بهترین فصل برای سرویس یخچال و پکیج و کولر گازی چه فصلی است؟

امروزه لوازم خانگی و نقش آنها در بالا بردن سطح کیفیت و سهولت زندگی افراد امری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و در عین حال در زمان‌هایی بروز ایرادات و خرابی‌ها در این لوازم خانگی اجتناب ناپذیر است.

در زمان‌هایی، این خرابی‌ها کاملاً قابل تعمیر هستند منوط بر اینکه تکنسینی ماهر و مجرب کار تعمیر را بر عهده گرفته باشد، در برخی شرایط نیز این مشکلات عمیق قابل تعمیر نمی‌باشند و امر تعویض دستگاه به میان می‌آید و یا اینکه ممکن است به دلیل مشکل در قطعات حساس دستگاه و شدت بالای تخصصی بودن امر تعمیر، هزینه زیادی جهت این تعمیرات و یا تعویض ایجاد شود.

سرویس یخچالسرویس یخچال

از مهم ترین اقداماتی که می‌توان در جهت پیشگیری از هزینه تراشی‌های هنگفت به انجام رساند، انجام سرویس دوره ای لوازم خانگی خصوصاً پکیج، کولر گازی و یخچال می‌باشد، در طی انجام سرویس دوره ای قطعات این دستگاه‌ها بررسی و عیب یابی شده و در صورت وجود ایرادات، رفع عیب خواهند شد، این امور منجر می‌شود که عیوب کوچک در دراز مدت به مشکلات عمیق تبدیل نشوند و هزینه‌های اضافی نیز بر دوش ما ایجاد نکنند.

همانطور که اشاره شد سرویس دوره ای و منظم منجر به جلوگیری از ایجاد هزینه‌های اضافی می‌شود، اما نکته قابل توجه این است که علاوه بر این مورد، سرویس باعث بالا بردن بازدهی دستگاه، افزایش طول عمر آن، صرفه جویی در مصرف انرژی و حتی پیشگیری از وقایعی نظیر آتش سوزی می‌شود، با وجود این مزایای انجام سرویس، افراد هوشمند قطعا به فکر سرویس یخچال، سرویس پکیج و سرویس کولر گازی خود می‌افتند، اما سوالی که در اینجا باید پاسخ داده شود این است که بهترین فصل برای سرویس یخچال و پکیج و کولر گازی چه فصلی است؟

سرویس پکیج

امروزه به دلیل توانایی پکیج در تأمین گرمای محیط و هم آب گرم مصرفی در عین راحت بودن عیب یابی و نداشتن دردسرهای موتورخانه‌های قدیمی، در منازل و ادارات، مصرف کنندگان زیادی را به استفاده از پکیج سوق داده است.

با انجام سرویس دوره ای پکیج نیز می‌توان طول عمر استفاده از این دستگاه را افزایش داد و عملکرد آن را تا حد زیادی بهبود داد، سرویس پکیج از اقداماتی می‌باشد که خصوصاً در مورد پکیج ضروری است چرا که امور روزمره زیادی به آن بستگی دارد و تحمل سرمای آب مصرفی و یا سرمای محیط مخصوصا در زمستان اصلاً مطلوب به نظر نمی‌رسد!

سرویس دوره‌ای و سرویس سالانه پکیج

زمان انجام سرویس پکیج‌ها به دو بازه زمانی تقسیم می‌شود:

سرویس دوره ای

در طی سرویس دوره ای اتصالات دستگاه، مغذی آن و مواردی همچون چکه کردن آب بررسی می‌شوند تا منجر به مشکلات بیشتری نشوند، این سرویس هر ۶ ماه یکبار برای دستگاه‌های با عمر کمتر از ۵ سال باید صورت پذیرد و در خصوص پکیج‌های با عمر بیشتر بهتر است سرویس دوره ای هر ۴ ماه یکبار انجام شود.

