بررسی پلی استیشن پورتال

پلی استیشن پورتال یکی از جدیدترین محصولات کمپانی سونی است. این محصول با محوریت تکنولوژی ریموت‌پلی به بازار عرضه شد. با استفاده از پورتال می‌توانید از راه دور به کنسول خود متصل شده و بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنید. اما پورتال یک کنسول دستی به‌شمار نمی‌رود و تنها یک اکسسوری برای استفاده از ریموت‌پلی است.

<!–

–>

تصویر نمایشگر پلی استیشن پوتالتصویر نمایشگر پلی استیشن پوتال

درحال حاضر فناوری ریموت‌پلی، قابل استفاده برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند است. با استفاده از ریموت‌پلی، گیمرها قادر به تجربه بازی‌ در صفحه‌نمایش گوشی و یا تبلت خود هستند. در این مقاله از ویجیاتو به نقد و بررسی پلی استیشن پورتال می‌پردازیم. لازم به ذکر است که این محصول توسط فروشگاه معتبر تک‌سیرو در اختیار ویجیاتو قرار گرفته است.


فهرست محتوا
نمایش

جعبه گشایی پلی استیشن پورتال

ابتدا از جعبه گشایی پلی استیشن پورتال شروع می‌کنیم. بسته‌بندی این محصول از رنگ‌های سفید و آبی، مانند سایر محصولات پلی استیشن استفاده می‌کند. جعبه‌ای باکیفیت، که برروی آن تصویر Ps Portal و اطلاعات دستگاه ذکر شده است. بسته‌بندی این محصول بسیار شیک و مدرن است. محتوایات جعبه پورتال شامل کابل شارژر USB-C، دفترچه راهنما و خود دستگاه می‌شود.


نگاه اولیه به استیشن پورتال

سونی در طراحی این دستگاه، از کنسول نسل نهمی پلی استیشن الهام گرفته است. ظاهر مدرن و زیبای Ps Portal یکی از نقاط قوت این محصول به‌شمار می‌رود. دوآل‌سنس یکی از کنترلرهای خوش‌ساخت نسل نهم محسوب می‌شود. سونی با استفاده از طراحی کنترلرهای دوآل‌سنس در دستگاه پورتال، توانسته تجربه‌ کاربرپسندی را ارائه کند. دسته پورتال دارای ویژگی‌هایی مانند هپتیک فیدبک و ادپتیو تریگرز است.

تصویر پورتال در کنار دوآل‌سنستصویر پورتال در کنار دوآل‌سنس

البته چینش کلیدهای پلی استیشن پورتال کاملا با کنترلر دوآل‌سنس مطابق نیست و تغییرات جزئی داشته است. هرچند که تفاوت‌های جزئی در طراحی و ارگونومی دوآل‌سنس و دسته‌ی پورتال مشاهده می‌شود، اما هر دو تجربه‌ای مشابه و هیجان‌انگیزی را انتقال می‌دهند.

هنگامی که برای نخستین بار پورتال را در دست می‌گیرید حس آشنای کنترلر دوآل‌سنس را متوجه می‌شوید. به‌لطف طراحی ارگونومیک پورتال، بازی کردن برای ساعت‌های طولانی خسته کننده نخواهد بود. پلی استیشن پورتال یکی از خوش‌دست‌ترین هندهلدهای موجود در بازار به‌شمار می‌رود.

ابعاد ۳۳.۷ در ۱۵ در ۹.۵ سانتی‌متر
وزن ۱,۰۸۸ گرم
جنس بدنه پلاستیک محکم
رنگ مشکی و سفید
صفحه‌نمایش ۸ اینچ با رزولوشن FULL HD
قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار

مشخصات فنی پلی استیشن پورتال

پلی استیشن پورتال سخت افزار قدرتمندی ندارد، چرا که تمام پردازش گرافیکی بازی‌ توسط کنسول پلی استیشن انجام می‌شود. به همین دلیل هنگام استفاده از این دستگاه، شاهد داغ کردن آن نیستیم. همچنین سونی تراشه Qualcomm SG4150P برای دستگاه پورتال در نظر گرفته است.

