بهترین انیمه های مبارزه ای پر تنش که باید تماشا کنید!

انیمه، مدیومی است که بدون شک، می‌داند که چگونه شدت تنش را به بالاترین حد ممکن برساند. در حالی که بعضی از سریال‌ها به انیمیشن جذاب و داستان‌گویی جادویی‌شان می‌بالند، بعضی دیگر بابت صحنه‌های مبارزه اغراق آمیزی که مخاطب را بر روی لبه صندلی‌اش قرار می‌دهند، شناخته می‌شوند.

<!–

–>

جریان سیالی از حملات، ضدحملات بی‌نقص و رویارویی داینامیک بین پروتاگونیست و آنتاگونیست، چیزهایی هستند که قلبمان را به تپش وا می‌دارند. همه این موارد را در کنار حرکت دوربین تمیز و طراحی صدای جذاب نیز قرار دهید و چیزی که در نهایت دارید، انیمه‌ای است که مستقیماً شما را درون تنش آن میدان نبرد قرار می‌دهد. انیمه در اوج تنش خودش، چنین به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، یک بک استوری درگیرکننده و انگیزه احساسی، چیزهایی هستند که تنش را به آرامی بیشتر و بیشتر می‌کنند. مخاطبان جبهه خود را انتخاب کرده و برای شخص خاصی دعا می‌کنند که ببرد یا ببازد. بنابراین نقطه اوج قوس‌های داستانی این انیمه‌های مبارزه‌ای پرتنش، همه بار را بر روی دوش خودش می‌کشاند. در این لیست، به بهترین انیمه‌های این ژانر پرداخته‌ایم و همچنین، توضیح می‌دهیم که به چه دلایلی پرتنش هستند. همراه ویجیاتو باشید.

The Seven Deadly Sins

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش The Seven Deadly Sinsتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش The Seven Deadly Sins
استودیوی سازنده A-1 Pictures
سال‌های پخش ۲۰۱۴-۲۰۲۱
نمره IMDB ۷.۸

روایت شده در دنیایی شبیه به قرون وسطای اروپا، انیمه قلمروی مقدس لاینز را به ما معرفی می‌کند، جایی که شوالیه‌های محترمی از آن محافظت می‌کنند. آن‌ها از قدرت و سلحشوری‌شان استفاده می‌کنند تا از بریتانیا محافظت کنند، اما روزی تعداد کمی از شوالیه‌ها برای کشتن پادشاه دسیسه چینی کرده و تبعید شدند. ده سال بعد، و همچنان مردمان به دنبال پیدا کردن مجرمان اصلی هستند. حال پرنسس جوانی به نام الیزابت، از گناهان کمک می‌خواهد، آن‌ها قسم می‌خورد که با شوالیه‌های مقدس مبارزه و از مردم محافظت کنند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

The Seven Deadly Sins دارای انباری از صحنه‌های نبرد فوق العاده‌ای است که استعدادها و قدرت‌های فرا انسانی شخصیت‌هایش، هم گناهان و هم شوالیه‌های مقدس را به نمایش می‌گذارد. رهبر اصلی گروه بدنام، ملیوداس، با استفاده از تمامی قدرتش می‌تواند کل شهر را حریف شود. مبارزات اغلب اوقات دارای جزئیات دقیقی مانند استراتژی‌ها و توطئه‌ها هستند و خط داستانی سرتاسر شوم آن را تنش برانگیز و درگیرکننده نشان می‌دهند.

My Hero Academia

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش My Hero Academiaتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش My Hero Academia
استودیوی سازنده Bones
سال‌های پخش ۲۰۱۶ تا به کنون
نمره IMDB ۸.۳

My Hero Academia در دنیایی میگذرد که هشتاد درصد مردم دارای ابرقدرت خاصی به نام “کوییرک” هستند. ایزوکو میدوریا در طول بزرگ شدنش، آل مایت، پرقدرت‌ترین ابرقهرمان را پرستیده است. هرچند، وقتی که در نهایت او جز تعداد انگشت شماری از آدم‌ها که ابرقدرت ندارند قرار می‌گیرد، رویاهای او برای تبدیل شدن به یک قهرمان از بین می‌روند. اما او باز به یک مدرسه کلاس بالا می‌رود، بدون خستگی تمرین می‌کند، و یک شانس ملاقات با آل مایت همه چیز را عوض می‌کند. حال دکو قدرت “یکی برای همه” را دارد که علیه شروران استفاده می‌شود.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

سریال همچنان بابت انیمیشن پر زرق و برق و کوییرک‌های هیجان آور و خاصش محبوب است. در کنار شرورانی که به طرز دلنشینی شیطانی هستند و چیزی که شما تحویل می‌گیرید، تعدادی مبارزه درگیرکننده است که تا به کنون در هر مدیومی تماشا کرده‌اید، بهترین هستند. دیدن اینکه چگونه دشمنان قدرتمند در برابر قدرت‌های محدود قهرمانان جوان قرار می‌گیرند و اینکه چگونه آن‌ها با خلاقیت از قدرت‌هایشان استفاده می‌کنند، مبارزات را پرتنش و هیجان انگیز می‌کند.

