بهترین برنامه های تماس تصویری در سال ۲۰۲۳

شیوع ویروس کرونا تاثیرات طولانی‌مدتی در نحوه کسب و کار انسان‌ها گذاشته است. با وجود «بازگشایی» نیمه‌رسمی بسیاری از مکان‌های تجاری و عمومی، بسیاری از مردم هنوز از برنامه‌ های تماس تصویری برای برقراری ارتباط با دوستان، همکاران و آشنایان خود استفاده می‌کنند. برنامه رایگان «زوم» (Zoom) همچنان در صدر فهرست پرکاربردترین برنامه‌های ویدئوکنفرانس قرار دارد اما یک دسته دیگر از برنامه‌های رایگان در فروشگاه‌های مجازی وجود دارند که به کاربر اجازه می‌دهند تا دیگران را به‌صورت آنلاین ملاقات کنند.

در این مقاله، ما قصد داریم فهرستی از بهترین برنامه‌ های برقراری تماس تصویری، به همراه چند برنامه مکالمه متن محوری را به خوانندگان معرفی کنیم. لازم به ذکر است که این برنامه‌های متن محوری توانایی برقراری تماس تصویری را دارند. ما همچنین در مقاله مذکور سعی کرده‌ایم روی برنامه‌هایی تمرکز کنیم که نسخه رایگان آن‌ها توانایی گنجاندن حداقل ۱۰ شرکت‌کننده را دارند. پس با سخت‌افزارمگ همراه باشید.

بهترین برنامه های تماس تصویری_ Zoom

۱. برنامه Zoom

برنامه Zoom در این ایام ویژه به یکی از بهترین و مشهورترین برنامه‌ های تماس تصویری تبدیل شده است. در حقیقت، نام برنامه مذکور به‌سرعت با عنوان جلسات ویدئویی مترادف می‌شود. پیش از شروع همه‌گیری ویروس کرونا، این شرکت بیشتر برنامه Zoom را برای استفاده تجاری و جلسات سازمان‌های بزرگ در نظر گرفته بود. در ابتدای سال ۲۰۲۰، سازندگان انتظار محبوبیت ناگهانی این برنامه را نداشتند. نسخه‌های ابتدایی برنامه Zoom از مشکلاتی نظیر ضعیف بودن بخش امنیت خصوصی برخوردار بودند. پس از موفقیت عجیب برنامه مذکور در مقطع زمانی کرونا، سازندگان به‌سرعت تصمیم به انتشار نسخه‌های به‌روزرسانی شده آن گرفتند.

نسخه رایگان برنامه Zoom به حداکثر ۱۰۰ کاربر اجازه می‌دهد تا با یکدیگر به‌صورت آنلاین ملاقات کنند اما در جلسات بیش از دو نفر، محدودیت ۴۰ دقیقه‌ای وجود دارد که نمی‌تواند بستر راحتی برای کاربران فراهم کند. در زمان انتشار، نرم‌افزار Zoom ویژگی‌های قابل‌توجهی برای افراد دورکار ارائه نمی‌داد اما اکنون این برنامه صفحه‌ای را ایجاد کرده است که به کاربران جدید کمک و مشاوره ارائه می‌دهد.

بهترین برنامه های تماس تصویری_ Skype

۲. برنامه Skype Meet Now

برنامه «اسکایپ» (Skype) از زمان انتشار نسخه بتا در سال ۲۰۰۳، اغلب برای برقراری مکالمات یک‌به‌یک مورداستفاده قرار می‌گرفت. اکنون این برنامه با اضافه‌شدن قابلیت Meet Now، توانایی گنجاندن حداکثر ۱۰۰ کاربر برای تشکیل جلسات آنلاین به مدت ۲۴ ساعت را دارد.

همچنین در این برنامه یک صفحه جداگانه وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به ثبت‌نام در سرویس، یک جلسه ویدئویی رایگان ایجاد نماید. بااین‌حال، درصورتی‌که کاربر می‌خواهد از ویژگی‌های بیشتر این برنامه بهره‌مند شود، باید یک حساب کاربری رایگان خوب در برنامه باز کند.

