بهترین ریجن‌ های استیم برای کاربران ایرانی

steam regions 653e5c045641fa531bdc6452

اگر مانند بسیاری از گیمرها باشید، احتمالاً اغلب بازی‌های ویدئویی خود را از استیم دانلود می‌کنید. اضافه‌کردن عناوین جدید به قفسه‌‌ی بازی‌هایتان به‌معنای گزینه‌های بیشتر برای انتخاب است؛اما نمی‌توان هزینه‌‌ی آن‌ها را نادیده گرفت.

اگر راهی بود که می‌توانستید بازی‌ها را با قیمت نسبتاً کمتری بخرید، چطور؟ البته درباره‌ی فروش زمستانه و تابستانه‌ی دارای تخفیف صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه منظور ما خرید بازی از مناطق ارزان‌تر است.

قیمت بازی‌های استیم براساس کشور متفاوت است؛ در‌نتیجه، اگر ریجن حساب و سیستمتان را تغییر دهید، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. در‌ادامه شما را با بهترین ریجن‌های استیم آشنا می‌کنیم؛ پس تا انتهای مقاله همراه زومیت باشید.

ریجن استیم چیست؟

هنگام ثبت‌نام، استیم براساس IP سیستمی که از آن استفاده می‌کنید، ریجن یا منطقه‌ی شما را تعیین می‌کند. برای مثال، در‌صورت ساخت حسابی با آی‌پی ترکیه، کشور اکانت شما ترکیه خواهد بود.

پس از اینکه استیم ریجن حساب را مشخص کرد، بازی‌های مختلف با واحد پولی کشور مرتبط به نمایش در‌می‌آیند. همان‌طور‌که پیش‌تر اشاره کرد، استیم سیستم قیمت‌گذاری در چند کشور از‌جمله ترکیه و آرژانتین را تغییر داده است و اکنون واحد پول به‌صورت دلار نمایش داده می‌شود.

با تغییر ریجن استیم، بازی مدنظرتان را با قیمت ارزان‌تری می‌توانید دانلود و نصب کنید. درضمن، فراموش نکنید که میزان سرعت دانلود گیم‌های استیم به ریجنی ارتباط دارد که حساب شما روی آن تنظیم شده است.

بهترین ریجن های استیم برای ایرانیان

در ابتدای مقاله گفتیم که قیمت بازی‌های استیم براساس منطقه‌ی محل زندگی‌تان متفاوت است. این تفاوت دلایل مختلفی دارد که از آن‌ها می‌توان به قدرت خرید کاربران اشاره کرد.

حال کدام کشور برای ما ایرانی‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شود؟ ریجنی که بتوان بعد خرید محصول با قیمتی مناسب، آن را با سرعت زیادی نیز دانلود کرد. وقتی آی‌پی ایران و حساب استیم روی منطقه‌ی آسیایی تنظیم شده باشد، به‌دلیل نزدیکی سرورهای استیم به ایران سرعت دانلود بیشتر خواهد بود.

ناگفته نماند که این نزدیکی نسبی است. برای مثال، روسیه یا ترکیه درمقایسه‌با کانادا ازلحاظ جغرافیایی فاصله‌ی کمتری با ایران دارند؛ به‌همین‌دلیل، هنگام استفاده از ریجن‌های مذکور سرعت دانلود بیشتری را تجربه می‌کنیم.

علاوه‌بر دو ریجن مذکور، کشورهایی مانند کره‌جنوبی می‌توانند سرعت دانلود مناسبی ارائه دهند؛ اما از‌آن‌جا‌که بحث قیمت بازی‌ها نیز هنگام انتخاب ریجن مهم است، کمتر کسی از ایران کره‌جنوبی را انتخاب می‌کند.

در بین کشورهای مختلف، آرژانتین نیز نظر کاربران ایرانی را به خود جلب می‌کند. دلیل آن نیز قیمت ارزان بازی‌های ارائه‌شده در این ریجن است؛ البته نمی‌توان از برزیل چشم‌پوشی کرد.

در‌ادامه، فهرستی از بهترین ریجن‌ها برای کاربران ایرانی استیم را مشاهده می‌کنید:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.