Eden’s Zero

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Edens Zeroتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Edens Zero
استودیوی سازنده J.C.Staff
سال‌های پخش ۲۰۲۱-۲۰۲۳
نمره IMDB ۷.۱

ترکیبی از المان‌های مدرن و سنتی ژانر فانتزی، Eden’s Zero پسری جوان به نام شیکی را به ما معرفی می‌کند، کسی که در تمام عمرش تحت محاصره ماشین‌های گرنبل کینگدوم بوده، شهر بازی که صد سال است هیچ بازدید کننده‌ای نداشته است. روزی، دختری مرموز به نام ربه‌کا به همراه گربه‌اش هپی، با هواپیما سقوط کرده و زندگی آرام شیکی را بهم می‌زند. وقتی که آنان می‌فهمند که ممکن است گرنبل در خطر باشد، این سه نفر گروهی میان‌ ستاره‌ای تشکیل می‌دهند تا بین سیارات سفر کنند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

قلب سریال ماجراجویی‌های کهکشانی است. اما Eden’s Zero تنش را با به تصویر کشیدن مبارزاتی علیه پس زمینه‌ای از دنیاهای بیگانگان به سقف می‌رساند. شیکی همزمان با یاد گرفتن نحوه کنترل قدرت‌های جاذبه محورش، به طور متداوم آن‌ها را روی دشمنانی که تهدید به نظر می‌رسند نیز استفاده می‌کند. به علاوه، ربه‌کا با فیلم گرفتن ویدئوهایی برای کانال بی-کیوب در طول هر نبرد نهایی، یک حس معصومانه را به اثر می‌آورد.

Baki

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Bakiتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Baki
استودیوی سازنده TMS Entertainment
سال‌های پخش ۲۰۱۸-۲۰۲۰
نمره IMDB ۶.۸

باکی هانما مبارزی جوان است که تنها می‌خواهد میراث پدرش را به عنوان قوی‌ترین مبارز هنرهای رزمی ادامه دهد. پس از زندگی در سایه‌اش، باکی یک عقیده قاطع درباره بردن پیدا می‌کند. وقتی که مدیر تورنمنت او درباره هم‌سلولی‌های وحشتناک محکوم به اعدامش به او اخطار می‌دهد -که او از زندان‌های مربوطه به آنان از سرتاسر جهان، به هدف فهمیدن آنکه شکست چه مزه‌ای دارد، فرار کرده است- که به سوی توکیو در حال حرکت‌اند تا باکی را پیدا کنند، مبارز زیرزمینی خودش را برای ثابت کردنش آماده می‌کند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

Baki انیمه هنرهای رزمی پرتنشی است، و سریال مبارزات را در هاردکورترین سطح خود به نمایش در می‌آورد. با سرعت‌های برق آسا، گلاویز شدن‌های خونین و ناجوانمردانه به کار گرفتن از قدرت، هر ضربه‌ای در مسابقات، عواقب وحشتناکی را به دنبال دارد. انیمیشن به شدت جذاب و گیرا است که شما حس می‌کنید درون رینگ قرار دارید، در کنار دیگر شخصیت‌ها و در ردیف اول شاهد مبارزات هستید. هرچند، به علاوه تمامی این موارد، باکی یک روحیه “هیچوقت به خانه اول برنگرد” را به نمایش می‌گذارد.

Hellsing Ultimate

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Hellsing Ultimateتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Hellsing Ultimate
استودیوی سازنده Madhouse
سال‌های پخش ۲۰۰۶-۲۰۱۲
نمره IMDB ۸.۲

ارتقا یافته نسبت به سریال اصلی، Hellsing Ultimate در زیر روشنایی تازه‌ای، المان‌های آشنا را تحویلتان می‌دهد. موجودات شیطانی در شب هنگام بیرون می‌آیند و مردم بی‌گناه را تهدید می‌کنند. زمان، زمان مدرن است و آلوکارد مرموز به تنهایی برای یک سازمان مخفی مربوط به کنترل کردن دنیای مخفی این تهدیدات فراطبیعی کار می‌کند. تحت فرماندهی اینتگرا، او خشمش را بر سر چنین موجوداتی خالی می‌کند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

در حالی که خود مبارزات آلوکارد در به تصویر کشیدن تاریکی، خون و خون ریزی و خشونت بر روی صفحه بی‌مانند هستند، این بار، سراس ویکتوریا، خدمتکار خون‌آشامش نیز او را همراهی می‌کند. جزئیات دقیق، عمق جذابی که در قدرت‌های آلوکارد وجود دارد و ارتباط او با تاریخ تراژیکی خیر و شر وجود دارد، چیزهایی هستند که مخاطبان را شگفت زده می‌کنند. همچنین، سکانس‌های اکشن همانقدر که خلاقانه هستند، هولناک نیز هستند.