بهترین برنامه های تماس تصویری_ Cisco Webex

۳. برنامه Cisco Webex

«وب اکس» (Webex) یک برنامه کاربردی ویدئوکنفرانس است که در دهه ۹۰ میلادی در فضای اینترنت قرار گرفت و در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت «سیسکو» Cisco خریداری شد. این برنامه درحالی‌که به‌عنوان یک برنامه تجاری شناخته می‌شود و همچنان در خدمات‌رسانی به شرکت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. اما یک نسخه رایگان به نسبت قابل‌توجهی دارد که می‌توان آن را مورد ارزشیابی و بررسی قرار داد. از زمان شیوع ویروس کرونا، سازندگان این برنامه، میزان شرکت‌کنندگان را در نسخه‌های رایگان از ۵۰ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش دادند. کاربران می‌توانند در نسخه‌های مذکور، به مدت ۵۰ دقیقه با افراد مدنظر خود ملاقات کنند و همچنین می‌توانند اتاق استراحت در بستر برنامه ایجاد نمایند.

بهترین برنامه های تماس تصویری_Google Meet

۴. برنامه Google Meet

برنامه «گوگل میت» (Google Meet) یک روش بسیار ساده و کارآمد برای برقراری تماس ویدئویی با همکاران، دوستان و خانواده ارائه می‌دهد. البته لازم است که کاربران برای دسترسی به این برنامه، یک حساب گوگل با نام اصلی خود باز نمایند. در حقیقت، برنامه Google Meet می‌خواهد در فضای رقابتی با برنامه Zoom برنده شود و همچنین می‌خواهد که کاربران دیگر از برنامه «گوگل هنگ اوت» (Google Hangout) استفاده نکنند.

کاربران برای استفاده از برنامه Google Meet تنها کافی است که لینک جلسه را به جی‌میل سایر افراد ارسال کنند. کاربران زمان برگزاری جلسه را می‌توانند با تقویم گوگل تنظیم نمایند. یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه، ارائه زیرنویس در زمان حقیقی است.

بهترین برنامه های تماس تصویری_ Microsoft Teams

۵. برنامه Microsoft Teams

برنامه «مایکروسافت تیمز» (Microsoft Teams) برای به چالش کشیدن رقیب خود، یعنی «اسلک» (Slack)، ساخته شده است. این برنامه برای کارهای اداری بسیار مناسب است. درحالی‌که این برنامه عمدتاً روی استفاده از کارهای اداری متمرکز است، اما حدود دو سال پیش، شرکت «مایکروسافت» تصمیم گرفت که نسخه رایگان این برنامه را نیز منتشر کند. با انتشار نسخه رایگان برنامه «مایکروسافت تیمز»، هر کاربر می‌تواند مکالمه متن محور، صحبت یا جلسات ویدئویی را در یک فضای مشترک ایجاد نماید.

نخست، کاربر برای دسترسی به این برنامه، باید یک حساب کاربری «مایکروسافت» ایجاد کند. درحالی‌که نسخه رایگان به کاربر امکان برگزاری یک جلسه ۱۰۰ نفری با حداکثر زمان ۶۰ دقیقه‌ای را می‌دهد، مشترکین «مایکروسافت ۳۶۵» می‌توانند تا ۳۰ ساعت به‌صورت متوالی ۳۰۰ مکالمه ویدئویی داشته باشند.

بهترین برنامه های تماس تصویری_ Zoho Meeting

۶. برنامه Zoho Meeting

شرکت «زوهو» (Zoho) مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های آنلاین را ارائه می‌دهد؛ برنامه‌هایی اعم از برنامه‌های روزانه کاربردی (مانند ایمیل، تقویم و نوت‌بوک) و برنامه‌های تخصصی و تجاری (مانند حسابداری، منابع انسانی و بازاریابی). تا همین اواخر، نسخه رایگان برنامه Zoho Meeting تنها برقراری ارتباط تصویری دونفره را به کاربران ارائه می‌داد اما اکنون به ۱۰۰ شرکت‌کننده اجازه برقراری ارتباط تصویری در بستری مناسب را می‌دهد. به طور غیرمعمول، نسخه رایگان برنامه مذکور فقط شامل جلسات نمی‌شود، بلکه بستر وبینارهایی با حضور حداکثر ۱۰۰ شرکت‌کننده را فراهم می‌کند.

