بزرگترین دستاورد دولت در حوزه سلامت، تولید واکسن‌ ضد کرونا بود

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ضمن قدردانی از اقدامات جهادی وزارت بهداشت و دانشمندان توانمند ایرانی در مهار و کنترل کووید ۱۹ در کشور، بزرگترین دستاورد دولت در حوزه سلامت را تولید واکسن‌ ضد کرونا عنوان کرد.

به گزارش سیناپرس، سپهر خلجی در حاشیه بازدید از غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه روایت خدمت در گفت وگو با ایرنا افزود:

تولید انبوه و با کیفیت واکسن کرونا با اقدام جهادی دانشمندان ایرانی در حالی در کشور صورت گرفت که در کشور سازنده برخی واکسن های خارجی شمار مرگ و میرها حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بود، در حالی که مرگ و میر کرونا در ایران صفر شده بود.

وی تصریح کرد: اقدام جهادی وزارت بهداشت و دانشمندان توانمند ما در حوزه واکسن افتخاری بزرگ برای دولت بود.

تقاضای کشورها برای واردات تجهیزات پزشکی ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، از تقاضای بسیاری کشورهای جهان برای واردات تجهیزات پزشکی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

170092861

حسین فرشیدی در حاشیه بازدید از غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه روایت خدمت در گفت و گو با ایرنا افزود: حجم کار و اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آنقدر زیاد است که امکان نمایش همه این دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت مقدور نبود و فقط بخش کوچکی از آن در حوزه تجهیزات پزشکی‌ و دارو به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار داشت: باعث خرسندی است که فرزندان این مرز و بوم توانسته اند در حوزه تجهیزات پزشکی نه تنها نیازمندی های داخل را تامین کنند بلکه به دیگر کشورها نیز صادرات داشته باشند و کشورهای زیادی متقاضی واردات تجهیزات پزشکی جمهوری اسلامی ایران باشند.

فرشیدی تصریح کرد: محصولات سلامت محور، بسیار حساس و نیاز همه دنیا است و این توانمندی می تواند برای کشورها از لحاظ ارزآوری و اشتغال بسیار سودده باشد. امروز تجهیزاتی همچون یونیت‌های دندانپزشکی، سی تی اسکن و بالن ها در قلب و عروق و سایر تجهیزات توسط جوانان این مرز و بوم ساخته می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: دنیا در کووید۱۹ به وضوح مشاهده کرد که برخی کشورهای مدعی دموکراسی و انسانیت اجازه ورود واکسن کرونا به جمهوری اسلامی ایران نمی‌دادند اما واکسن کرونا در ۶ پلتفرم مختلف در کشور تولید شد که این موضوع، کیفیت کاری و سرعت کار دانشمندان علوم پزشکی ایران را به جهانیان نشان داد.

فرشیدی تاکید کرد: تجربه کووید۱۹ به همه ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران می تواند با اتکا بر دانشمندان خود از بحران‌ های مشابه در حوزه سلامت با افتخار و سربلندی عبور کند.

به گزارش سیناپرس، غرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران به مناسبت هفته دولت در نمایشگاه روایت خدمت و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جهاد تبیین برپا شده است.

در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی در طول دو سال از آغاز دولت مردمی آیت الله رییسی به نمایش در آمده است.

نمایشگاه روایت خدمت که از چهارم شهریورماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان است، بیش از ۳۰ غرفه و دستگاه اجرایی به معرفی دستاوردها و اقدامات دوساله خود در دولت سیزدهم پرداخته‌اند.

نوشته بزرگترین دستاورد دولت در حوزه سلامت، تولید واکسن‌ ضد کرونا بود اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.