بهترین بازی‌ های دو نفره کامپیوتری | آنلاین و آفلاین

بهترین بازی‌ های دو نفره کامپیوتری طوری طراحی شده‌اند که دست کم دو نفر از آن‌ها لذت ببرند. بنابراین یکی از دوستان، آشنایان، هم دانشگاهی یا اعضای خانواده‌تان را صدا کرده و با آن‌ها به تجربه این بازی‌ها بپردازید. فهرست زیر را بخاطر نحوه‌ای که تجربه بازی‌های کوآپ یا همان چند نفره را به شما ارائه می‌دهند، از لیست بهترین بازی های کامپیوتری گلچین کرده‌‌ایم و مطمئن شده‌ایم که تجربه هر کدام به صورت جمعی اجباری باشد. چه با دوستان نزدیکتان که به صورت فیزیکی در کنار شما هستند و چه به صورت اینترنتی، این بازی‌ها طراحی شده‌اند تا به صورت دو نفره یا چند نفره تجربه شوند. در این عناوین هیچ رقابتی در کار نیست و فقط بحث لذت‌بردن و سرگرمی مطرح است. با ویجیاتو با لیست بهترین بازی‌های دو نفره کامپیوتری همراه باشید.

<!–

–>


مطلب پیشنهادی:داستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کست
داستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کستداستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کست

فهرست محتوا
نمایش

Unboxing the Cryptic Killer

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

به شخصه شیفته این سبک از بازی‌ های دو نفره کامپیوتری هستم که در آن یک بازیکن می‌تواند یک گروه از آیتم‌ها و اقلام را ببیند و بازیکن دیگر کاملا چیزهای متفاوتی را مشاهده می‌کند. پیشرفت در این نوع بازی‌ها فقط از طریق ارتباط گرفتن است که جفت‌تان می‌توانید راهی درست برای حل کردن پازل‌ها پیدا کنید. بازی Unboxing the Cryptic Killer این کار را به خوبی انجام می‌دهد، اما ناگفته نماند که جفت بازیکنان به طور مجزا به یک نسخه از بازی نیاز داشته و باید به اینترنت متصل باشند (حتی اگر در کنار هم نشسته باشید.) پازل‌ها در این بازی به خوبی طراحی شده‌ و هوشمند هستند و بازی پر از لحظاتی است که پس از آن شما عبارت «کشف کردم» را به کار خواهید برد. این عنوان به حدی پر از تعامل است که دیگر نیاز به درگیر شدن در عناصر انتزاعی‌تر را ندارید.

Rainbow Six Siege

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

بازی Rainbow Six Siege به خاطر لحظات پرتنش و مبارزات تک به تک تاکتیکالش شناخته می‌شود، اما مد چندنفره Terrorist Hunt آن که بخش عمده‌ای از این سری محسوب می‌شود لیاقت حداقل کمی از وقت شما را دارد. دقیقاً مانند قسمت‌های قبلی کار شما این است که سطح انتخابی‌تان را در سریع‌ترین زمان ممکن از تروریست‌ها پاکسازی کنید. انتظار این را نداشته باشید که با تفنگ‌های مختلف بروید و هر کار می‌خواهید بکنید: شما نیاز دارید که تله‌ها را خنثی کرده و توانایی‌ها و زمان‌بندی‌تان را با هم‌تیمی‌هایتان هماهنگ کنید تا بتوانید همه دشمنانتان را از میان بردارید. همچنین می‌توانید تا چهار هم‌‌گروهی را به طور همزمان داشته باشید.

پیشنهاد ما این است که درجه سختی را تا جایی که تحمل می‌کنید بالا ببرید. هر چقدر چالش بیشتری وجود داشته باشد بیشتر به کار‌ و همکاری گروهی نیاز پیدا خواهید کرد. این بازی در حالی که نیاز پیدا می‌کنید تا نقشه‌های با جزئیات ریخته و آن‌ها را به شکل عالی عملی کنید در بهترین حالت خودش قرار دارد. مرحله به مرحله شما رشد خواهید کرد تا اینکه در نهایت مانند یک گروه ضربت واقعی نقشه‌ را از وجود دشمن خالی کنید. حتما به تجربه این عنوان آنلاین که یکی از بهترین بازی‌ های دو نفره کامپیوتری است بپردازید.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Counter-Strike 2داست ۲، زیباتر از همیشه
بررسی بازی Counter-Strike 2بررسی بازی Counter-Strike 2

Keep Talking and Nobody Explodes

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

اگر یک هدست واقعیت مجازی را تهیه نکرده باشید احتمالا حتی اسم این بازی را هم نشنیده‌اید. با این حال با یک عنوان کوآپ خوش ساخت و عالی طرف هستیم که توجه و تمرکز شما رو می‌طلبد. یکی از بازیکنان باید هدست واقعیت مجازی را برروی سرش بگذارد در حالی که چند نفر از دیگر بازیکنان در دنیای واقعی در کنار شما می‌نشینند و به کتابچه‌ای از اسناد خنثی‌سازی بمب نگاه می‌کنند. کسی که هدست را برروی سرش دارد یک کیف سامسونت را مشاهده می‌کند که بمبی در آن قرار دارد. همچنین او شاهد چندین ابزار برای خنثی‌کردن بمب است که آن‌ها را برای دوستانی که کنارش نشسته‌اند وصف می‌کند.

