برنامه نویسی اندروید را از کجا شروع کنیم؟

android 6557b01eac3634182f48ce2a

Kivy نمونه‌ای از کتابخانه‌های منبع‌باز پایتون است که از اندروید پشتیبانی می‌کند و تاکنون برنامه‌های زیادی با آن نوشته شده است اما چون اندروید به‌طور بومی از آن پشتیبانی نمی‌کند، برای کاربران تازه‌کار گزینه مناسبی نیست.

CSS ،HTML و جاوا اسکریپت (JavaScript)

زبان‌های اسکریپتی HTML و CSS در کنار زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت، توانایی خلق برنامه‌های اندرویدی را با استفاده از فریم‌ورک Adobe PhoneGap دارند که توسط Apache Cordova ارائه شده است. فریم‌ورک PhoneGap اساساً مهارت‌های لازم برای توسعه وب را در قالب برنامه‌های اندرویدی خلاصه می‌کند که علاوه‌بر اندروید در سایر سیستم‌عامل‌ها نیز قابل اجرا است.

اگر می‌خواهید برنامه‌ای که قصد توسعه‌ی آن را دارید به صورت یک برنامه واقعی اندرویدی کار کند، استفاده از PhoneGap چندان پیشنهاد نمی‌شود اما درهرصورت اگر قصد استفاده از آن را دارید، فریم‌ورک React Native در جاوا اسکریپت می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

دارت (Dart)

دارت زبان برنامه‌نویسی منبع‌بازی است که به فریم‌ورک فلاتر قدرت می‌بخشد. البته فلاتر عملکرد خوبی در ارائه‌ی برنامه‌های زیبا برای وب، دسکتاپ و موبایل دارد اما این روزها آنقدر که باید به آن توجه نمی‌شود.

دارت عمدتاً روی آسان‌تر کردن توسعه رابط کاربری برای توسعه‌دهندگان با ویژگی‌هایی مانند Hot-Reload متمرکز است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تغییرات را فوراً در حین کار بر روی برنامه مشاهده کنند.

کرونا (Corona)

Corona کیتی برای توسعه نرم‌افزار است که می‌تواند برای توسعه برنامه‌های اندرویدی با استفاده از Lua استفاده شود و دارای ۲ حالت Corona Simulator و Corona Native است. Corona Simulator مستقیماً برای ساخت برنامه‌ها استفاده می‌شود در حالی که Corona Native برای ادغام کد Lua با پروژه توسعه‌داده‌شده در Android Studio استفاده می‌شود که برای ساخت اپلیکیشن با بهره‌گیری از ویژگی‌های بومی گزینه مناسبی است.

در حالی که Lua در مقایسه با جاوا کمی محدود است اما بسیار ساده‌تر است و منحنی یادگیری آسان‌تری دارد. نکته مهمی که در مورد Corona وجود دارد این است که زبان مذکور بیشتر برای ایجاد برنامه‌های گرافیکی و بازی‌ها استفاده می‌شود اما به هیچ‌وجه محدود به آن‌ها نیست.

برنامه‌های زیادی مانند چت مسنجر، پخش‌کننده‌های موسیقی، بازی‌ها و ماشین‌حساب‌ها وجود دارند که به‌راحتی با زبان‌های فوق ساخته و اجرا شده‌اند و هیچ زبانی وجود ندارد که بتوان آن را زبان صحیح برای توسعه برنامه اندروید نامید؛ لذا این شما هستید که انتخاب صحیح زبان را بر اساس اهداف و ترجیحات خود برای هر پروژه جداگانه انجام می‌دهید. همیشه یادتان باشد هر انتخابی که داشته باشید، مجموعه مهارت‌هایتان را گسترش می‌دهد و به رشد شما به‌عنوان توسعه دهنده اندروید کمک می‌کند.

درآمد برنامه نویسی اندروید

با توجه به آگاهی نسبی که تاکنون نسبت به برنامه‌نویسی اندروید و زبان‌های مورد استفاده در این حوزه به‌دست‌ آوردید، اکنون وقت آن رسیده است تا شغل یادشده را ازنظر درآمد و جنبه‌های مالی بررسی کنیم.

با نیم‌نگاهی به سایت‌های کاریابی داخلی و خارجی و جست‌وجو برای موقعیت شغلی برنامه‌نویسی اندروید، با صدها پوزیشن شغلی مواجه می‌شویم که نیازمند افراد مبتدی تا حرفه‌ای و زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی در حوزه‌ی یادشده هستند. باتوجه به آمار موجود، در سال ۲۰۲۲ در آمریکا، میانگین درآمد برنامه‌نویسان اندروید، بین ۷۰ تا ۱۱۵ هزار دلار در سال متغیر بوده است که شامل فعالیت‌های افراد در شرکت‌ها و پروژه‌های آزاد آن‌ها می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.