بهترین برنامه های تماس تصویری_Starleaf

۷. برنامه Starleaf

برنامه «استارلیف» Starleaf برای اهداف تجاری و اداری ساخته شده است و اغلب برای استفاده شخصی به کار نمی‌رود. این برنامه برای انجام اهداف تجاری کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرد. برنامه Starleaf یک محصول اساسی برای برقراری ارتباط تصویری و پیام‌رسانی رایگان محسوب می‌شود که بهترین کیفیت برقراری تماس را به کاربران ارائه می‌دهد.

بهترین برنامه های تماس تصویری_ Jitsi Meet

۸. برنامه Jitsi Meet

برنامه «جیتسی میت» (Jitsi Meet) یکی از برنامه‌های متن‌باز است که به کاربر اجازه می‌دهد با مراجعه به سایت و کلیک روی گزینه «شروع جلسه» (Start meeting) به‌راحتی با افراد به‌صورت آنلاین ملاقات کند. اگر شما یک برنامه‌نویس هستید، می‌توانید برنامه برقراری تماس تصویری خودتان را با کمک «جیتسی ویدئو بریج» (Jitsi VideoBridge) طراحی نمایید. اکثر کاربران از نسخه مرورگر این برنامه استفاده می‌کنند و از کارایی آن رضایت کافی دارند. این برنامه همچنین ویژگی شناسایی کاربران جعلی و مکالمه‌های جعلی را دارد و پس از بررسی، آن دسته از کاربران را برای همیشه از برنامه بیرون می‌کند.

بهترین برنامه های تماس تصویری_Whereby

۹. برنامه Whereby

نسخه رایگان برنامه «وربای» (Whereby) استفاده از یک اتاق جلسه با حداکثر ۱۰۰ شرکت‌کننده را به همراه امکان قفل اتاق به کاربر ارائه می‌دهد. هر اتاق، لینک مخصوصی برای اجازه ورود به کاربران ارائه می‌دهد که در نوع خود راهکار بسیار عالی محسوب می‌شود. کارایی این برنامه شباهت زیادی به برنامه کاربردی – آموزشی «ادوبی‌کانکت» (Adobe Connect) دارد، چراکه به کاربر اجازه می‌دهد تا در هر زمان لازم صدای سایر شرکت‌کنندگان کم یا زیاد کند و هم اجازه ساخت «گروه‌های برک اوت» (Breakout Groups) را به آن‌ها می‌دهد.

بهترین برنامه های تماس تصویری_RingCentral Video Pro

۱۰. برنامه Ringcentral Video Pro

شرکت «رینگ سانترال» (Ringcentral) عمدتاً خدمات ارتباطات تجاری را به فروش می‌رساند. این شرکت اخیراً یک برنامه ویدئوکنفرانس تحت عنوان «رینگ سانترال ویدئو پرو» (Ringcentral Video Pro) را به بازار عرضه کرده است. این برنامه شامل طیف وسیعی از ویژگی‌ها اعم از تشکیل یک جلسه آنلاین به مدت ۲۴ ساعت، به‌اشتراک‌گذاری صفحه، ضبط جلسه (حداکثر به مدت ۱۰ ساعت و هفت روز ذخیره‌سازی در فضای ابری)، چت و ایجاد تصویر مجازی پس‌زمینه را شامل می‌شود.برنامه مذکور همچنین زیرنویس‌های بسته (Closed-Captioning) را هم به کاربران ارائه می‌دهد.

بهترین برنامه های تماس تصویری_Spike

۱۱. برنامه  Spike

برنامه «اسپایک» (Spike)، یک سرویس ایمیل در حال گسترش است که توانایی برقراری تماس تصویری اشتراکی و پولی را به کاربران ارائه می‌دهد. اخیراً نسخه رایگان این برنامه نیز تولید شده است که هر کاربری بتواند با دسترسی به آن، تماس تصویری مدنظرش را ایجاد کند. استفاده از برنامه Spike آسان و سریع است؛ کاربران تنها لازم است روی گزینه Spike Video و Chat کلیک و سپس نام خود را تایپ کنند و در پایان گزینه Join Meeting را بزنند.

