بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو؛ لذت تجربه‌ی بازی‌ها با بالاترین کیفیت

لنوو یکی از شرکت‌های محبوب تولیدکننده‌ی لپ تاپ گیمینگ و غیر گیمینگ در بازار محسوب می‌شود که محصولات خود را با مشخصات سخت‌افزاری عالی و قیمت بسیار مناسب در دسترس کاربران قرار می‌دهد. همین موضوع سبب شده علاقه‌مندان به بازی، عاشق این برند باشند. در همین راستا تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب به راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو بپردازیم و ۹ محصول عالی و جذاب را به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Ideapad 1-Celeron 4GB 256SSD

۱۱,۵۸۹,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15 IGL-Celeron 4GB 256SSD

۱۰,۶۵۰,۰۰۰

تومان



۱. لپ تاپ گیمینگ لنوو IdeaPad Gaming 3 15IHU6

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6-i5 8GB 512SSD GTX1650

۲.۲۵ کیلوگرم
۲۴٫۲ × ۲۵۱ × ۳۵۹ میلی‌متر
پردازنده‌ی Intel Core i5-11320H (با ۴ هسته و ۸ رشته) با فرکانس ۳٫۲ تا ۴٫۵ گیگاهرتز
۸ گیگابایت رم DDR4 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز – امکان ارتقا تا ۱۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD NVMe M.2 با امکان افزودن HDD
گرافیک GTX 1650 با ۴ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6
نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی FHD از نوع IPS با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی
کیبورد با نور پس‌زمینه
یک پورت USB-C و یک پورت USB 3.2
باتری ۴۵ وات ساعتی با شارژر ۱۳۵ واتی
بدون سیستم‌عامل

نخستین لپ تاپ این لیست یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو در بازار با قیمت مناسب است. این لپ تاپ گرافیک GTX 1650 را با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی درون خود می‌بیند و قادر است بازی‌های روز را هم اجرا کند اما نه با بالاترین رفرش‌ریت ممکن. در واقع شما با اعمال تنظیمات متوسط رو به پایین می‌توانید فریم‌ریت ۶۰ هرتز یا حتی بیشتر را هم در بازی‌ها دریافت کنید.

در کنار این گرافیک، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای i5-11320H هم حضور دارد که با فرکانس بسیار بالای خود قادر است در انجام کارهای تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، به شکل مطلوبی نیازتان را برطرف کند. وجود ۸ گیگابایت رم با فرکانس بالا هم به این مجموعه کمک می‌کند اما پیشنهاد می‌کنیم یک رم ۸ گیگابایتی دیگر هم به مجموعه اضافه کنید که تا چند سال خیالتان از بابت ارتقای لپ‌تاپ راحت باشد.

این محصول نمایشگر FHD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی دارد که به لطف IPS بودن، اصلا به چشم شما در جلسات طولانی گیمینگ یا کار آسیب نمی‌زند. همچنین تجربه‌ی بسیار نرم و روانی هم از کار با ویندوز خواهید داشت. باتری به کار رفته در این لپ تاپ ۴۵ وات ساعتی است که ۱ تا ۳ ساعت شارژدهی دارد و به لطف شارژر ۱۳۵ واتی، به سرعت شارژ می‌شود.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6-i5 8GB 512SSD GTX1650

۲. لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3-i5

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو

۲.۲ کیلوگرم
۲۴٫۹ × ۲۴۹٫۶ × ۳۵۹ میلی‌متر
پردازنده‌ی Intel Core i5-10300H (با ۴ هسته و ۸ رشته) با فرکانس ۲٫۵ تا ۴٫۵ گیگاهرتز
۸ گیگابایت رم DDR4 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه‌ی داخلی هیبریدی – ۱ ترابایت HDD و ۲۵۶ گیگابایت SSD
گرافیک GTX 1650 Ti با ۴ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6
نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی FHD از نوع IPS با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی
کیبورد با نور پس‌زمینه
یک پورت USB-C و دو پورت USB 3.2
باتری ۴۵ وات ساعتی با شارژدهی ۲ تا ۴ ساعته
بدون سیستم‌عامل

دومین لپ تاپ این لیست، نمونه‌ی تقویت‌شده‌ی مدل بالا از لحاظ قدرت گرافیکی محسوب می‌شود و در یک سری از بخش‌ها نیاز به ارتقا را هم از بین برده است. برای مثال از لحاظ قدرت پردازشی تقریبا این دو لپ تاپ در یک سطح هستند اما حافظه‌ی داخلی این محصول از نوع هیبریدی و ترکیبی از HDD و SSD است تا دیگر نیازی به ارتقا نداشته باشید.

