بهترین تلویزیون های گیمینگ [فروردین ۱۴۰۲]

بهترین تلویزیون های گیمینگ موضوعی است که تکراتو در ادامه بررسی کرده است. برای آشنایی بیشتر در این راهنمای خرید بهترین تلویزیون مخصوص بازی همراه ما باشید.

اگر به گیم علاقه دارید و قصد دارید بهترین تلویزیون های مخصوص گیمینگ را شناسایی کنید، این راهنمای خرید بهترین تلویزیون مخصوص بازی می‌تواند به شما کمک کند.

شما از طریق این مطلب با بهترین تلویزیون های مخصوص گیمینگ و عملکرد و خصوصیات هرکدام آشنا خواهید شد و می‌توانید از بین تلویزیون‌های معرفی شده بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید. پس با ما همراه باشید.

بهترین تلویزیون های گیمینگ

این راهنمای خرید بهترین تلویزیون مخصوص بازی به شما می‌گوید که برای خرید بهترین تلویزیون های مخصوص گیمینگ چه ویژگی‌هایی را باید در نظر بگیرید.

در این لیست بهترین تلویزیون های گیمینگ حضور دارند که شما می‌توانید براساس نیاز و بودجه خود مدلی مناسب را انتخاب کنید.

Hisense U8G

بهترین تلویزیون های گیمینگبهترین تلویزیون های گیمینگ
بهترین تلویزیون های گیمینگ

صفحه نمایش این تلویزیون که از بهترین تلویزیون های گیمینگ است، رزولوشن ۴K دارد. در آن تعداد ۸ میلیون پیکسل وجود دارد و می‌تواند تصویر را با تراکم پیکسلی بالا نمایش دهد. تراکم پیکسلی بیشتر به معنی نزدیک بودن پیکسل‌ها به هم بوده و از طرفی تعداد بیشتر در واحد سطح می‌تواند تفاوت بین المان‌های رنگی در محدوده را افزایش دهد.

اما آنچه کیفیت تصویر در این تلویزیون را افزایش داده، روشنایی و نورپردازی و فرکانس بالای تصویر و همچنین عمق نمایش داده صفحه نمایش است. این تلویزیون کیفیت فوق العاده‌ای از تصویر را نمایش می‌دهد و به راحتی با برندهای مشهور و پر اوازه مانند تلویزیون سونی X9000J و یا تلویزیون سامسونگ QN90A رقابت می‌کند.

در تلویزیون هایسنس U8G از نورپردازی Direct استفاده شده که شاید مقداری طراحی را ضخیم‌تر کرده باشد اما به وضوح کارایی نمایش تصویر و جذابیت را افزایش داده است. تعداد بیشتر لامپ‌های LED در برد نور پردازی و همچنین فناوری تاریکی منطقه‌ای با گروه بندی بیشتر موجب شده تا کنتراست و روشنایی در این تلویزیون در رده ای بالا باشد.

در تلویزیون ۵۵ اینچ هایسنس U8G تعداد زون‌های Full Array Local Dimming برابر با ۱۳۶ و در تلویزیون ۶۵ اینچ آن تعداد زون‌ها برابر با ۳۶۰ عدد است. روشنایی و شفافیت تصویر از یک طرف و نمایش رنگ مشکی عمیق از طرف دیگر با این تلویزیون به صورتی ایده آل نمایش داده می‌شود.

