بررسی موتورولا اج ۴۰؛ اندروید خالص در کالبدی دوست‌داشتنی

motorola edge 40 back 65c50102ad00028634ae7e6a

در دوره‌ای که اکثر گوشی‌های اقتصادی نیز حداقل سه دوربین دارند، موتورولا نماینده‌ی خود را تنها به دو دوربین واید و اولتراواید مجهز کرده و از دوربین تله‌فوتو، ماکرو یا دوربین عمق‌سنج خبری نیست؛ البته باید قبول کنیم که اکثر دوربین‌های ماکرو یا عمق‌سنج موجود در گوشی‌های اقتصادی عملا کارایی ندارند و بود و نبود آن‌ها تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند و شاید بتوان گفت داستان بیشتر به بحث تبلیغات و بازی ذهنی برمی‌گردد.

دوربین اصلی موتورولا Edge 40 از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی مدل Omnivision OV50A با اندازه‌ی ۱/۱.۵۵ اینچی و پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری استفاده می‌کند. این حسگر در پس لنزی با گشودگی دیافراگم F/1.4 و لرزش‌گیر اپتیکال OIS قرار دارد. دوربین اصلی فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهتی پشتیبانی می‌کند. تصاویر دوربین اصلی به دلیل بهره‌گیری حسگر از فیلتر رنگی Quad-Bayer و تجمیع اطلاعات هر ۴ پیکسل مجاور، با وضوح ۱۲٫۵ مگاپیکسل ثبت می‌شوند.

دوربین اولتراواید هم حسگر ۱۳ مگاپیکسلی مدل SK Hynix HI1336 با ابعاد ۱/۳.۰ اینچ و پیکسل ۱٫۱۲ میکرومتری دارد. دوربین اولتراواید از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند و به‌همین جهت می‌تواند عکس‌های نمای نزدیک یا همان ماکرو نیز به ثبت برساند.

همان‌طور که در نمونه‌های زیر دیده می‌شود، عکس‌های اج ۴۰ از نظر گستره‌ی دینامیکی وضعیت بی‌نقصی ندارد و وجود خورشید در سمت چپ تصویر، باعث شده است تا بخشی از جزئیات از بین برود. در نمونه‌های ثبت‌شده، سطح جزئیات مناسب ارزیابی می‌شود؛ ولی عالی نیست. با مقداری زوم کردن به‌روی عکس، متوجه سافت‌بودن جزئیات نمای ساختمان و وجود مقداری نویز می‌شوید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.