بهترین سریال های جنگی تاریخ از نگاه سایت فیگار + بهترین های سال ۲۰۲۳

تعداد سریال‌هایی که حول محور جنگ می‌چرخند، بسیار محدود است و ما در این نوشتار، به معرفی بهترین سریال های جنگی ۲۰۲۳ و تمام دوران خواهیم پرداخت.

درام‌های نظامی، مدت‌هاست که به یک کالای داغ در دنیای تلویزیون و علی الخصوص در سینما تبدیل شده است. بنابراین ما فکر کردیم که وقت آن رسیده است که سریال های برتر جنگی موجود را به شما معرفی کنیم.

دنیای سینمای هالیوود و در کل سینمای جهان، فیلم‌های زیادی را حول محور جنگ، به عنوان بهترین فیلم‌های جنگی به دنیا معرفی کرده‌اند و تلویزیون تقریباً چند سالی است که از این سوژه فاصله گرفته و سریال‌هایی که حول محور جنگ باشند و تبدیل به بهترین سریال جنگی بشوند را نمی‌سازد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ۲۰۲۳

بهترین سریال های ۲۰۲۳

بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما

بهترین سریال های جنگی ۲۰۲۳ و تمام دوران

شما میتوانید فهرست بهترین سریال های جنگی ۲۰۲۳ و تمام دوران ساخته شده را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین سریال های جنگی
بهترین سریال های جنگی

اما در همین چند سال گذشته و ۳ دهه‌ی اخیر، تعداد انگشت‌شماری از آثار جنگی هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان سریال های برتر جنگ محور یاد کرد. این لیست، بر درام‌های نظامی تمرکز می‌کند که نشان می‌دهد تیم‌های نظامی برای محافظت از کشورهایشان در برابر تهدیدات در موقعیت‌های جنگی واقعی تلاش می‌کنند یا پرسنل نظامی فعال در پشت صحنه برای محافظت از اعضای ارتش با ظرفیت‌های متفاوتی کار می‌کنند.

جنگی ترین سریال ۲۰۲۳

The Mandlorian (Season 3)

بهترین سریال های جنگی
بهترین سریال جنگی
  • بازیگران : پدرو پاسکال، دیو فیلونی، جینا کارانو
  • امتیاز : ۸.۷
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : مرکز داستان بر روی یک تفنگدار تنها است که در دنیای خارج از کهکشان حضور دارد.

Mandalorian، یک مجموعه تلویزیونی وسترن فضایی آمریکایی است که توسط جان فاورو برای سرویس استریم دیزنی + ساخته شده است. این اولین سریال لایو اکشن از مجموعه جنگ ستارگان می‌باشد که پنج سال پس از وقایع Return of the Jedi (1983) شروع می‌شود و پدرو پاسکال به عنوان شخصیت اصلی در آن بازی می‌کند.

اگرچه این سریال، محصول سال ۲۰۲۳ نیست، اما فصل سوم این سریال، همین امسال منتشر شد که می‌تواند مندلورین را به یکی از نمایش‌های خفن امسال تبدیل کند. برای کسانی که عاشق جنگ در فضا و دنیای جنگ ستارگان هستند، این سریال می‌تواند بهترین گزینه موجود باشد.

The Last of Us

بهترین سریال های جنگی
جنگی ترین سریال ۲۰۲۳
  • بازیگران : پدرو پاسکال، بلا رمزی، اشلی جانسون
  • امتیاز : ۸.۹
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : این سریال داستان جوئل و الی را روایت می‌کند. جوئل مأموریت دارد تا الی را سرتاسر آمریکا اسکورت کند و آن را به غرب آمریکا ببرد، آن ها در این سفر با چالش های زیادی به رو به می‌شوند.

The Last of Us که دقیقا محصول سال ۲۰۲۳ می‌باشد، یک مجموعه بر اساس بازی ویدیویی سال ۲۰۱۳ که توسط Naughty Dog ساخته شده است. این مجموعه تلویزیونی درام پسا آخرالزمانی آمریکایی می‌باشد که توسط کریگ مازین و نیل دراکمن برای HBO ساخته شده است.

سریال آخرین بازمانده از ما، شاید حس و حال جنگی زیادی از جنگ جهانی را برای شما تداعی نکند، اما می‌تواند به خوبی جنگ انسان با ویروسی ناشناخته را درون مغز شما نهادینه کند. این سریال، با قدرت وارد عمل شد و فصل اول آن، با نمره‌ی ۸.۹، جزو بهترین سریال‌های IMDb به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های درام تاریخ

بهترین فیلم های ماجراجویانه تاریخ سینمای جهان

سریال های برتر جنگی تمام دوران

The Last Ship

بهترین سریال های جنگی
سریال های برتر جنگی
  • بازیگران : اریک دین، مریسا نیتلین، آدام بلدوین
  • امتیاز : ۷.۴
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : زمانی که یک بیماری همه‌گیر بیشتر جمعیت زمین را از بین می‌برد. خدمه یک ناوشکن نیروی دریایی مجبور می‌شوند با موجودی جدید روبرو شوند.

