بهترین بازی استراتژیک اندروید | معرفی ۳۰ عنوان دوست داشتنی!

توسط

در

امروزه پلتفرم موبایل دیگر پلتفرمی ساده و پیش‌پا افتاده نیست که بتوان به همین سادگی از کنارش عبور کرد. امروزه عناوین استراتژیک یکی از بهترین سبک‌هایی هستند که شما می‌توانید روی پلتفرم موبایل پیدایشان کنید. بازی‌هایی که شما را مدام به چالش می‌کشند و سعی می‌کنند که تجربه‌ای دوست داشتنی باشند. بنابراین اگر به دنبال بهترین بازی های اندروید در سبک استراتژی هستید، پلتفرم موبایل گزینه بسیار خوبی برای شماست.

<!–

–>

بدون شک بازی‌ های استراتژیک یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های هرکسی هستند و مهم نیست که تا چه اندازه علاقه‌مند به این بازی‌ها هستید، این بازی‌ها همیشه چیزی برایتان کنار خواهند گذاشت. صحبت‌ از بازی‌هایی است که یکی از طلایی‌ترین دوران تاریخ ویدیوگیم را رقم زده و احتمالا بسیاری از ما گیمرها را با دنیای ویدیوگیم آشنا کرده‌اند. با این توضیحات، اگر علاقه‌مند به تجربه یک بازی استراتژیک جنگی اندروید هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا سری به سبکی بزنیم که خاطرات کودکی بسیاری از ما را تشکیل داده‌اند.

منتهی پیش از شروع کار از شما می‌خواهیم که اگر طرفدار بازی‌های موبایلی هستید، مطلب مرتبط با بهترین بازی اندروید را ویجیاتو بخوانید.

فهرست محتوا
نمایش

Bad North: Jotunn Edition


اجازه دهید که لیستمان را با یکی از جدیدترین بازی‌های استراتژی موبایلی شروع کنیم. Bad North: Jotunn Edition یکی از دسته از بازی‌هایی است که تجربه‌اش به قدری می‌تواند جذاب باشد که مخاطبان اصلا متوجه گذر زمان نخواهد شد. تمام فرمول‌های بازی شبیه آن‌چیزی هستند که ما پیش‌تر در بازی‌های استراتژی کلاسیک دیده بودیم. شما در Bad North: Jotunn Edition کار چندان سختی پیش رو ندارید. تمام کاری که باید انجام دهید، دفاع از قلعه‌تان در برابر دشمنانی است که مثل مور و ملخ به سمتتان حمله می‌کنند.


مطلب پیشنهادی:در این بازی نقاشی‌هایتان تبدیل به سربازانتان می‌شوندیک تجربه دیگر از دل تذاهیب
در این بازی نقاشی‌هایتان تبدیل به سربازانتان می‌شونددر این بازی نقاشی‌هایتان تبدیل به سربازانتان می‌شوند

محیط و مراحل بازی به صورت کاملا تصادفی ساخته می‌شوند و منابع موجود در آن، واقعا محدود است. از طرفی استفاده مکرر از سربازانتان باعث می‌شود که دیگر نتوانید از آن‌ها در مقابل دیگر حملات دشمنان استفاده کنید. گیم‌پلی بازی شاید در نگاه اول کمی سخت و عجیب بنظر برسد، اما اگر کمی به بازی فرصت دهید، Bad North: Jotunn Edition واقعا می‌تواند شما را سرگرم کند.

Bad North: Jotunn EditionBad North: Jotunn EditionBad North: Jotunn Edition


سازنده:Raw Fury


سبک:استراتژیک


حجم:۲۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Bloons TD 6


بازی Bloons TD 6 یکی از آن دسته از بازی‌های انقلابی بود که توانست در سال ۲۰۱۸ جز یکی از بهترین بازی‌های تاور دیفنس موبایلی شناخته شود. مکانیزم‌های Bloons TD 6 دقیقا مشابه آن‌چیزی هستند که ما در بازی‌های قبلی این مجموعه دیده بودیم. البته این طور هم نیست که بازی صرفا کپی نسخه‌های قبلی خودش باشد، Bloons TD 6 محتوای واقعا جذاب و المان‌های خلاقانه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد که شما باید با استفاده از این المان‌ها؛ در مقابل دشمنانتان مبارزه کنید.

همچنین از طرفی نیز؛ گیم‌پلی فانتزی و گرافیک کارتونی Bloons TD 6 سبب شده تا این بازی موبایلی رنگارنگ‌تر از دیگر بازی‌های این لیست به نظر برسد. بخش آفلاین، گیم‌مودهای مختلف و مراحل متنوع نیز؛ تمامی آن‌چیزی هستند که این بازی را لایق بودن در این لیست کرده‌اند.

Bloons TD 6Bloons TD 6Bloons TD 6


سازنده:Ninja Kiwi


سبک:استراتژیک


حجم:۲۷۶ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Card Thief


بدون شک بازی Card Thief یکی از منحصر به فرد‌ترین و متفاوت‌ترین بازی‌های استراتژی موبایلی است که تلاش می‌کند با ترکیب المان‌های استراتژی و مکانیزم‌های کارتی؛ خودش را یک بازی شاهکار جلوه دهد. این بازی توسط بازی‌سازی مستقل برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرده است و تاکنون نیز موفق شده تا با نقدهای بسیار امیدوارکننده‌ای نیز رو به رو شود.