ایده بازی این‌گونه است که از اسناد برای خنثی‌سازی بمب استفاده می‌کنید و باید مدام برای موفق شدن در این کار با افراد کنارتان صحبت و مشارکت کنید. این بمب همین‌طور زمان محدودی دارد که تنش بازی را دو چندان می‌کند و همین‌طور که به بازی ادامه می‌دهید خنثی‌سازی بمب رفته‌رفته سخت‌تر نیز می‌شود. این یک بازی مختص زمان‌هایی است که می‌خواهید جشن گرفته و در کنار دوستانتان اوقات خوشی را سپری کنید. ناگفته نماند که این بازی اکنون برای پتلفرم سوئیچ نیز در دسترس است، پس یکی از شما کنسول را در دست می‌گیرد و دیگری اسناد را می‌خواند. در نهایت با عنوانی چند نفره و جذاب طرف هستیم که بدون شک شما و اطرافیانتان را سرگرم خواهد کرد.

Don’t Starve Together

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

تهدید مرگ دائمی پدیده‌ای است که زمانی که با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود قابل قبول‌تر است. می‌خواهم این را بگویم که همه شما می‌میرید، اما زمانی که به صورت دو نفره به تجربه آن می‌نشینید مقوله راحتی و سرزنش هم وجود دارد که تجربه شما را جذاب‌تر نیز می‌کند. عنوان Don’t Starve Together یکی از بهترین بازی‌ های دو نفره کامپیوتری است. در این بازی شما منابع مختلف را جمع می‌کنید و با چالشی برای ساخت زمینتان طرف هستید که به خودی خود سرگرم‌کننده و جذاب است. اما زمانی که با دوستان یا خانواده‌تان به تجربه آن می‌پردازید این بازی حتی جذاب‌تر نیز می‌شود. در عنوان Don’t Starve Together شما می‌توانید حجم کار و مسئولیت‌ها را تقسیم کرده تا به زمین کشاورزی یا خانه‌تان رسیدگی کنید یا حتی به کند و کاو دنیای دور و برتان بپردازید. شما و گروهتان به این جستجو و کند و کاو‌ها نیاز پیدا خواهید کرد، چرا که باید منابعی را پیدا کنید تا برای یک روز دیگر هم که شده زنده بمانید.

Deep Rock Galactic

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

اگر بازی Left 4 Dead را با دورف‌های فضایی تصور کنید راه دوری نرفته‌اید. عنوان Deep Rock Galactic یک بازی چند نفره و شوتر است که در آن شما و نهایتاً سه نفر از دوستان چاق و چله‌تان با راکت برای پیدا کردن مواد معدنی به یک سیاره که به روش رویه‌ای تولید شده سفر می‌کنید. برای پیدا کردن چیزی که به آن نیاز دارید باید از توانایی‌های کلاس خود و زنجیر‌های قلاب‌زنی استفاده کنید. همچنین مجبور خواهید شد که پلتفرم‌هایی را ایجاد کرده و یا غار‌های تاریک را منفجر کنید و همین‌طور به ایجاد سوراخ‌ها در مناظر مختلف برای به وجود آوردن مسیر نیاز پیدا خواهید کرد. اغلب گروهی از عنکبوت‌های فضایی به شما حمله ‌خواهند کرد و شما مجبور خواهید شد که پشت سر هم ماشه را برای نجات زندگی عزیزتان بکشید. محیط‌های رنگی و متفاوت بازی Deep Rock Galactic به نظر هیچ‌گاه تکراری نمی‌شوند و زمانی که محیط تاریک شده و دود بلند می‌شود احتمالا با حال و هوایی عالی و به یاد ماندنی رو به رو خواهید شد.


مطلب پیشنهادی:مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟برای آن‌هایی که می‌خواهند سر از راز خالی شدن حجم اینترنتشان در آورند
مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟

Warframe

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

ده‌ها میلیون نفر به تجربه بازی Warframe می‌پردازند، پس این عنوان قطعا مسیرش را درست رفته است. این بازی یک اثر کوآپ چهارنفره و شوتر است که در آن باید به کاوش و مبارزه در فضا با لباس‌های پیشرفته‌تان بپردازید و در بین راه قدرت‌های مختلف و اسلحه‌های گوناگون بدست می‌آورید. این‌ها چیزهایی هستند که در این بازی با آن‌ها طرفید و برای پیدا کردن تجهیزات مختلف مبارزه می‌کنید تا بتوانید به جنگیدن ادامه دهید. دقیقا شبیه بازی‌های Destiny و Monster Hunter: World است و مانند آن‌ها باید به دنبال شات‌گان‌ها و کفش‌های فضایی بگردید.