گرافیک GTX 1650 Ti هم چند درصدی از مدل استاندارد بهتر است تا بدین ترتیب در انجام بازی‌ها، فریم‌ریت بیشتری را شاهد باشید. اما این فاصله آنقدرها نیست که بخواهیم بگوییم فرق محسوسی بین دو مدل وجود دارد. در این مدل هم شاهد ۸ گیگابایت رم هستیم که پیشنهاد می‌شود برای داشتن تجربه‌ی بهتر در انجام کارهای سنگین، ارتقایش دهید. از لحاظ کیفیت نمایشگر، ظرفیت باتری و امکانات دیگر، تفاوت خاصی بین دو محصول وجود ندارد. هر دو محصول هم از ویندوز ۱۰ و ۱۱ بدون هیچ مشکلی پشتیبانی می‌کنند.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-i5 8GB 1HDD 256SSD GTX1650Ti

۳. لپ تاپ گیمینگ لنوو LOQ 15IRH8-i5

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ 15IRH8-i5 8GB 512SSD RTX3050

۲.۴ کیلوگرم
۲۵٫۲ × ۲۶۴٫۸ × ۳۵۹٫۶ میلی‌متر
پردازنده‌ی Intel Core i5-13420H (با ۸ هسته ۴ + ۴ و ۱۲ رشته) با فرکانس ۲٫۱ تا ۴٫۶ گیگاهرتز
۸ گیگابایت رم DDR5 با سرعت ۵۲۰۰ مگاهرتز
۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD NVMe M.2 با امکان افزودن HDD
گرافیک GeForce RTX 3050 با ۴ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6
نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی FHD از نوع IPS با رفرش‌ریت ۶۰ هرتزی
کیبورد با نور پس‌زمینه
دو پورت USB-C و سه پورت USB 3.2
باتری ۶۰ وات ساعتی
بدون سیستم‌عامل

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل LOQ 15IRH8-i5 8GB 512SSD RTX3050 یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو در محدوده‌ی قیمتی خودش است که RTX 3050 را به عنوان پردازشگر گرافیکی خود در اختیار دارد که قادر است در انجام بازی‌های سنگین، شما را همراهی کند. البته باید تنظیمات گرافیکی را روی میزان متوسط قرار دهید و انتظارات‌تان از فریم‌ریت را هم به ۶۰ یا کمی بیشتر از آن محدود کنید.

در کنار این گرافیک خوب، پردازنده‌ی نسل ۱۳ اینتل از سری i5 به کار گرفته شده که ۴ هسته‌ی قدرتمند، ۴ هسته‌ی کم‌مصرف و ۱۲ رشته دارد و با محدوده‌ی فرکانسی خوب خود قادر است در انجام کارهایی نظیر ادیت ویدیو و عکس، انجام کارهای نرم‌افزاری سنگین و بازی کردن، شما را به راحتی همراهی کند.

۸ گیگابایت رم اگرچه از نوع DDR5 و با سرعت خیره‌کننده‌ی ۵۲۰۰ مگاهرتز است اما برای انجام کارهای سنگین قطعا نیاز به ارتقای آن خواهد داشت که در صورت ارتقا تا ۱۶ گیگابایت، قطعا با سرعت استثنائی‌اش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بسیار پرسرعت با امکان ارتقا هم سرعت انجام کارها را در این مجموعه به شکل چشمگیری افزایش داده است.

از لحاظ کیفیت نمایشگر، متأسفانه رفرش‌ریت به ۶۰ هرتز محدود شده اما کیفیت و اندازه در مقایسه با دو مدل بالا تغییری نداشته است. باتری هم به ۶۰ وات‌ساعت ارتقا داشته که با توجه به افزایش قدرت گرافیکی و پردازشی، خیلی از لحاظ شارژدهی تفاوتی با مدل‌های بالا ندارد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ 15IRH8-i5 8GB 512SSD RTX3050