The God of High School

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش The God of High Schoolتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش The God of High School
استودیوی سازنده MAPPA
سال‌ پخش ۲۰۲۰
نمره IMDB ۷.۲

سه نوجوان کره‌ای خودشان را برای ورود به یک تورنومنت مبارزه‌ای زیرزمینی به نام “خدای دبیرستان” آماده می‌کنند. جین مو-ری استاد تکواندو است، هان دائی-وی به طور جدی کاراته تمرین کرده و یو می-را یک شمشیرباز قهار است. آنان از خونین بودن مبارزات خبر دارند. آن‌ها می‌دانند که حق استفاده از هر نوع سلاح، فن و روش جنگی به منظور پیروز شدن را دارند. چیزی که آنان نمی‌دانند، این است که نامزدی سیاسی به نام پارک مو-جین، تک تک حرکتشان را زیر نظر دارد.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

پر شده از سکانس‌های اکشن تند و تیز و مبارزات فک انداز، The God of High School نه تنها تنش، بلکه تعلیق را با روش‌های خلاقانه‌ای به اوج خود می‌رساند. شخصیت‌ها پشت سر هم در برابر مبارزان ترسناک هم قد و قواره خودشان آزمایش می‌شوند و مبارزات را به ابعاد باورنکردنی سوق می‌دهند. خط داستانی آسان فهم اثر، مخاطبان را درگیر خود می‌کند زیرا آنان می‌خواهند قدرت‌های خفن و مبارزان با استعداد را کشف کنند.

Dragon Ball Z

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Dragon Ball Zتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Dragon Ball Z
استودیوی سازنده Toei Animation
سال‌های پخش ۱۹۸۹-۱۹۹۶
نمره IMDB ۸.۸

در روزگاران قدیم، پسر جوانی به نام گوکو بر روی زمین جا گذاشته شد. حال که او به مبارزی بسیار قوی تبدیل شده، او تصمیم می‌گیرد در حالی که از دوستان و خانواده‌اش محافظت می‌کند، به بهترین مبارز جهان تبدیل شود. Dragon Ball Z به معنای واقعی کلمه، گوکو رو در برابر هرکسی قرار می‌دهد – از دشمنانی بی‌عرضه بگیرید تا ظالمان جهان تهدید کن، همواره محدودیت‌های او را به چالش می‌کشاند. در کنار دیگر مبارزان زد، گوکو ثابت می‌کند که به تسلیم شدن اعتقادی ندارد.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

حقیقتاً، Dragon Ball Z سریالی است که نیازی به معرفی ندارد. سریال بابت نبردهای اغراق آمیز بین آدم خوب‌ها و بدها و همچنین، صحنه‌های مبارزه‌ای پر از زد و خورد شگفت انگیز، توانسته برای مدتی طولانی دوام بیاورد. حتی سکانس‌های مشت و لگد تکراری نیز بابت تکنیک‌ها و تاثیرگذاری‌شان یک حس سنگینی دارند. خوشبختانه برای این سریال، پروداکشن آن بسیار زیبا و لاکچری است. از همه مهم‌تر، سریال یک نوستالژی ترش و شیرین را در مغز زنده می‌کند.

Demon Slayer

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Demon Slayerتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Demon Slayer
استودیوی سازنده Ufotable
سال‌های پخش ۲۰۱۹ تا به کنون
نمره IMDB ۸.۶

Demon Slayer داستان تانجیرو کامادو را روایت می‌کند، پسر جوانی که با غم از دست رفتن خانواده‌اش به دست شیاطین گوشت‌خوار دست و پنجه نرم می‌کند. مورد غم‌انگیزتر این است که خواهرش، نزوکو نیز به یک شیطان تشنه به خون تبدیل شده است. پر شده از خشم، تانجیرو قسم می‌خورد که انتقام خانواده‌اش را بگیرد و بر دشمنانش همچون خواهران شیطانی و شیاطین شرور غلبه کند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

Demon Slayer، سریال محبوب دل هوادارانی که به تازگی بیرون آمده و معنا و مفهوم کلمه مبارزه‌ای را با احساسات فراوان پر کرده است. انیمیشن بدون شک بی‌نقص است، مبارزات بلند پروازانه به خوبی نشان می‌دهند که شخصیت اصلی تا چه حد وحشت زده و مضطرب است. از دوستی‌های پایدار گرفته تا پیچیدگی‌های اخلاقی، وقتی که پای رخنه کردن به عمیق‌ترین احساساتان به وسط بیاید، انیمه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. چه برسد به نقطه اوج خونین سریال که فک مخاطبانش را به زمین انداخت.

