار می‌گیرند. اگر ابتدای کار هستید و می‌دانید سایت قرار نیست ترافیک زیادی را تجربه کند، می‌توانید سراغ هاست‌های اشتراکی بروید که از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کنند و در مقایسه با انواع دیگر سرویس‌های میزبانی، بسیار ارزان‌تر هستند.

بعد از رشد و افزایش بازدید، باز هم انواعی از هاست‌های لینوکسی هستند که کارتان را راه می‌اندازند؛ مثل سرور اختصاصی و سرور مجازی که با عنوان VPS شناخته می‌شود.

هاست وردپرس

پرطرفدار بودن و استفادۀ زیاد از وردپرس، سبب شد شرکت‌های هاستینگ به فکر ارائۀ سرویسی مخصوص آن بیفتند. خروجی این تصمیم، هاست وردپرس نام گرفت! منظور نوعی سرویس میزبانی است که مختص نگهداری از سایت‌های وردپرسی طراحی و پیکربندی می‌شود.

احتمالاً فکر می‌کنید پاسخ نهایی را گرفته‌اید. وقتی چنین هاستی وجود دارد، چرا باید برای میزبانی از این سیستم مدیریت محتوا، سراغ انواع دیگر هاست‌ها رفت؟ ولی خب اشتباه می‌کنید! عجیب است، اما هاست وردپرس، همیشه بهترین گزینه برای میزبانی از سایت‌های وردپرسی نیست.

همان‌طور که گفتیم، هاست‌های وردپرس طوری طرحی می‌شوند که بهترین عملکرد ممکن را برای سایت‌های وردپرسی از خود نشان دهند؛ ولی خب به‌خاطر این خصوصیات، قیمت نسبتاً بالایی دارند.

برگردیم به چند خط بالاتر؛ اگر ترافیک چندانی ندارید، همان هاست اشتراکی، با قیمتی قابل‌قبول‌تر، نیازتان را برطرف می‌کند و لزومی ندارد سراغ هاست وردپرس بروید.

ولی خب اگر فعالیتی نسبتاً حرفه‌ای دارید و تعداد بازدیدکنندگان چشمگیری وارد سایت می‌شوند، احتمالاً بهترین هاست WordPress که می‌توانید سراغش بروید، همین گزینه باشد.

هاست ووکامرس

سازندگان وردپرس، این سیستم مدیریت محتوا را با هدف تسهیل بلاگینگ در دنیای اینترنت عرضه کردند؛ اما بعد از گذشت زمان، وقتی وردپرس پتانسیل بالای خود را به رخ کشید، ورق برگشت و حالا می‌توان از آن برای ساخت انواع سایت‌ها استفاده کرد؛ از جمله سایت‌های فروشگاهی!

WooCommerce، نام یکی از معروف‌ترین افزونه‌های وردپرس است. افزونه‌ای که امکان ساخت یک فروشگاه اینترنتی در بستر سایت‌های وردپرسی را فراهم می‌کند.

برای اینکه ووکامرس بهترین عملکرد را از خود نشان دهد، لازم است تنظیمات خاصی روی هاست اعمال شوند. به همین خاطر، سرویس میزبانی مخصوصی برای این منظور طراحی شده که هاست ووکامرس نام دارد. هاستی که تمام نیازهای یک فروشگاه اینترنتی روی بستر وردپرس را فراهم می‌کند.

علاوه‌بر این‌ها، معمولاً هاست‌های ووکامرس مقیاس‌پذیری خوبی هم دارند؛ یعنی وقتی سایت فروشگاهی رشد می‌کند و بازدیدکنندگان بیشتری سمت آن روانه می‌شوند، می‌توان منابع توان آن را افزایش داد تا نیازهای جدید را هم بدون مشکل برطرف کند.

این از ۳ گزینه‌ای که می‌توانند به‌عنوان بهترین هاست وردپرس استفاده شوند. حالا بیایید ببینیم برای انتخاب بهترین گزینه، باید چه نکاتی را در نظر بگیریم.

۳ نکتۀ مهم در انتخاب بهترین هاست WordPress

احتمالاً تا اینجا فهمیده باشید که فرمول طلایی وجود ندارد و نمی‌توان برای همۀ سایت‌ها نسخۀ واحد پیچید. شاید برای یک سایت هاست لینوکس انتخاب بهتری باشد و برای سایتی دیگر، هاست ووکامرس یا وردپرس.