۴. لپتاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 15IHU6-B

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6-B

۲.۲۵ کیلوگرم
۲۴٫۲ × ۲۵۱٫۹ × ۳۵۹٫۶ میلی‌متر
پردازنده‌ی Intel Core i7-11370H (با ۴ هسته و ۸ رشته) با فرکانس ۳٫۳ تا ۴٫۸ گیگاهرتز
۱۶ گیگابایت رم DDR4 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز – امکان ارتقا تا ۶۴ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD NVMe M.2 با امکان ارتقا
گرافیک GeForce RTX 3050 با ۴ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6
نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی از نوع IPS با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی
کیبورد با نور پس‌زمینه
یک پورت USB-C و دو پورت USB 3.2
باتری ۴۵ وات ساعتی
بدون سیستم‌عامل – عرضه به همراه ماوس گیمینگ لنوو

اگر به دنبال لپ تاپی هستید که علاوه بر بازی، در انجام سنگین‌ترین کارهای پردازشی هم شما را همراهی کند، با لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6-B آشنا شوید. محصولی با همان گرافیک RTX 3050 اما پردازنده‌ی خوب Intel Core i7-11370H که با محدوده‌ی فرکانس عالی خود اصلا زیر فشار سنگین کم نمی‌آورد. ۱۶ گیگابایت رم با امکان ارتقا تا ۶۴ گیگابایت هم برایتان این آسودگی خاطر را به وجود می‌آورد که تا سال‌ها به ارتقا فکر نکنید.

نمایشگر این محصول ۱۲۰ هرتزی با مشخصات، اندازه و کیفیت مدل‌های بالاست که کار کردن با ویندوز را به فرایند لذت‌بخشی تبدیل می‌کند. برای این لپ تاپ از یک باتری ۴۵ وات ساعتی استفاده شده که شارژدهی خوبی دارد. یکی از دلایل ارزشمند بودن این لپ تاپ، عرضه‌ی یک ماوس گیمینگ باکیفیت از برند لنوو به همراه آن است.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6-B

۵. لپ تاپ گیمینگ لنوو LOQ 15IRH8-i7

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ 15IRH8-i7 16GB 512SSD RTX4060

۲.۲۴ کیلوگرم
۲۲٫۱ × ۲۶۴٫۸ × ۳۵۹٫۶ میلی‌متر
پردازنده‌ی Intel Core i7-13620H (با ۱۰ هسته ۶ + ۴ و ۱۶ رشته) با فرکانس ۱٫۸  تا ۴٫۹ گیگاهرتز
۱۶ گیگابایت رم DDR5 با سرعت ۵۲۰۰ مگاهرتز
۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD NVMe M.2 با امکان افزودن HDD
گرافیک GeForce RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6
نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی از نوع IPS با رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتزی
کیبورد با نور پس‌زمینه
یک پورت USB-C (تاندریولت ۴) و سه پورت USB 3.2
باتری ۶۰ وات ساعتی با شارژر ۱۷۰ واتی
بدون سیستم‌عامل

بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو با گرافیک سری RTX 40 و قیمت مناسب، لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی LOQ 15IRH8-i7 16GB 512SSD RTX4060 است. محصولی که RTX 4060 را با ۸ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی در خود دارد و قادر است بازی‌های روز را با بالاترین کیفیت با رفرش‌ریت متوسط به اجرا در بیاورد و عملکرد خوب خود را تا سال‌ها حفظ کند.

در کنار این گرافیک قدرتمند از پردازنده‌ی فوق‌العاده سریع Intel Core i7-13620H با ۶ هسته‌ی قدرتمند، ۴ هسته‌ی کم‌مصرف و ۱۶ رشته استفاده شده که فرکانس پایین آن هنگام انجام کارهای سبک باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود و فرکانس بالای آن در انجام کارهای سنگین، به هیچ عنوان ناامیدتان نمی‌کند.

در این لپ‌تاپ از ۱۶ گیگابایت رم استفاده شده که از نوع DDR5 با سرعت خیره‌کننده‌ی ۵۲۰۰ مگاهرتز است که در کنار ۵۱۲ گیگابایت SSD با امکان افزودن HDD، شما را تا سال‌ها از خرید یک لپ‌تاپ بی‌نیاز می‌کند که هیچ، در انجام سنگین‌ترین کارها هم سرعت بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

نمایشگر این محصول اگرچه از لحاظ کیفیت و اندازه با مدل‌های بالا برابر است اما رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتزی آن، کار کردن با اپ‌ها و بازی‌های مختلف را به فرآیندی به مراتب لذت‌بخش‌تر تبدیل می‌کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ 15IRH8-i7 16GB 512SSD RTX4060

