بهترین برندهای ۲۰۲۳؛ اپل اول شد، سامسونگ در رتبه پنجم جای گرفت

2022 10 apple logo store building dark 638bb8f0117a7eaec6e4f753

اپل، مایکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ، به‌ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم بهترین برندهای سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت‌های سونی و شیائومی هم در جایگاه‌های سی‌وششم و هشتادوهفتم قرار گرفته‌اند و هواوی در ردیف انتهایی جدول، در خانه‌ی شماره‌ی ۹۳ دیده می‌شود.

به گفته‌ی مدیرعامل اینتربرند، کسب‌وکارهایی که رشد بیشتری در ارزش برند خود دیده‌اند، از جمله Airbnb ،LEGO و Nike، همگی از معیارهای موجود در دسته‌بندی‌های خود فراتر رفته‌اند و نقش معنی‌دارتری در جامعه و زندگی مصرف‌کنندگان ایفا می‌کنند.

Airbnb با افزایش ۲۱٫۸ درصدی ارزش برند، سرعت رشد بالایی در سال جاری داشته است. این برند، با ورود به رتبه‌بندی در سال گذشته، توانسته در جدول از جایگاه ۵۴ به ۴۶ صعود کند. افزایش چشمگیر ارزش برند Airbnb، ناشی از سرمایه‌گذاری قوی در برندینگ و چشم‌انداز مالی پایدار آن است. در سال ۲۰۲۲، درآمد آن نسبت به سال ۲۰۲۱، ۴۰ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳، درمقایسه‌با ۲۰۲۲، ۱۳ درصد افزایش پیدا کند.

ارزش برند تولیدکنندگان خودرو در سال ۲۰۲۳، ۹ درصد افزایش یافته و برند BMW برای اولین بار وارد ۱۰ برند برتر شده است. پورشه، هیوندای و فراری نیز همگی نرخ رشد دو رقمی را داشته‌اند و سه برند پررشد بوده‌اند.

تسلا امسال جایگاه خود را در جدول حفظ کرده است، اما نرخ رشد آن نسبت‌ به سایر برندهای خودرو کمتر بوده و ارزش برند آن تنها چهار درصد افزایش یافته است؛ در حالی که برند‌های بی‌ام‌و و مرسدس بنز به‌ترتیب با ۱۰٫۴ درصد و ۹٫۵ درصد رشد داشته‌اند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.