تلویزیون هایسنس از همه فرمت‌های موجود در رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌کند. فرمت SDR یا محتوایی استاندارد دینامیکی با آن با کیفیت بالایی نمایش داده می‌شود. محتوای HDR هم در همه فرمت‌های موجود بر روی این تلویزیون قابل نمایش است. هایسنس در تلویزیون u8G از فرمت‌های دالبی ویژن و HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون هایسنس U8G برای نمایش بازی فوق العاده ساخته شده است. فرکانس ۱۲۰ هرتز، تاخیر در انتقال داده کم در پورت‌ها، زمان پاسخگویی صفحه نمایش کم، پورت HDMI 2.1 و قابلیت VRR و یا Free Synce، تلویزیون هایسنس U8G را به بهترین تلویزیون برای بازی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های سامسونگ ؛ معرفی و راهنمای خرید

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

TCL 5 Series/S546 2021 QLED

بهترین تلویزیون های گیمینگ

بهترین تلویزیون های گیمینگ

این محصول جدید و حرفه‌ای از بهترین تلویزیون های گیمینگ است. برند تی سی ال از سال ۲۰۱۴ فروش گسترده تلویزیون‌های خود را آغاز کرد. برای سال‌ها، تلویزیون‌های TCL به دلیل پلتفرم هوشمند تلویزیون Roku شناخته می‌شدند. برخلاف بسیاری از برندهای بزرگ دیگر، TCL از پلتفرم اختصاصی خود استفاده نمی‌کند و در عوض Roku را مستقیماً در تلویزیون نصب می‌کند، بنابراین نیازی به خرید جعبه پخش خارجی نیست.

Roku برای استفاده آسان است و تعداد زیادی برنامه برای دانلود از طریق فروشگاه برنامه در دسترس است. همچنین، TCL شروع به انتشار تلویزیون‌های Google در سال ۲۰۲۱ کرد، بنابراین اگر تلویزیون TCL می‌خواهید حداقل می‌توانید پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه این مدل تلویزیون تی سی ال قیمت مناسبی دارد، با سایر برندهای مقرون به صرفه مانند Hisense و Vizio رقابت می‌کند. TCL طیف گسترده‌ای از تلویزیون‌ها را ارائه می‌دهد، از جمله مدل‌های کوچک ۷۲۰p و ۱۰۸۰p، که اکنون نادر هستند و اگر به یک تلویزیون ساده برای یک اتاق کوچک یا آشپزخانه نیاز دارید، عالی به نظر می‌رسند.

تلویزیون TCL 5 Series/S546 2021 QLED از نور پس‌زمینه Mini LED استفاده می‌کند که کنترل بیشتری روی مناطق کم‌نور محلی دارد، اما حتی در سری ۶، کیفیت و کنترل نور زمینه تصویر، حالت و کیفیت مناسبی دارد و باعث شده این مدل از بهترین تلویزیون های گیمینگ باشد.

Hisense U6G

بهترین تلویزیون های گیمینگ

بهترین تلویزیون های گیمینگ

مدل Hisense U6G با وجود اینکه یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ است، اما ممکن است تمام زنگ‌ها و سوت‌های دلپذیری را که از گزینه‌های گران قیمت انتظار دارید ارائه ندهد.

این ویژگی‌ها شامل پشتیبانی از Dolby Vision، HDR10 + و … است. این تلویزیون تا ۶۰۰ نیت روشنایی ارائه می‌دهد که برای اکثر موقعیت‌ها خوب است و در حالی که پنل‌های این تلویزیون بیش از حد منسجم نیستند، در شرایط معمولی مشاهده هیچ نقطه یا شکوفه‌ای را متوجه نخواهید شد.

این تلویزیون با تلویزیون اندروید گوگل عرضه می‌شود که با قوی‌تر شدن تلویزیون‌ها پاسخگوتر می‌شود. اینجا اصلاً بد نیست و در حالی که ممکن است مجبور شوید هر از چند گاهی یک یا دو ثانیه صبر کنید، در بیشتر موارد می‌توانید به موقع به جایی که نیاز دارید برسید.

مدل Hisense U6G نسبتاً زیبا به نظر می‌رسد اما طراحی آن کمی اساسی است به خصوص در مقایسه با ریموت تلویزیون روکو یا ریموت اپل تی وی، ریموت در سال ۲۰۲۱ کمی بیشتر است. پاها از پلاستیک ساخته شده‌اند، اما فقط اگر به دقت نگاه کنید متوجه آن خواهید شد.

