بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم؛ ۲۰ بازی برای پی‌سی‌های پایین‌رده

پلتفرم پی‌سی یا همان کامپیوترهای شخصی؛ یکی از دوست داشتنی‌ترین پلتفرم‌هایی است که گیمرها به سراغش می‌روند. منتهی راستش را بخواهید، یکی از نقاط ضعف بزرگ این پلتفرم در مقایسه با کنسول‌ها و حتی موبایل؛ حجم بسیار بالای بازی‌های کامپیوتری است. موضوعی که قطعا برای بسیاری از پی‌سی گیمرها تبدیل به چالشی غیرقابل تحمل شده و سوالی که مطرح می‌شود، این است که آیا می‌توان لیستی از بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم داشت؟ آیا می‌توان بدون دردسر؛ بازی‌های باکیفیت و دوست داشتنی را روی پی‌سی تجربه کرد و نگران حجم آن‌ها نبود؟

<!–

–>

این سوالات موضوعاتی هستند که این مقاله از ویجیاتو قصد صحبت درباره‌شان را دارد. بنابراین توصیه می‌کنم که اگر پی‌سی گیمر هستید و به دنبال لیستی از بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم می‌گردید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا سری به دنیای کشف‌نشده پلتفرم موبایل داشته باشیم و ۲۰ مورد از جذاب‌ترین بازی‌ های کم حجم کامپیوتری را به شما معرفی کنیم. از سری جی‌تی‌ای بگیرید، تا عناوین استراتژیک و مستقل دوست داشتنی!

فهرست محتوا
نمایش

Grand Theft Auto: San Andreas


  • سال انتشار: ۲۰۰۴
  • حجم: ۴.۷ گیگابات

در دنیای که بازی‌های راکستار حجمی بالا دارند، شاید بد نباشد که سری به یکی از دوست داشتنی‌ترین بازی‌های این استودیو دهیم. عنوانی که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و از آن می‌توان به عنوان نمادی برای استودیوی راکستار یاد کرد. روی صحبت‌ ما با بازی Grand Theft Auto: San Andreas است که با حجم ۴.۷ گیگاباتی؛ گزینه بسیار خوبی برای پی‌سی گیمرهاست و حتی با گذشت چیزی در حدود ۲۰ سال از انتشار این بازی؛ Grand Theft Auto: San Andreas همچنان حرف برای گفتن دارد و می‌توان پی‌سی گیمرها را راضی نگه دارد.


مطلب پیشنهادی:مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟برای آن‌هایی که می‌خواهند سر از راز خالی شدن حجم اینترنتشان در آورند
مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟

بازی جذاب Grand Theft Auto: San Andreas داستانی خارق‌العاده، گرافیکی دوست داشتنی و حتی شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای را نیز به تصویر می‌کشد که به نوعی سبب محبوبیت Grand Theft Auto: San Andreas شده‌اند. بنابراین اگر به دنبال بازی های کامپیوتری کم حجم هستید، باید نیم‌نگاهی به بازی دوست داشتنی جی‌تی‌ای سن آندریاس داشته باشید.

This War of Mine


  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • حجم: ۵ گیگابایت

چه تصوری از جنگ دارید؟ اگر تصورتان از جنگ چیزی است که کال آو دیوتی و بتلفیلد به تصویر می‌کشد؛ باید بگویم که سخت در اشتباهید. جنگ یکی از کثیف‌ترین و غمگین‌ترین رویدادهای بشری است و بازی‌سازها نیز سعی می‌کنند تا اقتباس‌های نسبتا خوبی از این رویدادها داشته باشند. اما بازی This War of Mine به جرئت یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های ویدئوگیمی است که شما می‌توانید از جنگ داشته باشید. جایی که شما باید تصمیمات بزرگی بگیرید و هر تصمیمی که در آن نقش داشته‌اید، سرنوشت افراد دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

This War of Mine در سال ۲۰۱۴ توسط یک استودیوی مستقل ساخته شد. عنوانی که در آن زمان به سبب گیم‌پلی که داشت، بسیار مورد توجه قرار گرفت. This War of Mine از نظر جلوه‌های بصری؛ روایت داستانی و حتی گیم‌پلی؛ یک عنوان فراموش‌نشدنی است و اگر به دنبال بهترین بازی کم حجم کامپیوتری هستید، باید نگاهی به این بازی استراتژیک داشته باشید.