مطلب پیشنهادی:داستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کست
داستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کستداستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کست

تمامی کاری که شما باید انجام دهید، تلاش برای برنده شدن با استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌هایی هست که بازی در اختیارتان قرار می‌دهد. مکانیزم‌های Card Thief به بهترین نحوه طراحی شده‌اند و شما کار چندان سختی پیش رو ندارید. از طرفی معمولا هر مسابقه بازی چیزی حدود ۲ الی ۳ دقیقه طول می‌کشد و این خبری خوب برای گیمرهایی است که به دنبال یک بازی موبایلی ساده، اما سرگرم‌کننده هستند.

Card ThiefCard ThiefCard Thief


سازنده:Arnold Raures


سبک:استراتژیک


حجم:۹۴ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید


The Escapists 2


فرنچایز محبوب The Escapists جزو آن دسته از فرنچایزهای موبایلی بود که با انتشارش توانست با نقدهای نسبتا خوبی رو به رو شود و نسخه دوم این مجموعه نیز از همین قاعده پیروی می‌کرد. بازی The Escapists 2 یک عنوان جذاب استراتژی است با استفاده از المان‌های نقش آفرینی تلاش می‌کند که خودش را در حد و اندازه بازی‌های بزرگ موبایلی نشان دهد. داستان بازی حول محور زندانی دور افتاده جریان دارد و شما باید تلاش کنید که با استفاده از آیتم‌هایی که در طول بازی پیدا می‌کنید؛ از این زندان جهنمی فرار کنید.

وظیفه شما پیدا کردن و استفاده از آیتم‌های مختلف بازی و پیاده‌سازی نقشه‌ای برای فرار کردن است. البته باید حواستان را خوب جمع کنید و نقشتان را به خوبی بازی کنید تا کمتر کسی به شما مشکوک شود. نسخه دوم بازی برخلاف نسخه اول، محیط بزرگ‌تر و محتوای بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد. بنابراین بهتر است که نسخه اول بازی را فراموش کنیم و مستقیم راهی تجربه The Escapists 2 شویم.

The Escapists 2The Escapists 2The Escapists 2


سازنده:Team 17 Digital Limited


سبک:استراتژیک


حجم:۴۰۱ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Rise of Kingdoms: Lost Crusade


با پیشرفت صنعت بازی‌های موبایلی، زمینه‌ای عالی برای کشیده شدن پای عناوین بزرگ به دل پلتفرم موبایل باز شد. در بین این بازی‌ها، عناوین استراتژی سهمی بزرگ در پیشبرد اهداف توسعه دهندگان داشتند و Rise of Kingdoms: Lost Crusade از جمله همین عناوین بازی استراتژیک جنگی اندروید بود. عنوانی که توسط استودیوی Lilith Games توسعه پیدا کرد و خیلی زود تبدیل به یکی از بازی‌های شاهکار استراتژی موبایلی شد.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Stronghold: Definitive Editionای کاش یک ریمیک بود!
بررسی بازی Stronghold: Definitive Editionبررسی بازی Stronghold: Definitive Edition

اولین چیزی‌که در تجربه بازی موبایلی Rise of Kingdoms: Lost Crusade توجه شما را به خودش جلب می‌کند، گرافیک و جلوه‌های صوتی بازی است. گرافیک Rise of Kingdoms: Lost Crusade شاهکاری به تمام معناست و جزئیات به خوبی در آن رعایت شده. بازی تنوع بسیاری از تمدن‌های تاریخی‌ را در اختیارتان قرار خواهد داد. تمدن‌هایی که هرکدام نیرو و سربازان خاص خودشان را دارند. اگر به دنبال تجربه یک بازی استراتژیک کشور گشایی اندروید فوق‌العاده هستید، Rise of Kingdoms: Lost Crusade می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما در این لیست باشد.

Rise of Kingdoms: Lost CrusadeRise of Kingdoms: Lost CrusadeRise of Kingdoms: Lost Crusade


سازنده:Lilith Games


سبک:استراتژیک


حجم:۱۰۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Heroes of Flatlandia


بازی موبایلی Heroes of Flatlandia یکی از معدود عناوین موبایلی است که ظاهرش در نگاه اول چندان جذاب به نظر نمی‌رسد، اما وقتی به تجربه این بازی می‌نشینید و به آن کمی فرصت می‌دهید؛ بازی آن روی جذابش را به شما نشان خواهد داد. درواقع این بازی بقدری خوب است که همه‌چیز در آن دست به دست هم داده است این بازی را تبدیل به جایگزینی فوق‌العاده برای فرنچایز وارکرفت روی موبایل کنند.

بازی موبایلی Heroes of Flatlandia یک بازی استراتژی با المان‌های فانتزی و کارتونی است که می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند. شما باید با استفاده از سربازانی که از نیروهای تخیلی الهام گرفته شده‌اند، در مقابل شیاطین و هیولاهای ترسناک مقاومت کنید. بازی محتوای نسبتا خوبی را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. از نیروهای مختلف بگیرید، تا قابلیت‌های چندنفره جذاب! بنابراین اگر به دنبال بهترین بازی استراتژیک جنگی اندروید هستید، این بازی جذاب درست مناسب شماست.

Heroes of FlatlandiaHeroes of FlatlandiaHeroes of Flatlandia


سازنده:Highland Games


سبک:استراتژیک


حجم:۵۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

۹۱۱ Operator


در ادامه لیست بهترین بازی استراتژیک اندروید؛ به بازی ۹۱۱ Operator می‌رسیم. بازی موبایلی ۹۱۱ Operator دقیقا یکی از همان عناوین شاهکاری است که به ما نشان می‌دهد که یک بازی ویدیویی تا چه اندازه می‌تواند سرگرم کننده باشد. ۹۱۱ Operator یک بازی استراتژی – شبیه‌ساز است که به خوبی حس هیجان را در مخاطب بیدار می‌کند. بازی در سال ۲۰۱۷ توسط استودیوی لهستانی Jutsu Games ساخته شده و ماموریت انتشار این بازی بر عهده استودیوی PlayWay بود.


