بهترین لپ تاپ تا ۱۵ میلیون تومان

فهرست مطالب

شاید تصور کنید که برای انجام کارهای روزمره هم باید به سراغ لپ تاپ‌های قدرتمند یا گران‌قیمت بروید اما در عمل شما با لپ تاپی ۱۰ تا ۱۵ میلیون هم می‌توانید کارهای مختلف را انجام دهید و اهداف خود را پیش ببرید. درست است که این مدل‌ها قدرت سخت افزاری و سرعت کمتری نسبت به لپ تاپ‌های گیمینگ یا گران‌قیمت دارند اما همچنان با سرعت و عملکرد خوبی می‌توانند همراه شما باشند. در این مطلب قصد داریم به بهترین لپ تاپ تا قیمت ۱۵ میلیون بپردازیم و مدل‌های جذاب را به شما معرفی کنیم.

برای خرید نوت بوک با بهترین قیمت های بازار روی لینک روبرو بزنید: لپ تاپ

لپ تاپ ایسر Aspire 3 A315-56-37HA

لپ تاپ ایسر Aspire 3 A315-56-37HA

این مدل ارزان‌ترین گزینه از بین بهترین لپ تاپ ها تا ۱۵ میلیون است. در این بازه قیمتی بیشتر باید در پی حداقل‌ها باشید، مثلا FHD بودن نمایشگر یا سرعت قابل قبول پردازنده مرکزی. این لپ تاپ ایسر ۱.۹ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن نیز به حدود ۲۰ میلی‌متر می‌رسد. در این مدل شاهد یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی از نوع TFT با پوشش مات و رزولوشن FHD هستیم. کیفیت این نمایشگر بی‌نقص و عالی نیست و ترجیح می‌دادیم با پنل IPS مواجه باشیم اما حداقل رزولوشن FHD است، اتفاقی که کمتر در این بازه قیمتی حدود ۱۰ میلیون دیده می‌شود.

ایسر در بخش سخت افزاری از پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i3 1005G1 با فرکانس پردازشی ۱.۲ تا ۳.۴ گیگاهرتز رفته است. این CPU عملکرد عالی یا بسیار سریعی ندارد اما می‌تواند از پس کارهای ساده با سرعت معقول بربیاید و نباید از این بازه قیمتی انتظار بالاتری هم داشته باشید. در این محصول خبری از حافظه گرافیکی مجزا نیست و حافظه رم نیز تنها ۴ گیگابایت از نوع DDR4 است که خوشبختانه امکان ارتقاء آن نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ می‌توان به حافظه داخلی ۱ ترابایتی از نوع HDD و باتری دو سلولی ۳۶ وات ساعت اشاره کرد.

قیمت لپ تاپ ایسر Aspire 3 A315-56-37HA

لپ تاپ ایسوس مدل R465FA-EB028

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون ایسوس

به یک مدل جذاب در لیست بهترین لپ تاپ بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون می‌رسیم، لپ تاپی که مشخصات خوب آن سبب می‌شود تا ارزش خرید بالایی پیدا کند. این مدل از صفحه نمایشی ۱۴ اینچی با رزولوشن FHD و پوشش مات استفاده می‌کند. مزیت این صفحه نمایش نسبت به مدل قبلی فناوری ساخت آن است که از TFT به IPS تغییر کرده و نه‌تنها محتوا از کنارها با افت کیفیت مواجه نمی‌شود بلکه رنگ‌ها حالت زنده‌تر و پویاتری دارند و در کل این مدل برای تماشای محتوا در بازه قیمتی خود یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید.

شرکت تایوانی ایسوس برای بخش پردازنده مرکزی از Intel Core i3 10110U با نهایت فرکانس پردازشی ۴.۱ گیگاهرتز کمک گرفته و در این لپ تاپ هم خبری از کارت گرافیک جداگانه نیست و مسئولیت پردازش‌های گرافیکی به UHD Graphics for 10th Gen Intel سپرده شده است. بخش سخت افزاری این مدل را ۴ مگابایت حافظه Cache و ۱ ترابایت HDD تکمیل می‌کند و از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به اسپیکر SonicMaster، باتری ۳۷ وات ساعت، پورت Type C و وزن ۱.۶ کیلوگرمی اشاره کرد.

