بسیاری از کاربران از مشکل افت نرخ فریم در نسخه PC بازی Returnal رنج می‌برند

کاربران در فضای مجازی تعدادی ویدیو گیم پلی از عملکرد گرافیکی نسخه PC بازی Returnal منتشر کردند و آن‌ها به تقریب از مشکل افت نرخ فریم این بازی گله‌مند هستند.

در طی چند سال اخیر، شرکت «سونی» (Sony) برنامه‌ای برای عرضه عناوین انحصاری خود برای پلتفرم PC تدوین کرده است. بیشتر کاربران از عملکرد خوب پورت‌های PC عناوین انحصاری سونی تمجید کرده‌اند. اکنون نسخه PC بازی Returnal منتشر شده است که سال گذشته به صورت انحصاری برای PlayStation 5 عرضه شده بود. کاربران می‌توانند نسخه PC این بازی را از پلتفرم Steam (با تخفیف ده درصدی) یا Epic Store دریافت کنند.

ویژگی‌های گرافیکی نسخه کامپیوتر عنوان Returnal

اکثر پورت‌های عناوین انحصاری سونی برای PC، از جلوه‌های بصری بهبود‌یافته، عملکرد بهینه‌شده و پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته نظیر NVIDIA Deep Learning Super Sampling 2/3 و AMD Fidelity FX Super Resolution 2 برخوردار هستند. نسخه PC بازی Returnal از حالت‌های گرافیکی NVIDIA DLSS2 و AMD FSR2، سیستم «ری – تریسینگ»، نمایشگرهای HDR، Ultrawide و Super Ultrawide (یکی از گزینه‌های اختصاصی برای تغییر ظاهر در کات‌سین‌ها)، Dolby Atmos (قابلیتی که در نسخه PS5 وجود ندارد) پشتیبانی می‌کند. در بخش تنظیمات نسخه PC بازی Returnal می‌توان به نحوه تنظیم کنترلر دوال‌سنس، نوار میدان دید (FOV)، تکسچرها و نورپردازی اشاره کرد.

نسخه PC بازی Returnal همچنین شامل معیارهای درون بازی مانند شمارنده FPS، استفاده از CPU/GPU، تاخیرسنج و غیره است. به علاوه، سازندگان یک پنجمارک داخلی در این بازی قرار دادند که از هفت صحنه می‌گذرد که هرکدام به تاکید بر جنبه‌های متفاوتی مانند نور و سایه، ذرات یا مه حجمی اختصاص دارد. تیم آنالیز خبرگزاری wccftech، نسخه PC بازی Returnal را روی یک سیستم کاملا پیشرفته (پردازنده هسته‌ای Intel i7 12700KF، کارت گرافیک GeForce RTX 4090 و حافظه رم ۱۶ گیگابایت) اجرا کرده است. آن‌ها بدین نتیجه رسیدند که کیفیت گرافیک این بازی به طور متوسط ۱۲۱ فریم بر ثانیه است. میزان حداکثر و حداقلی FPS در بازی مزبور به ترتیب ۲۱۳ و ۷۳ بوده و کیفیت تصویر آن با وضوح ۴K و DLSS روی بالاترین مقدار تنظیم شده است.

مشکل کاهش افت نرخ فریم در نسخه PC بازی Returnal

این تیم برای اجرای ابتدایی بازی Returnal روی PC با مشکلاتی نظیر کاهش افت نرخ فریم (اصطلاحاً Stuttering) مواجه شده است. حتی آن‌ها با کاهش کیفیت سایه‌بان‌ها، دوباره با کاهش نرخ فریم روبرو شدند. این مشکل تاحدودی روی کیفیت مبارزات بازی تاثیر می‌گذارد اما به نحوی نیست که برای کاربر بسیار آزاردهنده باشد. از سوی دیگر، ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس در این بازی به خوبی پیاده‌سازی شده است. در صورتی که سیستم رایانه شخصی شما از سخت‌افزارهای خوبی برخوردار باشد، حالت بومی Dolby Atmos نقش بسیار موثری در افزایش کیفیت محیط بازی ایفا خواهد کرد.

 نسخه PC بازی Returnal

تیم آنالیز wcctech بررسی کردند که علت افت نرخ فریم نسخه PC بازی Returnal، عملکرد موتور گرافیکی Unreal Engine 4 است. موتور Unreal Engine 4 به عنوان طرفدار عملکرد CPU تک‌رشته‌ای شناخته شده است. البته بر اساس بررسی‌های FrameView، این موتور کم‌ترین استفاده را از قدرت پردازنده هسته‌ای می‌کند. توسعه‌دهندگان نسخه PC بازی Returnal اعلام کردند این بازی با حافظه گرافیکی ۳۲ گیگابایتی بهتر اجرا می‌شود.

استودیو Climax، وظیفه تولید نسخه PC بازی Returnal را برعهده گرفته است. این استودیو پیش‌تر نسخه PC بازی Castlevania: Lords of the Shadow را در سال ۲۰۱۳ ساخته بود. این استودیوی بریتانیایی سابقه ساخت عناوینی نظیر Silent Hill: Origins، Silent Hill: Shattered Memories و Sudeki را در کارنامه خود داشته است. به طور خلاصه، کاربران نباید مهارت پورت کردن استودیو مذکور را با استودیو Nixxes مقایسه کنند. استودیو Nixxes سابقه بسیار عالی در پورت نسخه‌های PC عناوین انحصاری سونی از خود به جا گذاشته است.

کاربران امیدوار هستند که شرکت Sony به‌زودی یک به‌روزرسانی برای رفع مشکل افت نرخ فریم بازی Returnal منتشر کند. گزارشاتی منتشر شده است که کاربران NVIDIA نمی‌توانند با فعال کردن ReBAR مانند نسخه بازسازی Dead Space، عملکرد گرافیکی بازی Returnal را بهبود بخشند، زیرا این ویژگی در حال حاضر در لیست سفید NVIDIA Profile Inspector با وجود نداشتن درایور رسمی Game Ready قرار گرفته است. شما می‌توانید ویدیو عملکرد گرافیکی نسخه PC عنوان Returnal را در پایین صفحه تماشا کنید:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.