مطلب پیشنهادی:معرفی بازی Rise of Jerichoتجربه‌ای یک بار مصرف
معرفی بازی Rise of Jerichoمعرفی بازی Rise of Jericho

همچنین ایده بازی ۹۱۱ Operator یکی از متفاوت‌ترین کانسپت‌هایی است که تا بحال معرفی شده. شما در نقش یک ارپراتور اورژانس باید به تمامی تماس‌های مربوطه بهترین پاسخ ممکن را دهید. بازی شما را در جایگاه قضاوت قرار می‌دهد و این شما هستید که باید با توجه به موقعیت اورژانسی، بهترین یگان اورژانس را به محل مورد نظر بفرستید. هر تصمیمی که می‌گیرید پیامدهای خودش را دارد و اگر کمی بی‌دقتی کنید، ممکن است انسان‌های زیادی جانشان را از دست بدهند. از طرفی، ۹۱۱ Operator تنوع خوبی از یگان‌های اورژانس و نیروهای ویژه را در اختیارتان قرار می‌دهد. جایی که شما باید با توجه به استراتژی خودتان، مسیر بازی را پیش ببرید.

911 Operator911 Operator۹۱۱ Operator


سازنده:Jutsu Games ، PlayWay


سبک:استراتژیک


حجم:۱۰۱ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Motorsport Manager Mobile 3


Motorsport Manager Mobile 3 یکی از جدیدترین بازی‌های استراتژی موبایلی است که می‌تواند شما را وارد دنیای مسابقات حرفه‌ای اتوموبیل‌رانی کند. بازی به شما اجازه می‌دهد که خودتان صفر تا صد ساخت تیم اتوموبیل‌رانی خود را به دست بگیرید، آن را شخصی‌سازی کنید و تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های این مسابقات شوید. همه‌چیز در بازی Motorsport Manager Mobile 3 به خود شما بستگی دارد. از استخدام مکانیک‌های حرفه‌ای بگیرید، تا بها دادن به رانندگی جوانی که رویاهای بزرگی در سر دارند.

علاوه بر این، این بازی استراتژیک موبایلی؛ مکانیزم‌های واقعا جذابی را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. مکانیزم‌هایی که می‌توانند حسابی شما را سرگرم کند. Motorsport Manager Mobile 3 یک بازی موبایلی شاهکار است که حتی می‌تواند کسانی را که علاقه‌ای به مسابقات اتوموبیل‌رانی ندارند را نیز به خودش جذب کند.

همچنین اگر به دنبال بهترین بازی ماشین سنگین اندروید هستید، مقاله بعدی ویجیاتو را نیز مطالعه کنید.

Motorsport Manager Mobile 3Motorsport Manager Mobile 3Motorsport Manager Mobile 3


سازنده:Playsport Games


سبک:استراتژیک


حجم:۷۶۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Northgard


اولین دیدار ما با بازی Northgard در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد. جایی که بازی برای اولین روی استیم در دسترس قرار گرفته بود و طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده بود. حالا کمتر از یک‌ سال است که بازی برای پلتفرم موبایل نیز منتشر شده. محتوای بازی دقیقا همان‌چیزی است که ما پیش‌تر روی کامپیوترهای شخصی تجربه کرده‌ بودیم، اما این‌بار کنترلرهای لمسی خودشان را بیش از هرچیزی در Northgard نشان می‌دهند. بنابراین بد نیست که باهم نگاهی به یکی از جدیدترین بازی‌ های استراتژیک موبایلی داشته باشیم.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Hi-Fi Rushاستانداردی تازه برای مایکروسافت
بررسی بازی Hi-Fi Rushبررسی بازی Hi-Fi Rush

Northgard سعی می‌کند که با استفاده از المان‌های بقا و مدیریتی، تجربه‌ای جذاب از یک بازی موبایلی باشد. شما باید پادشاهی خودتان را شروع کنید، از منابع جزیره استفاده کنید و نیروهای خودتان را برای مقابله با دشمنان و زمستان‌های سرد سرزمین‌های شمالی آماده کنید. همچنین بازی موبایی Northgard تنوع خوبی از قبیله‌های مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد، قبیله‌هایی که هرکدام ویژگی‌های مثبت و منفی خودشان را دارند و شما باید توجه به استراتژی مد نظرتان، یکی را انتخاب کنید.

NorthgardNorthgardNorthgard


سازنده:Playdigious


سبک:استراتژیک


حجم:۸۳۶ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Pocket City


اگر علاقه‌مند به مجموعه بازی‌های Sim City باشید، قطعا بازی Pocket City می‌تواند حسابی برایتان سرگرم کننده باشد. تمامی کاری که باید در بازی Pocket City انجام دهید، ساخت و مدیریت همه جانبه شهری بزرگ است. همین المان به ظاهر ساده، باعث شده است تا این بازی موبایلی تبدیل به یکی از چالش برانگیزترین بازی‌های پلتفرم موبایل باشد که می‌توان آن را در دسته بهترین بازی های استراتژیک اندروید نیز قرار داد.

شما باید این شهر را تبدیل به جایی بهتر برای زندگی کردن کنید و بازی برای تحقق این هدف، مکانیزم‌های جذاب مختلفی را در اختیارتان قرار خواهد داد. مکانیزم‌هایی که شاید در ابتدا کمی کسل‌کننده و پیچیده به نظر برسند، اما اگر کمی به Pocket City فرصت دهید، قطعا می‌تواند خودش را ثابت کند.