Stardew Valley


  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • حجم: ۸۸۰ مگابایت

فرقی نمی‌کند که روی چه پلتفرمی بازی می‌کنید، متاسفانه بسیاری از گیمرها باور دارند که بازی‌های مستقل نمی‌توانند دوست داشتنی باشند و آن‌ها باید برای داشتن تجربه‌ای خوب، به سراغ بازی‌های گرید AAA از استودیوهای بزرگ بروند. اما درست در زمانی که بازی Stardew Valley منتشر شد، نشان داد که یک بازی مستقل چطور می‌تواند تاریخ‌ساز باشد. یک بازی که در سبک عناوین نقش آفرینی – استراتژیک روایت می‌شد و برای بسیاری از پلتفرم‌ها منتشر شد.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | دی ۱۴۰۲آموزش خرید و اسمبل سیستم مناسب گیم با بودجه متوسط
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | دی ۱۴۰۲راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | دی ۱۴۰۲

Stardew Valley یک بازی جذاب با گرافیکی فانتزی و پیکسلی است. داستان این بازی درست از جایی شروع می‌شود که شما باید بعد از سال‌ها به مزرعه پدری‌تان برگردید و در غیاب او؛ از این مزرعه نگه داری کنید. Stardew Valley بسیار مشابه بازی Harvest Moon روی کنسول پلی‌استیشن ۲ است و اگر این بازی را در کودکی تجربه کرده باشید، بد نیست که به Stardew Valley نیز فرصتی دهید.

Valheim


  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • حجم: ۱ گیگابایت

Valheim شاید امروز دیگر آن‌طوری که باید دیده نشود، اما در سال ۲۰۲۱ یکی از بهترین بازی‌ های کم حجم کامپیوتری بود که حرف برای گفتن داشت. یک بازی جذاب در سبک عناوین بقا که شما را راهی اساطیر فراموش‌نشدنی نورث می‌کرد. Valheim برای پلتفرم‌های مختلفی منتشر شد و روی پی‌سی نیز دردسترس است. خبر خوب دیگر این است که ولهایم از قابلیت کراس‌پلتفرم نیز پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای جذاب از این بازی داشته باشید.

بازی ولهایم همان ماینکرفتی بود که حالا خودش را جدی‌تر می‌گرفت. دنیای این بازی به معنای واقعی کلمه جذاب بود و به شما اجازه می‌داد تا تجربه‌ای متفاوت از دنیای بازی‌های سبک بقا داشته باشید. همچنین از طرفی نیز گیم‌پلی این بازی بود که سبب جذابیت ولهایم شده بود و اجازه می‌داد تا شما مهمان یک بازی فراموش‌نشدنی باشید.

Human Fall Flat


  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • حجم: ۵۰۰ مگابایت

درست مانند بازی ولهایم؛ عنوان Human Fall Flat نیز جزو آن دسته از بازی‌هایی بود که زمانی غوغا به پا می‌کرد. این بازی در زمانی عرضه شد که صنعت بازی‌سازی نیاز به یک تغییر داشت و چه چیزی بهتر از یک بازی مستقل با حجمی کم برای پی‌سی؟ Human Fall Flat از آن دسته از بازی‌هایی است که شاید در نگاه اول حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد، اما اگر به این بازی فرصت دهید، بقدری دوست داشتنی خواهد بود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگتجربه‌ی صوتی از بازی را بهبود ببخشید
راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگراهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ

همچنین بازی Human Fall Flat در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و حتی برای موبایل نیز دردسترس است. شما با یک بازی کوآپ – آنلاین رو به رو هستید که باید در آن از روی موانع مختلف عبور کنید و سعی کنید تا به عنوان آخرین نفر برسید.