Borderlands 3

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

تجربه فرنچایز Borderlands همیشه به شکل جمعی و دو نفره لذت بیشتری داشته است. چیزی که جالب به نظر می‌رسد شات‌گان‌هایی هستند که آسیب الکتریکی بین دشمنان ایجاد می‌کنند یا رایفل‌هایی که تیغه‌های اره‌‌ای جهنده پرتاب می‌کنند. پس چه فایده دارد اگر دوستی در کنارتان نباشد که این‌ها را تماشا کند؟ جاذبه اصلی این سری همیشه پیدا کردن اسلحه‌های عجیب و غریب برای مبارزه با دشمنان غیرعادی بوده است و Borderlands 3 در این بین عجیب‌ترین نسخه از این فرنچایز است. بسیاری از اسلحه‌های این بازی حالت‌های شلیک متناوب و مضحک فراوان دارند و دنیای این عنوان حتی بزرگ‌تر و متفاوت‌تر نیز است.

در بازی‌های قبلی Borderlands غنائم بین بازیکنان پخش می‌شد که به این معنی بود که شما باید برای بدست‌ آوردن بهترین تفنگ بجنگید. شما می‌توانید عنوان Borderlands 3 را نیز همین‌طور بازی کنید (به آن هم‌رقابتی می‌گویند)، اما در حالت هم‌رقابتی شما اسلحه‌های مجزای خود را از دشمنان بدست می‌آورید که در نتیجه نیازی به به اشتراک گذاشتن آن‌ها ندارید.

Divinity: Original Sin 2

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

بازی Divinity: Original Sin 2 عنوانی نیست که به صورت سریع و عادی بخواهید با یک دوست به تجربه‌اش بنشینید، چرا که با یک بازی و محیط بزرگ نقش‌آفرینی طرف هستیم که پر از پتانسیل، داستان، و وقایعی است که باید برای دیدنشان مدت‌ها وقت صرف کنید. اما اگر شما شیفته این هستید که به یک تجربه عمیق و عالی دو نفره وارد شوید پس این بازی برای شماست و می‌توانید برای سال‌ها با آن سرگرم شوید. در بازی Divinity: Original Sin 2 یک دنیای پر از ظرافت و جزئیات برای کشف دارید که می‌توانید در آن به صورت مشارکتی یا ‌هم‌رقابتی بازی کنید. هر بازیکن مراحل گوناگون این اثر را به روش‌های متفاوت و مختلفی کامل می‌کند یا حتی ممکن است هر کس پایان‌های متفاوتی را ببیند. این بازی توسط سازنده بازی ستایش‌شده و عالی‌ای چون Baldur’s Gate 3 یعنی Larian Studios توسعه یافته است و یکی از بهترین بازی‌ های دو نفره کامپیوتری محسوب می‌شود.


مطلب پیشنهادی:بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که بسیم می‌تواند در حین مبارزه به تن کند
بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشید

Sons of the Forest

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

بازی Sons of the Forest همانند عنوان اوریجینال آن یعنی The Forest شما را درون یک جزیره قرار می‌دهد و تنها چیزی که از شما می‌خواهد زنده ماندن است. خب اول باید بگویم که شما به آن‌جا فرستاده شده‌اید تا یک بیلیونر گم‌شده را پیدا کنید، اما کم‌کم مشخص می‌شود که این جزیره پر از آدم‌خواران است و ماموریتی بسیار سخت را پیش رو دارید. خوشبختانه شما می‌توانید کمک گرفته و حداکثر هفت نفر از دوستان خود را به بازی بیاورید. شما در این بازی چند نفره که یکی از بهترین بازی‌ های دو نفره کامپیوتری هم است به ساخت و ساز پرداخته و سعی ‌می‌کنید که بازی را در این جزیره جهنمی جلو ببرید. بازی Sons of the Forest در حال حاضر به شکل دسترسی زودرس منتشر شده است و در این فهرست بسیاری از بازی‌های دیگر نیز وجود دارد که شما می‌توانید با آن‌ها سرگرم شوید.

GTA Online

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

زمانی وجود داشت که اگر می‌خواستید در سبک مرگبار آنلاین GTA 5 بیشتر از چند ثانیه زنده بمانید داشتن یک دوست یا حتی چند هم‌تیمی را نیاز داشتید. اما اکنون فعالیت‌های بسیاری برای انجام دادن در GTA Online وجود دارد و این فعالیت‌ها فقط هدف‌های ساده بازیکنان مانند تهاجم به زمین دشمن یا تیراندازی به هر کس را که می‌بینیم شامل نمی‌شود. سال‌ها است که آپدیت‌های فراوان و افزونه‌های مختلفی را برای این عنوان مشاهده کرده‌ایم و با یک بازی بزرگ و محیطی پر از کارهای مختلف برای تجربه با دوستان طرف هستیم. همه چیز از بازی‌های گروهی گرفته تا سرقت از بانک، مسابقه‌ها، دوره‌های بدلکاری و غیره در GTA Online دیده می‌شود و همیشه این بازی در حال رشد و تکامل است.