Pocket CityPocket CityPocket City


سازنده:Codebrew Games


سبک:استراتژیک


حجم:۲۷ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Plague Inc


Plague Inc از جمله از بازی‌هایی است که کانسپتش واقعا ترسناک به نظر می‌رسد. یک بازی استراتژی فوق‌العاده که از مخاطب می‌خواهد با ساخت ویروسی کشنده، تمام دنیا را آلوده کند.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Lies of Pوقتی پینوکیو ارباب عروسک‌ها می‌شود
بررسی بازی Lies of Pبررسی بازی Lies of P

این بازی استراتژیک موبایلی حتی برای راحت‌تر کردن کار شما، مکانیزم‌ها و المان‌های مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد. حالا این شمایید و این ویروسی خطرناک که می‌تواند تمام کره زمین را به مرز نابودی بکشاند. ایده ساخت Plague Inc به قدری وحشتناک بود که بارها از توسعه‌دهندگان این بازی شکایت شد. اما با این‌حال، Plague Inc جز یکی از ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین بازی‌های استراتژی موبایلی است که طرفداران بسیاری نیز دارد.

Plague IncPlague IncPlague Inc


سازنده:Miniclip


سبک:استراتژیک


حجم:۷۷ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

ROME: Total War


وقتی بازی ROME: Total War در سال ۲۰۰۴ برای کامپیوترهای شخصی توسعه پیدا کرد، انقلابی بزرگ برای بازی‌های استراتژی در آن زمان محسوب می‌شد و طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده بود. موفقیت‌های این بازی، توسعه دهندگان ROME: Total War را مجبور به توسعه پورت موبایلی این بازی کردند و حالا این قابلیت وجود داشت که موبایل گیمرها نیز از تجربه این بازی نهایت لذت را ببرند.

ROME: Total War یک بازی استراتژی با المان‌های استراتژی هم‌زمان بود که نسخه موبایلی‌اش همان کیفیت اصلی بازی را داشت. مانند هر بازی استراتژی دیگری، شما وظیفه ساخت، مدیریت و فرماندهی امپراطوری خودتان را داشتید و در این راه؛ باید سخت تلاش می‌کردید. نیروهای مختلف و تمدن‌های متنوع، انتظار شما را در این بازی می‌کشند و اگر به دنبال تجربه یک بازی استراتژی کلاسیک هستید، ROME: Total War گزینه‌ای فوق‌العاده برای شماست.

ROME: Total WarROME: Total WarROME: Total War


سازنده:Feral Interactive


سبک:استراتژیک


حجم:۲۵۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Civilization VI


اگر از طرفداران جدی بازی‌های استراتژی باشید، حتما نام سری بازی Civilization را شنیده‌اید، فرنچایزی که معمولا به خاطر بازی‌های شاهکارش شناخته می‌شود و عمدتا ما عادت کرده‌ایم که این بازی را روی کامپیوترهای شخصی و یا دیگر کنسول‌ها تجربه کنیم. اما خوشبختانه پیشرفت دنیای بازی‌های موبایلی، سبب کشیده شدن پای عناوین بزرگ بسیاری به دل پلتفرم موبایل شد و سری بازی Civilization از جمله همین بازی‌ها بود.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین کنترلر موبایلبهترین دسته برای پابجی موبایل کدام است؟
راهنمای خرید بهترین کنترلر موبایلراهنمای خرید بهترین کنترلر موبایل

تمام کاری که باید در بازی Civilization VI انجام دهید، ساخت امپراطوری قدرتمند خودتان است. البته صرفا جنبه نظامی مورد تایید نیست و شما باید کشورتان را از لحاظ فرهنگی و حتی روابط سیاسی نیز گسترش دهید. تمدن‌های متعددی در بازی انتظار شما را می‌کشند و هرکدام از این تمدن‌ها، نیرو و المان‌های خاص خودشان را دارند.

Civilization VICivilization VICivilization VI


سازنده:۲K Games


سبک:استراتژیک


حجم:۳۰۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Clash of Clans


Clash of Clans نه تنها جزو یکی از بهترین بازی‌های تاریخ موبایل است، بلکه واقعا نیازی به معرفی کردن ندارد و همه ما اکثرا این بازی را تجربه کرده و یا حداقل اسمش را شنیده‌ایم. Clash of Clans برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم موبایل توسط استودیوی سوپرسل منتشر شد.

این بازی خیلی زود توانست به لطف گرافیک دوست داشتنی و مکانیزم‌هایی که جلوتر از زمان خودش بودند، تبدیل به یکی از بازی‌های جاودان پلتفرم موبایل شود. عنوانی که با گذشت سال‌ها از انتشارش، همچنان با قدرت به مسیرش ادامه می‌دهد و بازیکنان خاص خودش را دارد.

Clash of ClansClash of ClansClash of Clans


سازنده:Supercell


سبک:استراتژیک


حجم:۲۹۸ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

This War of Mine


اجازه دهید که لیستمان را با یکی از احساسی‌ترین بازی‌های موبایلی به پایان برسانیم. صحبت از عنوانی است که شاید واقعی‌ترین تجربه ممکن از جنگ را برایتان رقم بزند. This War of Mine شاهکاری عالی است که نمی‌توان آن را صرفا با کلمات توصیف کرد. شما به عنوان گروهی بازمنده از جنگی خونین باید تلاش کنید که در محیط خشن بازی زنده بمانید.