در این قسمت، به ۳ نکته می‌پردازیم که باید هنگام تصمیم‌گیری آن‌ها را مد نظر داشته باشید. نکاتی که در این فرایند کمکتان می‌کنند.

۱. بررسی خصوصیات، مزایا و معایب هر گزینه

هاست‌های لینوکس معمولاً قیمت‌های مناسب‌تری دارند و بیشتر قابل تغییر هستند. در نقطۀ مقابل، گفتیم که نگهداری از آن‌ها نیازمند دانش فنی است و به احتمال زیاد، گزینۀ خوبی برای تازه‌کارها محسوب نمی‌شوند.

هاست وردپرس کاربرپسند است و طرز استفادۀ آسانی دارد؛ به‌علاوه، معمولاً قابلیت‌های مفیدی با این نوع هاست ارائه می‌شود که از جملۀ آن‌ها می‌توان به ابزارهای امنیتی و بکا‌پ‌گیری‌های خودکار اشاره کرد.

منتهی دارندۀ سایت با محدودیت‌هایی برای اعمال تغییرات مواجه است و برای تهیۀ آن هم باید بیشتر هزینه کنید.

33333333333

33333333333

هاست‌های ووکامرس il برای سایت‌های وردپرسی که قرار است با این افزونه به فروشگاه آنلاین بدل شوند، عالی نشان می‌دهد؛ اما زیاد به‌ درد انواع دیگر سایت‌ها نمی‌خورد.

این‌ اطلاعات را گوشۀ ذهن داشته باشید و هنگام اتخاذ تصمیم نهایی به آن‌ها رجوع کنید.

۲. حساس بودن روی مسائل امنیتی

آن دسته از سرویس‌های میزبانی که بالاترین امنیت ممکن را فراهم می‌کنند، بسیار بهتر از باقی گزینه‌ها هستند؛ پس هنگام تصمیم‌گیری، دنبال قابلیت‌هایی مثل فایروال، آنتی‌ویروس، بکا‌پ‌گیری خودکار، گواهی SSL و… باشید.

۳. بررسی آپتایم هرکدام از گزینه‌ها

منظور از آپتایم، مدت‌زمانی است که سرور بالا می‌ماند و می‌تواند به کاربران خدمات بدهد. هرچقدر این عدد بالاتر باشد، بهتر است.

دنبال گزینه‌هایی بروید که آپتایم ۹۹.۹ درصد را تضمین می‌کنند؛ یعنی در ۹۹.۹ درصد مواقع، سرور بدون مشکل کار می‌کند و سایتتان در دسترس بازدیدکنندگان قرار خواهد داشت.

بهترین هاست وردپرس برای افراد و نیازهای مختلف

باز هم می‌گوییم که نمی‌توان برای همۀ یک نسخۀ واحد پیچید و یک جواب نهایی به این پرسش داد؛ ولی به‌طور کلی، می‌توانید طبق قاعدۀ زیر پیش بروید و تصمیم بگیرید:

  • مبتدی‌هایی که سایت‌های ساده و سبک دارند: هاست وردپرس و اگر محدودیت بودجه وجود دارد، هاست لینوکس اشتراکی.
  • دولوپرهایی که پروژه‌های پیچیده دارند: انواع هاست‌های لینوکس؛ چون دست دارنده را برای اعمال انواع تغییرات باز می‌گذارند.
  • کسانی که سایت‌های بزرگ با ترافیک زیاد دارند: هاست وردپرس یا هاست‌های لینوکس اختصاصی و سرور مجازی.
  • کسانی که فروشگاه اینترنتی دارند: قطعاً هاست ووکامرس برای این دسته از افراد و سایت‌ها، بهترین انتخاب خواهد بود.

این درست است که انتخاب بهترین هاست وردپرس بسیار مهم است؛ ولی نباید اهمیت بالای سرویس گرفتن از هاستینگ معتبر را فراموش کنید. هاستینگی که بهترین خدمات را در کنار پشتیبانی از مشتریان بی‌نقص داشته ارائه کند تا خیالتان از همۀ جهات راحت باشد.

44444444444

44444444444

توصیه ما به شما  برای خرید هاست وردپرس، ایران سرور است. قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین هاستینگ کشور که تمام این خصوصیات را داراست.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.