۶. لپتاپ لنوو Legion S7 15ACH6

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion S7 15ACH6

۱٫۹ کیلوگرم
۱۸٫۹ × ۲۵۲ × ۳۵۶ میلی‌متر
پردازنده‌ی رایزن ۷ ۵۸۰۰H (با ۱۰ هسته ۶ + ۴ و ۱۶ رشته) با فرکانس ۳٫۲ تا ۴٫۴ گیگاهرتز
۱۶ گیگابایت رم DDR4 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز
۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD NVMe M.2 با امکان افزودن HDD
گرافیک GeForce RTX 3060 با ۶ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6
نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی از نوع IPS با رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتزی
کیبورد با نور پس‌زمینه
۲ پورت USB-C و ۲ پورت USB 3.2
باتری ۷۱ وات ساعتی
سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ شرکتی

این لپ‌تاپ را می‌توان رقیب اصلی لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل LOQ 15IRH8-i7 16GB 512SSD RTX4060 دانست با این تفاوت که تراشه‌ی فوق‌العاده کم‌مصرف رایزن ۷ ۵۸۰۰H را به عنوان قلب تپنده در خود دارد که البته در کل از Intel Core i7-13620H ضعیف‌تر است اما توانایی بالایی در انجام کارهای نرم‌افزاری دارد.

۱۶ گیگابایت رم همچنان برای اکثر نیازهای سنگین، کافی است و به راحتی می‌توانید چند کار را به صورت همزمان به لطف آن انجام دهید. ۱ ترابایت SSD با امکان اضافه کردن HDD هم سبب شده تا کاربر از لحاظ حافظه‌ی ذخیره‌سازی از همان ابتدا هم مشکلی نداشته باشد.

گرافیک این لپ‌تاپ RTX 3060 است که توانایی خوبی برای اجرای بازی‌های سنگین دارد و به عنوان یک لپ‌تاپ گیمینگ برای علاقه‌مندان به پردازنده‌های رایزن، گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود. از جمله امکانات خوب این لپ‌تاپ می‌توان به سیستم عامل ویندوز ۱۰ شرکتی نصب شده روی دستگاه اشاره کرد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion S7 15ACH6

۷. لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion 5 17ITH6H-i7 – کاستوم شده

Lenovo gaming laptop

۲.۹۸ کیلوگرم
۲۶٫۲ × ۲۹۰ × ۳۹۸٫۶ میلی‌متر
پردازنده‌ی Intel Core i7-11800H (با ۸ هسته و ۱۶ رشته) با فرکانس ۲٫۳ تا ۴٫۶ گیگاهرتز
۳۲ گیگابایت رم DDR4 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز
۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD NVMe M.2 با امکان ارتقا
گرافیک GeForce RTX 3060 با ۶ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6
نمایشگر ۱۷٫۳ اینچی از نوع IPS با رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتزی
کیبورد با نور پس‌زمینه
دو پورت USB-C (تاندریولت ۴) و چهار پورت USB 3.2
باتری ۸۰ وات ساعتی با شارژدهی ۲ تا ۴ ساعت
بدون سیستم‌عامل

به کسانی که در کنار انجام بازی، به انجام کارهای نرم‌افزاری سنگین می‌پردازند، این لپ‌تاپ پیشنهاد می‌شود. یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو که اگرچه RTX 3060 به کار رفته در آن بهترین گرافیک موجود نیست اما وجود ۳۲ گیگابایت رم، پردازنده‌ی قدرتمند و سریع Intel Core i7-11800H و ۵۱۲ گیگابایت SSD M.2 با امکان ارتقا سبب شده تا شما سریع‌ترین عملکرد را از این لپ‌تاپ در انجام کارهای سنگین شاهد باشید.

نمایشگر این محصول ۱۷٫۳ اینچی است به این معنا که می‌توانید از تماشای فیلم و سریال، کار کردن با اپ‌های مختلف و انجام بازی نهایت لذت را ببرید. خصوصا اینکه هم کیفیت خوبی دارد و هم رفرش‌ریت عالی. وجود دو پورت USB-C با فناوری تاندربولت ۴، چهار پورت USB 3.2 و باتری پرظرفیت از جمله امکانات خوب این لپ‌تاپ جذاب محسوب می‌شود. فراموش نکنید با این لپ‌تاپ امکان انجام بازی در رفرش‌ریت بالاتر از ۶۰ هرتز و تنظیمات گرافیکی عالی در وضوح FHD فراهم خواهد بود.

