بهترین زمان سفر به تبریز 

بهترین زمان سفر به تبریز 

سلب مسئولیت: ویجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تبریز یکی از شهرهای خوش آب‌وهوا و ۴ فصل ایران است و یک مقصد گردشگری فوق‌العاده برای گذران تعطیلات محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به این شهر زیبا و تفریحی را دارید، باید در اولین قدم بهترین زمان سفر به تبریز را بدانید. تبریز در هر فصلی از سال زیبایی منحصربه‌فرد خود را دارد، اگر عاشق دیدن مناظر طبیعی پوشیده از برف هستید، باید در فصل زمستان به تبریز سفر کنید، اگر از دیدن طبیعت سرسبز، شکوفه‌های زیبا و نسیم خنک لذت می‌برید، بهار را به‌عنوان بهترین فصل سفر به تبریز انتخاب کنید. پیش از اقدام برای مسافرت به این شهر دیدنی و گردشگری، با این مطلب همراه باشید تا بتوانید در بهترین و مناسب‌ترین زمان با توجه به علاقه و اولویت‌های خود از جاذبه‌های طبیعی تبریز دیدن کنید.

<!–

–>

آب و هوای شهر تبریز

پیش از بررسی بهترین زمان سفر به تبریز، بهتر است ابتدا با شرایط کلی آب‌وهوای این شهر معروف آشنا شوید. این شهر سالانه میانگین بارندگی ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلی‌متر را تجربه می‌کند و میانگین دمای آن در روزهای سرد(منفی ۲ درجه) و در روزهای گرم(۲۵ درجه) را نشان می‌دهد. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت تابستان‌های تبریز تا حدودی خنک و دلپذیر است و اگر سرد نباشد، حداقل گرم و طاقت‌فرسا هم نیست؛ و زمستان‌هایش سرد و استخوان سوزند. این شهر خوش آب‌وهوا تحت تاثیر بادهایی است که از مناطق مختلف وارد تبریز می‌شود، از جمله:

  • بادهای کوهستان‌های بلند
  • بادهای سمت دریاچه ارومیه و خزر
  • بادهای سیبری و شمالی
  • بادهای دریای سیاه
  • بادهای مدیترانه
  • بادهای اقیانوس اطلس

چه زمانی را برای سفر به تبریز انتخاب کنیم؟

همان‌طور که پیش‎تر اشاره کردیم، تبریز جزو شهرهای چهار فصل ایران است، بنابراین می‌توان گفت که هر فصلی از سال برای سفر به این شهر زیبا، مناسب است. چراکه زیبایی طبیعت شهر تبریز به‌گونه‌ای است که در هر زمانی، گردشگران را به خود مجذوب کرده و لحظات خاطره‌انگیزی را برای آنها رقم می‌زند. تبریز زمستان‌های بسیار سرد و پر بارشی دارد، بنابراین اگر عاشق برف بازی و تماشای دامنه‌های پوشیده از برف هستید، سفر به تبریز را برای زمستان برنامه‌ریزی کنید؛ و اگر عاشق هوای خنک یا معتدل هستید، به سفر در بهار یا تابستان فکر کنید. حال برای اینکه راحت‌تر بتوانید تصمیم خود را بگیرید، در ادامه از سفر به این شهر در فصول مختلف بیشتر حرف می‌زنیم.  

سفر به تبریز در بهار و تابستان

برهیچکس پوشیده نیست که بهار، بهترین زمان سفر به تبریز است، چراکه زیبایی و جلوه طبیعت این شهر در فصل بهار دوچندان می‌شود. در بین ماه‌های مختلف بهار، خرداد بهترین زمان برای سفر به شهر تبریز محسوب می‌شود، زیرا دمای هوا به‌طور معمول بین ۱۷ الی ۲۳ درجه سانتی‌گراد است و در نرمال‌ترین حالت ممکن قرار دارد. از آنجایی که تبریز زمستان‌های سردی دارد، کمی از این سرما تا فروردین ماه نیز ادامه دارد اما نه به شدت سرمایی که در زمستان مشاهده می‌کنید. بنابراین ماه خرداد بهترین زمانی است که می‌توانید به تبریز بروید تا بتوانید زیبایی‌های این شهر را در آب‌وهوای خوش و مطبوع ببینید.

بهترین زمان سفر به تبریز  - ویجیاتوبهترین زمان سفر به تبریز  - ویجیاتو

بعد از بهار، می‌توانید تابستان را برای سفر به تبریز انتخاب کنید، به این دلیل که آب‌وهوای دلچسبی دارد. مخصوصا اگر در شهر خودتان با تابستانی گرم مواجه هستید، سفر به تبریز در این فصل حکم سفری نجات بخش را برای‌تان پیدا می‌کند. 