مطلب پیشنهادی:معرفی بهترین سلاح‌های بازی Assassin’s Creed Mirageبهترین شمشیر و خنجرهای بازی کدام هستند؟
معرفی بهترین سلاح‌های بازی Assassin’s Creed Mirageمعرفی بهترین سلاح‌های بازی Assassin’s Creed Mirage

همچنین این بازی استراتژیک موبایلی هیچ رحمی برای مخاطب قائل نمی‌شود و شما را با تصمیماتی رو به رو خواهد کرد که می‌تواند تاریک‌ترین نقاط احساسات شما را نیز بیدار کند. هر تصمیمی که در بازی موبایلی می‌گیرید، پیامد‌هایی را به دنبال خواهد داشت. حالا این شمایید و این تصمیماتی که باید فارغ از نتیجه آن، تا آخر پایش بایستید. حواستان باشد، This War of Mine با هیچ کسی شوخی ندارد.

This War of MineThis War of MineThis War of Mine


سازنده:۱۱ Bit Studios


سبک:استراتژیک


حجم:۵۵۲ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

EVE Echoes


در ادامه لیست بهترین بازی استراتژیک اندروید، به بازی دوست داشتنی EVE Echoes می‌رسیم. عنوانی که درواقع پورتی موبایلی از بازی محبوب EVE Online است که بازهم توسط استودیوی چینی NetEase برای پلتفرم موبایل منتشر شده. این بازی یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین استودیوی NetEase است که بدون در نظر گرفتن محدودیت‌ها، یک بازی خوب را پدید آورده است. بازی موبایلی EVE Echoes درست از همان ابتدای انتشارش؛ موفق شد تا با نقدهای بسیار خوبی مواجه شود و برای همین؛ گزینه بسیار خوبی برای شما در این لیست است.

EVE Echoes ترکیبی از المان‌های استراتژیک و مکانیزم‌های MMO است. شما در دنیای این بازی باید با دیگر پلیرها تعامل داشته باشید. درواقع اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم؛ این بازی نسخه کو‌چک‌تر فرنچایز محبوب Mass Effect است که این‌بار برای موبایل دردسترس قرار گرفته است. گرافیک انقلابی و موسیقی‌متن بسیار خوب این بازی را نیز نباید دست کم گرفت که باعث برتری چندین و چند باره بازی EVE Echoes شده‌اند و به این بازی کمک کرده‌اند تا یکی از بهترین بازی استراتژیک اندروید باشد.

فراموش نکنید که حتما نگاهی به لیست بهترین بازی های فکری اندروید نیز بزنید.

EVE EchoesEVE EchoesEVE Echoes


سازنده:NetEase


سبک:استراتژیک


حجم:۱۹۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Boom Beach


استودیوی سوپرسل – Supercell – بهترین استودیویی است که می‌تواند یک بازی استراتژیک اندروید بسازد. درست در کنار عناوینی مانند کلش آف کلنز؛ کلش رویال و بازی Hay Day؛ این بازی استراتژیک موبایلی Boom Beach بود که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این بازی متاسفانه برخلاف انتظارات؛ ابدا آن‌طوری که باید خوب عمل نکرد. البته این موضوع به معنای بد بودن این بازی نبود! بلکه عدم تبلیغات درست استودیوی سوپرسل برای این بازی؛ باعث شد تا Boom Beach آن‌طوری که باید دیده نشود.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | پاییز ۱۴۰۲بهترین گوشی‌های گیمینگ زیر ۱۵ میلیون تومان
راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | پاییز ۱۴۰۲راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | پاییز ۱۴۰۲

اما خب با این‌حال حتی پس از گذشت چیزی بیش از ۹ سال از انتشار این بازی موبایلی؛ Boom Beach همچنان یک بازی دوست داشتنی است. گرافیک این بازی کاملا متقاوت‌تر از دیگر چیزهایی است که شما تاکنون از استودیوی سوپرسل دیده‌اید و همین موضوع در کنار گیم‌پلی هیجان‌انگیز Boom Beach؛ باعث شده‌اند تا این بازی بهترین بازی استراتژیک اندروید باشد.

Boom BeachBoom BeachBoom Beach


سازنده:Supercell


سبک:استراتژیک


حجم:۱۵۴ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Viking Rise


درکنار استودیوی سوپرسل؛ بازی‌ساز چینی IGG نیز یکی از بزرگ‌ترین بازی‌سازهای پلتفرم موبایل است که به صورت انحصاری روی عناوین استراتژی کار می‌کند. IGG کارنامه درخشانی در ساخت بازی‌ های استراتژی و کشورگشایی موبایلی دارد و عناوین محبوبی مانند Castle Clash و Lords Mobile؛ جزو عناوین همین استودیو هستند. منتهی درست در همین بین نیز بازی Viking Rise جزو جدیدترین عناوین این استودیو است که توانسته است تا مسیر موفقیت‌آمیز این استودیو را ادامه دهد.

بازی موبایلی Viking Rise یک عنوان استراتژی با المان‌های مدیریتی است. این بازی دوست داشتنی با الهام از افسانه‌ها و اساطیر اسکاندیناوی ساخته شده است و تجربه‌ای کاملا متفاوت نسبت به دیگر عناوین حاضر در این لیست است. بنابراین اگر به دنبال بهترین بازی استراتژیک اندروید هستید، Viking Rise یکی از بهترین گزینه‌ها در این لیست برای شماست.

Viking RiseViking RiseViking Rise


سازنده:IGG


سبک:استراتژیک


حجم:۶۶ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Company of Heroes


ظرفیت‌های دوست داشتنی پلتفرم موبایل باعث شد تا استودیوهای بزرگ رفته رفته به سمت این پلتفرم قدم بردارند. در طول چند سال اخیر؛ بازی‌های بسیار دوست داشتنی برای پلتفرم موبایل پورت شده‌اند که باعث جذابیت هرچه بیشتر دنیای بازی‌های موبایلی شده‌اند. بازی Company of Heroes نیز درست در همین بین؛ یکی از محبوب‌ترین عناوین استراتژی بود که نهایتا به دست استودیوی دوست داشتنی Feral Interactive برای پلتفرم موبایل پورت شد.


