بهترین تنظیمات برای حداکثر بازده در کارت گرافیک‌های ای‌ام‌دی

fsr3a0mbm0r 653be6bb011b4c82326258e8

Frame Rate Target Control: Disabled

Frame Rate Target Control همان‌طور که از نامش مشخص است، میزان FPS بازی را به مقدار خاصی که تعیین می‌کند محدود می‌کند؛ بنابراین آن را غیرفعال کنید تا بازی با استفاده از قدرت حداکثری کارت گرافیک اجرا شود مگر اینکه بسته به شرایط بازی، مجبور باشید که نرخ فریم را محدود کنید.

Anti-Aliasing: استفاده از تنظیمات خود بازی

بازی‌هایی که امروزه توسط کاربران نصب می‌شوند یا حتی بازی‌های چندین سال پیش، به‌خوبی قابلیت Antialiasing را مدیریت می‌کنند و نیاز به هیچ‌چیز اضافه از سمت Radeon در این زمینه نیست؛ بنابراین بهتر است آن را روی Use Application Settings تنظیم کنید.

Anti-Aliasing Method: Multisampling

اگر تنظیمات Antialiasing را به خود بازی سپرده باشید، در اینجا می‌توانید Antialiasing Method را روی Multisampling تنظیم کنید. این ویژگی کیفیت عملکرد کارت گرافیک را تا حد زیادی بهبود خواهید بخشید و توان مصرفی آن را تا حد ممکن پایین نگه می‌دارد.

Morphological Anti-Aliasing: Disabled

ویژگی Morphological Antialiasing باعث لکنت و کاهش FPS در بازی‌ها می‌شود و طرفداران زیادی ندارد، از این رو پیشنهاد می‌کنیم از آن دوری کنید و همیشه آن را غیرفعال نگه دارید.

Anisotropic Filtering: Disabled

تقریباً هر بازی‌ای که از دایرکت‌ایکس ۱۱ و بالاتر پشتیبانی می‌کند دارای Anisotropic Filtering است و نیازی به فعال کردن آن در تنظیمات AMD نیست.

Texture Filtering Quality: Performance

گزینه Texture Filtering Quality را روی Performance تنظیم کنید تا ترکیب خوبی بین وضوح تصاویر و عملکرد کارت گرافیک AMD ایجاد شود.

Surface Format Optimization: Enabled

قابلیت Surface Format Optimization برای صاف و نرم نشان دادن بافت‌های بازی به کار می‌رود اما با این حال گاهی نیز پیش می‌آید که آیتم‌ها را فراتر یا پایین‌تر از حد واقعی آن‌ها نشان دهد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم با آزمون و خطا امتحان کنید که آیا روی بازی مورد نظر شما به‌خوبی عمل می‌کند یا خیر.

Tessellation Mode: Override Application Settings

با انجام تنظیم فوق، قفل تنظیمات Tesselation Level را از طریق Radeon Settings لغو می‌کنیم.

Maximum Tessellation Level: Off

غیرفعال کردن قابلیت Tessellation تأثیر زیادی در بهبود عملکرد بازی‌ها خواهد داشت و فعال بودن آن، تأثیرات منفی قابل‌ توجهی در بازی‌ها خواهد گذاشت.

OpenGL Triple Buffering: Disabled

OpenGL Triple Buffering نیز جز گزینه‌هایی است که غیرفعال بودن آن بهتر از فعال بودنش است تا در عملکرد کارت هنگام اجرای بازی‌ها اختلالی ایجاد نشود. از آنجا که قابلیت یادشده نیز بخشی از V-Sync است، فعال کردن آن فایده زیادی ندارد.

Reset Shader Cache: Perform Reset

Reset Shader Cache ابزار عالی دیگری است که در Radeon Settings یافت می‌شود. قابلیت مذکور به پاک کردن Shader Cache در طول زمان بازی کمک می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر Shader-ها برنامه‌های کوچکی هستند که روی پردازنده گرافیکی اجرا می‌شوند تا گرافیک بازی‌ها به‌خوبی اجرا شود. کارت گرافیک با تولید مداوم این Shader-ها سعی می‌کند نرخ فریم بازی را ثابت نگه دارد و از طرف دیگر پس از مدتی حافظه پنهانی از آن‌ها ایجاد می‌شود که می‌توانند بر عملکرد GPU تأثیر بگذارند. با تنظیم Reset Shader Cache روی Perform Reset تا حد زیادی جلوی ذخیره بیهوده Shader-ها گرفته می‌شود.

تنظیمات فوق در تست‌های مختلف، بهترین عملکرد را در بازی‌ها برای کارت گرافیک‌ AMD رقم زده‌اند. البته اجباری به تنظیم صددرصدی آن‌ها نیست و تنها اگر حس کردید بخش‌هایی از بازی دور از انتظار شما اجرا می‌شود، می‌توانید به بخش مربوطه مراجعه کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.