بزرگان صنعت فناوری در مسیر کنترل‌ هوش مصنوعی قدم برمی‌دارند

openai google microsoft logo 64c2492e2b53d72bc2d39c8a

چهار مورد از پیشرفته‌ترین شرکت‌های دنیا در حوزه‌ی هوش مصنوعی یعنی انتروپیک، گوگل، مایکروسافت و OpenAI گروه جدیدی به نام «انجمن مدل پیشتاز» تشکیل داده‌اند تا روی ابزارهای بسیار قدرتمند هوش مصنوعی تحقیق کنند و سراغ تدوین بهترین قوانین برای کنترل این فناوری بروند. این گروه در حالی تشکیل می‌شود که اضطراب عمومی و نظارت نهادهای رگولاتوری بر هوش مصنوعی افزایش یافته است.

به گزارش فایننشال تایمز، بنیان‌گذاران انجمن مدل پیشتاز می‌گویند هدف اصلی‌شان اطمینان از توسعه‌ی مسئولانه و ایمن مدل‌های پیشتاز هوش مصنوعی است.

شماری از شرکت‌های آمریکایی در ماه‌های اخیر ابزارهای هوش مصنوعی قدرتمندی توسعه داده‌اند که از روی دیتابیسی عظیم، محتواهایی اختصاصی در فرمت عکس، متن و ویدیو می‌سازند. پیشرفت هوش مصنوعی نگرانی درباره‌ی نقض کپی‌رایت و رخنه‌های امنیتی را افزایش داده و همزمان این ذهنیت را ایجاد کرده است که هوش مصنوعی جای شغل‌های انسان را می‌گیرد.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، می‌گوید شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را توسعه می‌دهند، باید مطمئن شوند این فناوری ایمن و تحت کنترل انسان است. اسمیت اعتقاد دارد که بنیان‌گذاری انجمن مدل پیشتاز قدمی حیاتی برای توسعه‌ی مسئولانه‌ی هوش مصنوعی و مزیت‌رساندن به همه‌ی انسان‌ها است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.