Dead Cells


  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • حجم: ۵۰۰ مگابایت

خوشبختانه تاکنون بازی‌های مستقل بسیاری برای پی‌سی منتشر شدند که اکثرشان بازی‌هایی دوست داشتنی‌اند. اما اگر بنا بر انتخاب بهترین بازی‌ مستقل باشد، قطعا باید نیم‌نگاهی به Dead Cells داشته باشیم. یک بازی روگ‌لایک که در سبک عناوین اکشن روایت می‌شد و در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. دنیای این بازی بقدری جذاب است که هر پی‌سی گیمری را عاشق خودش می‌کند. این بازی به محض انتشارش نقدهای بسیار خوبی را دریافت کرد و استودیوی فرانسوی Motion Twin با این بازی راه صدساله را یک‌شبه طی کرد.

منتهی روند موفقیت‌آمیز بازی Dead Cells تنها در همین‌جا ختم نمی‌شد. این بازی برنده جایزه بهترین بازی اکشن سال ۲۰۱۸ نیز شد. همچنین از طرفی نیز گیم‌پلی جذاب این بازی بود که دست گیمرها را در نحوه دنبال کردن داستان این بازی باز می‌گذاشت. در پایان باید گفت که همه‌چیز دست به دست هم داده تا Dead Cells یک بازی فراموش‌نشدنی باشد.

Stronghold: Definitive Edition


  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • حجم: ۳.۷۷ گیگابایت

اجازه دهید که لیست بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم را با یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین بازی‌های کامپیوتری ادامه دهیم. راستش را بخواهید زمانی بازی‌های استراتژیک پادشاه بلامنازع صنعت بازی‌های ویدئویی بودند و این عناوین استراتژیک بودند که روی پی‌سی؛ عرض اندام می‌کردند. عناوین بزرگ و محبوبی مانند سری قلعه، جنگ‌های صلیبی؛ ژنرال و حتی ورلد آو وارکرفت، که زمانی روی پی‌سی هر گیمری پیدا می‌شد. اما متاسفانه این بازی‌ها با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شدند و دیگر کمتر کسی از این بازی‌ها یاد می‌کرد. بطوری که حتی نسخه‌های جدید فرنچایزهای بزرگ مانند قلعه نیز؛ دیگر کسی را هیجان‌زده نمی‌کرد.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین موس گیمینگچه موسی برای بازی کردن بخریم؟
راهنمای خرید بهترین موس گیمینگراهنمای خرید بهترین موس گیمینگ

اما با این‌حال استودیوی فایرفلای؛ سازنده سری قلعه و بازی افسانه‌ای جنگ‌های صلیبی؛ در سال ۲۰۲۳ تصمیم گرفت تا به ریشه‌های این سر بازگردد. آن‌ها به سراغ نسخه اول بازی قلعه یا همان Stronghold رفتند و نسخه ریمستر این بازی را تحت عنوان Stronghold: Definitive Edition برای پی‌سی منتشر کردند که حالا گرافیک، گیم‌پلی و مراحل‌ متنوع‌تری داشت.

Minecraft


  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • حجم: ۱ گیگابایت

غیرممکن است که صحبت از بهترین بازی‌ های کم حجم برای کامپیوتر باشد و حرفی از بازی ماینکرفت به میدان نیاید. ماینکرفت برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و استودیوی فنلاندی موجانگ پشت آن بود. بعدها به سبب رابطه خوب میان موجانگ و مایکروسافت، این بازی به دست مایکروسافت افتاد و حالا موجانگ در کنار تیم مایکروسافت، ماینکرفت را پیش می‌برد. ماینکرفت یک بازی سبک بقا با گرافیکی فانتزی و پیکسلی است که دنیای جذابی را به تصویر می‌کشد.

در دنیای ماینکرفت شما باید به دنبال راهی برای زنده ماندن باشید. البته ابدا نباید فریب این دنیای رنگارنگ را بخورید. زیرا شب هنگام موجودات ترسناکی در دنیای ماینکرفت ظاهر می‌شوند که حتی فکرش را هم نمی‌توانید بکنید و بهتر است که فورا به دنبال یک پناهگاه باشید.

Half-Life 2


  • سال انتشار: ۲۰۰۴
  • حجم: ۲ گیگابایت

سال ۲۰۰۴؛ سالی افسانه‌ای برای پی‌سی گیمرها بود. در آن سال نه‌تنها بازی GTA: San Andreas منتشر شد، بلکه یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های شوتر اول شخص نیز درست در همین سال از راه رسید. روی صحبت ما با بازی Half-Life 2 که استودیوی Valve پشت آن بود. این بازی به معنای واقعی کلمه یک بازی دوست داشتنی بود و گیمرها عاشق Half-Life 2 شده بودند.