PHOGS

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

کامل کردن بازی Phogs قطعاً‌ همکاری فراوانی را می‌خواهد که در پی آن شما و دوستتان کنترل یک سوسیس سگ‌مانند دو سر را به عهده می‌گیرید. هر کدام از شما یکی از سر‌های این سوسیس را هدایت می‌کنید که توسط یک بدن کشیده و دراز به هم متصل شده‌ است. شما با یکدیگر باید گاز بگیرید، بپرید و راهتان را به وسیله حل کردن پازل‌های گوناگون — که در سه جهان خاص وجود دارند — باز کنید. هر کدام از این دنیاها زیبا و دیدنی است و طبق خواسته‌های شخصیت Phog یعنی غذا‌‌خوردن، خوابیدن و بازی‌کردن طراحی شده‌اند. زمانی که شما سعی در گذشت از این دنیاها می‌کنید ستایش کردن آن‌ها و مراحلی که درونشان وجود دارد راحت است، چرا که هر کدام یک روش منحصر به فرد را برای استفاده از قابلیت‌های Phog و عناصر دو نفره بازی به شما می‌دهند. در نهایت با یک دنیای لذت‌بخش، سرگرم‌کننده و شوق‌آور طرف هستید که به مانند راه رفتن در یک دنیای پنیری با رفیقتان شبیه است. اگر به تجربه این بازی نشستید حتما سری به فروشگاه‌های کلاه‌فروشی‌اش بزنید.


مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلمی که می‌توانند بازی‌ های ویدیویی عالی بسازندالگوی سینمایی برای تولید بازی
۱۰ فیلمی که می‌توانند بازی‌ های ویدیویی عالی بسازند۱۰ فیلمی که می‌توانند بازی‌ های ویدیویی عالی بسازند

Stardew Valley

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

بازی Stardew Valley به شما اجازه می‌دهد که یک مزرعه کهنه را در یک شهر کوچک و تنبل اداره کنید و از شما می‌خواهد که وضعیتش را بهتر کنید. اما به شما فشار نمی‌آورد: شما و دوستانتان می‌توانید هرچقدر که می‌خواهید کار‌ها را انجام دهید. شما در این بازی می‌توانید چوب‌ها را تکه کنید، محصولات مختلف بکارید، ماهی پرورش دهید، چیز‌های مختلف درست کنید، منابع پیدا کنید و یا حتی فقط می‌توانید به گشت و گذار در شهر رفته و با مردم دوست‌داشتنی و خوش‌اخلاق شهر گپ بزنید. این بازی بخاطر گیم‌پلی تک نفره و آرامش‌بخشش محبوب شد، اما حالت دو نفره و آنلاین آن نیز روش بسیار لذت‌بخشی برای تجربه این بازی است و به شما اطمینان می‌دهیم که با یکی از بهترین بازی‌ های دو نفره کامپیوتری طرف هستید.    

اگر شما از قبل بازی را ذخیره کرده‌اید پس فقط به چند عدد کابین برای اضافه کردن رفقایتان به بازی نیاز دارید یا اینکه قادرید یک بازی جدید را آغاز کرده و همگی برروی یک مزرعه کار کنید (چون در غیر این صورت پیشرفت فقط برای میزبان ذخیره می‌شود.) همراه حداکثر سه دوست به انجام پروژه‌های مختلف و آزادانه خواهید پرداخت و مسئولیت‌ها را برای تسریع تولید تقسیم می‌کنید. یا اینکه هیچ‌کاری نکنید و فقط به تماشای طلوع و غروب خورشید بنشینید، به هر حال این مزرعه شما است و شما قوانینش را تعیین می‌کنید.

Knights and Bikes

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

در بازی Knight and Bikes شما نقش دو دختر سرسخت به نام‌های «نسا» و «دملزا» را برعهده خواهید داشت و به کاوش جزیره Penfurzy می‌پردازید. این عنوان از فیلم Goonies الهام گرفته است و در آن دوچرخه‌‌ها شاه هستند و شرارت برترین است. این اثر توسط «مو یو» و «رکس کراول» ساخته شده که دو عضو رسانه سابق بودند، پس همانطور که می‌توانید تصور کنید در این بازی با تناقضات، بامزگی و روحیه‌ای طرف هستیم که فقط در اثر معروفی چون Five book می‌توانید پیدا کنید. گیم‌پلی بازی حل کردن پازل‌های گوناگون، بازی‌های کوچک درباره گلف و دورچرخه‌سواری‌های پرسرعت را شامل می‌شود. همچنین یک ماجراجویی صمیمانه و بی‌ریا را شاهد هستیم که در آن دو بچه تجربه گیم‌پلی‌ای را به شما ارائه می‌دهند که به سختی می‌توانید شبیهش را پیدا کنید. تجربه این بازی با همه این عناصر اگر همراه با دوستی در کنارتان باشد حتی بهتر هم می‌شود، چرا که با یکی از بهترین بازی‌های دو نفره کامپیوتری طرف هستیم.