Naruto

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Narutoتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Naruto
استودیوی سازنده Pierrot
سال‌های پخش ۲۰۰۲-۲۰۰۷
نمره IMDB ۸.۷

انیمه‌ای که این صنعت را برای مخاطبان غربی مورد پسند واقع کرد، Naruto سفر پسر یتیمی را روایت می‌کند که در سایه‌ی کونوهاگاکوره زندگی می‌کند. تنها انگیزه او تبدیل شدن به هوکاگه، رهبر دهکده است. اما خواستن چیزی و به دست آوردن چیزی دو چیز متفاوت هستند. و ناروتو برای رسیدن به این خواسته باید برای نینجا شدن تمرین کند، با دیگر مبارزان تیم شود و برای حفاظت از سرزمینش به ماموریت برود.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

بسیاری از کودکان دهه نود که حال با غرور خودشان را اوتاکو صدا می‌زنند با دیدن Naruto بزرگ شده‌اند. چه می‌خواهد حل کردن مشکلات علیه دشمنان قدرتمند باشد یا دراماهای پرتنشی که ممکن است به مرگ ختم شوند، انیمه استادانه لحظات اکشن را به تصویر می‌کشاند. ماموریت‌هایی که ناروتو و تیمش برعهده می‌گیرند بسیار مهم هستند و تعادل سریال در بامزه بودن ماجراجویی‌ها و اکشن پرهیجان و دوستی و رفاقت کاری می‌کند که شما برایشان هورا بکشید.

Tokyo Ghoul

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Tokyo Ghoulتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Tokyo Ghoul
استودیوی سازنده Pierrot
سال‌ پخش ۲۰۱۴
نمره IMDB ۷.۷

بعضی از انیمه‌ها مخملی و پر از حس خوبند، بعضی دیگر تاریک و پر از خون و خون ریزی. بدون شک، Tokyo Ghoul در دسته دوم قرار می‌گیرد. با محوریت قرار دادن کن کانکی، کسی که اخیراً از یک قرار مرگبار جان سالم به در برده، سریال ما را به توکیوی غریبی می‌برد، جایی که موجودات آدم‌خواری به نام “غول‌ها” مخفیانه در بین آدم‌ها زندگی می‌کنند. حال که کانکی یک حس و علاقه خونین به گوشت پیدا کرده، او با غول‌های متین و آرام دیگری دوست می‌شود که توسط جامعه پس زده شده‌اند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

ایده اصلی بر این است که شخصیت اصلی بر قدرت‌های جدیدش تسلط پیدا کند و از آن‌ها برای محافظت از عزیزانش استفاده کند. اما به منظور رسیدن به این هدف، او باید یک آشوب وحشیانه را بر سر کسانی که سعی دارند به او آسیب برسانند راه بندازد. نوع مبارزاتی که شما در Tokyo Ghoul می‌بینید صرفاً پرتنش نیستند. در عوض، با نوعی از تنش روانشناختی پر شده‌اند که احساسات شما را برمی‌انگیزند و حتی در میان شدیدترین خون و خون ریزی‌ها جایی برای درخشیدن انسانیت باز می‌کند. به طور کلی، این سریال به تنهایی تصویر دقیق‌تری از زوال اخلاقی را نسبت به آثار دیگر به تصویر می‌کشاند.

One Punch Man

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش One Punch Manتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش One Punch Man
استودیوهای سازنده Madhouse & J.C.Staff
سال‌های پخش ۲۰۱۵ تا به کنون
نمره IMDB ۸.۷

سایتاما موقع بزرگ شدن تنها یک رویا داشت، آن هم اینکه به ابرقهرمانی قدرتمند تبدیل شود. پس از سه سال بی‌وقفه تمرین کردن، سایتاما به قدرت بی‌نظیری دست پیدا می‌کند که می‌تواند با یک ضربه هرکسی را شکست دهد. اما این قدرت بی‌نظیر نیز مشکلات خودش را دارد؛ به طور مثال پیدا کردن دشمنی که شایسته مبارزه کردن است. وقتی که نوجوان نوزده ساله رویا پردازی اصرار می‌کند که زیر نظر او تمرین کند و به شاگردش تبدیل شود، سایتاما موافقت می‌کند که به انجمن قهرمانان بپیوندد و در نهایت به دنبال نبردهایی بگردد که از بی‌حوصلگی در بیاید.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

دیدن اینکه یک انیمه کمدی اکشن تا این حد پرتنش شود، اتفاق روزمره‌ای نیست.One Punch Man آن ایده را با جذب کردن مخاطبان به نبردهای بین چندین قهرمان بسیار قدرتمند واژگون می‌سازد. در نگاه اول، دشمن مد نظر کاری می‌کند که شما فکر کنید این تنها سایتاما است که برای مبارزه کردن به قدری قدرتمند است که حتی عرق هم نریزد. اما هرچقدر تهدیدات بیشتر می‌شوند، او باید با موجودات خدا مانندی مبارزه کند که تنها سبب برانگیختن قدرت‌های بزرگتری می‌شوند. سطح نبردها دیوانه‌وار می‌شوند اما سریال هیچوقت روح و نشاطش را از دست نمی‌دهد.

