بزرگ‌ترین شکست‌های گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳ گوشی‌های هوشمند با موفقیت‌های زیادی روبرو شدند که مثلا می‌توانیم به افزایش جذابیت گوشی‌های میان‌رده و عملکرد بهتر شرکت‌ها در زمینه‌ی آپدیت نرم‌افزاری اشاره کنیم. با این حال مطابق معمول تمام تلاش‌های شرکت‌های فعال در این حوزه موفقیت‌آمیز نبودند و در این مطلب به تعدادی از این شکست‌ها می‌پردازیم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - ویتنام

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت- گلوبال

۳,۵۸۰,۰۰۰

تومان

اپلیکیشن Nothing Chats

گوشی‌های هوشمند 2023

شرکت ناتینگ به ایجاد سروصدا علاقه‌ی زیادی دارد و گاهی اوقات به نظر می‌رسد بیشتر یک شرکت تبلیعاتی است. در این میان، اپلیکیشن Nothing Chats بزرگ‌ترین شکست این شرکت در سال ۲۰۲۳ بود که تا حدی به برند ناتینگ آسیب زد. برای یادآوری باید بگوییم که اپلیکیشن Nothing Chats قرار بود استفاده از iMessage را برای گوشی‌های ناتینگ امکان‌پذیر کند.

این اپ برای این قابلیت از سرویس Sunbird استفاده می‌کرد که خیلی زود مشخص شد نگرانی‌های امنیتی زیادی برای این روش وجود دارد و در نتیجه ناتینگ اپلیکیشن Nothing Chats را از گوگل پلی حذف کرد و با وجود سروصدای زیادی که برای این مشخصه ایجاد کرده بود، خیلی زودتر از انتظار به یک شکست بزرگ برای این شرکت تبدیل شد.

داغ شدن بدنه‌ی مدل‌های پرو آیفون ۱۵

گوشی‌های هوشمند 2023

بعد از معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۵، خیلی زود مشخص شد که مدل‌های پرو خیلی بیش از حد معمول داغ می‌شوند. این موضوع باعث اعتراض کاربران زیادی شد و در ضمن مدل‌های پرو حتی حین شارژ شدن هم بسیار داغ می‌شدند و این در حالی است که آیفون‌ها نسبت به رقبای خود اصلا سرعت شارژ بالایی ندارند.

در هر صورت در نهایت اپل یک آپدیت نرم‌افزاری برای حل این مشکل منتشر کرد اما این موضوع نشان داد که حتی شرکت محافظه‌کار و سخت‌گیر هم برای مهم‌ترین محصول خود همچنان مرتکب اشتباه می‌شود.

عدم عرضه‌ی گوشی تاشو آنر مجیک V2 در سال ۲۰۲۳

گوشی‌های هوشمند 2023

آنر مجیک Vs اولین گوشی تاشو آنر است که راهی بازار جهانی شده ولی کمی بعد از عرضه‌ی جهانی این گوشی، آنر از مجیک V2 رونمایی کرد که یک گوشی تاشو بسیار باریک و جذاب محسوب می‌شود و در ضمن از مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و از قلم استایلوس هم پشتیبانی می‌کند. با وجود اینکه این گوشی برای بازار جهانی در نمایشگاه IFA 2023 در معرض نمایش قرار گرفت، اما در کمال تعجب آنر اعلام کرد که این گوشی اوایل ۲۰۲۴ راهی بازار جهانی خواهد شد. همین تاخیر در عرضه به گوشی وان‌پلاس اوپن این فرصت را داد توجهات زیادی را جلب کند و شاید تا آن زمان گوشی تاشو بهتری هم به دست کاربران برسد.

بنابراین اگر این گوشی کمی بعد از عرضه در چین راهی بازار جهانی می‌شد، به راحتی می‌توانست سروصدای زیادی راه بیندازد ولی متاسفانه در حال حاضر سامسونگ تنها شرکتی است که گوشی‌های تاشو خود را به طور گسترده راهی بازارهای مختلف می‌کند.

ضعف شرکت‌ها در آپدیت نرم‌افزاری

گوشی‌های هوشمند 2023

در چند سال گذشته، شرکت‌های زیادی به بهبود وضعیت آپدیت نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند خود روی آورده ولی در سال ۲۰۲۳ همچنان شرکت‌هایی هستند که توجه زیادی به این موضوع نشان نمی‌دهند.

از بین این شرکت‌ها و برندها، می‌توانیم به ایسوس، سونی، پوکو، TCL و ZTE اشاره کنیم که در سال ۲۰۲۳ برای آپدیت گوشی‌های هوشمند اصلا عملکرد خوبی نداشته‌اند. در این میان به‌خصوص باید به گوشی ۱۴۰۰ دلاری سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ اشاره کنیم که نسبت به رقبای خود در این زمینه هیچ حرفی برای گفتن ندارد. چرا کاربران برای خرید چنین گوشی هوشمندی باید مبالغ هنگفتی بپردازند و این در حالی است که در زمینه‌ی آپدیت حتی نمی‌تواند با گوشی ۳۰۰ دلاری سامسونگ رقابت کند.

تجربه کاربری بد داک پیکسل تبلت

biggest smartphone flops and fails of 2023 6

این مورد مربوط به یک گوشی هوشمند نیست اما در هر صورت باید در این لیست به آن بپردازیم. گوگل در کنار معرفی پیکسل تبلت، از یک داک اسپیکر هم رونمایی کرد که می‌تواند تبلت موردنظر را به نمایشگر هوشمند تبدیل کند. با وجود اینکه در این حالت به قابلیت‌های مانند کنترل خانه هوشمند و پخش عکس‌ها دسترسی دارید، اما از طرف دیگر امکانات زیادی را هم از دست کاربر می‌گیرد.

اما بزرگ‌ترین مشکل این داک این است که بدون تبلت، عملا هیچ کاربردی ندارد. این یعنی نمی‌توانید به عنوان اسپیکر بلوتوثی از آن استفاده کنید و حتی نمی‌تواند یک اسپیکر هوشمند باشد.

سنسور تشخیص دما در پیکسل ۸ پرو

biggest smartphone flops and fails of 2023 7

قبل از معرفی پیکسل ۸ پرو، شایعاتی در مورد بهره‌گیری این گوشی از سنسور تشخیص دما منتشر شد که در کمال تعجب این مشخصه به واقعیت تبدیل شده است. دقیقا مشخص نیست گوگل از ارائه‌ی این سنسور چه هدفی را دنبال می‌کند زیرا طبق بررسی‌های صورت گرفته، در زمینه‌ی تشخیص دما اصلا عملکرد دقیقی ندارد. گوگل در حال همکاری با سازمان FDA آمریکا برای استفاده از این سنسور به منظور تشخیص دمای بدن انسان است. بنابراین شاید در آینده با آپدیت‌های نرم‌افزاری عملکرد آن بهبود پیدا کند ولی در حال حاضر یک قابلیت بیهوده و بی‌مصرف محسوب می‌شود.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - ویتنام

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت- گلوبال

۳,۵۸۰,۰۰۰

تومان

منبع: Android Authority

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.