با این حال، این پلاستیک ارزان نیست و باید بتواند تلویزیون را به خوبی نگه دارد. از دور یا در یک نگاه ارزان به نظر نمی‌رسد، بنابراین مشتریان نمی‌توانند بفهمند که پلاستیک درگیر است مگر اینکه نزدیک شوند.

در پشت تلویزیون همه پورت‌ها و اتصالات خود را دریافت خواهید کرد. این تلویزیون در مجموع چهار درگاه HDMI ارائه می‌دهد که سه تای آنها به سمت کناری و یکی در عقب هستند.

همچنین خروجی نوری برای صدا، دو پورت USB برای برق، یک درگاه اترنت و پورت AV دریافت خواهید کرد. این مجموعه‌ای محکم از پورت‌ها است و برای دستگاه‌های پخش جریانی، کنسول‌های بازی و موارد دیگر بیش از اندازه کافی است.

به طور کلی، Hisense U6G محکم و یک تلویزیون مقرون به صرفه است و شما یک طراحی سطح بالا نخواهید داشت، اما طراحی آن همچنان در اکثر خانه‌ها عالی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های سامسونگ در سال ۲۰۲۲

بهترین تلویزیون های ۲۰۲۲ [راهنمای خرید و مشخصات]

Samsung QN90A QLED

بهترین تلویزیون های گیمینگ

بهترین تلویزیون های گیمینگ

تلویزیون سامسونگ QN90A از محصولات فوق‌العاده کمپانی سامسونگ بوده که از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و امکانات تلویزیون‌های QLED در آن به کار گرفته شده است.

این تلویزیون که در آن از یک نمایشگر Neo QLED استفاده شده که ترکیبی از فناوری Quantum Dot و Micro LED در آن به چشم می‌خورد، یکی از مهم‌ترین تغییراتی که این تلویزیون نسبت به تلویزیون‌های QLED معمولی سامسونگ داشته پشتیبانی از تکنولوژی جدید Mini LED است.

فناوری Mini LED موجب می‌شود تلویزیون روشنایی بسیار بیشتری نسبت به QLED ها داشته باشد. در این تلویزیون از امکانات فوق‌العاده‌ای نیز برای بازی‌های نسل نهمی در نظر گرفته شده است. این قابلیت‌ها نظیر نرخ تازه‌سازی متغیر VRR و پشتیبانی از درگاه ورودی HDMI 2.1 هستند تا امکان استفاده از حداکثر ظرفیت کنسول‌های بازی نسل نهمی برای کاربر فراهم شود.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که نگران زاویه دید تلویزیون خود نباشید، چون سامسونگ در این تلویزیون از فناوری Ultra Viewing Angle پشتبانی کرده است. همچنین سامسونگ در این تلویزیون نئو کیولد، از پنل فوق‌العاده VA پشتبانی کرده است که می‌تواند رنگ‌ها را با عمق بسیار بیشتری به نمایش بگذارد.

LG C1 OLED

بهترین تلویزیون های گیمینگ

بهترین تلویزیون های گیمینگ

تلویزیون ال جی C1 به پردازنده Alpha 9 gen 4 مجهز شده است. OLED C1 با داشتن رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و همچنین تاخیر ورودی ۱ms بهترین اولد ۲۰۲۱ برای گمینگ به شمار می‌آید. سیستم صوتی C1 توانی برابر با ۶۰ وات دارد؛ با پشتیبانی از صدای Dolby تجربه‌ای بینظیر از Gaming را برای شما فراهم می‌آورد.

تلویزیون ال جی C1 با توجه به کیفیت تصویر و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به جرئت می‌توان گفت بهترین تلویزیون ۵۵ اینچ موجود در بازار ایران است. اولد C1 دارای پردازشگر α۹ Gen4 بوده که محتواهای مختلف را به خوبی تجزیه و تحلیل می‌کند و در نهایت تصاویری بی‌نظیر را نمایش می‌دهد.