مطلب پیشنهادی:۸ نکته ضروری که قبل از تجربه Lies of P باید بدانیدچطور در Lies of P جان سالم به در ببریم؟
۸ نکته ضروری که قبل از تجربه Lies of P باید بدانید۸ نکته ضروری که قبل از تجربه Lies of P باید بدانید

Company of Heroes یک بازی جذاب موبایلی بود که گرافیکی خارق‌العاده داشت. اولین چیزی که شما را در دنیای این بازی مجذوب خودش می‌کرد، قدرت داستان‌سرایی و المان‌های گیم‌پلی این بازی بود که باعث برتری Company of Heroes نسبت به دیگر عناوین موبایلی شده بود و تجربه آن نیز طبیعتا ابدا خالی از لطف نبود.

Company of HeroesCompany of HeroesCompany of Heroes


سازنده:Feral Interactive


سبک:استراتژیک


حجم:۳۲۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Stronghold Kingdoms


بازی موبایلی Stronghold Kingdoms اولین و آخرین امتحان استودیوی Firefly در دنیای عناوین موبایلی بود. استودیویی که روزگاری با عناوینی چون Stronghold Crusaders – جنگ‌های صلیبی – تبدیل به پادشاه دنیای بازی‌های استراتژی شده بود.

همچنین بازی موبایلی Stronghold Kingdoms ابدا بازی بدی نیست. بازی هنوز هم از هسته اصلی فرنچایز جنگ‌های صلیبی بهره می‌برد و اگر شما نیز طرفدار بازی‌ های استراتژی موبایلی باشید، بازی موبایلی Stronghold Kingdoms قطعا می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

Stronghold KingdomsStronghold KingdomsStronghold Kingdoms


سازنده:Firefly


سبک:استراتژیک


حجم:۲۴۳ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Medieval II: Total War


سری بازی‌های Total War جزو سرشناس‌ترین عناوین استراتژیکی هستند که روی پی‌سی می‌توان پیدایشان کرد. دنیای جذاب این بازی‌ها سبب شده تا گیمرها از این فرنچایز به عنوان یکی از بهترین‌ها یاد کنند. منتهی در این بین بازی Medieval II: Total War جزو جذاب‌ترین عناوینی است که باید به سراغش بروید. این بازی برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ برای پی‌سی منتشر شد و روایتی جذاب از نبردهای قرون وسطی داشت. این بازی به امتیاز متای ۸۸ رسید و منتقدان نیز از عملکرد Medieval II: Total War کاملا راضی بودند.


مطلب پیشنهادی:معرفی بازی های بتل رویال برای گوشی های ضعیفپول ندارم، دل که دارم!
معرفی بازی های بتل رویال برای گوشی های ضعیفمعرفی بازی های بتل رویال برای گوشی های ضعیف

خوشبختانه این بازی دوست داشتنی توسط استودیوی Feral Interactive برای موبایل پورت شده است. در نسخه موبایلی این بازی کنترلرها تا حد بسیار زیادی ساده شده‌اند و همه‌چیز دست به دست هم داده است تا بازی Medieval II: Total War با برچسب قیمتی ۱۴.۹۹ دلاری؛ تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشد.

Medieval II: Total WarMedieval II: Total WarMedieval II: Total War


سازنده:Feral Interactive


سبک:استراتژیک


حجم:۱۳۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

The Sims Mobile


پیشرفت پلتفرم موبایل دروازه‌ امیدی برای بازی‌سازهای بزرگ بود تا با استفاده از ظرفیت‌های این پلتفرم تازه‌وارد، سهمی از بازار بازی‌های ویدئویی روی موبایل داشته باشند. استودیوی الکترونیک آرتز جزو شناخته‌شده‌ترین و بزرگ‌ترین بازی‌سازهایی بود که روی پلتفرم موبایل حساب ویژه‌ای باز کرد و عناوین بزرگ خودش را راهی این پلتفرم کرد. اما بازی The Sims قطعا یکی از بهترین ساخته‌های آن‌هاست که ورژن موبایلی آن نیز دردسترس موبایل گیمرهاست!

بازی The Sims Mobile یک عنوان استراتژیک – نقش آفرینی برای اندروید است که می‌توان از آن به عنوان بهترین بازی استراتژیک اندروید نیز یاد کرد. این بازی شبیه‌سازی از زندگی است و شما می‌توانید زندگی مجازی‌تان را در دنیای The Sims بسازید. همچنین جزئیات بسیار زیادی در دنیای این بازی انتظارتان را می‌کشند و شما باید خودتان را خیلی خوب آماده کنید.

The Sims MobileThe Sims MobileThe Sims Mobile


سازنده:Electronic Arts


سبک:استراتژیک


حجم:۳۴۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Door Kickers


اگر به دنبال یک بازی استراتژیک با بن‌مایه المان‌های تکتیکال هستید، بازی استراتژیک اندروید Door Kickers بدون شک گزینه فوق‌العاده‌ای برای شماست. این بازی شما را به عنوان رهبر یک گروه ضربت یا همان نیروهای ویژه پلیس قرار می‌دهد. وظیفه شما هدایت، فرماندهی و رهبری سایر نیروهای پلیس است و باید به آن‌ها در به پایان رساندن ماموریت‌هایشان کمک کنید.


