بررسی گیمینگ گوشی سامسونگ A54

برخلاف تصور موبایل گیمینگ همچنان عمده گیمرهای جهان را به خود اختصاص داده است و به تنهایی ۵۳ درصد کل صنعت ویدئو گیم به این حوزه اختصاص داده شده است. این موضوع به این دلیل است که بازی‌های موبایلی ساده‌تر، در دسترس‌تر و البته متنوع‌تر هستند؛ همچنین این بازی‌ها روی گستره‌ی متنوعی از دستگاه‌ها اجرا می‌شوند.  

<!–

–>

بررسی گیمینگ گوشی سامسونگ A54بررسی گیمینگ گوشی سامسونگ A54
برای تماشای ویدیو از طریق یوتیوب ویجیاتو، روی تصویر بالا کلیک کنید!

تا همین چند وقت پیش برای تجربه‌ی ایده‌آل این بازی‌ها حتما می‌بایست گوشی‌ها پرچمدار و گران قیمت تهیه کرد. اما زمان به نفع مخاطب عمل کرده است و امروزه هم بازی‌ها بهینه‌تر ساخته می‌شوند و هم گوشی‌های میان‌رده‌ی باکیفیتی چون سری A سامسونگ به بازار عرضه شدند. این گوشی‌های میان‌رده می‌توانند در ازای قیمت مناسب، یک تجربه‌ی قابل قبول از بازی روی پلتفرم موبایل را در اختیار ما قرار دهند. از این رو در این سری بررسی‌های ویجیاتو به سراغ گوشی Samsung Galaxy A54 5G رفته‌ایم.


نمایشگر گوشی Samsung Galaxy A54

صفحه نمایش دستگاه سامسونگ گلکسی A54 از نوع امولد ۶.۴ اینچی ۱۲۰ هرتزی (Hz) و با رزولوشن ۱۰۸۰ (Full HD) است. نسبت تصویر این مدل ۱۹٫۵:۹ است و تراکم پیکسلی این گوشی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ (ppi) است.

نمایشگر گوشی Samsung Galaxy A54نمایشگر گوشی Samsung Galaxy A54

بیشینه‌ی روشنایی این نمایشگر معادل ۱۰۰۰ نیت (nits) است؛ ویژگی‌ای که در این بازه‌ی قیمتی بسیار کمیاب بوده و تجربه‌ی بازی کردن روی این دستگاه را در فضاهای باز و با نور زیاد تسهیل می‌کند.

نوع نمایشگر  سوپر امولد ۶.۴ اینچی
نرخ تازه‌سازی تا ۱۲۰ هرتز
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ (تراکم ۴۰۳ پیکسل)
روشنایی بیشینه‌ی ۱۰۰۰ نیت
جنس Corning Gorilla Glass 5

نرخ بروزرسانی بالا و پشتیبانی از پوشش رنگی وسیع باعث شده تا تجربه‌ی بصری از بازی‌های اکشن و رقابتی روی این دستگاه بسیار خوب باشد. همچنین این گوشی از استانداردهای HDR10 و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند که لذت تماشای ویدئوها در این مدل رو نیز دو چندان می‌کند.


سخت افزار گوشی Samsung Galaxy A54

گوشی سامسونگ A54 از چیپست ۵ نانومتری Exynos 1380 استفاده می‌کند. پردازنده‌های Exynos، مدل‌های انحصاری سامسونگ هستند که به منظور عملکرد بالا و مصرف بهینه برای گوشی‌های میان‌رده طراحی شده‌اند.

پردازنده Exynos 1380 متشکل از دو کلاستر با ۴ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و کلاستر با ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز، است. این چیپست از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 استفاده می‌کند. همچنین بسته به مدل با رم ۶ و ۸ گیگابایت نیز در دسترس است.

این دستگاه با دو حافظه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت قابل تهیه است. با این حال در این گوشی اسلات micro SD نیز تعبیه شده است که دست کاربر را برای افزایش حجم دستگاه باز خواهد گذاشت.

چیپست  Exynos 1380 (5 nm)
پردازنده Octa-core (4×۲.۴ GHz Cortex-A78 & 4×۲.۰ GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5
حافظه RAM ۶ تا ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت
اسلات حافظه microSDXC
سیستم عامل Android 13, One UI 5.1
عرضه فروردین ۱۴۰۲

عملکرد گیمینگ گوشی Samsung Galaxy A54

عملکرد گیمینگ گوشی Samsung Galaxy A54 به واسطه‌ی بهره‌مندی از چیپست انحصاری قابل توجه است. دستگاه می‌تواند تمامی بازی‌های روز را با حداقل مشکل اجرا کند. هرچند باید توجه داشت که اکثر بازی‌های با گرافیک بالا Genshin Impact برای حفظ فریم در تنظیمات گرافیکی متوسط و پایین اجرا خواهند شد.

عملکرد گیمینگ گوشی Samsung Galaxy A54عملکرد گیمینگ گوشی Samsung Galaxy A54

نکته‌ی قابل توجه در اجرای بازی‌های سنگینی چون Rocket League یا Call of Duty Mobile و Asphalt 9: Legends با این دستگاه عدم داغی بیش از حد و کند شدن بود. دستگاه A54، حتی در شارژ پایین توانست عملکرد ثابت و قابل اتکایی در اجرای بازی‌ها به نمایش بگذارد.

دستگاه A54 برای اجرای بازی‌های بومی اندروید، یک تجربه‌ی قابل قبول ارائه می‌دهد. با این حال اگر قصد اجرای بازی‌های به کمک امولاتورها را دارید، نمی‌توان چندان روی مدل‌های میان‌رده حساب باز کرد.


باتری و شارژ گوشی Samsung Galaxy A54

این گوشی همانند نسخه‌ی پیشین از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی (mAh) استفاده می‌کند، با این وجود عملکرد این باتری نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است. در استفاده‌ی معمول روزانه باتری گوشی سامسونگ A54 حدود ۱۸ الی ۲۰ ساعت دوام دارد.

باتری و شارژ گوشی Samsung Galaxy A54باتری و شارژ گوشی Samsung Galaxy A54

اما در استفاده‌ی گیمینگ و برای تجربه‌ی بازی‌ها می‌توان از دستگاه حدود ۶ الی ۸ ساعت حساب کرد. باتری دستگاه نسبت به میان‌رده بودن محصول عملکرد فوق العاده‌ای داشته و در میان رقبا کم‌نظیر محسوب می‌شود.

همانند اکثر مدل‌های جدید، در بسته بندی گوشی A54 سامسونگ نیز خبری از شارژر نیست اما این دستگا از شارژر ۲۵ پشتیبانی می‌کند. برای شارژ کامل ظرفیت باتری به ۶۰ الی ۷۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. این دستگاه در مدت زمان ۳۰ دقیقه می‌تواند حدود ۵۵ درصد ظرفیت باتری را بازیابی کند.


سامسونگ A54؛ یک میان‌رده‌ی ارزشمند!

گوشی سامسونگ A54 که در بازه‌ی قیمتی زیر ۱۵ میلیون تومان قابل تهیه است، احتمالا یکی از بهترین میان رده‌‌های حال حاضر بازار ایران است. این گوشی میان‌رده علاوه بر یک انتخاب اقتصادی برای گیمرها، یک گزینه‌ی بسیار عالی برای کاربران عمومی نیز محسوب می‌شود.

.cls-1{fill:#231f20;}.cls-2{fill:#ed145b;}

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.