علاوه بر این از فرمت‌های استاندارد تصویر Dolby Vision IQ ،HLG و HDR10 Pro پشتیبانی می‌کند که در بهتر شدن کیفیت تصاویر تأثیر به سزایی دارند. تلویزیون C1 به لطف کنتراست برجسته و یکنواختی سطح مشکی کامل، این امکان را برای تماشاگر فراهم می‌کند تا در محیط‌های تاریک نیز برنامه‌های تلویزیونی مختلف را با وضوح فوق‌العاده ببیند. همچنین از زاویه دید گسترده‌ای برخوردار بوده و در صورت قرار گرفتن در زاویه‌های مختلف از کیفیت تصاویر کاسته نمی‌شود.

تلویزیون اولد C1 محتواهای HDR را با بهترین کیفیت به نمایش می‌گذارد و به کمک تکنولوژی AI Picture Pro کیفیت تصاویر را واقعی‌تر و زنده نشان می‌دهد. این تلویزیون مجهز به سیستم صوتی ۲.۲ کاناله با توان ۴۰ وات است که همراه با تکنولوژی‌های AC4 ،Dolby Digital ،Dolby Digital Plus و Dolby Atmos صدایی فراگیر و فوق‌العاده را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های ایرانی

بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

LG G1

بهترین تلویزیون های گیمینگبهترین تلویزیون های گیمینگ
بهترین تلویزیون های گیمینگ

یکی دیگر از بهترین تلویزیون های گیمینگ LG G1 است. ال جی در این تلویزیون از قابلیت‌های فوق‌العاده یا پشتیبانی کرده که می‌توانند بسیار کاربردی باشند. ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر α۹ Gen4 AI 4K پشتیبانی کرده است که جدیدترین پردازنده تولید شده توسط کمپانی ال جی به حساب می‌آید.

این پردازنده تصویر می‌تواند به راحتی کیفیت تصویر ۴K را با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند و تصاویر را در بالاترین وضوح بر روی صفحه نمایش با ریزترین جزئیات به نمایش در آورد. ال جی برای راون‌تر کردن صحنه های سریع و اکشن از تکنولوژی OLED Motion Pro استفاده کرده تا جذابیت فیلم‌های اکشن برای کاربر بیشتر شود.

همچنین در هنگام اجرای بازی‌ها ال جی امکانی را فراهم ساخته تا تلویزیون بتواند به صورت متغیر با استفاده از فناوری AMD FreeSync Premium نرخ‌نوسازی تصویر را به صورت اتوماتیک در بهترین حالت قرار دهد.

همچنین برای بالابردن نسبت کنتراست و زاویه دید گسترده ال جی از پنل WRGB بهره گرفته که عملکرد بی‌نظری را به کیفیت تصویر این نمایشگر بخشیده است. گذشته از این برای دخشنده تر کردن رنگ‌ها در تصاویر تاریک از تکنولوژی Ultra Luminance Pro پشتیبانی کرده، از سوی دیگر در این تلویزیون از درگاه HDMI2.1 نیز استفاده شده که می‌تواند کیفیت نمایش را به شکل فوق‌العاده‌ای افزایش دهد.

همچنین از تکنولوژی VRR برای کم کردن تأخیر در ورودی تصاویر در حالت متغییر استفاده شده است. صدا نیز در این تلویزیون با قدرت ۶۰ وات ارائه می‌شود و در بالاترین کیفیت و بدون کوچک‌ترین نویزی کل محیط را از چهار کانل صوتی ۱۵ واتی پوشش می‌دهد.

 نکات مهم هنگام خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ

در این راهنمای خرید بهترین تلویزیون مخصوص بازی ما به شما خواهیم گفت که هنگام خرید تلویزیون مخصوص بازی چه نکاتی را باید در نظر بگیرد.