مطلب پیشنهادی:راهنمای نام گذاری‌ پردازنده‌های اینتلجدیدترین شیوهی نام‌ گذاری پردازنده‌های اینتل را بشناسید
راهنمای نام گذاری‌ پردازنده‌های اینتلراهنمای نام گذاری‌ پردازنده‌های اینتل

گیم‌پلی این بازی در آن زمان انقلابی بود و داستان آن نیز حرف برای گفتن داشت. همه‌چیز برای Half-Life 2 و استودیوی Valve بقدری رویایی بود که این بازی موفق شد تا روی پی‌سی به امتیاز متای ۹۶ برسد و خودش را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های شوتر تاریخ ثبت کند.

The Stanley Parable


  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • حجم: ۳ گیگابایت

بازی جذاب The Stanley Parable بدون شک یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ است. عنوانی مرموز که برای تجربه آن باید چندین و چند مرتبه، The Stanley Parable را بازی کنید. این بازی مشابه هیچ عنوان دیگری نیست و همین موضوع The Stanley Parable را خاص کرده. این بازی انحصارا برای پی‌سی منتشر شده و در سبک بازی‌های ماجراجویی روایت می‌شود. جایی که هر تصمیم شما یک پیامد به دنبال خواهد داشت و شما باید عاقلانه تصمیم بگیرید.

همچنین مهم‌ترین بخش این بازی؛ داستان آن است. داستان این بازی درباره فردی به نام Stanley است که یک روز متوجه ناپدید شدن همکارانش می‌شود. اما همه‌چیز در همین‌جا ختم نمی‌شود و شما باید به استنلی کمک کنید تا رازها و معماهای پیش‌رویش را حل کند.

Undertale


  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • حجم: ۲ گیگابایت

تجربه یک بازی نقش آفرینی همیشه می‌توان دوست داشتنی باشد. به ویژه اگر این بازی از المان‌های خلاقانه استفاده کند، دیگر کسی نمی‌توان جذابیت آن را انکار کند. سالانه بازی‌های نقش آفرینی بسیاری برای پی‌سی منتشر می‌شوند که اکثرشان بازی‌هایی جذاب‌اند و Undertale نیز درست یکی از آن‌هاست. جایی‌که این بازی خودش را یک عنوان مستقل معرفی می‌کرد و برنده جوایز بسیاری نیز شد. Undertale موفق شد تا با امتیاز متای ۹۳؛ نشان دهد که یک بازی مستقل نقش آفرینی تا چه اندازه می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.


مطلب پیشنهادی:لپ تاپ یا کامپیوتر گیمینگ؛ کدام انتخاب بهتری است؟لپ تاپ بخریم یا پی سی گیمینگ؟
لپ تاپ یا کامپیوتر گیمینگ؛ کدام انتخاب بهتری است؟لپ تاپ یا کامپیوتر گیمینگ؛ کدام انتخاب بهتری است؟

منتهی چیزی‌که بیش از هرچیز دیگری درباره بازی دوست داشتنی Undertale خاص بود، داستان و گرافیک آن است. این بازی در دنیایی ۲.۵ بعدی روایت داشت و داستان بسیار خوبی را نیز به گیمرها منتقل می‌کرد. در نهایت همه‌چیز دست به دست هم داد تا Undertale یک بازی فراموش‌نشدنی برای افرادی باشد که به دنبال تجربه یک بازی کم حجم برای کامپیوتر می‌گردند.

Fall Guys


  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • حجم: ۲ گیگابایت

Fall Guys جزو آن دسته از بازی‌های جذابی است که اگر از ایده‌های خلاقانه استفاده نمی‌کرد، در همان چند روز اول فراموش می‌شد. Fall Guys برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و یک بازی بتل رویال بود. اما این‌بار شما به جای استفاده از تیر و تفنگ، باید به همراه چند ده بازیکن دیگر؛ رقابت می‌کردید و موانع و مراحل مختلف را پشت سر می‌گذاشتید. طبیعتا هر بازیکنی که تا آخرین مرحله در بازی حضور داشتند، برنده مسابقات فال گایز می‌شد.