آخرین کشتی، یکی از مدرن‌ترین فیلم‌های جنگی چند سال اخیر است که در ژانر علمی تخیلی ساخته شده و شما با تهدیدی فرازیمنی مواجه هستید و جنگ را از جنبه‌ای متفاوت، برای شما بیان می‌کند.

ایین مجموعه، یک سریال تلویزیونی جنگی درام آمریکایی است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته ویلیام برینکلی در سال ۱۹۸۸ ساخته شده است. این سریال در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۴ از شبکه TNT پخش شد و پس از پنج فصل در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۸ به پایان رسید.

The Unit

بهترین سریال های جنگی
سریال های برتر جنگ محور
  • بازیگران : دنیس هازبرت، اسکات فولی، ابی برامل
  • امتیاز : ۸.۰
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : این سریال، بر روی عملیات فوق سری ارتش تمرکز پیدا می‏ک‌ند. گروه سری مسئول این کار هستند که دلتا فورس یا نیروهای Delta نام دارند. در قالب عملیات‌های این گروه اتفاقات دراماتیک و داستان‌های اکشنی رخ می‏‌دهد، که سریال را بسیار دیدنی کرده است.

این سریال، بر روی معادل ارتش ایالات متحده در گروه SEAL متمرکز است. واحد عملیات ویژه ارتش که معمولاً به عنوان نیروی دلتا یا به سادگی به عنوان واحد شناخته می‌شود. به طور مشابه، برای SEALها، سربازان Delta Force یکی دیگر از واحدهای نظامی عملیات مشخصات هستند که تنها، مخفی‌ترین و خطرناک‌ترین ماموریت‌ها را بر عهده می‌گیرند.

در سریال The Unit، ما شاهد همه چیز هستیم که یکی از این‌ها، واحدهای نیروی دلتا مستقر در پایگاه خیالی ارتش فورت گریفیث است و همچنین نگاهی اجمالی به آموزش‌های دقیقی که برای تبدیل شدن به یک اپراتور دلتا فورس لازم است را داریم.

Last Resort

بهترین سریال های جنگی
بهترین سریال های جنگی
  • بازیگران : آندره بروقر، دیزی بتس، اسکات اسپیدمن
  • امتیاز : ۷.۳
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : یک زیردریایی مجهز به موشک‌های بالستیک که ۵۰۰ متر زیر دریا است دستور شلیک به پاکستان را دریافت می‌کند.

اقامت با نیروی دریایی ایالات متحده آخرین راه حل ABC است که خدمه یک زیردریایی موشک بالستیک کلاس اوهایو به نام USS Colorado را در یک سریال دنبال می‌کند و زمانی که آنها در حال ماموریت برای گرفتن یک تیم SEAL در سواحل پاکستان هستند آغاز می‌شود.

این سریال یک فصلِ، به خوبی در مغز شما نهادینه می‌شود. شبکه‌ی ABC، در بهترین حالت ممکن این سریال را ساخت و در بهترین حالت ممکن نیز پیش برد و با انتشار یک فصل، آن را به پایان رساند.

بیشتر بخوانید:

کاملترین فهرست ۱۰۰۰ فیلم برتر سینمایی جهان

بهترین سریال ها از نظر IMDb آی ام دی بی

Tour of Duty

بهترین سریال های جنگی
بهترین سریال های جنگی
  • بازیگران : رابسون گرین، رزی روول، جروم فلین
  • امتیاز : ۶.۷
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : این نمایش یک جوخه پیاده نظام آمریکایی را دنبال می‌کند که در طول جنگ ویتنام در یک تور خدمت می‌کنند.

این سریال، اولین سریال تلویزیونی بود که به طور منظم آمریکایی‌ها را در نبرد در ویتنام جنوبی نشان می‌داد و یکی از چندین سریال با مضمون مشابه بود که در پی فیلم تحسین شده قرار گرفت.

Tour of Duty در اواسط راه در سال ۱۹۶۷ آغاز می‌شود و واحدهای پیاده نظام را در خطوط مقدم در ویتنام جنوبی دنبال می‌کند. این سریال در سال ۱۹۸۸ برنده جایزه امی برای میکس صدای برجسته برای یک سریال درام شد و دوباره در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ نامزد شد که این سریال را به یکی از سریال های برتر جنگی تبدیل می‌کند.