لپ تاپ 17.3 اینچی لنوو مدل Legion 5 17ITH6H-i7 32GB 1SSD RTX3060 - کاستوم شده

۸. لپتاپ لنوو Legion 5 Pro 16IAH7H-i7 – کاستوم شده

Lenovo gaming laptop

۲.۴۹ کیلوگرم
۱۹٫۹ × ۲۶۴٫۴ × ۳۵۹٫۹ میلی‌متر
پردازنده‌ی Intel Core i7-12700H (با ۱۴ هسته ۶ + ۸ و ۲۰ رشته) با فرکانس ۲٫۳ تا ۴٫۷ گیگاهرتز
۱۶ گیگابایت رم DDR5 با سرعت ۴۸۰۰ مگاهرتز – امکان ارتقا تا ۳۲ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD NVMe M.2
گرافیک GeForce RTX 3070 با ۸ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6
نمایشگر ۱۶ اینچی با وضوح QHD و رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتزی
کیبورد با نور پس‌زمینه
سه پورت USB-C (تاندریولت ۴) و سه پورت USB 3.2
باتری ۸۰ وات ساعتی
بدون سیستم‌عامل

این لپ‌تاپ نه تنها قادر به انجام کارهای سنگین است و به لطف RTX 3070 می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌ها را با کیفیت قابل قبول به اجرا در بیاورد بلکه از مشخصات و امکانات زیاد دیگری هم بهره می‌برد که آن را به یکی از جذاب‌ترین انتخابات لیست ما تبدیل کرده است. نخست اینکه نمایشگر آن QHD با اندازه‌ی ۱۶ اینچ و رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز است که از بازی گرفته تا انجام هر کار دیگری را به فرآیندی بی‌نهایت لذت‌بخش تبدیل می‌کند. به خصوص برای کسانی که در زمینه‌ی ویرایش عکس و فیلم کار می‌کنند.

دوم اینکه پردازنده‌ی قدرتمند i7 از ۶ هسته‌ی سریع و ۸ هسته‌ی کم‌مصرف و ۲۰ رشته تشکیل شده که قادر است در کنار ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با سرعت ۴۸۰۰ مگاهرتز با امکان ارتقا تا ۳۲ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD، حتی سنگین‌ترین فایل‌ها را هم در مدت چند ثانیه باز کرده و سنگین‌ترین فعالیت‌ها را هم در یک چشم به هم زدن برایتان انجام دهد.

این محصول از باتری ۸۰ وات ساعتی هم بهره می‌برد که شارژدهی خوبی داشته و می‌تواند تا ۴ ساعت شما را همراهی کند. توجه داشته باشید قدرت گرافیکی این محصول به شما اجازه می‌دهد بازی‌های روز را با کیفیت FHD در بالاترین تنظیمات گرافیکی یا QHD با اعمال تنظیمات کمتر از متوسط تجربه کنید.

مدل دوم، مدل کاستوم شده‌ی این لپ‌تاپ است که ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت SSD دارد اما در سایر بخش‌ها با مدل یادشده برابر است و تجربه‌ی به مراتب بهتری را برای شما در انجام چند کار به صورت همزمان و ذخیره‌سازی فایل‌ها به ارمغان می‌آورد.

لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro 16IAH7H-i7 16GB 512SSD RTX3070 - کاستوم شده
لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro 16IAH7H-i7 32GB 2SSD RTX3070 - کاستوم شده

۹. لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion Pro 5 16IRX8-i7

Lenovo gaming laptop

۲.۲۵ کیلوگرم
۲۲٫۴۵ × ۲۶۰٫۳ × ۳۶۳٫۴ میلی‌متر
پردازنده‌ی Intel Core i7-13700HX (با ۱۶ هسته ۸ + ۸ و ۲۴ رشته) با فرکانس ۱٫۵ تا ۵٫۰ گیگاهرتز
۳۲ گیگابایت رم DDR5 با سرعت ۴۸۰۰ مگاهرتز – امکان ارتقا تا ۶۴ گیگابایت
۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD NVMe M.2 با امکان ارتقا
گرافیک GeForce RTX 4070 با ۸ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6
نمایشگر ۱۶ اینچی با وضوح QHD و رفرش‌ریت ۲۴۰ هرتزی
کیبورد با نور پس‌زمینه
دو پورت USB-C و چهار پورت USB 3.2
باتری ۸۰ وات ساعتی با شارژر ۱۳۵ واتی
بدون سیستم‌عامل