همچنین بخوانید:

Sword Art Online

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Sword Art Onlineتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Sword Art Online
استودیوی سازنده A-1 Pictures
سال‌های پخش ۲۰۱۲ تا به کنون
نمره IMDB ۷.۵

هواداران سری ماتریکس در سال ۲۰۱۲، وقتی که برای اولین بار Sword Art Online پخش شد احتمالاً هیجان بالایی داشتند. با معرفی بازی انقلابی به نام VRMMORPG، خط داستانی اصلی سریال حول محور این قضیه است که بازیکنان می‌توانند آواتارشان را با ذهنشان کنترل کنند. کیریتوی نوجوان همانند دیگر ده هزار بازیکن جوان در این دنیای خارق العاده گیر افتاده است. ظاهراً، خالق بازی اعلام کرده که تنها راه فرار از این جهنم دره، رسیدن به صدمین طبقه قلعه‌ای شناور است.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

Sword Art Online یک برداشت رک و راست از روی واقعیت مجازی است، آن هم یک دهه قبل از اینکه این موضوع به فرهنگ عام راه پیدا کند. در آن دوران، این ایده آنقدر تر و تازه بود که هر مبارزه‌ بسیار پر تعلیق، خطرناک و کشف نشده بود. سریال به ما چندین هم‌تیمی شجاع را معرفی می‌کند که با وجود موانع و کم و کاستی‌ها مبارزه می‌کنند، مدام ریسک می‌پذیرند و در خیره کننده‌ترین شورش‌ها و فرارهای هیجان انگیز مشارکت دارند.

Kengan Ashura

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Kengan Ashuraتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Kengan Ashura
استودیوی سازنده Larx Entertainment
سال‌های پخش ۲۰۱۹ تا به کنون
نمره IMDB ۸

در دنیای مجذوب کننده Kengan Ashura، مبارزات رزمی زیرزمینی توسط رهبران همکار شرکت‌ها سازماندهی می‌شود که از آن برای تصمیم‌گیری و بستن‌ قراردادهای مهم تجاری استفاده می‌کنند. کازو یاماشیتا، حسابدار، پیرمردی فروتن است که توسط تاجری به نام ناگی انتخاب شده تا اوما، مبارز بزرگی که از طرف او انتخاب شده را مدیریت کند. ناگی باور دارد که اوما بهترین کاندید ممکن برای نمایندگی او در مبارزات بی حد و حصری است که بازنده باید تمام عمرش را به بردگی برای برنده بگذارند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

اوما پروتاگونیست پیچیده‌ای است. دوران او با بی‌خوابی گره خورده اما توانایی‌های مبارزه‌ای وحشیانه او یک سلاح بی‌نقص در برابر مبارزان خطرناک کمپانی کنگان محسوب می‌شوند. انیمیشن بسیار حس سرزندگی دارد که شما هر ضربه استخوان شکن و درگیری‌های پر ریسک و خطر را حس خواهید کرد. اما شاید با ارزش‌ترین و مجذوب کننده‌ترین نکته درباره انیمه، دیدن اونا است که مدام حریفانش را با زرنگی دور می‌زند و آن‌ها را با خلاقیت و صبوری شکست می‌دهد.

Attack on Titan

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنشAttack on Titan تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنشAttack on Titan
استودیوهای سازنده Wit Studio & MAPPA
سال‌های پخش ۲۰۱۳-۲۰۲۳
نمره IMDB ۹.۱

یک قرن پیش، موجودات غول آسایی به نام تایتان‌ها به دنیا حمله کردند و آخرین انسان‌های باقی مانده را با ساختن دیوارهایی بلند محافظشان از دنیای بیرون رها کردند. اما بعد از آنکه تایتانی عظیم الجثه ظاهر می‌شود و دیوار را نابود می‌کند، ارن، پسر جوانی که درون دیوارها بزرگ شده تصمیم می‌گیرد که به ارتش بپیوندد. او درباره قدرت بالای تایتان‌ها اطلاعات کسب می‌کند و با ابزار تحرک همه جانبه به مبارزه با تایتان‌های مهاجم می‌پردازد تا از جمعیت رو به زوال محافظت کند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

تقلایی آخرالزمانی برای بقا، چیزی است که این انیمه حیرت انگیز آن را پوشش می‌دهد. همچنین شما نمی‌توانید Attack On Titan را ندیده باشید و خودتان را یک هوادار انیمه صدا بزنید. به شدت وحشتناک و تصاویری که حس همدردی را نسبت به قربانیان برمی‌انگیزد، اما هسته اصلی سریال در روابط سفت و سخت شخصیت‌ها قرار دارد. البته که اندوه و فقدان و انتخابات تاریک موضوع اصلی بیشتر قسمت‌ها هستند، اما هیجان اصلی از خشونت و مبارزات پرتنش بین انسان‌ها و تایتان‌ها می‌آید که به زیبایی کارگردانی شده‌اند.

