بهبود ۳۰ درصدی سرعت مرورگر کروم در جدیدترین نسخه

گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای وب در جهان است و تیم آن همواره تلاش می‌کند تا با به‌روزرسانی‌ این برنامه سرعت و عملکرد آن را ارتقا دهد. گوگل به تازگی نسخه جدیدی از مرورگر کروم را منتشر کرده است. آخرین به‌روز‌رسانی کروم بهبودهای سرعت زیادی را برای برنامه به ارمغان می‌آورد؛ به خصوص برای دستگاه‌های رده‌بالا.

کروم همیشه به گونه‌ای بهینه شده است که ردپایی کوچک از خود در دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید باقی بگذارد. اما از آنجایی که اکوسیستم اندروید بسیار متنوع است، برخی از دستگاه‌ها از قابلیت‌های سطح بالاتری نسبت به سایرین برخوردار هستند. بدین ترتیب تیم کروم سعی کرده است که نسخه‌ای اختصاصی از این مرورگر را برای دستگاه‌های بالارده طراحی کند. این نسخه از مرورگر کروم علاوه بر ارتقای عملکرد، سرعت را هم به بیشترین حد ممکن می‌رساند.

سرعت کروم

تیم کروم در پستی وبلاگی توضیح داد که در نسخه جدید به منظور بهبود عملکرد و سرعت، قابلیت‌های تازه‌ای را اضافه کرده است. بخشی از پست موردنظر به این صورت است: در جدیدترین نسخه کروم، با بررسی هسته اصلی این مرورگر تمامی موقعیت‌ها برای بهبود سرعت و بازدهی را امتحان کردیم و موفق شدیم با ارتقای قابلیت کش‌کردن و مدیریت حافظه به آن دسترسی پیدا کنیم.

این بهینه‌سازی‌ها شامل پیشرفت‌هایی در نحوه مدیریت کروم جاوا اسکریپت می‌باشد که زبان برنامه‌نویسی رایجی است که معمولاً در وب استفاده می‌شود. برای انجام این کار، گوگل کروم کدهای جاوا اسکریپت در دو بخش Object.prototype.toString و همچنین Array.prototype.join’functions را ارتقا بخشیده است. این تیم همچنین مسیرهای سریع تخصصی را برای تجزیه به «innerHTML» ایجاد کرد. گوگل ادعا می‌کند که تغییرات جدید باعث شده که جاوا اسکریپت تا ۳۰ درصد در دستگاه‌های مک و اندروید سریع‌تر اجرا شود.

علاوه بر بهینه‌سازی جاوا اسکریپت، گوگل تغییراتی را در نحوه مدیریت استفاده از حافظه کروم نیز اعمال کرده است. به گفته این شرکت، تغییرات اخیر منجر به کاهش قابل‌توجهی در استفاده از حافظه در سیستم‌عامل‌های مک و اندروید شده است. این بدان معناست که کروم اکنون باید در دستگاه‌هایی با رم محدود، مانند گوشی‌های هوشمند قدیمی یا کامپیوترهای ارزان‌قیمت، روان‌تر کار کند.

با اجرای نسخه جدید کروم، بنچمارک مرورگر Speedometer 2.1 شاهد بهبود ۱۰ درصدی در بازه سه ماهه بود. این امر به لطف ویژگی‌های بهبودیافته محقق شده و نتایج بالا را تأیید می‌کند.

این تغییرات در عملکرد برنامه با پیشرفت‌هایی در فناوری سخت‌افزار و نرم‌افزار امکان‌پذیر شده است که به شرکت اجازه داده است تا کد کروم را به‌طور مؤثرتری بهینه کند. این شرکت همچنین مدعی است که در آینده به کار بر روی بهبود عملکرد کروم ادامه خواهد داد و هدف آن ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربران است.

بهبود عملکرد کروم در دستگاه‌های مک و اندروید گامی مهم و روبه‌جلو برای این مرورگر وب محبوب محسوب می‌شود. گوگل با کاهش زمان بارگذاری صفحه و استفاده از حافظه، کروم را به ابزاری کارآمدتر و مؤثرتر برای کاربرانی تبدیل کرده است که برای نیازهای مرور روزانه خود به آن متکی هستند. با توجه به برنامه‌هایی که گوگل‌ برای آینده کروم در نظر دارد، به نظر می‌رسد این شرکت مصمم است که موقعیت برنامه را به عنوان یکی از برترین مرورگرهای وب حفظ کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.