اما روند موفقیت‌آمیز فال گایز تنها در همین‌جا ختم نمی‌شد؛ Fall Guys برنده جایزه بسیاری نیز شد و همه خودشان را برای رو به رو شدن با یک بازی دوست داشتنی آماده کرده بودند. Fall Guys برای پی‌سی؛ کنسول‌ها و نینتندو سوئیچ دردسترس است و اگر به دنبال یک بازی کم حجم آنلاین برای پی‌سی هستید، بهتر است که نگاهی به Fall Guys داشته باشید.

Overcooked 2


  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • حجم: ۳ گیگابایت

Overcooked 2 جزو آن دسته از عناوینی محسوب می‌شود که احتمالا شما به سبب گیم‌پلی‌های آن در یوتیوب با این بازی آشنا شده‌اید. یک بازی کوآپ – رقابتی که شبیه عناوینی چون Human Fall Flat است. این بازی از شما می‌خواهد تا به همراه دوستانتان وارد یک مسابقه آشپزی شوید. هدف بازی آشپزی کردن است و هر تیمی که بتواند در کم‌ترین زمان بیشترین سفارش‌ها را آماده کند، برنده Overcooked 2 خواهد بود. Overcooked 2 یک فمیلی گیم دوست داشتنی است و شما می‌توانید این بازی را حتی با اعضای خانواده نیز تجربه کنید.


مطلب پیشنهادی:اولین برنامه‌هایی که باید روی کامپیوتر گیمینگ خود نصب کنیدنصب بازی قدم اول نیست!
اولین برنامه‌هایی که باید روی کامپیوتر گیمینگ خود نصب کنیداولین برنامه‌هایی که باید روی کامپیوتر گیمینگ خود نصب کنید

چیزی‌که در نگاه اول بسیار درباره این بازی به یادماندنی است، گرافیک فانتزی و موسیقی‌متن دوست داشتنی Overcooked 2 است. فضای کودکانه و بامزه این بازی نیز جزو دیگر دلایلی به شمار می‌رود که این بازی را نسبت به سایر عناوین این لیست دوست داشتنی‌تر کرده‌اند و اگر به دنبال بازی کم حجم برای کامپیوتر هستید، باید Overcooked 2 را تجربه کنید.

Only Up


  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • حجم: ۶ گیگابایت

قرار نیست که تمامی بازی‌های ویدئویی سبب آرامش و سرگرم شدنتان شوند. گاهی یک بازی ویدئویی می‌تواند کابوس هرگیمری باشد. البته صبر کنید، منظورمان بازی‌های ترسناک نیستند! روی صحبت ما با عناوینی است که بازی‌سازها عمدا آن‌ها را سخت طراحی می‌کنند تا گیمرها را مجبور به تجربه چندین و چندباره عناوینشان کنند. بازی‌هایی چون Altf4 و Getting Over It with Bennett Foddy؛ مصداقی عالی برای این بازی‌ها هستند. اما در سالی که گذشت، یک بازی جدید به لیست این بازی‌ها اضافه شد. Only Up که در چند روز اول به محبوبیت بسیار بزرگی رسید و یک شبه تبدیل به بحث‌برانگیز‌ترین بازی‌ سال شد.

بازی Only Up درست همانطوری که از نامش پیداست؛ یک بازی پلتفرمر است. شما در دنیای این بازی باید از روی موانع مختلف بگذرید و خودتان را به بالاترین نقطه ممکن برسانید. اما باید توجه داشته باشید که اگر پایین بیوفتید و یک اشتباه انجام دهید، هیچ چک پوینت و سیوی وجود نخواهد داشت و حالا باید مجددا تمام مسیر را طی کنید!

Cuphead


  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • حجم: ۱.۹ گیگابایت

Cuphead در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و خودش را یک بازی دوست داشتنی معرفی کرد. عنوانی که به سبب طراحی متفاوتی که داشت، بسیار مورد توجه قرار گرفت و گرافیکش دوست داشتنی‌ترین قسمت این بازی بودند. بازی Cuphead توسط استودیوی MDHR ساخته شده بود و برای پلتفرم پی‌سی؛ نینتندو سوئیچ و نهایتا کنسول‌های نسل هشتمی دردسترس قرار گرفت.