Sea of Thieves

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

با اینکه می‌توان تنهایی به تجربه بازی Sea of Thieves پرداخت، اما با اثری طرف هستیم که در آن به خلق داستان دست می‌زنید و مهم‌تر از همه ایجاد این داستان‌ها و تجربه‌ها با دوستانتان است. در این عنوان همراه حداکثر چهار نفر به درون گالئون‌ها یا همان کشتی‌های بادبانی رفته و به یک ماجراجویی و سفر بزرگ خواهید پیوست. در ادامه می‌توانید به دنبال گنج‌های چال شده بروید یا وسایل و چیز‌های مختلف را جمع کرده و با بازرگانان داد و ستد کنید. همچنین قادر خواهید بود که به تعقیب و شکار کاپیتان‌های مرده دزدان دریایی بروید یا با یک کراکن (هیولای دریای اسکاندیناوی) مبارزه کرده و یک قلعه بزرگ اسکلتی را بدست آورید. هر کاری که در این بازی می‌کنید در نهایت بهتر است که آن را با چند هم‌تیمی یا دوست انجام داده و اجازه دهید که خنده و سرگرمی حاکم شود.


مطلب پیشنهادی:۸ نکته ضروری که قبل از تجربه Lies of P باید بدانیدچطور در Lies of P جان سالم به در ببریم؟
۸ نکته ضروری که قبل از تجربه Lies of P باید بدانید۸ نکته ضروری که قبل از تجربه Lies of P باید بدانید

Diablo 4

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

همیشه در مرکز بازی‌های Diablo پیدا کردن غنائم و وسایل چشم‌گیر مسئله‌ اصلی بوده است و زمانی که کسی را داشته باشید که با او این غنائم پرزرق و برق‌دار را تقسیم کنید حتی بازی را هیجان‌انگیز‌تر نیز می‌کند. یادتان باشد که در مورد انتخاب کلاس‌های تکمیل کننده نگران نباشید: فقط وارد بازی شده و سلاح‌هایتان را بچرخانید یا مشت بزنید و چیز‌هایی را پرت کنید. بازی Diablo 4 آخرین عنوان این فرنچایز است که در آن می‌توانید عناصر مختلف را امتحان کرده و به چالش بکشید. همچنین یک مد یا همان کمپین داستانی عالی دارد که بسیار فرح‌بخش است و شاهد فصل‌های مختلف در حال تکامل نیز هستیم که چالش‌های جدیدی را هر سری برای شما و دوستانتان به ارمغان می‌آورد. Diablo 4 یکی از بهترین بازی‌ های دو نفره کامپیوتری است و تضمین می‌کنیم که برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

Destiny 2

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

بازی حماسی و علمی تخیلی استودیوی بانجی ساخته شده تا هر چقدر که ممکن است به بقیه بازیکنان بپیوندید. عنوان Destiny 2 یک شوتر اول شخص و MMO است که مکانیک‌های تیراندازی خیره‌کننده‌ای داشته و غارت‌های وسوسه‌انگیز غنائمش شما و رفقایتان را تا مدت‌های طولانی درگیر می‌کند. احتمالا اینقدر به تجربه این بازی بپردازید که بازی سوم آن بالاخره منتشر شود و بازیکنان به آن‌جا نقل مکان کنند. بازی Destiny 2 پر از ماجراجویی، اعتصاب و حملات شش نفره است و گاهاً در حین بازی متوجه می‌شوید در حال همکاری با یک بازیکن غریبه در دنیای این بازی هستید.

رویداد‌های عمومی رسماً از آسمان می‌افتند و به شما و بقیه ماموریت می‌دهند تا با هر کس که نزدیکتان است برای بدست آوردن غنائم بیشتر بجنگید. اگر تا قبل از این به سراغ این بازی نرفته‌اید همین حالا فرصت دارید تا یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان را صدا کرده و به تجربه این بازی بنشینید و به قول معروف محافظ کهکشان باشید.

