بسیاری از افراد مبتلا به زوال عقل همچنان رانندگی می کنند

زوال عقل و آلزایمر طی سال های اخیر و با توجه به افزایش میانگین عمومی سن انسان، تبدیل به یک بحران پزشکی شده و در این میان تبعات و جنبه های ناشناخته این بحران روز به روز آشکارتر می شوند. برای نمونه بررسی های جدید محققان نشان می دهد بسیاری از افراد دارای زوال عقل همچنان گواهینامه رانندگی داشته و خودروی خود را هدایت می کند.

به گزارش سیناپرس، متقاعد کردن افراد مسن برای کنار گذاشتن کلید خودرو و رانندگی نکردن می تواند چالش برانگیز باشد. این موضوع در حالی است که مطالعات جدید نشان می دهد، اکثر بزرگسالان مبتلا به اختلال شناختی هنوز پشت فرمان نشسته و به سادگی رانندگی می کنند.

تیمی از محققان دانشکده پزشکی میشیگان این موضوع را در مورد مطالعه قرار داده و  شرایط بیش از ۶۰۰ بزرگسال بالای ۶۵ سال در این منطقه که نمرات ارزیابی شناختی، تفکر و حافظه  پائینی داشتند که نشان دهنده احتمال اختلال زوال عقل بود را بررسی کردند. در این میان، بیش از ۶۱ درصد این افراد همچنان اصرار به راندن خودرو داشته و این موضوع در حالی است که از منظر پزشکی در مورد توانایی آن ها برای پیمایش ایمن در جاده ها نگرانی وجود دارد.

دکتر لوئیس مورگنسترن، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد رشته مغز و اعصاب و پزشکی اورژانس در دانشکده پزشکی میشیگان، در این رابطه گفت: افرادی که اختلالات شناختی خفیف دارند می توانند رانندگی کنند اما این عمل برای افراد دارای زوال عقل و اختلالات شناختی پیشرفته بسیار خطرناک است. بیماران و مراقبان آن ها  باید این مسائل را با پزشکان خود در میان گذاشته و ارزیابی های رانندگی در جاده را برای اطمینان از ایمنی در نظر بگیرند.

این موضوع در حالی است حدود ۱ نفر از هر ۹ آمریکایی ۶۵ ساله به بالا با بیماری آلزایمر زندگی می کند و میلیون ها نفر دیگر نیز در این کشور به زوال عقل مرتبط هستند. محققان خاطرنشان کردند که این شرایط می تواند بر مهارت های عصبی و روانشناختی و توانایی های بصری آن ها تأثیر گذاشته و در نهایت باعث کاهش توانایی رانندگی ایمن شود.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است بر اساس یک بررسی در سال ۲۰۱۷ در مورد خطر تصادف وسایل نقلیه موتوری، مشخص شد زوال عقل اثرات متوسط تا بزرگی بر افت توانایی رانندگی دارد. برای نمونه احتمال رد شدن افراد مبتلا به زوال عقل در آزمون های رانندگی عادی بسیار بیشتر از سایرین است.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: upi

نوشته بسیاری از افراد مبتلا به زوال عقل همچنان رانندگی می کنند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.