بهترین اسپیکرهای بلوتوثی و خانگی [مرداد ۱۴۰۲]

portable speaker 64d771680e54b5e01ff23ce6

هرچند اسپیکرهای بلوتوثی درمقایسه‌با اسپیکرهای وای‌فای معایبی دارند که یکی از آن‌ها محدودیت پوشش است و دیگری اتصال همزمان و مخابره‌ی صدا برای چندین اسپیکر در هراتاق به شمار می‌رود. ازسوی دیگر، اتصال بلوتوثی معمولاً به‌مقدار اندکی کیفیت صدا را کاهش می‌دهد، مگر زمانی که گوشی یا تبلت و اسپیکر بلوتوثی همگی از کدک‌های صوتی بلوتوثی یکسانی پشتیبانی کنند؛ البته، خالی از لطف نیست که اشاره کنیم کاهش کیفیت برای اکثر افراد ناملموس است.

توجه داشته باشید که نسخه‌های مختلفی از اتصال بلوتوث وجود دارد که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ برای مثال، بلوتوث ۵.۲ قابلیت‌های LE Power Control و LE Audio بهینه‌تری ارائه می‌کند که در کنارهم مصرف انرژی را بهتر مدیریت می‌کنند.

درواقع، قابلیت LE Power Control سطح توان فرستنده را براساس سطح سیگنال گیرنده تنظیم می‌کند تا از هدررفتن انرژی و بالارفتن نرخ Packet Error جلوگیری شود و اتصال پایدار و با کیفیت‌تری بین دو دستگاه فراهم شود.

درایورها و کدک‌ها

بعضی از مدل‌های اسپیکرهای بلوتوثی با توجه به اینکه محدودیتی در طراحی و وزن نداشته‌اند از انواع درایورهای بزرگ و کوچک تشکیل می‌شوند تا تمام گستره‌ی فرکانسی شنوایی انسان را پوشش دهند؛ بنابراین، با توجه به نیاز خود توجه کنید اسپیکر موردنظر شما دارای توییتر یا سوپر توییتر، درایور میانی، ووفر و ساب ووفر باشد.

کدک‌های بلوتوث دستگاه دیگر بخش مهم برای علاقه‌مندان به صدا و صوت هستند که در اولویت بالایی قرار می‌گیرند؛ اما برای استفاده‌ی معمولی و روزمره نیازی نیست که تمرکز زیادی برای کدک‌ها صرف کنید. به‌طور کلی ۸ نوع کدک وجود دارد که شامل SBC، AAC LDAC، LC3/LC3 Plus و AptX، AptX HD و AptX Adaptive می‌شود.

برای مثال، وقتی صحبت از گوش‌کردن گاه‌به‌گاه و معمول باشد، کدک LDAC فرمانروایی خواهد کرد. این کدک معمولاً به‌لطف بیت‌ریت عالی ۹۹۰ کیبوبیت‌برثانیه، صدای بالانس‌شده‌ای ارائه می‌دهد؛ اما، در اکثر موارد با اسپیکرهایی مواجه می‌شوید که با کدک‌های SBC و AAC سازگاری دارند. اسپیکرهای گران‌تر نیز معمولا از کدک‌های AptX پشتیبانی می‌کنند.

توجه به نوع کدک‌ها بسیار وسواس‌گونه خواهد بود و در اکثر اوقات در کاربری روزمره آنچنان نمی‌توان متوجه تمایز بین آن‌ها شد؛ بنابراین، می‌توانید از این ویژگی صرف‌نظر کنید.

بهترین اسپیکر خانگی

درادامه بهترین اسپیکرهای بلوتوثی خانگی را معرفی می‌کنیم. دقت داشته باشید که فهرست صرفاً براساس قیمت و از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب شده است.

اسپیکر انکر SoundCore Motion Plus

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.