برنامه Spike یک لینک منحصربه‌فرد برای چت ایجاد می‌کند و حتی به کاربر این امکان را می‌دهد که صفحه شخصی خود را به اشتراک بگذارد یا تصویر پس‌زمینه را تغییر دهد. برخلاف برنامه‌هایی که در این فهرست ذکر شده بود، برنامه Spike توانایی گنجاندن شرکت‌کنندگان زیادی را نمی‌دهد.

بهترین برنامه های تماس تصویری_Telegram

۱۲. برنامه Telegram

«تلگرام» (Telegram) یک برنامه مکالمه پیام‌رسان است که امکان برقراری تماس تصویری به‌صورت گروهی را فراهم می‌کند. این برنامه به‌خوبی تهیه و تنظیم شده است. برنامه «تلگرام» دارای ویژگی است که کاربر می‌تواند گروهی با حضور ۲۰۰ هزار عضو ایجاد نماید و نوع گروه را بر اساس سلیقه، به دو صورت خصوصی یا عمومی تهیه نماید. در حال حاضر، مکالمه‌های تصویری Telegram تنها ۳۰ شرکت‌کننده را می‌گنجاند (البته حداکثر ۱۰۰۰ نفر می‌توانند آن مکالمه را تماشا کنند). بااین‌حال، این یک افزودنی خوش آمد گویی برای کاربران تازه «تلگرام» بوده است.

بهترین برنامه های تماس تصویری_Signal

۱۳. برنامه Signal

«سیگنال» (Signal) یک برنامه ارتباطی است که به دلیل تأکید بر پیام‌رسانی ایمن از طریق رمزگذاری انتها به انتها (end-to-end) نزد عموم شناخته می‌شود. این برنامه درگذشته تنها امکان برقراری تماس تصویری با ۵ شرکت‌کننده را به کاربران ارائه می‌داد اما اکنون برنامه مذکور به ۴۰ کاربر اجازه برقراری تماس تصویری نیز می‌دهد. برنامه Signal عمدتاً برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده است و برای استفاده از این برنامه در رایانه شخصی، کاربر باید نسخه همراه آن را به نسخه رایانه شخصی خود پیوند دهد. این برنامه اکنون توانایی تشکیل ویدئوکنفرانس با بالاترین کیفیت را دارد.

بهترین برنامه های تماس تصویری_ Group FaceTime

۱۴. برنامه Group FaceTime

برنامه «گروپ فیس تایم» Group FaceTime به طور انحصاری برای کاربران دارای گوشی‌های هوشمند «آیفون» قابل‌دسترس است. اما اکنون سازندگان این برنامه تغییراتی را اعمال کرده‌اند که افراد دارای گوشی‌های «اندروید» توانایی استفاده از آن را داشته باشند. کاربران می‌توانند با این برنامه، یک گروه برای برقراری تماس تصویری ایجاد کنند و ایموجی‌های بامزه را برای یکدیگر ارسال نمایند. البته لازم به ذکر است که کاربران دارای گوشی‌های «اندروید» و «ویندوز» نمی‌توانند مدیریت گروه را برعهده داشته باشند.

بهترین برنامه های تماس تصویری_Slack

۱۵. برنامه Slack

بی‌شک برنامه «اسلک» (Slack) به‌عنوان یکی از برنامه‌های کاربردی در حوزه تماس و مکالمه تصویری نزد کاربران شناخته می‌شود. این برنامه در فضای رقابتی با Zoom وضعیت یکسانی را دارد طی می‌کند و حتی با اضافه‌شدن ویژگی‌هایی مناسب، توانسته است از برنامه Zoom نیز سبقت بگیرد.

برنامه Slack ابتدا برای برقراری مکالمه متنی بین کاربران طراحی شده بود اما به‌تازگی ویژگی به نام Huddles به برنامه اضافه شده است که می‌تواند داده‌های صوتی را به‌صورت لحظه‌به‌لحظه جمع‌آوری کند. افزودنی Huddles توانایی برقراری تماس تصویری به‌صورت هم‌زمان و مداوم، اشتراک‌گذاری صفحه و برگزاری جلسات ویدئویی با حضور ۵۰ نفر را برای کاربران فراهم می‌کند.

نظر شما چیست؟ شما از کدام برنامه برقراری تماس تصویری استفاده می‌کنید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.