همچنین بخوانید:

Bleach

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Bleach   تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Bleach
استودیوی سازنده Pierrot
سال‌های پخش ۲۰۰۴-۲۰۲۳
نمره IMDB ۸.۲

Bleach یک سفر نوستالژیک محسوب می‌شود. خط داستانی انیمه چیزی بدین شکل است: ایشیگو کوروساکی دانش آموز دبیرستانی است که از کودکی به لطف قابلیتی عجیب می‌تواند ارواح را ببیند. اما بعد از آنکه شینیگامی به نام روکیا به خانه او می‌آید و خانواده‌اش را نجات می‌دهد، او به ایشیگو قدرت‌ها و وظیفه مبارزه کردن با ارواح شیطانی به نام “هالووز” را به او واگذار می‌کند، ارواحی که در دنیای مردگان و زندگان به شکار می‌پردازند. در طول فصل‌های سریال، ایشیگو یاد می‌گیرد که به فنونش مسلط شود و با سازمان‌های مرموز مبارزه می‌کند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

بدون شک، این انیمه در میان دیگر گزینه‌ها اثری برجسته است. استایل‌های فراطبیعی گسترده آن، ارتباطات خاص بین مبارزان و شخصیت‌های دوست داشتنی آنان، زمینه‌ای مناسب برای یک سریال پویا و هیجان انگیز را می‌سازند. هرچند، این انیمیشن Bleach است که از همه چیز زیباتر است. دیدن اینکه قهرمانان در هر مبارزه حملاتشان را به نمایش می‌گذارند، هیجان انگیز است. همچنین سریال بابت ایجاد تعادل عالی‌اش بین اکشن شنونی و افکار زندگی پس از مرگ مورد ستایش قرار گرفته است.

Hajime no Ippo

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Hajime no Ippoتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Hajime no Ippo
استودیوی سازنده Madhouse
سال‌های پخش ۲۰۰۰-۲۰۰۲
نمره IMDB ۸.۸

از تکواندو تا هنرهای رزمی، از قدرت‌های شیطانی تا مکاهای قدرتمند، انیمه از هر روشی برای مبارزات پرتنش استفاده کرده است. حال، زمانی برای بوکسینگ است. ایپو ماکونوچی نوجوان اغلب اوقات توسط قلدرهای مدرسه‌اش سیاه و کبود می‌شود. اما روزی، بوکسوری پرانگیزه به نام مامورو تاکامورا او را نجات می‌دهد و قانعش می‌کند که این ورزش را دنبال کند. با اینکه برای سن ایپو زود است، اما او بدون خستگی تمرین می‌کند، در مسابقات پیروز می‌شود و توسط بوکسوری بازنشسته شناخته شده و زیر پر و بال او می‌رود. حال ایپو باید بین مدرسه‌اش و بوکسور بودنش تعادل برقرار کند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

داستانی درباره شخصی تو سری خور که تاریک نه، اما خونین و بی‌رحم می‌شود.Hajime no Ippo جز معدود انیمه‌های صاف و صادق درباره بوکسینگ است، و تنها به خون و عرق‌های ناشی از این ورزش تکیه می‌کند. انگیزه ایپو که در برابر دشمنانش، احترام را در میان هواداران برمی‌انگیزد. چه پیشرفت او از شخصی صرفاً پوست کلفت به قهرمانی که در برابر شک‌های دیگران ایستادگی می‌کند یا خانواده صمیمی باشگاهی او و احساسات نشان دادن‌هایی که همراهش می‌آید باشد، سریال از ابتدا تا انتها یک سفر عمیق است.

Yu Yu Hakusho

نمایی از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Yu Yu Hakushoنمایی از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Yu Yu Hakusho
استودیوی سازنده Pierrot
سال‌های پخش ۱۹۹۲-۱۹۹۴
نمره IMDB ۸.۵

یوسوکه اورامشی نوجوانی فروتن است که برای نجات دادن زندگی شخصی دیگر می‌میرد، اما به او شانسی دوباره داده می‌شود تا به زندگی برگردد و به عنوان کارآگاه روح برای دنیای پس از مرگ کار کند. او به قدرت‌های ذهنی مجهز شده و باید از آن‌ها در تورنمنت‌های تاریکی که در آن شیاطین، ارواح و اشباح برای والایی مبارزه می‌کند، استفاده کند. اما نکته مهم‌تر آن است که او باید با دشمنانی شرور که تهدیدی برای دنیای انسان‌ها هستند مقابله کند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

درست است که کار قهرمان این انیمه آن است که سرها را بترکاند و شیاطین را شکست دهد، اما بخش بزرگی از سریال حول محور آیین‌های تربیتی سختگیرانه می‌چرخد که یوسوکه و دوستانش آماده مبارزاتی سفت و سخت علیه این موانع چیرگی ناپذیر هستند. همچنین جهان سازی و شخصیت پردازی در Yu Yu Hakusho بسیار تاثیر برانگیز هستند. و اینکه مبارزات پرهیجان و نبردهای اغراق آمیز هیجان‌هایی تمام نشدنی به مخاطب تحویل می‌دهند.