سرویس سالانه

این سرویس نسبت به سرویس دوره ای بازه گسترده تری را شامل می‌شود و طی سرویس سالیانه، دستگاه از نظر جرم و رسوب، پمپ دستگاه و شیلنگ‌های مرتبط با آن بررسی می‌شود، همچنین منبع انبساط چک می‌شود و مبدل‌ها نیز شسته می‌شوند.

بهترین زمان برای سرویس پکیج چه زمانی است؟

از آن جایی که پکیج دستگاهی است که در کل سال به فعالیت مشغول است (در تابستان‌ها در تأمین آب گرم و در زمستان‌ها در تامین آب گرم و گرم کردن محیط) لازم است تا در هر فصل برای عملکرد مناسب همان فصل تنظیم شود.

نکته قابل توجه در خصوص تعیین زمان مناسب برای سرویس پکیج این است که باید به طریقی تنظیم شود تا مطابق فصل سرد سال باشد به این معنی که در طی سرویس دوره ای ۶ ماهه، ماه‌های مهر و فروردین که در فصول پاییز و بهار قرار می‌گیرند، مناسب ترین زمان برای سرویس پکیج می‌باشند چرا که با ابتدا و انتهای فصول سرد هماهنگ می‌شوند.

اینکه به ضروری بودن سرویس کردن پکیج اشاره می‌کنیم به این دلیل است که عبور دائمی آب در لوله‌ها و سایر قطعات پکیج، منجر به تولید رسوباتی شده که این رسوب‌ها در عملکرد صحیح پکیج مشکلاتی را ایجاد می‌کنند، پس بهتر است که هر چند ماه سرویس انجام شود تا طی انجام آن هر گونه مشکل احتمالی و خرابی قطعات، هر چه سریع تر حل شود و عملکرد پکیج را با اختلال مواجه نکند.

بهترین فصل برای سرویس پکیج پیش از شدت یافتن سرما در اوایل فصل پاییز می‌باشد، طی انجام سرویس امور رسوب زدایی، هواگیری، پایش فشار آب و عملکرد سیستم گرمایش، بررسی تنفس پکیج و سایر قطعات انجام می‌پذیرد.

این امور تخصصی می‌باشند و سپردن آنها به شخص فاقد مهارت و نا آگاه ممکن است منجر به ایجاد اختلال در عملکرد پکیج شود، تکنسین‌ها و سرویس کاران مرکز تعمیر لوازم خانگی دکتر آچار همگی آموزش دیده و متخصص می‌باشند و در صورت تماس شما با این مرکز، با سرعت در محل حاضر می‌شوند و امر سرویس و تعمیر را با دقت و سرعت به انجام می‌رسانند.

چرا بهترین فصل برای سرویس پکیج پاییز می‌باشد؟

انجام سرویس در فصل پاییز باعث می‌شود تا تنظیمات لازمه برای فصل سرما در زمان مناسب انجام شود تا در طی فصول سرد تا جای ممکن، دیگر با مشکلاتی همچون سرد شدن و کم شدن فشار آب در زمستان به دلایل جرم و رسوب و مشکل در قطعات روبرو نشوید.

سرویس کولر گازی

کولر گازی نیز همانند پکیج برای افزایش بازدهی و طول عمر خود به سرویس و مراقبت نیاز دارد، در زمان سرویس اسپلیت و کولر گازی قطعات بررسی می‌شوند و در صورت نیاز تعمیر می‌شوند، با انجام سرویس کولر گازی عملکرد آن بهبود می‌یابد و به دنبال آن کیفیت هوای محیط اطرافتان نیز بالا می‌رود و در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود.

سرویس یخچالسرویس یخچال

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی چه زمانی است؟

بهترین فصل برای سرویس اسپیلت و سرویس کولر گازی نیز همانند پکیج، فصل بهار و فصل پاییز می‌باشد، مورد قابل توجه این است که معمولاً افراد به امر سرویس کولرگازی بی توجه هستند و در فصل تابستان که دائماً هوا گرم است و استفاده از کولرهای گازی به حداکثر خود می‌رسد، خرابی‌ها ناگهان بروز پیدا می‌کنند و افراد همگی به تکنسین‌ها نیاز پیدا می‌کنند و برنامه کاری آنها را کاملاً پر می‌کنند.