قیمت لپ تاپ ایسوس R465FA-EB028

لپ تاب ایسوس مدل R1502ZA-BQ762

لپ تاب ایسوس مدل R1502ZA-BQ762

اگر در لیست بهترین لپ تاپ تا ۱۵ میلیون ایسوس به دنبال مدلی هستید که هم مشخصات خوبی داشته باشد و هم ظاهر بسیار به‌روز و زیبایی قطعا خرید این محصول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این لپ تاپ ۱.۷ کیلوگرمی ظاهر شیک و چذابی دارد و از صفحه نمایشی ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD و پوشش مات و همچنین روشنایی ۲۵۰ نیتی استفاده می‌کند. این نمایشگر کیفیت خوبی دارد و می‌تواند برای وب‌گردی، تماشای محتوا و انجام کارهای روزمره گزینه‌ای بسیار خوب و کامل باشد.

این لپ تاپ قدرت سخت افزاری مناسبی هم دارد و به لطف پردازنده مرکزی Intel Core i3 1215U با فرکانس پردازشی ۱.۲ تا ۴.۴ گیگاهرتز می‌تواند به خوبی از پس‌ کارهای ساده و روزمره بربیاید و به شما امکان دهد تا نیم‌نگاهی هم به کارهای سنگین‌تر مانند برنامه نویسی داشته باشید. البته حافظه رم این مدل ۴ گیگابایت DDR4 است که نسبتا مقدار کمی به حساب می‌آید اما شما می‌توانید آن را ارتقاء دهید. خوشبختانه حافظه داخلی این لپ تاپ از نوع SSD است و ۲۵۶ گیگابایت فضا در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ۱۰ مگابایت حافظه Cache و باتری سه سلولی ۴۲ وات ساعت از دیگر مشخصه‌های این محصول هستند.

قیمت لپ تاپ ایسوس r1502za

لپ تاپ لنوو مدل ThinkBook 15-N

لپ تاپ Think 15

در نهایت به بهترین لپ تاپ تا ۱۵ میلیون می‌رسیم، مدلی که طراحی بسیار خوبی دارد و وزن و ضخامت آن نیز به ترتیب حدود ۱.۷ کیلوگرم و ۱۹ میلی‌متر است و شما می‌توانید به خوبی آن را به دنبال خود حمل کنید. لنوو برای پردازش‌های کلی از پردازنده مرکزی Intel Core i3 1115G4 کمک گرفته و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 هم وظیفه‌ی نگه داشتن برنامه‌ها در حافظه را عهده دار است. این پردازنده مرکزی نسبت به مدل قبلی قدرت کمتری دارد ولی از طرفی لپ تاپ قبلی حافظه گرافیکی مجزا نداشت و در این مدل شاهد حضور کارت گرافیک Nvidia MX450 با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی هستیم.

اگر برای شما فقط CPU اهمیت دارد مدل قبلی می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد اما اگر برای انجام کارهای خود نیاز به کارت گرافیک جداگانه دارید قطعا این مدل بیشتر می‌تواند به کار شما بیاید. در نهایت ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD بخش سخت افزاری را تکمیل می‌کند. جالب است بدانید که حافظه داخلی و حافظه رم هر دو امکان ارتقاء دارند. در بخش صفحه نمایش شاهد پنلی مرسوم با اندازه ۱۵.۶ اینچی و رزولوشن FHD هستیم و از دیگر مشخصات این لپ تاپ که بسیار جذاب است می‌توان به پشتیبانی از حسگر اثر انگشت و همچنین دو درگاه Type-C اشاره کرد. باتری این مدل سه سلولی با ظرفیت ۴۵ وات ساعت است.

قیمت لپ تاپ لنوو ThinkBook 15-N

سوالات متداول

بهترین مدل لپ تاپ تا ۱۵ میلیون کدام است؟ اگر لپ تاپی کامل در این بازه قیمتی می‌خواهید که حتی از حسگر اثر انگشت هم پشتیبانی کند پیشنهاد می‌کنیم به سراغ لپ تاپ لنوو مدل ThinkBook 15-N بروید، اما اگر برای شما پردازنده مرکزی اولویت است و اهمیت دارد لپ تاب ایسوس مدل R1502ZA-BQ762 را انتخاب کنید.

لپ تاپ تا ۱۵ میلیون مناسب برنامه نویسی هست؟ هم بله و هم خیر! اگر می‌خواهید شروع به برنامه نویسی کنید و در این زمینه آموزش ببینید بدون مشکل می‌توانید از یک لپ تاپ ۱۰ تا ۱۵ میلیونی (به‌خصوص ۱۵ میلیونی) کمک بگیرید، اما اگر قصد دارید کارهای پیشرفته‌تر انجام دهید باید به سراغ بازه قیمتی ۲۰، ۲۵ و حتی بالاتر بروید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.