Devil May Cry

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Devil May Cryتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Devil May Cry
استودیوی سازنده Madhouse
سال‌ پخش ۲۰۰۷
نمره IMDB ۷

دوازده قسمتی که رک و راست تنش شغل شکار شیطان را پوشش می‌دهد، Devil May Cry حول محور دانته می‌چرخد، نصف انسان نصف شیطانی که در شهر خیالی کپیتال سیتی مغازه‌ای را می‌چرخاند. او اغلب اوقات “کارهای عجیبی” را از طرف جی. دی موریسون می‌پذیرد، و این بار، این مرد وظیفه تحویل دادن پتی لووِل، وارثی گمشده از خانواده‌ای پولدار، را به او محول کرده تا به خانه بازگرداند. ترغیب شده هم به خاطر دستمزد و هم به خاطر عطشش برای مبارزه، دانته باید با معمای مرموزی که در طول کار برملا می‌شود نیز رو به رو شود.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

سریالی قدرنادیده در میان انبوه آثار، Devil May Cry عنوانی است که در قلمروی بازی‌های ویدئویی محبوب‌تر است. اما نسخه همتای تلویزیونی آن، اکشن وحشتناک آن با موسیقی متن هارد راک بی‌نظیری همراه شده که چیزی از فوق العاده بودن کم ندارد. دانته شخصیت اصلی بسیار باحالی است و حرکات همه فن حریفش، استایل‌های آکروباتیکش و بازوهای مسحور کننده‌اش، منظره‌ی زیبایی را پدید می‌آورند. در کل، انیمه با مبارزات پرتنش و استایل‌ گونه‌اش شما را سرحال می‌آورد.

Hunter X Hunter

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Hunter X Hunterتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Hunter X Hunter
استودیوی سازنده Madhouse
سال‌های پخش ۲۰۱۱-۲۰۱۴
نمره IMDB ۹

با هدف تبدیل شدن به یک هانتر، گون فریکس باید امتحان هانتر شدن را قبول شود و گواهی‌اش را از سازمان هانتر بگیرد. تنها پس از آن او این اجازه را دارد به سراغ وظایفش به عنوان یک محافظ برود و ماموریت‌های خطرناک را در آغوش بگیرد. و به دنبال پدر/هانتر برتر گمشده‌اش بگردد. در حین آماده شدن برای امتحان، گون با دیگران دوست می‌شود، آن‌ها با همدیگر تمرین می‌کنند، چالش‌ها را می‌پذیرند و از انرژی‌شان برای مبارزه با نیروهای مرگ‌آور استفاده می‌کنند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

Hunter x Hunter شامل تعدادی از پرهیجان‌ترین مبارزاتی است که تا به حال در انیمه دیده شده‌اند. سازندگان انیمه خارج از جعبه ساخته شده توسط انیمه‌های شنون فکر کردند و از تکنیک‌های محشری در سکانس‌های مبارزه فکر کردند. از مرگ‌های شوکه کننده تا پیروزی‌های شخصیت‌ دوست داشتنی، همیشه یک تکه پازل حل نشده منتظر رو شدن است. از همه مهم‌تر، سریال پرتره‌ای با ظرافت از گردش شخصیت‌های پیچیده‌ در این دنیای بی‌رحم خیر و شر است که آن را بسیار خوب جلوه می‌دهد.

Fullmetal Alchemist: Brotherhood

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Fullmetal Alchemist: Brotherhoodتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Fullmetal Alchemist: Brotherhood
استودیوی سازنده Bones
سال‌های پخش ۲۰۰۹-۲۰۱۰
نمره IMDB ۹.۱

در اروپای موازی سال ۱۹۰۴، تعالیم شیمی دادن چیزی همسان در ازای ساختن چیزی جدید، حال مورد استفاده قرار می‌گیرد. برادران ادوارد و آلفونسو الریک برای اجرای یک تابوی بسیار مهم تلاش کرده و شکست خورده‌اند: دگردیسی انسان. در تلاش برای زنده کردن مادر خود، ادوارد دست و پایش از دست می‌دهد و تمام بدن آلفونسو نیز دیگر وجود ندارد. حال به منظور پیدا کردن راهی برای بازیابی بدن ال، ادوارد به مسافرت در طول قلمرو می‌پردازد تا درباره این علم بهتر یاد بگیرد.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

روایتی بسیار شاعرانه و احساسی Fullmetal Alchemist: Brotherhood سریالی درگیرکننده است. دیدن زجر افراد عزیز دلتان آزاردهنده است و سریال این احساس را به یک خط داستانی تاریک تبدیل کرده که این برادران باید با هیولاها رو به رو شوند، نقشه‌های خطرناک بچینند و در طول عزم راسخ و مبارزات تراژیک خارق العاده خودشان را نشان بدهد.