سفر به تبریز در زمستان

مطمئنا این اصطلاح که تبریز عروس ایران است به گوش شما نیز خورده است، دلیل این لقب این است که تبریز در زمستان به دلیل بارش زیاد برف، به‌طور یکدست سفید می‌شود و مناظر فوق‌العاده‌ای خلق می‌کند. سرمای تبریز در فصل زمستان تا حدی زیاد است که برخی آن را به سرمای سیبری تشبیه کرده‌اند. دی ماه اوج سرمای این شهر بوده، بنابراین اگر قصد سفر به تبریز در فصل زمستان را دارید، اواخر بهمن و یا اسفند را انتخاب کنید تا سرمای نسبتا کمتری را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به تبریز  - ویجیاتوبهترین زمان سفر به تبریز  - ویجیاتو

بهترین زمان سفر به تبریز از نظر شلوغی و خلوتی شهر

تبریز نیز مانند دیگر شهرهای گردشگری ایران در برخی ماه‌ها شلوغ و در برخی دیگر از ماه‌های سال، خلوت است. بنابراین بهترین زمان سفر به تبریز از نظر شلوغ یا خلوت بودن، به روحیه و خواست شما بستگی دارد. اگر دوست دارید در زمانی که مسافران زیادی به تبریز می‌روند، از این شهر دیدن کنید، سفر خود را برای ماه‌های تابستان برنامه‌ریزی کنید. اگر شلوغی را دوست ندارید، زمستان خلوت‌ترین فصل تبریز است.

در صورتی که در فصل تابستان به شهر تبریز بروید، علاوه‌بر لذت بردن از آب‌وهوای نسبتا خنک، نسیم دلچسب و مناظر بکر، می‌توانید به جشنواره‌های تابستانه که در تیرماه برگزار می‌شود، بروید و در این رویداد با فرهنگ و آداب‌ورسوم این شهر آشنا شوید.

بهترین هتل تبریز برای زمان‌های مختلف

حالا که با بهترین زمان سفر به تبریز آشنا شدید و تصمیم خود را برای سفر به این شهر زیبا و گردشگری گرفته‌اید، باید به فکر اقامت خود باشید. اگر به دنبال بهترین هتل تبریز هستید که بتوانید در زمان‌های مختلف سال در آن اقامت داشته باشید، باید بدانید که گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد، لذا ابتدا باید در نظر بگیرید که سلیقه و بودجه شما چگونه است؛ زیرا برای رزرو هتل در تبریز مهم‌ترین عاملی که باید بررسی کنید، قیمت هتل در تبریز است.

برای این کار ابتدا از طریق سایت‌های معتبر با هتل‌های تبریز و امکانات و خدمات هر کدام از آنها آشنا شده و سپس با توجه به بودجه خود، در بین گزینه‌های مشابه دست به انتخاب بزنید. پیشنهاد ما این است که حتما پیش از شروع سفر خود، برای رزرو هتل در تبریز اقدام کنید. مخصوصا اگر در تابستان عازم این شهر هستید، چون دغدغه رزرو هتل در این فصل اندکی دشوارتر از فصول دیگر است. 

بهترین زمان سفر به تبریز با تور 

با توجه به این موضوع که تبریز یک شهر گردشگری، تفریحی و توریستی است، هرساله میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور است. همین امر باعث برگزاری تورهایی در زمان‌های مختلف به مقصد تبریز شده است. بنابراین برای رزرو تور تبریز و بررسی قیمت آن، ممکن است با گزینه‌های زیادی مواجه شوید. پیشنهاد ما این است که آژانس‌های معتبری که در برگزاری تور، حرفه‌ای و باسابقه هستند را انتخاب کرده و سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید. با تمام این اوصاف بهترین زمان گرفتن این تور فصل تابستان است، چون دغدغه پیدا کردن جا و رزرو بلیط را به صفر می‌رساند؛ چون می‌توانید از قبل همه چیز را رزرو کنید. 

سخن پایانی

تبریز از جمله شهرهای زیبا و گردشگری ایران است که سابقه فرهنگی و تاریخی طولانی دارد. این شهر با جاذبه‌های تفریحی و دیدنی خود، هر ساله میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر را دارید باید ابتدا بهترین زمان سفر به تبریز را بدانید و با توجه‌به اولویت‌ها و روحیه خود، برای یک سفر خاطره‌انگیز به تبریز برنامه‌ریزی کنید. این شهر در هر فصلی میزبان شما خواهد بود اما فصل تابستان به‌دلیل آب‌وهوای دلچسب، مناظر سرسبز و رویدادها و جشنوارهای تابستانه، بهترین زمان برای سفر به تبریز محسوب می‌شود. شما می‌توانید با رزرو تور تبریز و اقامت در بهترین هتل‌های این شهر، سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.