برگزاری رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها در پارک فناوری امیرکبیر

رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها (تانا) با هدف رفع نیازها و چالش‌ها، از صنعت تا فناوری در محورهای مدیریت سبز در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

رویداد تانا که به عنوان مجموعه‌ای از اقدامات تعریف می‌شود، با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، سیاست‌گذاری و راهبری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان‌ها و برنامه‌ریزی و اجرای پارک علم و فناوری در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.
دکتر سید فرهنگ فصیحی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این رویداد با بیان اینکه برگزاری رویدادهای عرضه و تقاضای نیازهای فناورانه به منظور ارتباط نزدیک بین شرکت‌های متقاضی فناوری و شرکت‌های عرضه‌کننده فناوری است، گفت: این پارک می‌تواند با فرایند حل مسئله، نیازمندی مجموعه‌هایی که مسائل خود را مطرح کرده‌اند، رفع کند.
فصیحی افزود: چنین رویدادی برای همفکری و هم‌اندیشی بین مجموعه‌های صاحب مسئله برگزار شده است تا بتوان با ایجاد ارتباط عرضه و تقاضا میان مجموعه‌های دانش‌بنیان و صنعتگران و شرکت‌های موجود در پارک تعامل خوبی برقرار کرد و امیدواریم که چنین برنامه‌هایی هدفمند و مؤثر باشند.
وی با بیان اینکه چهار پارک علم و فناوری در استان تهران داوطلب برگزاری این رویداد بودند، گفت: امیدواریم با محتوای خوب، کمک و تسهیل‌گری برای رفع نیازهایی که از سوی برخی مجموعه‌ها ارائه شده است، بتوانیم مسائل مطرح شده را حل کنیم.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پارک دانشگاه، ۲۴۰ واحد فناور و مراکز اقماری دارد که از این تعداد بیش از ۱۰۰ شرکت هستند و نیمی از آنها دانش‌بنیان شده‌اند. ماموریت پارک، ارتباط با مجموعه‌های مختلف و ایجاد یک فرایند حل مسئله است.
به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از دیگر اهداف برگزاری رویداد تانا می‌توان به شناسایی ظرفیت‌ها، گروه‌های شایسته و طرح‌های فناورانه و نوآورنه در حوزه مدیریت سبز، تسهیل ارتباط مؤثر میان صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه اعلام شده از سوی سازمان‌ها و نهادهای صاحب مساله و توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و طرح‌های فناورانه اشاره کرد. بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت سبز (پساب، پسماند و انرژی)، مدیریت پسماند (شهری، کشاورزی و صنعتی) و پساب (صنعتی و شهری) محورهای این رویداد بودند.

نوشته برگزاری رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها در پارک فناوری امیرکبیر اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.