 Snipperclips

بازی‌های چند نفره کامپیوتریبازی‌های چند نفره کامپیوتری

بازی Snipperclips یک اثر دو نفره است که ایده‌ و ترفندی که برای جلب توجه مخاطب استفاده می‌کند آنقدر عالی است که شما و دوستتان نیم ساعت اول را قبل از اینکه اصلا به حل چیزی بپردازید فقط درگیر آن می‌شوید. هر کدام از شما کنترل یک شخصیت مسطح دو بعدی را بر‌عهده می‌گیرید که توانایی برش تیکه‌هایی از همدیگر را که با هم تداخل دارند دارا است. شما باید از این توانایی برای حل پازل‌ها و رد کردن مرحله‌ها استفاده کنید و با اینکه به نظر بازی‌ ساده‌ای می‌آید اما بسیار مفهوم پخته و عالی‌ای دارد. این بازی به طور عالی‌ای برروی پلتفرم سوئیچ قابل بازی است و هر کدامتان با یک جوی کان کنترل شخصیت کاغذی‌تان را برعهده می‌گیرید.


مطلب پیشنهادی:راهنمای بازی Lego Fortnite: نکاتی که باید بدانیدمواردی که قطعا به دردتان می‌خورد
راهنمای بازی Lego Fortnite: نکاتی که باید بدانیدراهنمای بازی Lego Fortnite: نکاتی که باید بدانید

Portal 2

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

اگر بازی Portal 2 برروی کنسول‌های نسل جدید در دسترس بود احتمالاً در صدر این فهرست قرار می‌گرفت. در حال حاضر فقط می‌توانید آن را برروی پی‌سی تجربه کنید، عنوانی که یکی از بهترین بازی‌ های دو نفره کامپیوتری محسوب می‌شود. اگر شما یک لپتاپ یا کامپیوتر داشته باشید که بتواند این بازی را اجرا کند و همینطور یک دوست داشته باشید که او نیز همین امکانات را داشته باشد پس جفتتان می‌توانید یکی از بهترین تجربه‌های دو نفره‌ زندگی‌تان را مزه کنید. کمپین داستانی آن یک تکامل عالی را در درجه سختی‌ نسبت به بازی قبلی سختش پیدا کرده است. شما و دوستتان هر کدام کنترل یک ربات دوست‌داشتنی را برعهده دارید و باید با یکدگیر هم‌فکری کنید تا بتوانید آزمون‌های یک تالار را رد کنید. همچنین شما نیاز پیدا خواهید کرد تا اعمال و حرکت‌هایتان را به شکل دقیق زمان‌بندی کنید و برای مثال اگر یکی از شما یک ثانیه زودتر پرش کند یا یک دکمه را کمی دیرتر فشار دهد نقشه‌ به طور کامل به هم می‌ریزد.

در بازی Portal 2 داشتن ارتباط حیاتی است و حل کردن هر پازل حس خوبی را به شما می‌دهد. علاوه بر حل کردن این پازل‌های سرگرم‌کننده و جذاب همچنین شاهد شوخ‌طبعی بدون خطای کمپانی Valve هستیم و شخصیت GLaDOS (از بازی قبلی) یکبار دیگر ستاره بازی است. شما می‌توانید با دوستتان بزنید قدش یا با او سنگ کاغذ قیچی بازی کنید یا حتی اگر حس شیطانی‌تان فعال است پلی را از زیر پای او به بالا بکشید تا او به درون یک ماده چسبناک افتاده و غوطه‌ور شود.

Call of Duty: Warzone 2

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

در حالی که بازی اوریجینال Warzone داشت کم‌کم قدیمی می‌شد عنوان بعدی رایگان آن به نام Warzone 2.0 آمد و یک اثر عالی و هیجان‌انگیز را به بازیکنان ارائه کرد. مسابقات ۱۵۰ نفری آن تضمین‌کننده یک بازی اکشن است و اگر در آن کشته شوید همچنان شانس این را دارید که به شکل سریع دوباره وارد بازی شوید، اما ابتدا باید یک مبارزه دو به دو را در گولاگ برنده شوید. همچنین باید قراردادهایی را بردارید که به شما هدف بعدی‌تان را نشان داده و به هر دور بازی ساختاری منظم را می‌دهد. همچنین سیستم عنوان Warzone 2.0 طوری طراحی شده است که شما و دوستانتان با هر پلتفرمی می‌توانید به بازی با هم بپردازید. همچنین در آن شاهد منطقه غیرنظامی هستیم که از بازی Escape from Tarkhov الهام گرفته شده است. در این حالت بازی شما باید به شکل جدی‌ای با دیگران همکاری کنید و مطمئن شوید که هدف‌هایتان را کامل کرده، قرارداد‌هایتان را انجام داده، غنائم را جمع کرده و از همه مهم‌تر با همه آن‌ها موفق به فرار شوید.

