بهترین روش برای شناسایی و مسدود کردن ردیابی برنامه در اندروید

cover andtoid traching 657026aede12e0985492dc3f

در سال‌های گذشته، گوگل سعی کرده است بهتر از گذشته به شما بگوید آیا برنامه‌ای داده‌ها را با افراد دیگر به‌اشتراک می‌گذارد یا خیر و حتی چه نوع اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند. درواقع، اکنون می‌توانید ببینید که آیا توسعه‌دهندگان اپ اقدامات لازم را برای محافظت از اطلاعات شما انجام می‌دهند یا خیر. از میان آن‌ها می‌توان به رمزگذاری اطلاعات در حین انتقال یا اجازه حذف حساب اشاره کرد.

این اطلاعات را با مراجعه به صفحه پلی استور برنامه و اسکرول‌کردن به بخش «Data safety» می‌توانید پیدا کنید. داده‌های گوگل می‌توانند به شما کمک کنند تا وضعیت ردیابی برنامه را بسنجید؛ اما به شما نمی‌گویند چگونه آن را متوقف کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید به‌طور فعال برنامه‌ای را از ردیابی خود منع کنید، باید از ابزارهای شخص ثالث کمک بگیرید. در‌ادامه، به تعدادی از این برنامه اشاره خواهیم کرد.

استفاده از Aurora Store

Aurora راهی جایگزین برای دسترسی و دانلود برنامه‌های پلی استور است. با این برنامه می‌توانید اپ‌ها را به‌صورت ناشناس و بدون ایجاد حساب گوگل دانلود کنید.

با استفاده از فروشگاه Aurora، حریم خصوصی خود را حفظ خواهید کرد؛ زیرا هیچ‌کس گزارشی از تمام برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید، دریافت نمی‌کند. باوجوداین، با استفاده از اطلاعات اضافه‌ای که درباره‌ی برنامه‌ها نشان می‌دهد، ردیابی را می‌توانید بیشتر محدود کنید.

هنگامی‌که صفحه‌ی برنامه‌ای خاص را در Aurora باز می‌کنید، بخشی به نام Privacy وجود دارد که ردیاب‌های شناخته‌شده‌ی موجود در برنامه را فهرست می‌کند. در بخش Permission نیز، مجوزهای دقیق درخواستی برنامه را مشاهده خواهید کرد.

با استفاده از Aurora نمی‌توانید ردیابی را مسدود کنید؛ اما به‌کمک آن خواهید توانست گزینه‌های خطرناک را بشناسید.

استفاده از NetGuard

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.