رزولوشن تلویزیون

در حال حاضر تلویزیون‌های موجود در بازار کیفیت HD، FHD، ۴K و یا ۸K دارند. این نمادها رزولوشن تلویزیون شما را نشان می‌دهد. هر چقدر که رزولوشن بالاتری داشته باشیم، پیکسل‌های بیشتری در هر اینچ قرار می‌گیرند و به این ترتیب به نوعی کیفیت تصویر افزایش پیدا می‌کند.

سرعت تغییر تصویر یا موشن بلور

به مدت زمانی که طول می‌کشد تا تلویزیون بتواند از نمایش یک رنگ به سراغ نمایش رنگ دیگر برود Response time می‌گویند. هر چه این تایم کمتر باشد یعنی تلویزیون سریع‌تر می‌تواند بین دو رنگ جابجا شود و شما تار شدگی کمتری مشاهده می‌کنید.

بدترین عملکرد را در این زمینه تلویزیون LED دارد و حدود ۴ میلی ثانیه زمان نیاز است تا این پنل از رنگی به رنگ دیگر جابجا شود. در پنل‌های QLED این عدد کمی بهبود پیدا کرده و به ۳.۵ میلی ثانیه می‌رسد.

روشنایی تلویزیون

برای بازی کردن به خصوص اگر محیط اتاق یا خانه روشن باشد مهم است که تلویزیون روشنایی کافی داشته باشد و شما بتوانید محتوا را به صورت بسیار واضح مشاهده کنید.

دو نوع پنل LED/QLED از فناوری یکسانی برای تولید نور استفاده می‌کنند و به همین دلیل هم در این بخش عملکرد کاملا یکسان و مشابهی دارند.

روشنایی پنل LED/QLED کاملا به مدل تلویزیون و همچنین شرکت سازنده تلویزیون بستگی دارد. در این زمینه سامسونگ تلویزیون‌های بسیار روشنی دارد. البته باید در این زمینه مدل‌های به خصوص را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانیم به نتیجه دقیق‌تر برسیم.

Features TVs for gaming min jpg

Features TVs for gaming min jpg

گستره‌ی رنگی و حجم رنگ‌ها

این موضوع نیز در لذت بازی کردن بسیار مؤثر است. مثلا تصور کنید که در بازی Red Dead redemption 2 هستید و یک جلوه بصری زیبا را مشاهده می‌کنید طبیعتا یک تلویزیون با رنگ‌ها جذاب و گستره رنگی بیشتر بهتر می‌تواند زیبایی آن صحنه را به شما نمایش دهد.

زمانی که برای اولین بار پنل‌های QLED به بازار معرفی شدند برتری اصلی آن‌ها نسبت به پنل‌های LED موجود، پشتیبانی از گستره‌ی رنگی وسیع‌تر عنوان شد. در واقع تنها تلویزیون‌های گران قیمت‌تر می‌توانند بازه‌ی رنگی مورد نیاز برای نمایش کامل رنگ‌های محتوای HDR را فراهم کنند.

عمق رنگ مشکی

در گوشی‌های هوشمند پنل‌های امولد عمق رنگ مشکی بینهایتی دارند و این باعث می‌شود مشاهده محتوای تاریک لذت بسیار بیشتری داشته باشد. در مورد تلویزیون و بازی کردن نیز این مورد صدق می‌کند و تلویزیونی با رنگ مشکی عمیق‌تر باعث می‌شود بیشتر در دنیای جذاب بازی‌ها غرق شوید.

در زمینه تولید رنگ مشکلی دو پنل LED و QLED به دلیل برخورداری از فناوری یکسان بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند. بیشتر تلویزیون‌های LED و QLED بازار دارای پنل VA هستند و به دلیل داشتن کنتراست بالا، رنگ مشکی عمیقی تولید می‌کنند.