Overcooked 2

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

گیم پلی بازی Overcooked 2 بسیار ساده است و شما باید به عنوان سرآشپز در یک مدت زمان محدود غذا پخته و آماده کنید. این بازی که حداکثر چهار نفر می‌توانند به تجربه‌اش بنشینند رفته‌رفته کمی چالش‌برانگیز می‌شود و باید حواستان به دستورات و مقررات بازی باشد. همچنین باید مواظب خطرات و دام‌های گوناگون در آشپزخانه‌تان باشید. این بازی می‌تواند شلوغ شود و فقط گروه‌هایی که بهترین پیوستگی و نظم را دارند می‌توانند به موقع بشقاب‌های غذا را آماده کنند. مراحل بازی دیوانه‌کننده است و منو‌های بازی مدام سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند و با یک بازی دیوانه طرف هستید. علاوه بر این‌ها عنوان Overcooked 2  خنده‌دار و سرگرم‌کننده نیز هست. البته این اخطار را هم به شما بدهیم که ممکن است بین خانواده، دوستان نزدیک و حتی نامزد‌ها دعوا راه بیندازد.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Lies of Pوقتی پینوکیو ارباب عروسک‌ها می‌شود
بررسی بازی Lies of Pبررسی بازی Lies of P

Fortnite

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

بازی Fortnite دقیقاً از آن دسته آثار است که هرچی دوستان بیشتری داشته باشید تجربه‌تان لذت‌بخش‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌شود و چیزی که از همه این‌ها بهتر جلوه می‌کند حالت بتل رویال رایگان آن است. چالش‌های هفتگی بازی را تازه نگه می‌دارند و شما هر هفته کار جدیدی برای انجام دارید. در عین حال که فصل‌های جدید می‌آیند و می‌روند با آپدیت‌های مختلفی رو به رو می‌شویم که در آن نقشه‌ها تغییر کرده و داستان به طور ظریفی تکامل پیدا می‌کند.

حتی زمانی که به تجربه این بازی از کمپانی Epic Games و در حالت دسترسی زودرس می‌پردازید چیزهای زیادی هستند که این بازیِ «دفاع از زمین»، شوتر و بقا را مکانی عالی برای تجربه دو نفره می‌کنند. داشتن دوست در این بازی به شما کمک می‌کند که خیلی راحت‌تر با امواج دشمنان زامبی‌مانند مقابله کنید یا زمین نهایی‌تان را راحت‌تر بسازید. همچنین رفقایتان در بدست آوردن اکس‌پی (XP) به شما کمک خواهند کرد که به شما در کسب برخی از نادر‌ترین غنائم بازی کمک خواهد کرد. تجربه این عنوان را که یکی از بهترین بازی‌ های دو نفره کامپیوتری است از دست ندهید.

Minecraft

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

بازی Minecraft تقریباً در اکثر فهرست‌ها وجود دارد و قطعاً دلیلی برایش وجود دارد. دنیای دیجیتال و ساختنی آن پتانسیل بی‌نهایتی را برای ذهن خلاق شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید با دوستانتان یک گروه را برای ساخت سازه‌های بی‌معنی تشکیل دهید یا سازه‌های مهندسی شده عالی را خلق کنید. حتی می‌توانید تنها به گشت و گذار در آن پرداخته و بی‌نظمی و آشوب درست کنید. عدم وجود ساختار سفت و سخت در آن به این معنی است که شما و هم‌تیمی‌هایتان به هر کاری که بخواهید می‌توانید بپردازید. حال این کار ایجاد یک آشوب و عملیات سرگرم کننده کوچک باشد یا اینکه در حال کار برروی یک پروژه بلند‌مدت و عالی باشید که چندین روز زمان ببرد. در هر حال تجربه این بازی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش آن هم به صورت دو نفره را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

The Past Within

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

بازی‌های دو نفره ناهمگام خیلی کمی در صعنت بازی‌سازی وجود دارد و عنوان The Past Within بخاطر این عنصر بسیار قابل‌توجه و عالی است. شما می‌توانید برروی هر پلتفرمی که می‌خواهید به تجربه این بازی بنشینید و تنها چیزی که نیاز دارید یک دوست است که یک کپی از این بازی را داشته باشد، چرا که عنصر کوآپ یا همان دو نفره آن تنها از طریق رابطه و معاشرت کار می‌کند. با بازی‌ای پازل‌محور طرف هستیم و در آن پیشرفت زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانید آنچه را که می‌بینید با آنچه را که رفیقتان می‌بیند پیوند دهید و بفهمید که چگونه به هم مرتبط هستند.

یکی از شما در زمان گذشته بازی می‌کند و دیگری در زمان آینده به تجربه بازی می‌نشیند و بعد از شروع بازی باید ببینید که چطور گذشته و آینده به هم متصل می‌شوند. ممکن است فقط یک رمز ساده یا سازه مخفی وجود داشته باشد، اما به هر حال بازی به طور عالی‌ای ساخته شده است. حتی گاهی اوقات بازی کمی خوفناک نیز می‌شود که همین نیز بسیار سرگرم‌کننده است. این اولین بازی دو نفره از گروه Rusty Lake است که خوشبختانه به یک اثر معرکه تبدیل شده است. یکی از دوستان خود را صدا کرده و با او به تجربه این عنوان که یکی از بهترین بازی‌ های دو نفره کامپیوتری است بپردازید.


