بهترین بازی‌های نقش آفرینی که شخصیت اصلی خودشان را می‌کشند

بازی‌های نقش آفرینی یکی از دوست داشتنی‌ترین سبک‌ها در میان عناوین ویدئویی هستند که به سبب دنیاهای جذابی که به تصویر می‌کشند، موفق شده‌اند تا نظر مثبت گیمرهای بسیاری را به خودشان جلب کنند. داستان در دنیای این سبک از بازی‌ها از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است و اگر به دنبال بازی‌های داستان محور موبایلی باشید، عناوین نقش آفرینی گزینه‌های دوست داشتنی برایتان خواهند بود. اما راستش را بخواهید، قرار نیست که پایان تمامی این بازی‌ها خوش باشد. گاهی پایان یک بازی ویدئویی بقدری تاریک و تلخ است که گیمرها را تا مدت‌ها در شوک فرو می‌برد.

<!–

–>

همچنین باید گفت که بازی‌های نقش آفرینی تنوع زیادی دارند و همین تنوع زباد آن‌ها سبب جذابیتشان شده. پس بنابراین اگر شما نیز طرفدار این سبک از بازی‌ها هستید، در این مطلب از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۵ مورد از بهترین بازی‌های نقش آفرینی داشته باشیم که در پایان، شخصیت اصلی خودشان را می‌کشتند و سیلی محکمی به صورت گیمرها می‌زنند.

هشدار! این مقاله ممکن است که حاوی اسپول باشد

Aya Brea – بازی The 3rd Birthday


اگر سری به دنیای بازی‌های پلی‌استیشن ۱ بزنید، عناوین جذاب بسیاری را پیدا خواهید کرد که اکثرشان بازی‌هایی دوست داشتنی‌اند. اما یکی از بهترین آن‌ها، بازی Parasite Eve بود که در سال ۱۹۹۸ از راه رسید. شخصیت اصلی این بازی مامور پلیسی به نام Aya Brea بود که به دنبال موجودی جهش‌یافته می‌گشت. موجودی با آلوده کردن مردم شهر نیویورک، باعث شده بود تا ترس و وحشت تمام این شهر را فرا بگیرد. Parasite Eve عملکرد بسیار خوبی داشت. بطوری که استودیوی سازنده این بازی تصمیم گرفت تا دنباله‌های مختلفی برای این سری و شخصیت اصلی آن یعنی Aya Brea بسازد.


مطلب پیشنهادی:۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانیدغرب، آنلاین و وحشی!
۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانید۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانید

منتهی آخرین بازی که از این سری منتشر شد، آب سردی را روی گیمرها ریخت! آخرین نسخه از این بازی که با نام The 3rd Birthday درست در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، مجددا به ماجرای Aya Brea و آن موجود اهریمنی می‌پرداخت که حالا قوی‌تر از همیشه شده و Aya Brea باید یک‌بار دیگر به گذشته بازگردد و این موجود را شکست دهد. اما این‌بار برخلاف نسخه قبلی؛ Aya Brea شکست می‌خورد و یکی از بدترین پایان‌ها در بازی‌های ویدئویی به تصویر کشیده می‌شود.

Commander Shepard – بازی Mass Effect 3


سه‌گانه جذاب مس‌افکت نشان داد که دنیای بازی‌های ویدئویی تا چه اندازه می‌تواند بی‌رحم باشد. تمامی بازی‌های این سری یک شاهکاراند و نمی‌توان ایرادی به آن‌ها گرفت. اما نسخه سوم؛ کمی متفاوت از سایر بازی‌های این فرنچایز بود. مس‌افکت به معنای واقعی کلمه، یک بازی شاهکار بود که تجربه‌ای فوق‌العاده از دنیای بازی‌های نقش آفرینی را به تصویر می‌کشید. موضوعی که باعث شده بود تا گیمرها عاشق این بازی باشند و علی‌رغم پایان بد نسخه سوم؛ هنوز هم مس‌افکت از سوی بسیاری ستایش می‌شود.

