برندگان مسابقه عکاسی نجوم ۲۰۲۳ مشخص شد

رصدخانه سلطنتی گرینویچ، برندگان مسابقه عکاس نجوم ۲۰۲۳ را اعلام کرد که در آن تصاویری از ستارگان درخشان و کهکشان‌ها دیده می‌شود.

در پانزدهمین سال برگزاری این مسابقات، بیش از ۴۰۰۰ شرکت کننده از ۶۴ کشور در آن شرکت کردند و عکس‌هایی زیبا را در دسته‌هایی شامل کهکشان‌ها، شفق‌های قطبی، ماه، خورشید، مردم و فضا، سیاره‌ها، دنباله‌دارها و سیارک‌ها، مناظر آسمان و ستارگان و سحابی‌ها به نمایش گذاشتند. جوایزی نیز برای نوآوری و خلاقیت‌های تصویربرداری به عکاسان جوان اهدا شد.

«کاترین گازارد» مسوول بخش هنر موزه سلطنتی گرینویچ می‌گوید: «این اولین سالی بود که من به عنوان داور مسابقه عکاسی نجوم سال ۲۰۲۳ فعالیت داشتم. این مسابقه پیچیدگی فنی زیادی داشت که من را نیز غافلگیر کرد. بسیاری از تصاویر زیبا در فهرست نهایی قرار گرفتند و تصاویر برنده کاملاً خیره کننده بودند. همه این‌ها باعث شد، دید من نسبت به آسمان تغییر کند.»

2 24.jpg

برنده مسابقه نجوم سال ۲۰۲۳

در رقابت تنگاتنگ بین عکس‌های بسیاری به مرحله نهایی راه یافتند. عکس‌ گرفته شده توسط «مارسل درچسلر»، «خاویر استروتنر» و «یان سنتی» جایزه برتر مسابقه را به‌دست آوردند.  تصویرگرفته شده توسط آنها، رنگین کمان آبی بزرگی در کنار کهکشان آندرومدا، نزدیک‌ترین کهکشان مارپیچی به کهکشان راه شیری بود. دانشمندان اکنون در حال بررسی این کهکشان هستند.

3 23.jpg

همچنین در این مسابقه دو جوان ۱۴ ساله به نام‌های Runwei Xu و Binyu Wang برنده جایزه بهترین عکس گرفته شده در بخش جوانان سال ۲۰۲۳ شدند.

تعدادی از این تصاویر برگزیده توسط برگزار کنندگان به اشتراک گذاشته شده که بخشی از آنها را می‌توانید مشاهده کنید.

نوشته برندگان مسابقه عکاسی نجوم ۲۰۲۳ مشخص شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.