مطلب پیشنهادی:معرفی بهترین سلاح‌های بازی Assassin’s Creed Mirageبهترین شمشیر و خنجرهای بازی کدام هستند؟
معرفی بهترین سلاح‌های بازی Assassin’s Creed Mirageمعرفی بهترین سلاح‌های بازی Assassin’s Creed Mirage

A Way Out

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

معمولا بازی‌هایی که فقط حالت دو نفره داشته باشند نادر هستند، اما این دقیقا چیزی است که بازی A Way Out انجام داده است. در این عنوان خیلی کارها برای انجام دادن وجود دارد و برای مثال می‌توانید با همدیگر از شکاف‌های دیوار‌ها بالا بروید؛ یک اسکنه یا سوهان را در زندان به یکدیگر داده تا یک راه فرار پیدا کنید؛ یا سرگرم بازی Connect Four یا بازی بستکبال شوید. در نتیجه این بازی هیچ‌گاه خسته‌کننده نمی‌شود و تنها برای لذت و سرگرمی شما و دوستانتان ساخته شده است و صرف نظر از میزان تعاملتان در بازی ارزش وقت شما را خواهد داشت.

در بازی A Way Out شما دو مجرم هستید که باید راه فراری از زندان پیدا کرده و به رستگاری برسید. اما مهم‌تر از همه این داستانی است که باید با یکدیگر و با همکاری هم تجربه‌اش کنید. این بازی یکی از بهترین بازی‌ های دو نفره برای کامپیوتر است و بدون شک از تجربه آن شگفت‌زده خواهید شد.

It Takes Two

بازی‌های دو نفره کامپیوتریبازی‌های دو نفره کامپیوتری

بازی It Takes Two آخرین عنوان ساخته شده توسط سازنده A Way Out است. این عنوان به طور خاص برای تجربه با دیگران ساخته شده است. این بار شما نقش یک زن و شوهر را به صورت دو نفره برعهده دارید. زمانی که دختر این زوج متوجه می‌شود که پدر و مادرش قصد طلاق دارند آن‌ها را به عروسک‌های کوچک تبدیل می‌کند. گیم‌پلی آن شبیه به آثار پیکسار یا حتی شبیه به فیلم Honey I Shrunk the Kids است. مجموعه‌ای از مشاوره‌های ازدواج را که توسط یک کتاب سخنگو داده می‌شود به بازی اضافه کنید تا متوجه شوید که با چطور اثری طرف هستید. قطعاً هر چقدر از این بازی در اینجا تعریف کنیم حق مطلب ادا نمی‌شود، اما این بازی بهتری بازی دو نفره‌ای است که می‌توانید تجربه کنید. از دیگر خوبی‌های این اثر این است که فقط یکی از شما باید بازی را تهیه کند و این پدیده را مدیون سیستم Friend Pass بازی هستیم.

در طی چندین و چند سال اخیر استودیو‌های مختلف سعی در ساخت آثار دو نفره‌ داشته‌ و سعی کرده‌اند که توجه مخاطبین و بازیکنان را به بازی‌های خود جلب کنند. در فهرست بالا به معرفی بهترین بازی‌های این دسته پرداختیم، عناوینی که با عناصر هیجان‌انگیز و گروهی‌شان لحظاتی سرگرم‌کننده را برای شما و نزدیکانتان به ارمغان می‌آورد. حتی برخی از آن‌ها مانند Fortnite یا Warzone 2.0 رایگان هستند و اگر نمی‌خواهید هزینه کنید و در عین حال یک تجربه فرح‌بخش داشته باشید این عناوین گزینه‌های مناسبی هستند. از طرف دیگر با بازی‌ای چون Divinity: Original Sin 2 طرف هستیم که عنوانی نقش‌آفرینی است و با عناصر خیره‌کننده و فضای فانتزی و قرون وسطایی‌اش تا مدت‌ها شما را پای نمایشگرتان میخکوب می‌کند.

بازی چند نفره یا کوآپ چیست؟

بازی ویدیویی گروهی یا چند نفره (Cooperative video game) که اغلب به اختصار کوآپ نامیده می‌شود، یک بازی ویدئویی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا معمولاً در برابر یک یا چند شخصیت غیرقابل بازی حریف با دوستان خود به عنوان هم تیمی کار کنند.

بهترین بازی‌های دو نفره کامپیوتری کدامند؟

بازی‌های It Takes Two, A Way Out, Portal 2, Stardew Valley و Divinity: Original Sin 2 بهترین عناوین برای تجربه برروی کامپیوتر هستند.


مطلب پیشنهادی:آیا اقتباس از بازی های ویدیویی ترند بعدی سینمای جهان است؟وقت خداحافظی با ژانر ابرقهرمانی!
آیا اقتباس از بازی های ویدیویی ترند بعدی سینمای جهان است؟آیا اقتباس از بازی های ویدیویی ترند بعدی سینمای جهان است؟

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.