Soldier Soldier

بهترین سریال های جنگی
بهترین سریال های جنگی
  • بازیگران : ترنس ناکس، استفن کافری، تونی بکر
  • امتیاز : ۸.۳
  • محصول : انگلستان
  • خلاصه داستان : سریالی درام که به زندگی خانوادگی، تمرینات آموزشی و نبردهای افسران و مردان هنگ فوزیلیرها می‌پردازد.

Soldier Soldier یک سریال بریتانیایی است و عنوان آن ادای احترام به یک آهنگ سنتی با عنوان “سرباز، سرباز، با من ازدواج نمی‌کنی؟” است. این فیلم بلافاصله پس از پایان جنگ سرد می‌گذرد و گفته می‌شود که ارتش را در نور خوبی به تصویر می‌کشد.

این سریال نشان می‌دهد که زندگی در اوایل تا اواسط دهه ۱۹۹۰ چگونه بود. هرچند تخیلی، اما درست زمانی که ارتش بریتانیا و کل کشور در حال تطبیق با تغییراتی بود که در پایان جنگ ایجاد شد، را نشان می‌دهد.

Generation Kill

بهترین سریال های جنگی
بهترین سریال های جنگی
  • بازیگران : لی ترجیسن، جیمز رانسن، الکاندر اسکارسگارد
  • امتیاز : ۸.۵
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : داستان فیلم، حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی را به تصویر می‌کشد. با توجه به توضیحات فیلم می‌توان آن را به علاقه‌مندان سریال دسته برادران پیشنهاد کرد.

Generation Kill بر اساس رمانی به همین نام در سال ۲۰۰۴ توسط ایوان رایت برای تلویزیون ساخته شد. این مینی سریال، در طول هفت اپیزود، تجربیات رایت را به عنوان یک گزارشگر جاسازی شده با گردان شناسایی اول تفنگداران دریایی ایالات متحده در طول جنگ عراق، به ویژه در تهاجم سال ۲۰۰۳، شرح می‌دهد.

این سریال، خط مقدم را از منظر یک روزنامه‌نگار نشان می‌دهد و به مخاطبان این امکان را می‌دهد که نه تنها خطرات جنگ را ببینند، بلکه مدت زمانی را که یک روزنامه نگار خوب برای دریافت داستان انجام می‌دهد، مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ بر اساس امتیاز imdb

بهترین فیلم های اسکار گرفته سال ۲۰۲۳

Band of Brothers

بهترین سریال های جنگی
بهترین سریال های جنگی
  • بازیگران : دیمین لویس، ران لیوینگستون، مایکل فسدنبر
  • امتیاز : ۹.۴
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : این مینی سریال ماجرای گروهانی از نیروهای چترباز آمریکایی را از دوران آموزش در آمریکا و انگلیس تا پایان جنگ‌ جهانی دوم در آلمان تعقیب می‌کند. ماجرا کاملا بر اساس واقعیت است و به نحوی که در انتهای هر قسمت کهنه سربازهایی که در سریال دوران جوانی آنها را می‌بینیم، هر کدام چند جمله‌ای مرتبط با مضمون سریال توضیح می‌دهند.

HBO همیشه تولیدات خیره‌کننده را روی میز می‌آورد و مینی‌سریال درام جنگی ۱۰ قسمتی Band of Brothers مطمئناً از این قاعده مستثنی نیست و جوایز امی و گلدن گلوب آن گواه محکمی است.

گروه برادران، بر اساس کتابی غیرداستانی به همین نام نوشته استفان ای. امبروز ساخته شده است که در آن وقایع تفصیلی از تحقیقات نویسنده و مصاحبه‌های واقعی با پیشکسوتان شرکت شرق گرفته شده است.

The Pacific

بهترین سریال های جنگی
بهترین سریال های جنگی
  • بازیگران : ژوزف مازلو، جیمز بدج دیل، جان سدا
  • امتیاز : ۸.۳
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : گروهی از سربازان آمریکایی که برای جنگ با دشمن ژاپنی پس از نبرد پرل هاربر، وارد جزیره ژاپنی شده تا مانع ساخت فرودگاه توسط ژاپنی‌ها شوند.

در ادامه سریال Band of Brothers، تهیه‌کنندگان استیون اسپیلبرگ و تام هنکس دوباره با هم متحد می‌شوند تا سریال همراه The Pacific را بسازند. در حالی که سری قبلی بر روی گروهان شرقی هنگ پیاده نظام ۵۰۶ متمرکز بود که در سراسر اروپا فعالیت می‌کردند، این سریال، بر روی سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده و عملیات آنها در جنگ اقیانوس آرام متمرکز بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های جنگی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.