منتهی متاسفانه پایان مس‌افکت ۳؛ مساوی بود تا مرگ ژنرال شپرد! کاراکتری که ما از نسخه اول تا انتهای مسیر بازی سوم همراه آن بودیم و حالا از بین رفتنش؛ غمی بزرگ در سینه هر گیمری می‌کاشت. سه‌گانه مس‌افکت می‌توانست بی‌نظیر تمام شود، اما استودیوی BioWare تصمیم گرفت تا پایانی را روایت کند که شاید بدبین‌ترین طرفداران این بازی انتظارش را نداشتند.

Makoto Yuki – بازی Persona 3


غیرممکن است که صحبت از بازی‌های نقش آفرینی باشد و حرفی از فرنچایز Persona به میدان نیاید. باور کنید یا نه، این سری یکی از بهترین فرنچایزهای نقش آفرینی تاریخ است و نسخه سوم آن؛ نقطه اوج این فرنچایز بود. نسخه‌ای که با معرفی شخصیت‌های دوست داشتنی؛ باعث شد تا گیمرها بیش از هر زمان دیگری با کاراکترهای این بازی ارتباط بگیرند و یکی از همین شخصیت‌ها، Makoto Yuki بود که متاسفانه در پایان این بازی سرنوشت چندان خوبی نداشت.


مطلب پیشنهادی:۸ نکته ضروری که قبل از تجربه Lies of P باید بدانیدچطور در Lies of P جان سالم به در ببریم؟
۸ نکته ضروری که قبل از تجربه Lies of P باید بدانید۸ نکته ضروری که قبل از تجربه Lies of P باید بدانید

در پایان این بازی؛ Makoto Yuki تصمیم می‌گیرد تا خودش را یک‌بار دیگر تسلیم مرگ کند. سرنوشتی غم‌انگیز برای یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های دنیای ویدئوگیم که شاید تلخ‌ترین اتفاقات این سری نیز باشد. همچنین جالب است بدانید که این بازی در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و نهایتا موفق شد تا به امتیاز متای ۸۹ برسد.

Clive Rosfield – بازی Final Fantasy 16


فرنچایز فاینال فانتزی؛ جزو آن دسته از بازی‌هایی است که هیچ ترسی از متفاوت بودن ندارد و شما باید خودتان را برای رو با رو شدن با هرچیزی در دنیای این بازی آماده کنید. نسخه شانزدهم این بازی که در سال ۲۰۲۳ توسط اسکوئر انیکس منشر شد نیز؛ از چنین فرمولی استفاده می‌کرد. جایی‌که شما شاهد مرگ غم‌انگیز یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های این بازی یعنی Clive Rosfield خواهید بود. آن‌هم درست در جایی که فکرش را نمی‌کنید.

Clive Rosfield مرگی دردناک و غم‌انگیز دارد. او خودش را تسلیم بیماری می‌کند که عملا از انسان‌ها یک مجسمه سنگی می‌سازد. آخرین صحنه از بازی فاینال فانتزی ۱۶؛ درحالی روایت می‌شود که ما Clive Rosfield را می‌بینیم که در ساحل زانو زده و خودش را تسلیم مرگ کرده و ظاهرا سرنوشت ناراحت‌کننده و غم‌انگیزش را پذیرفته است.

Noctis Lucis Caelum – بازی Final Fantasy 15


اما این‌تنها بازی فاینال فانتزی ۱۶ بود که دست به چنین کاری زد! اسکوئر انیکس در نسخه ۱۵ این سری نیز؛ مجددا شخصیت اصلی داستان را می‌کشد.! بازی Final Fantasy 15 یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی یک دهه اخیر است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و به امتیاز متای ۸۵ رسید. عنوانی که در همان سال برنده جایزه بهترین بازی نقش آفرینی سال ۲۰۱۶ نیز شد.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Lies of Pوقتی پینوکیو ارباب عروسک‌ها می‌شود
بررسی بازی Lies of Pبررسی بازی Lies of P

این نسخه از این بازی؛ داستان کاراکتری به نام Noctis Lucis Caelum را روایت می‌کرد. شخصیتی که متاسفانه چندان سرنوشت خوبی نداشت و فاینال فانتزی ۱۵؛ حتی این کاراکتر را هم با صحنه‌ای دردناک و غم‌انگیز؛ می‌کشد تا داستانش را تکمیل کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.