در نهایت می‌رسیم به قدرتمندترین و بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو در این لیست که البته بهترین لپ‌تاپ گیمینگ این شرکت در بازار نیست اما می‌تواند به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیازتان باشد. اول اینکه پردازنده‌ی Intel Core i7-13700HX به کار رفته در آن هیچ محدودیتی را نمی‌شناسد و به لطف هسته‌های قدرتمند و ۲۴ رشته و فرکانس شگفت‌انگیز ۵.۰ گیگاهرتز قادر است حتی سنگین‌ترین فعالیت‌های نرم‌افزاری را هم بدون مشکل پیش ببرد.

وجود ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با سرعت استثنائی ۴۸۰۰ مگاهرتز با امکان ارتقا تا ۶۴ گیگابایت و ۱ ترابایت SSD با امکان ارتقا سبب شده تا شما حتی در صورت احساس نیاز به ارتقا، دیگر نیازی به تعویض لپ‌تاپ نداشته باشید بلکه با ارتقای این قطعات، چند سال دیگر محصول خود را بیمه کنید.

گرافیک RTX 4070 این لپ‌تاپ هم اصلا نیازی به ارتقا حتی تا چند سال بعد ندارد چون قادر است بازی‌های روز را در نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت این محصول به راحتی و با فریم‌ریتی بیشتر از ۱۲۰ هرتز به اجرا در بیاورد و لحظات بسیار جذابی را برای شما رقم بزند.

لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion Pro 5 16IRX8-i7 32GB 1SSD RTX4070

بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو؛ سخن پایانی

در این مطلب ۹ مورد از بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو را به شما معرفی کرده‌ایم. محصولاتی که علی‌رغم بهره‌مندی از قیمت مناسب، مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای دارند و برای انجام بازی‌های روز با کیفیت معمولی تا بالا کاملا ایدئال هستند. البته توجه داشته باشید لپ‌تاپ‌های بسیار حرفه‌ای‌تر و البته گران‌قیمت‌تری هم از برند لنوو در دیجی‌کالا برای فروش در دسترس قرار دارند اما به خاطر قیمت نجومی تصمیم گرفتیم در این لیست به آن‌ها اشاره‌ای نداشته باشیم. چه بسا که حتی موارد آخر این لیست هم قیمت بسیار بالایی دارند. با این حال در صورت تمایل به خرید مدل‌های حرفه‌ای‌تر می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید تا به صفحه‌ی لپ‌تاپ‌های لنوو هدایت شوید.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Ideapad 1-Celeron 4GB 256SSD

۱۱,۵۸۹,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15 IGL-Celeron 4GB 256SSD

۱۰,۶۵۰,۰۰۰

تومان

سوالات متداول درباره بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو

لپ تاپ لنوو بهتر است یا ایسوس؟

این پرسش کاملا بستگی به سلیقه‌ی شما دارد چرا که هر دو برند بهترین لپ‌تاپ‌ها را برای اهداف مختلف تولید می‌کنند و قطعا از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

آیا امکان ارتقای پردازنده یا گرافیک لپ تاپ وجود دارد؟

در مدل‌های بسیار نادر که کارت گرافیک از طریق درگاه به برد اصلی متصل شده، امکان ارتقای گرافیک وجود دارد که یافتن گرافیک مخصوص لپ تاپ هم کار دشواری است. بنابراین خیلی ساده بخواهیم بگوییم امکان ارتقای این دو قطعه وجود ندارد و باید از همان ابتدا لپ تاپی با گرافیک و پردازنده‌ی خوب تهیه کنید.

در لپ‌تاپ پردازنده‌ی بهتر مهم‌تر است یا گرافیک قوی؟

این پرسش جواب خاصی ندارد مگر اینکه مشخص کنید چه انتظاری از لپ تاپ دارید. اگر کارتان گرافیکی مثل ساخت انیمیشن و مواردی از این دست است، قطعا گرافیک قدرتمند به کارتان خواهد آمد اما اگر با نرم‌افزارهای ویرایش تصاویر سر و کار دارید که قدرت پردازنده را می‌طلبند، طبیعتا پردازنده باید بهتر باشد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.