بررسی گلکسی بوک ۳ اولترا؛ کم‌نقص‌ترین اولترابوک ویندوزی

galaxy book 3 ultra display2 65cb5981ad00028634ae8ce3

شاید در دنیای لپ‌تاپ‌های ویندوزی، محصولات فراوانی وجود داشته باشند که داعیه‌ی رقابت با مک‌بوک‌های اپل را دارند. لپ‌تاپ‌های اپل با کیفیت ساخت عالی، طراحی مینیمال و زیبا، یکپارچگی کامل با اکوسیستم اپل و صدالبته عملکرد بهینه و ارائه‌ی تجربه‌ی «دستگاه پُرتابل» به‌معنای واقعی کلمه، سطح توقعاتمان را آن‌قدر بالا برده‌اند که حتی ضعف‌ها و محدودیت‌های گاه‌وبی‌گاه تجربه‌ی کاربری در macOS درمقایسه‌با ویندوز را هم با خوشحالی به دست فراموشی می‌سپریم.

تماشا در یوتیوب

در میانه‌ی نبرد نابرابر ویندوزی‌ها با اپل در بازار محصولات پرچم‌دار، سامسونگ که به‌ندرت نامش را در بازار لپ‌تاپ می‌شنویم، پا پیش می‌گذارد تا یکی از بهترین تجربیاتمان از لپ‌تاپ ویندوزی پریمیوم با مشخصات سخت‌افزاری قابل اتکا را ارائه کند. گلکسی بوک ۳ اولترا، بالارده‌ترین لپ‌تاپ شرکت کُره‌ای در سال ۲۰۲۳ است که کیفیت و قدرت را در یک پکیج ارائه می‌کند.

برخلاف آنچه از نام دستگاه برمی‌آید، گلکسی بوک ۳ اولترا، سومین نسل از لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک اولترا نیست؛ در حقیقت این دستگاه نخستین نسل لپ‌تاپ‌های سری اولترای کُره‌ای‌ها به‌شمار می‌آید و به‌نوعی آمده است تا با دستگاه‌هایی همچون مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ و دل XPS 17 رقابت کند.

لپ‌تاپ اولترای کُره‌ای‌ها با نمایشگر ۱۶ اینچی OLED و در دو کانفیگ به‌بازار عرضه می‌شود؛ مدل مجهز به پردازنده‌ی i7-13700H، گرافیک RTX 4050 و ۱۶ گیگابایت رم آن‌بُرد که بررسی آن را در مقاله‌ی پیش رو می‌خوانید، در کنار مدل مجهز به پردازنده‌ی i9-13900H و پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4070 که با ۳۲ گیگابایت رم همراه شده است.

اگر بحث‌های سخت‌افزاری و فنی خسته‌تان می‌کند، همین‌جا اشاره کنم که جذابیت‌های بصری و تجربه‌ی کاربری دستگاه به حدی است که برای دوست داشتن‌اش نیازی به دانستن مشخصات فنی آن نداشته باشید. البته که طراحان سامسونگ بسیاری از المان‌های طراحی لپ‌تاپ را از مک‌بوک‌های اپل وام گرفته‌‌اند؛ از طراحی کیبورد و ترک‌پد تا گوشه‌های گرد نمایشگر، بدنه‌ی تمام‌فلزی و رنگ لپ‌تاپ، تا حد زیادی مک‌بوک‌ها را در ذهنمان تداعی می‌کنند.

طراحی زیبا و سخت‌افزار قدرتمند گلکسی بوک ۳ اولترا دوست‌نداشتن‌اش را سخت می‌کند!

با در نظر داشتن سخت‌افزار قدرتمند درون لپ‌تاپ و البته وجود پسوند اولترا در اسم آن باید اعتراف کنم که ظرافت، باریکی و البته وزن سبک محصول سامسونگ واقعا جای تعریف و تمجید زیادی دارد. گلکسی بوک اولترا ۳ تنها ۱٫۸ کیلوگرم است و با ضخامت ۱۶٫۵ میلی‌متری‌اش، یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های ۱۶ اینچی بازار محسوب می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.