مطلب پیشنهادی:۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانیدغرب، آنلاین و وحشی!
۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانید۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانید

Door Kickers توسط استودیوی بازی‌سازی KillHouse Games برای پی‌سی و اندروید منتشر شده که نسخه دوم آن صرفا برای پی‌سی دردسترس است. اما با این‌حال؛ شما همچنان می‌توانید نسخه اول این بازی را با برچسب قیمتی ۳.۹۹ دلاری تهیه کنید و مهمان یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید شوید.

 Door Kickers Door Kickers Door Kickers


سازنده:KillHouse Games


سبک:استراتژیک


حجم:۵۴۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Call of Dragons


بازی استراتژیک اندروید Call of Dragons یکی از جدیدترین عناوین استراتژیک موبایلی است که برای پی‌سی و موبایل ساخته شده. یک عنوان استراتژیک با المان‌های MMO و گرافیکی خارق‌العاده که می‌تواند تا ساعت‌ها هر گیمری را سرگرم کند. این بازی توسط استودیوی محبوب Farlight ساخته شده که سابقه درخشانی در ساخت عناوین موبایلی دارد و با بازی بتل رویال Farlight 84 شناخته می‌شود. این بازی در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و تاکنون نیز صرفا روی موبایل بیش از میلیون‌ها بار دانلود شده است.

همچنین بازی موبایلی Call of Dragons موفق شده تا امتیاز ۴.۸ از ۵ را نیز از سوی کاربران مایکت دریافت کند. گرافیک خوب، جزئیات زیاد و از همه مهم‌تر گیم‌پلی دوست داشتنی این بازی؛ همگی جزو دلایلی به شمار می‌روند که بازی موبایلی Call of Dragons را دوست داشتنی کرده‌اند.

 Call of Dragons Call of Dragons Call of Dragons


سازنده:Farlight


سبک:استراتژیک


حجم:۱۳۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Final Fantasy Tactics: The War of the Lions


بازی Final Fantasy Tactics: The War of the Lions یک عنوان استراتژیک – نقش آفرینی جذاب از استودیوی اسکوئر انیکس است که در سال ۲۰۰۷ برای کنسول قابل حمل PSP منتشر شد. طولی نکشید که این بازی با امتیاز متاکریتیک ۸۸؛ تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های این کنسول شد. بطوری که محبوبیت زیاد Final Fantasy Tactics: The War of the Lions؛ باعث شد تا اسکوئر انیکس در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵؛ به ترتیب این بازی را برای سیستم عامل iOS و اندروید منتشر کند.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین هندزفری گیمینگ سیمیانتخابی مطمئن!
راهنمای خرید بهترین هندزفری گیمینگ سیمیراهنمای خرید بهترین هندزفری گیمینگ سیمی

پورت موبایلی Final Fantasy Tactics: The War of the Lions گرافیکی به مراتب بهتر، مکانیزم‌های جدیدتر و از همه مهم‌تر سرعت بسیار بیشتری داشت. موضوعاتی که سبب شده بودند تا این گنجینه فراموش‌شده، دوباره روحی تازه به تن بگیرد.

Final Fantasy Tactics: The War of the Lions Final Fantasy Tactics: The War of the Lions Final Fantasy Tactics: The War of the Lions


سازنده:Square Enix


سبک:استراتژیک


حجم:۲۳۵ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Era of Conquest


بازی موبایلی Era of Conquest یکی از جدیدترین عناوین ساخته شده توسط استودیوی ۴۳۹۹ Games است که با تبلیغات گسترده‌ای منتشر شد. این بازی برای موبایل و پی‌سی دردسترس است و شما می‌توانید نسخه پی‌سی این بازی را به صورت کاملا رایگان از وب‌سایت رسمی Era of Conquest دانلود کنید. این بازی یک کلاس تاریخ برای گیمرهاست. درست همانند بازی Rise of Kingdoms؛ عنوان موبایلی Era of Conquest نیز به سراغ رویدادهای تاریخی رفته است.

شما در دنیای این بازی استراتژیک اندروید، باید راهی ماجراهای مختلفی شوید. از نبرد با سایر پلیرها بگیرید، تا همکفری در ساخت یک تمدن بزرگ. جالب است بدانید که کاراکترها و تمدن‌ها تاریخی بی‌شماری در این بازی حضور دارند که شما می‌توانید از آ‌ن‌ها استفاده کنید.

Era of ConquestEra of ConquestEra of Conquest


سازنده:۴۳۹۹ Games


سبک:استراتژیک


حجم:۴۳۸ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Into the Breach


بازی استراتژیک اندروید Into the Breach یک عنوان دوست داشتنی با المان‌های Turn-Based است که توسط استودیوی مستقل Subset Games پی‌سی؛ موبایل و نینتندو سوئیچ منتشر شده. Into the Breach در سال ۲۰۱۸ راهی بازار بازی‌ های استراتژیک شد و منتقدان نیز از این بازی راضی بودند. بطوری که این بازی به متای ۹۰ رسید و وب‌سایت‌های معتبری چون IGN و GameSpot؛ به ترتیب به این بازی امتیاز ۹ از ۱۰ و ۱۰ از ۱۰ را دادند.


مطلب پیشنهادی:بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که بسیم می‌تواند در حین مبارزه به تن کند
بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشید

در پایان باید گفت که آمار و ارقام خیره‌کننده این بازی در کنار گیم‌پلی جذابی که Into the Breach به تصویر می‌کشید، سبب شد تا این بازی یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید باشد که تجربه‌شان ابدا خالی از لطف نیست. پس بنابراین اگر به دنبال یک بازی دوست داشتنی هستید، Into the Breach را نادیده نگیرید.