زاویه دید تلویزیون

بازی کردن همیشه هم به تنهایی نیست و در بسیاری از مواقع شما می‌خواهید با یک یا چند نفر از دوستان خود به صورت گروهی بازی کنید. به همین دلیل هم مهم است که همه افراد بتوانند محتوا را به خوبی مشاهده کنند و تلویزیون زاویه دید مناسبی داشته باشد.

تلویزیون‌های LED/QLED با نوع VA زاویه‌ی دید کمی دارند و اگر شما از کناره‌ها به این نوع تلویزیون نگاه کنید قطعا متوجه تیره‌تر شدن محتوا نسبت به دید از روبرو خواهید شد.

پنل‌های IPS زاویه‌ی دید بسیار وسیع‌تری نسبت به VA دارند اما همان طور که اشاره کردیم اکثر شرکت‌های سازنده از پنل‌های VA برای تلویزیون‌های خود استفاده می‌کنند تا کنتراست افزایش پیدا کند و کیفیت بیشتر باشد.

tv jpg

tv jpg

نرخ تأخیر

یکی از مهم‌‌ترین مواردی که می‌تواند تأثیر مستقیم به روی کیفیت نهایی اجرای بازی‌ها به روی تلویزیون داشته باشد همین نرخ تأخیر است. نرخ تأخیر یعنی مدت زمانی که لازم است تا تلویزیون بتواند تغییرات و دستورات را نمایش دهد.

پیشنهاد می‌شود برای بازی کردن تلویزیونی با نرخ تأخیر ۳۰ میلی ثانیه یا حتی کمتر تهیه کنید.

درگاه‌های ارتباطی

به ورودی‌های تلویزیون توجه ویژه داشته باشید. اول توجه کنید که تلویزیون مورد نظر شما ورودی‌های لازم را داشته باشد و دوم توجه کنید که ورودی‌ها نسل جدیدتر باشند تا بهتر بتوانند محتوا را از سیستم یا کنسول بازی شما به تلویزیون انتقال دهند.

نرخ نوسازی

نرخ نوسازی یک نمایشگر هرچقدر بالاتر باشد روان‌تر و سریع‌تر می‌تواند محتوا را به نمایش درآورد و در واقع سریع‌تر تغییرات محتوا را نمایش می‌دهد. تلویزیون‌ها با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی برای بازی مناسب هستند و شما بدون مشکلی می‌توانید با آن‌ها بازی کنید. اما بهتر است به سراغ تلویزیون‌هایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بروید تا لذت بازی کردن یک پله بالاتر برود.

71375 723575 jpg

71375 723575 jpg

در این مطلب که راهنمای خرید بهترین تلویزیون مخصوص بازی بود، بهترین تلویزیون های گیمینگ برای شما معرفی شدند. این تلویزیون های مخصوص بازی که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند همگی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی منحصر به فرد هستند و شما می‌توانید با خیال راحت مدل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

سوالات متداول

بهترین تلویزیون های گیمینگ کدام‌ها هستند؟

انواع مختلفی از تلویزیون‌های گیمینگ در اینجا معرفی شدند. کمپانی مختلفی چون ال جی، سامسونگ و … در این زمنیه فعال هستند و شما می‌توانید بهترین مدل را براساس نیاز و همچنین بودجه خود انتخاب کرده و آن را خریداری کنید. از بین مدل‌های معرفی شده که همگی از بهترین تلویزیون های گیمینگ هستند شما می‌توانید با خیال راحت انتخاب کنید.

هنگام خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در این نوشتار از تکراتو نکات لازم برای خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ را توضیح دادیم. اما به طور خلاصه باید بگویم که هنگام خرید یک تلویزیون مناسب باید به رزولوشن تلویزیون، سرعت تغییر تصویر یا موشن بلور، روشنایی تلویزیون، گستره‌ی رنگی و حجم رنگ‌ها توجه کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین تلویزیون های گیمینگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.