همچنین بخوانید:

JoJo’s Bizarre Adventure

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش JoJo's Bizarre Adventuresتصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش JoJo's Bizarre Adventures
استودیوی سازنده David Production
سال‌های پخش ۲۰۱۲ تا به کنون
نمره IMDB ۸.۵

داستان مبارزه نسل اندر نسل خاندان جواستار با نیروهای شوم جهان. هر فصل، سریال شخصیتی خاص از این خاندان را در مرکزیت خود قرار داده و به سفر پر تب و تاب او می‌پردازد. داستان از آنجایی شروع می‌شود که جورج جواستار، توسط داریو براندو نجات داده می‌شود. علی رغم آنکه داریو قصد دزدی از او را داشته، این حرکت او موجب آن می‌شود جاناتان به او مدیون شود. سال‌ها بعد، پسر داریو، دیو براندو، به کاخ جواستارها می‌رود. حال جورج که می‌خواهد لطف پدر او را جبران کند، جاناتان جواستار نه تنها باید خودش را به پدرش ثابت کرده، بلکه وارد داستانی پر از نیروهای خیر و شر باستانی نیز می‌شود.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

“بدون توقف”. شاید این عبارت، بهترین راه برای توصیف JoJo’s Bizarre Adventure باشد. وقت‌هایی که سریال تنها به شوخی و روابط بین شخصیت‌ها بسنده می‌کند، چیزی برای نگرانی نیست، اما از همان لحظه‌ای که مبارزات شروع می‌شوند، تنش با اضطراب گره می‌خورد و شما را به شدت درگیر خود می‌کند. هر شخصیتی هوش و قابلیت خاص خودش را دارد و هر مبارزه‌ای، می‌تواند مبارزه آخر شخصیت دوست داشتنی‌مان باشد. به لطف سیستم جادویی خاصش، اثر هیچگاه قابل پیش بینی نیست و هیچوقت نمی‌توانید بفهمید چه کسی از مبارزات جان سالم به در خواهد برد.

همچنین بخوانید:

Jujutsu Kaisen

تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Jujutsu Kaisen تصویری از انیمه مبارزه‌ای پرتنش Jujutsu Kaisen
استودیوی سازنده MAPPA
سال‌های پخش ۲۰۲۰ تا به کنون
نمره IMDB ۸.۶

جهانی متفاوت و عجیب که با نفرین و جادوگری پیوند خورده است. اما جادوگرانی که در قالب افرادی مسلط به هنرهای رزمی، به نفرینی خاص مسلط هستند و از آن در راستای محافظت از مردم در برابر نفرین‌های خشن و بی‌رحم دیگر استفاده می‌کنند. حال، یوجی ایتادوری، انگشتی باستانی و به ظاهر شوم را در کنار خود نگه داشته که همان انگشت، او را به سمت میزبان نفرینی به نام سوکونا ریومن سوق می‌دهد. حال همین موضوع، او را به سمت مدرسه جوجوتسو و اتفاقات و داستان‌هایی پرتنش می‌کشاند.

چه چیزی آن را پرتنش کرده؟

عمده شهرت Jujutsu Kaisen به مبارزات خشن، پر از حادثه و فک اندازش برمی‌گردد. تمامی مبارزان این سریال، قدرتمند هستند و نمی‌توان پیش بینی کرد که چه کسی از این نبرد سالم بیرون می‌آید. بی‌رحمی که سریال در کشت و کشتار و خشونت نشان می‌دهد، همواره ترسی را در دل مخاطبش نسبت به شخصیت‌های مورد علاقه‌اش زنده نگه می‌دارد که همین موضوع، او را بیش از پیش درگیر داستان خود می‌کند.

همچنین بخوانید:

جمع بندی

دیدن سریالی که هر لحظه، خودش را تازه کند و سعی بر ارائه چیزی جدید داشته باشد، نه تنها هیجان انگیز است بلکه به مخاطب این حس سرزندگی را می‌دهد که وقتش را الکی حرام نکرده است! دیدن انیمه‌ای که هر لحظه برای ایجاد تنش بر نقاط و نکات جدیدی بسنده کند، خود چیزی است که اثر را برای مخاطبش چندین برابر محبوب‌تر می‌کند. به نظر شما، دیگر چه انیمه‌های مبارزه‌ای هستند که تنش موجود در آنان، به شما اجازه نفس تر کردن نمی‌دهند؟ جواب‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید!

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.