Into the BreachInto the BreachInto the Breach


سازنده:Subset Games


سبک:استراتژیک


حجم:۷۶۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Command & Conquer: Rivals


چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی فرنچایز محبوب ژنرال؛ پایش به دنیای پلتفرم موبایل باز شود؟ نمی‌دانم به یاد دارید یا نه؛ اما روزی بازی Command & Conquer: Zero Hour که با نام ژنرال نیز در میان گیمرهای ایرانی شناخته می‌شد، پادشاه بلامنازع بازی‌های استراتژیک بود! حال دست روزگار سبب شده تا شما بتوانید نسخه جدید این بازی را با نام Command & Conquer: Rivals در کالبد یک بازی موبایلی تجربه کنید.

Command & Conquer: Rivals یک بازی استراتژیک آنلاین با المان‌های چندنفره است. در دنیای این بازی مملو است از جزئیات بی‌نظیری که استودیوی الکترونیک آرتز آن‌ها را به ارمغان آورده. بازی استراتژیک اندروید Command & Conquer: Rivals در سال ۲۰۱۸ از راه رسید و تاکنون نیز به عنوان یکی از بهترین‌های پلتفرم موبایل شناخته می‌شود.

 Command & Conquer: Rivals Command & Conquer: Rivals Command & Conquer: Rivals


سازنده:Electronic Arts


سبک:استراتژیک


حجم:۹۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Castle Clash


باور کنید یا نه، اما کلش آف کلنز برای موبایل گیمرها بهترین بازی استراتژیک اندروید است! اما اگر به هردلیلی از تجربه این بازی خسته شده‌اید، نگران نباشید! Castle Clash کلونی دوست داشتنی از دنیای کلش آف کلنز است که توسط استودیوی محبوب IGG ساخته شده. استودیویی که سابقه ساخت عناوین استراتژیک جذابی را برای موبایل داشته و حال Castle Clash نماینده‌ای فوق‌العاده از این استودیو روی پلتفرم موبایل است. این بازی در سال ۲۰۱۳ برای موبایل منتشر شد و انتشارش همزمان با دوران طلایی بازی های استراتژیک اندروید بود.


مطلب پیشنهادی:بررسی گیمینگ گوشی سامسونگ S23 Ultraبهترین گوشی بازار؟!
بررسی گیمینگ گوشی سامسونگ S23 Ultraبررسی گیمینگ گوشی سامسونگ S23 Ultra

همچنین بازی Castle Clash در طول سال‌های اخیر آپدیت‌های بزرگ بسیاری دریافت کرده است که همگی سبب بهبود کیفی این بازی شده‌اند. از طرفی نیز این بازی استراتژیک اندروید محتوای بی‌شماری دارد و اگر به دنبال یک بازی استراتژیک آنلاین برای جایگزین کلش آف کلنز هستید، بدون شک باید به سراغ بازی Castle Clash بروید.

 Castle Clash Castle Clash Castle Clash


سازنده:IGG


سبک:استراتژیک


حجم:۵۵۸ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

The Battle of Polytopia


The Battle of Polytopia یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌ های استراتژیک اندروید است که در سال ۲۰۱۶ توسط استودیوی سوئدی Midjiwan AB برای موبایل؛ پی‌سی و نینتندو سوئیچ منتشر شد. بازی استراتژیک اندروید The Battle of Polytopia با کمک موتور بازی‌سازی یونیتی ساخته شده بود و گرافیکی مشابه بازی ماینکرفت و روبلاکس داشت.

این بازی گیم‌پلی بسیار خلاقانه‌ای را به تصویر می‌کشد که کمتر می‌شد مشابه‌اش را در سایر عناوین ویدئویی پیدا کرد. دنیای این بازی مملو بود از اتفاقات دوست داشتنی که همگی تجربه بازی موبایلی The Battle of Polytopia را خاص و دوست داشتنی کرده بودند.

The Battle of PolytopiaThe Battle of PolytopiaThe Battle of Polytopia


سازنده:Midjiwan AB


سبک:استراتژیک


حجم:۵۲ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

جمع‌بندی


بازی های استراتژیک اندروید یکی از پرطرفدارترین عناوینی هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. این بازی‌ها به سبب پتانسیل‌هایی که دارند، تبدیل به بهترین عناوین پلتفرم موبایل شده‌اند. بنابراین از همین‌رو؛ ما نیز در این مطلب به سراغ لیستی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید رفته‌ایم و ۳۰ مورد از آن‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم. بنابراین اگر طرفدار بازی های کشور گشایی اندروید هستید، عناوین حاضر در این لیست گزینه‌های بسیار خوبی برایتان خواهند بود.

بهترین بازی های استراتژیک اندروید کدام‌اند؟

در این لیست به ۲۰ مورد از بهترین بازی های کشور گشایی اندروید اشاره کرده‌ایم که عناوینی چون Company of Heroes و Clash of Clans جزو برترین آن‌ها هستند.

گرافیکی‌ترین بازی های استراتژیک اندروید کدام‌اند؟

اگر قرار بر انتخاب گرافیکی‌ترین بازی های استراتژیک اندروید باشد، عناوینی چون EVE Echoes و Civilization VI قطعا گزینه‌های خوبی خواهند بود.

کدام بازی‌ های استراتژیک جنگی اندروید را می‌توان به صورت آفلاین نیز تجربه کرد؟

Bad North: Jotunn Edition و This War of Mine جزو دوست داشتنی‌ترین بازی‌ های استراتژیک اندروید هستند که می‌توان آن‌ها را به صورت آفلاین نیز تجربه کرد.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.