مطلب پیشنهادی:راهنمای نام گذاری‌ پردازنده‌های AMDجدیدترین شیوه نام‌گذاری کارت گرافیک ای‌ام‌دی (AMD) را بشناسید
راهنمای نام گذاری‌ پردازنده‌های AMDراهنمای نام گذاری‌ پردازنده‌های AMD

این بازی برنده جوایز بسیاری نیز شد که از میان آن‌ها می‌توان به عنوان بهترین بازی مستقل سال نیز یاد کرد. داستان این بازی نیز حرف برای گفتن داشت و همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا Cuphead تبدیل به یک بازی دوست داشتنی برای پی‌سی شود.

Among Us


  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • حجم: ۷۲۵ مگابایت

امانگ آس یک مسابقه دروغگویی است! اگر مافیا بازی کرده باشید، احتمالا امانگ آس نیز برایتان دوست داشتنی خواهد بود. یک بازی جذاب برای پی‌سی گیمرها که در دروان همه‌گیری انقلابی به پا کرد. بازی دوست داشتنی Among Us یک عنوان مستقل بود که برای بسیاری از پلتفرم‌ها منتشر شد. جایی‌که شما باید مهارت خودتان را در دروغ گفتن به چالش بکشید و نشان دهید که تا چه اندازه می‌توانید دروغگو باشید. البته همه‌چیز به همین‌جا ختم نمی‌شود و این بازی جزئیات بی‌نظیری نیز دارد.

فلسفه بازی به این صورت است که شما در یک سفینه فضایی گیرافتاده‌اید و یک نقص فنی سبب بروز چنین مشکلی شده. حال باید با حل کردن پازل‌ها و انجام یکسری از تسک‌ها به دنبال راهی برای رفع این مشکل باشید. البته باید توجه داشته باشید که هیولایی در میان شماست و نباید به هرکسی اعتماد کنید.

Don’t Starve


  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • حجم: ۳ گیگابایت

گرسنه نمان! این جمله شاید بنظر ساده باشد، اما باور کنید که در دنیای بازی جذاب Don’t Starve تقریبا غیرممکن است. Don’t Starve یک بازی سبک بقا – استراتژیک است که روی تاریک یک بازی ویدئویی را به تصویر می‌کشد. عنوانی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و ماینکرفتی بود که حالا سخت‌تر؛ جزئی‌تر و ترسناک‌تر شده بود. فلسفه بازی حول‌محور بقا جریان داشت. شما به عنوان دانشمندی دیوانه ایفای نقش می‌کردید که تقریبا به جنون رسیده و حال باید همسفر او باشید تا به کمک یکدیگر در تلاش برای زنده ماندن؛ بجنگید.


مطلب پیشنهادی:ری تریسینگ چیست و چه تاثیری در بازی‌ها دارد؟به نسل جدید گرافیک در بازی‌های ویدیویی خوش آمدید
ری تریسینگ چیست و چه تاثیری در بازی‌ها دارد؟ری تریسینگ چیست و چه تاثیری در بازی‌ها دارد؟

جزئیات این بازی واقعا بی‌نظیر است. دنیای دوست داشتنی Don’t Starve به شما اجازه می‌دهد تا از خلاقیت‌تان استفاده کنید. خلاقیتی که توام با گیم‌پلی دوست داشتنی این بازی شده و همه‌چیز دست به دست هم داده تا Don’t Starve یک بازی جذاب برای پی‌سی گیمرها باشد.

The Binding of Isaac: Rebirth


  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • حجم: ۴۴۹ مگابایت

نهایتا نوبتی هم که باشد، در ادامه لیست بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم؛ نوبت به بازی The Binding of Isaac: Rebirth می‌رسد. یک بازی جذاب از سال ۲۰۱۴ که در کالبد یک بازی مستقل منتشر شد. این بازی در سبک بازی‌های روگ‌لایک – شوتر جریان داشت و در زمان عرضه‌اش؛ یک بازی مستقل انقلابی به شمار می‌رفت که می‌توانستند هر گیمری را عاشق خودش کند. The Binding of Isaac: Rebirth موفق شد تا در همان روزهای اولیه، به محبوبیت بزرگی برسد و تاکنون نیز گیمرهای خودش را حفظ کرده است.