دستگاه پلی استیشن پورتال یک کنسول دستی نیست و تنها کاربرد آن، اجرای بازی‌ها با استفاده از ریموت‌پلی است. هنگام استفاده از استیشن پورتال بازی روی PS5 اجرا، و سپس تصویر و صدای آن توسط پورتال نمایش داده می‌شود. عملکرد این دستگاه در اجرای بازی‌ها با کیفیت و سرعت اینترنت رابطه مستقیم دارد. با افت سرعت اینترنت، رزولوشن بازی تا ۴۸۰P نیز کاهش می‌یابد. همچنین استفاده از اینترنت نامناسب می‌تواند باعث مشکلاتی مانند لگ و تیکه‌ تیکه شدن تصاویر شود.

اسپیکرهای استریو این دستگاه آن‌چنان قدرتمند نیستند و کیفیت صدای آن‌ها در سطح متوسط است. استفاده از اسپیکرهای پورتال ممکن است به تجربه برخی از بازی‌ها آسیب بزند. اما گیمرها با استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری که پشت پورتال قرار دارد می‌توانند از هدست‌های گیمینگ سیمی استفاده کنند.

یکی از نقاط ضعف این محصول ۲۰۰ دلاری، عدم پشتیبانی از بلوتوث محسوب می‌شود. به‌ همین دلیل بازیکنان نمی‌توانند از هدفون‌های بلوتوثی استفاده کنند. همچنین استفاده از دانگل و آداپتور برای هدفون‌های بی‌سیم توصیه نمی‌شود چرا که استفاده از آداپتور سبب تأخیر و کاهش کیفیت صدای بازی می‌شود. اما این محدودیت‌ها، شامل دستگاه‌های ایرباد پالس اکسپلور و هدست پالس الیت از کمپانی سونی نمی‌شود. این هدست‌ها از تکنولوژی PlayStation Link استفاده می‌کنند.

تصویر پلی استیشن پوتال و کلیدهای آنتصویر پلی استیشن پوتال و کلیدهای آن

عملکرد باتری پلی استیشن پورتال

باتری پلی استیشن پورتال عملکرد قابل قبولی دارد، این دستگاه با هربار شارژ کامل می‌تواند تا بیش از ۴ ساعت کار کند. همچنین با خاموش کردن بازخورد لمسی و کم کردن نور دستگاه می‌توان عمر باتری را تا ۶ ساعت افزایش داد. سونی برای شارژر این محصول یک پورت USB-C در نظر گرفته است. برای شارژ پورتال، صرفا نیازی به استفاده از پورت‌های کنسول پلی استیشن نیست و می‌توانید از شارژرهای متفرقه نیز استفاده کنید.


نمایشگر Ps Portal

صفحه نمایش ۸ اینچی پورتال، تجربه کاربری دلنشینی از بازی‌های پلی استیشن ارائه می‌دهد. ابعاد این نمایشگر به شکل هوشمندانه انتخاب شده است، چرا که با نمایشگر کوچک‌تر از ۸ اینچ، دیدن جزئیات و متون بازی دشوار می‌شد. همچنین با صفحه‌‌نمایش بزرگ‌تر، کوچک‌ترین افت در کیفیت بازی به آسانی قابل مشاهده بود.

تصویر نمایشگر پوتالتصویر نمایشگر پوتال

این نمایشگر لمسی، رزولوشن FULL HD را برای کاربر فراهم می‌کند. همچنین صفحه‌نمایش پورتال با نرخ‌تازه‌سازی ۶۰ هرتز کاملا برای تجربه بازی‌های نسل‌نهمی مناسب است. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توانیم به زاویه دید بی‌نظیر آن اشاره کنیم. صفحه‌نمایش پورتال از هر زاویه‌ای تصاویر را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

تصویر پلی استیشن پورتال درکنار کنسولتصویر پلی استیشن پورتال درکنار کنسول

همان طور که گفتیم چینش کلیدهای پورتال با دوآل‌سنس تفاوت‌های کوچکی دارد، یکی از تفاوت‌های این دو، مکان قرار گیری تاچ‌پد است. به‌لطف نمایشگر لمسی این دستگاه، تاچ‌پد به‌صورت مجازی روی صفحه نمایش در دسترس است. برای هربار استفاده از تاچ‌پد باید قسمت‌های مشحض شده روی نمایشگر را لمس کنید. درآخر نسبت تصویر ۱۶:۹ این نمایشگر کاملا با بازی‌های کنسولی سازگار است.