معمولاً در زمانی که در تابستان‌ها برای تعمیر کولر گازی به تعمیرکار متخصص نیاز پیدا می‌کنید، همه آنها سرشان شلوغ بوده و چندین روز زمان می‌برد تا بتوانند امر تعمیرات کولر گازی شما را به انجام برسانند، سرویس در فصل بهار و پیش از فصل گرما، کولر گازی شما را از نیاز به تعمیر در تابستان و شما را از تحمل هوای گرم آزاردهنده بی نیاز می‌کند.

دلایل نیاز کولر گازی به دو بار سرویس در طی سال

سرویس حداقل یک بار در سال در فصل بهار لازم می‌باشد، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سرویس را سالی دو بار در نظر بگیرید و برای آن اقدام کنید، مسئله این است خصوصاً در مورد سیستم‌های اسپیلت و به طور کلی سیستم‌هایی که هم گرمایشی و هم سرمایشی هستند، اساساً در سراسر سال به فعالیت می‌پردازند و به همین ترتیب نیز به سرویس با دفعات بیشتری نیاز دارند.

سرویس کاران و تعمیر کاران مرکز دکتر آچار با برخورداری از تخصص در حوزه کولرهای گازی آماده ارائه کلیه خدمات سرویس کولر گازی در محل می‌باشند، این تکنسین‌ها طی سرویس، بهترین خدمات شستشوهای لازم جهت کارکرد مناسب کولر گازی، بررسی موتور، فشار عملیاتی، بال‌های کویل، دما، دمنده، نشتی، کلیه اتصالات و… را با بهترین کیفیت به انجام می‌رسانند.

سرویس یخچال

اغراق نیست که بگوییم یخچال و ساید بای ساید با فعالیت ۲۴ ساعته خود در ۷ روز هفته پرکار ترین لوازم از بین لوازم خانگی برقی می‌باشند، پس باید در مراقبت و سرویس آن اهتمام ورزید.

یخچال از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده که اصلی ترین آنها موتور کمپرسور، لوله‌ها، کویل‌های اواپراتور، گاز خنک کننده و کندانسور می‌باشند که نقش اصلی را در یخچال که همان خنک کردن مواد غذایی است ایفا می‌کنند.

سرویس یخچالسرویس یخچال

طی انجام سرویس یخچال امور زیر توسط سرویس کار به انجام می‌رسند:

  • تمیز کردن کندانسور
  • تعویض فیلتر
  • بررسی سرمایش و دمای یخچال
  • بررسی فشار آب
  • بررسی نمایشگر و چراغ و یا LED یخچال
  • بررسی تراز بودن یخچال
  • بررسی بوگیر یخچال
  • چک کردن میزان گاز مبرد
  • اطمینان حاصل کردن از سلامت نوار لاستیکی دور درب یخچال

برای درخواست انجام سرویس یخچال، کافی است تا با مرکز دکتر آچار تماس بگیرید تا سرویسکار ماهر با تجهیزات لازم در منزل یا محل کار شما حاضر شود و قطعات را بررسی کند، تکنسین مجرب دکتر آچار همچنین در صورتی که مشکلی در قطعات وجود داشته باشد، آن را تعمیر می‌کند، با این امر از ایجاد مشکلات عمیق در آینده جلوگیری می‌شود.

بهترین زمان برای سرویس یخچال

سرویس یخچال بهتر است حداقل سالی یکبار به انجام برسد تا یخچال به طور کامل بررسی شود، همین طور که می‌دانید یخچال و ساید از گران قیمت ترین لوازم خانگی می‌باشند، پس با سرویس منظم می‌توان پیش از اینکه مشکلات شدید تر شوند و به دنبال آن هزینه تعمیرات نیز افزایش پیدا کنند، از خرابی‌ها پیشگیری به عمل آورد.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.