همچنین چیزی‌که درباره The Binding of Isaac: Rebirth بسیار خاص بود؛ دنیای دوست داشتنی این بازی است که به گیمرها اجازه می‌داد تا عجیب‌ترین ایده‌هایشان را عملی کنند. همچنین داستان این بازی نیز دلیل دیگری برای جذابیت The Binding of Isaac: Rebirth بود و همه‌چیز دست به دست هم داد تا این بازی یک تجربه ایده‌آل باشد.

The Wolf Among Us


  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • حجم: ۲ گیگابایت

بدون شک اولویت بسیاری از شما در انتخاب و تجربه یک بازی ویدئویی؛ داستان آن است. متاسفانه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بازی‌های داستانی در آن دیگر مانند سابق کیفیت ندارند. اما با این‌حال اگر به دنبال تجربه یک بازی دوست داشتنی هستید، باید به سراغ بازی The Wolf Among Us بروید. یک بازی فراموش‌نشدنی از استودیوی تل‌تیل که جزو بازی های کامپیوتری کم حجم به شمار می‌رود.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگراهنمای خرید بهترین بهتر کیبورد گیمینگ و مکانیکال را بشناسید
راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگراهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ

همچنین همه‌چیز این بازی دوست داشتنی است و شما می‌توانید انتظارات بالایی از آن داشته باشید. از داستان فراموش‌نشدنی آن بگیرید، تا شخصیت‌پردازی و حتی گرافیک جذاب The Wolf Among Us که مو به تن هر گیمری سیخ می‌کنند.

Untitled Goose Game


  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • حجم: ۸۳۰ مگابایت

در نهایت اجازه دهید که لیست دوست داشتنی‌مان را با بازی Untitled Goose Game پایان دهیم. یک بازی مستقل عجیب که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و شما در آن نقش یک غاز را داشتید که باید یکسری پازل‌ها را حل می‌کرد. Untitled Goose Game جزو آن دسته از بازی‌هایی است که خودش را چندان جدی نمی‌گیرد و صرفا یک تجربه جذاب از صنعت بازی‌های ویدئویی است.

اما با این‌حال؛ Untitled Goose Game موفق شد تا با نقدهای بسیار خوبی رو به رو شود. گرافیک فانتزی این بازی نیز دوست داشتنی بود و می‌توان اعتراف کرد که همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا Untitled Goose Game یک بازی جذاب برای پی‌سی گیمرها باشد.

جمع‌بندی


امروزه پیدا کردن بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم تقریبا کاری غیرممکن است. در طول سال‌های اخیر حجم بازی‌های کامپیوتری به طرز قابل توجهی بیشتری شده و همین موضوع سبب شد تا بسیاری از پی‌سی گیمرها به سراغ سایر پلتفرم‌ها بروند. اما با تمام این توضیحات، همچنان می‌توان بازی‌های بسیار خوبی را در کالبد پلتفرم پی‌سی پیدا کرد. بنابراین اگر طرفدار بازی‌های کامپیوتری هستید، ما در این مقاله از ویجیاتو به سراغ ۲۰ مورد از بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم رفته‌ایم که می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای شما باشند.

بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم از نظر داستانی کدام است؟

اگر به دنبال یک بازی خلاقانه هستید که داستانی جذاب را به تصویر بکشد، باید به سراغ بازی The Wolf Among Us و یا GTA: San Andreas بروید.

کدام بازی کم حجم کامپیوتری را می‌توان به صورت آنلاین – کوآپ نیز بازی کرد؟

امروزه با همه‌گیر شدن بازی‌های آنلاین؛ می‌تواند بازی‌های کوآپ جذابی را پیدا کرد که عناوینی چون Overcooked 2 و فال گایز؛ جزو آن‌ها هستند.

خلاقانه‌ترین و بهترین بازی کم حجم برای کامپیوتر در سبک بازی‌های استراتژیک کدام است؟

Stronghold: Definitive Edition از استودیوی فایرفلای؛ قطعا گزینه خوبی برای پی‌سی گیمرهاست. استودیویی که پیش‌تر سابقه ساخت بازی جنگ‌های صلیبی را نیز برعهده داشت.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.