بررسی گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس؛ پرچم‌دارهای عادی سامسونگ با قیمت غیرعادی در ایران

s23 series2 6434095ed00bf97407d198f7 jpeg

به‌جرات می‌توان گفت که پوسته‌ی One UI سامسونگ یکی از سبک‌ترین و ساده‌ترین رابط‌های کاربری دنیای اندروید به‌شمار می‌رود. برای اثبات این موضوع نیازی به ارائه‌ی دلیل‌های عجیب و غریب نیست و کافی است تا نگاهی به ویژگی‌های نرم‌افزاری و شکل اجرای آن داشته باشیم.

مثلا برای شناور کردن پنجره‌ای تنها باید انگشت خود را از گوشه بالای تصویر به مرکز آن بکشید. به‌همین راحتی! یا با استفاده از نرم‌افزار Link to Windows می‌توانید برنامه‌های گوشی خود را روی کامپیوتر اجرا کنید یا بدون استفاده از گوشی، هات‌اسپات آن را فعال و ویندوز خود را به اینترنت متصل کنید.

افزون‌براین امکان نصب Expert RAW از طریق اپلیکیشن دوربین نیز فراهم شده است و دیگر نیازی به جستجو در فروشگاه Galaxy Store نیست. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید کنترل وسیع‌تری روی سنسورهای دوربین داشته باشید.

درکنار ویژگی‌های مختلف که به‌دلیل محدودیت وقت و کلمات توان اشاره به تمامی آن‌ها را نداریم، One UI، گزینه‌های شخصی‌سازی متعددی را نیز دراختیار کاربر می‌گذارد. برای مثال One UI به‌طور کامل از پالت‌رنگی اندروید پشتیبانی می‌کند و این پشتیبانی مشابه آنچه که در MIUI تجربه کرده‌ایم، ناقص نیست.

یکی از ویژگی‌های کمتر موردتوجه قرارگرفته‌ی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ ویژگی DeX است که حالا با قدرت‌گرفتن از Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy به‌مراتب عملکرد بهتری می‌تواند داشته باشد. کافی است تا با اتصال دسته‌ای بی‌سیم و یک مانیتور، گوشی خود را تبدیل به کنسولی گیمینگ کنید! البته نه یک کنسول نسل نهمی، بلکه کنسولی تمام‌عیار برای اجرای بازی‌های موبایلی.

از سوی دیگر با اضافه‌شدن ماوس و کیبورد، امکان استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای دنیای موبایل برای انجام کارهایی مثل ویرایش فایل‌های آفیس، عکس و ویدیو وجود دارد. به‌طور کلی، حالت DeX پتانسیل‌ زیادی برای تبدیل شدن به یک ویژگی محبوب و کاربردی را دارد که به‌دلیل برخی از محدودیت‌ها مانند نبود نرم‌افزار مناسب، تاکنون به جایگاه اصلی خود دست‌پیدا نکرده است.

سخت‌افزار، تجربه بازی و عمر باتری گلکسی S23 و S23 پلاس

بیش از ۶ سال از زمان معرفی گلکسی S8 می‌گذرد؛ دستگاهی که درکنار شروع موج مدرن‌شدن گوشی‌های هوشمند سامسونگ، روند دیگری را نیز آغاز کرد: استفاده از دو تراشه برای نقاط مختلف جهان!

درابتدا میان عملکرد تراشه‌ها فاصله‌ی چشمگیری وجود نداشت، اما رفته‌رفته و با درجا زدن بخش نیمه‌هادی سامسونگ و قدرت‌گرفتن هرچه بیشتر کوالکام، تراشه‌های اگزینوس در کهکشانی‌ها تبدیل به پاشنه‌ی آشیلی شدند که حتی برخی از خریداران را به سمت شکایت از غول کره‌ای سوق داد!

جنجال‌های ایجادشده بر سر شکاف عملکردی موجود بین گلکسی‌های اگزینوس و اسنپدراگون، درنهایت سامسونگ را مجبور کرد تا با نوشیدن جام زهر، استفاده از تراشه‌های اگزینوس را کنار بگذارد و خانواده‌ی گلکسی S23 را در تمامی بخش‌های جهان به‌همراه تراشه Snapdragon 8 Gen 2 عرضه کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.