پلی استیشن پورتال برای چه‌کسانی کاربرد دارد؟

پلی استیشن پورتال یکی وسیله‌جانبی برای استفاده از فناوری ریموت‌پلی سونی محسوب می‌شود. همچنین عملکرد این دستگاه، مسقیما به کیفیت اینترنت بستگی دارد. طبق گفته سونی حداقل سرعت برای استفاده از ریموت‌پلی ۵ مگابیت بر ثانیه است. اگر اینترنت هنگام استفاده از پورتال ضعیف شود کیفیت بازی نیز کاهش پیدا می‌کند.

تصویر دی‌پدهای پوتال تصویر دی‌پدهای پوتال

اما توجه داشته باشید که کیفیت اتصال اینترنت برای هر دو دستگاه حائز اهمیت است. یعنی هم کنسول پلی استیشن و هم پورتال، باید به اینترنت‌های پایدار و باکیفیت متصل باشند. پورتال با اینترنت ایران به خوبی کار می‌کند. در طول مدت بررسی تنها چند بار شاهد افت کیفیت بازی بودیم.

تصویر پلی استیشن پوتال درحالت آماده به‌کارتصویر پلی استیشن پوتال درحالت آماده به‌کار

اگر همیشه دسترسی به تلویزیون یا مانیتور گیمینگ ندارید، با تهیه این اکسسوری می‌توانید با استفاده از ریموت‌پلی مشغول تجربه بازی‌ مورد علاقه خود شوید. همچنین این دستگاه برای سفرهای کوتاه نیز بسیار کاربردی است. اما توجه داشته باشید که تمام قابلیت‌های media از جمله پخش موسیقی و استفاده از سرویس‌های استریم فیلم، در پورتال غیرقابل دسترس است.

تصویر قسمت پشتی پوتالتصویر قسمت پشتی پوتال

پورتال برای گیمرهایی که از نشستن پشت میز یا جلوی کنسول، زود خسته می‌شوند بسیار کاربردی است. به کمک پورتال می‌توانید بازی مورد علاقه خود را در هرمکانی تجربه کنید. پورتال با طراحی مدرن و جم‌وجور به راحتی قابل حمل است. درآخر قبل از خرید پلی استیشن پورتال توصیه می‌شود یک‌بار ریموت‌پلی را با گوشی هوشمند استفاده کرده و سپس برای خرید Ps Portal اقدام کنید.


سخن پایانی

پلی استیشن پورتال یکی از جذاب‌ترین لوازم‌حانبی پلی استیشن به‌شمار می‌رود. این دستگاه رنگ و بویی تازه به فناوری ریموت‌پلی می‌دهد. با استفاده از پورتال فارق از میزان فاصله تا کنسول می‌توانید به تجربه بازی محبوبتان بپردازید. همچنین این دستگاه بی‌نقص نیست و امیدواریم با عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌ افزاری مشکلاتی مانند عدم پشتیبانی از بلوتوث رفع شوند.

درآخر اگر زمان زیادی به تلویزیون خود دسترسی ندارید یا از نشستن پشت میز خسته شدید، خرید پلی‌ استیشن پورتال پیشنهاد می‌شود. در این مقاله به نقد و بررسی پلی استیشن پورتال پرداختیم. درآخر اگر قصد خرید پلی استیشن پورتال یا باقی لوازم جانبی کنسول پلی استیشن را دارید فروشگاه معتبر تک‌سیرو انتخاب مناسبی است.

سرعت اینترنت مناسب برای استفاده از ریموت‌پلی چقدر است؟

حداقل سرعت برای استفاده از ریموت‌پلی ۵ مگابیت بر ثانیه است اما برای تجربه بی‌نقص بازی‌ها سرعتی حدود ۱۵ تا ۲۰ مگابیت برثانیه توصیه می‌شود.

آیا پلی استیشن پورتال در ایران کار می‌کند؟

بله، پورتال با اینترنت ایران به خوبی کار می‌کند.

آیا استیشن پورتال کنسول دستی سونی محسوب می‌شود؟

پورتال یک کنسول دستی به‌شمار نمی‌رود و تنها یک اکسسوری برای استفاده از ریموت‌پلی است.

باتری Ps Portal چه مدت زمانی دوام می‌آورد؟

این دستگاه عمر باتری حدود ۴ تا ۶ ساعت دارد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.